Chord CPM 2650 מגבר משולב במבחן

נמר לוי
29-01-2019 22:30

מגבר משולב הבנוי כמו טנק, נראה כמו חללית ותג מחיר שפוי למחצה פוגש את כתב האודיו ״נמר לוי״. האם יצליח להרשים אותו במבחן חסר פשרות? הכנסו וגלו.

ההתחלה

שנת 1989 היא השנה שבה נוסדה יצרנית האודיו הבריטית Chord. אי אפשר להתעלם מהעיצוב הכל כך יחודי שלה. אם במקורות הדיגיטלים, המגברים והקדמגברים שלהם שהמאפיין העקרי שלהם, מעבר לצליל הוא עבודת מסגרות כמעט מוגזמת אבל עדיין, למרות ההגזמה, מצליחים לשמור על אלגנטיות מסוימת.  בתחילת דרכה, יעדה החברה את מוצריה לשוק המקצועי האולפני. בניהם עבור האולפנים של הBBC, בהמשך עבור אולפני Abbey Road, Sony Music ומשם עבור Royal Opera House. במילים פשוטות יותר, פתיחה מדהימה בהחלט!


chord cpm 2650

עם שם מוצלח, כשכולם מביטים לעבר האולפנים ורוצים שיהיה להם בבית את מה ששימש את המקליט עצמו, הדרך לשוק הביתי היתה בלתי נמנעת. וזה קרה, קרה מהר מאוד. משם החברה הבריטית, שמקורה במקום שמרן מאוד, הפכה מאוד מהר לכזו מיוחדת ומחוץ לבועה הבריטית המוכרת. זה התבטא בעיצוב המיוחד שלה, התמהיל העשיר הכולל גם מגברי אוזניות הנחשבים לבין הטובים שיש בתחום. בקיצור, עושה חשק באבואה חשק. 


chord cpm 2650

למבחן היום עומד ה-Chord cpm 2650. זהו בעצם המגבר המשולב הבסיסי בסדרה, הבנוי כפי שמצופה מ-Chord, משמע - טנק! המגבר עצמו אינו גדול במיוחד אך השילדה העוטפת אותו, שגם מאפשרת להרים אותו (16 קילו), מסדרת לו לוק קרבי במיוחד אך החשוב מכל, מדובר במערכת שיכוך ויברציות סופר יעילה (נגיע לזה). למגבר 120 וואט ב-8 אוהם, ושימו לב לנתון הבא - יחס אות לרעש העומד על מעל ל-103 דציבל. זה אומר שהוא מזה שקט על הנייר (חכו, אל תתלהבו עדיין, קודם נבחן את זה). המגבר נענה לתדרים שנעים בין 0.8 הרץ ועד ל-48 קילוהרץ. למגבר שתי כניסות מאוזנות XLR, ארבע כניסות סינגל אנדד RCA, יציאה נוספת שגם היא סינגל אנדד RCA ל-Preamplifier (מה שהופך אותו לקדמגבר), וארבע יציאות מוזהבות לרמקולים המיועדות לזרם גבוה.


chord cpm 2650

המגבר מהמם ביופיו לטעמי. מרשים מאוד, בנוי נהדר. אפילו זוגתי התפעלה מהעיצוב שלו. וזה רבותי, כשמדובר במוצר בריטי שברוב המקרים, למעט בודדים, נראה כמו חתיכת פח מכופף בלתי נאה בעליל.


הרבה סופרלטיבים ועדיין לא הגענו למוסיקה. אז קדימה - איכות הצליל

 

Ben Webster -Stormy Weather (Live in Copenhagen, 1965)

הפסנתר נשמע פשוט מהמם. יש לו גוף, משקל נכון וחשוב לא פחות, דינמיקה כזו שלא ניתן להישאר אדישים אליה. הסקסופון מצטרף והתוצאה המשובחת הזו, של כלי נשיפה עם נוכחות אמיתית בחלל, זו תוצאת ״היי אנד״ אמיתית חסרת פשרות. אני מוצא יכולת מרשימה מאוד בתחום התחתון, הקונטרבס מטייל לו שם למטה מוגש בביטחון מלא לרמקול. התחום התחתון עשיר, מדויק, החלטי, חזק מאוזן ומפורט לחלוטין. הבמה, כמו קודם, במימדים שקשה מאוד למצוא במגברים משולבים. לזה נוסיף נקיון, אוויר בין הכלים ופרטים במידה ששום דבר לא הולך לאיבוד. והנה לנו תוצאה מושלמת במוסיקת ג׳אז.


chord cpm 2650


 

Manowar - Warriors of the World


מהעידון הזה של הג׳אז הקלאסי ומלא הרגש אנו יוצאים למחוזות אחרים. מחוזות שבהן נדרשת מנה בריאה של דינמיקה, אנרגיה ושרירים. מוסיקת רוק מהסוג הזה מבקשת מהמגבר לשחרר לרמקולים שילוב של יכולות מצד המגבר, וזה כאשר הרגלי ההאזנה למוסיקה הזו, הם כאלה שהשכנים לא ממש מתלהבים מהם. וכאן המגבר שולף ציפורניים וממחיש לי כמה הוא מסוגל. הקטע הוא שהוא לא משתדל לשמור על דינמיקה ראויה אם כי פשוט שומר על דינמיקה ראויה וכל זה בנונשלנטיות כזו, כאילו היה מפוצל לקדמגבר ומגבר הספק גיבור. היכולת שלו להתאושש מהר, להציג אימפקט עוצמתי ו״אלים״ כשצריך, בשילוב טונאליות מאוזנת וצליל מלא ועשיר, מסדרת לנו יכולת כזו שאפילו השירה שמצטרפת לגיטרה החשמלית עמוסת הדיסטורשיין, הבס המלא והתופים האלימים, לא מרגישה כאילו שמה למגבר אתגר. אהבתי מאוד את הבמה. היא גדולה מאוד, עמוקה, רחבה או במילה אחת פשוטה - הולוגרפית. תוצאה פשוט נפלאה.


chord cpm 2650

 Mahler : Symphony no.2 London Symphony Orchestra, dir. Georg Solti

ממשיך לעוד יותר מאתגר והפעם מוסיקה קלאסית. תזמורת סימפונית תקנית מורכבת מ-120 נגנים. בניהם כלי קשת, כלי נשיפה, כלי הקשה כאשר כולם בקריאשנדו יכולים לנגן בעוצמה רבה יחדיו. רק מלחשוב על זה מבינים את האיום הסוני שעומד לעמוד בין המגבר לרמקול. היצירה הזו נפתחת בכלי קשת (קונטרבס) שמנגנים בעוצמה את אות הפתיח של היצירה. הפתיח הזה מאתגר לא מעט מגברים כאשר כשמדובר בכאלה זולים יחסית, או לא יקרים במיוחד, אני סלחן למדי למשמע אזני. במקרה הזה, לא ולא, במיוחד כאשר הבנתי את היכולות שלו בקטעי המוסיקה הקודמים. האמת היא שאין סיבה להיות סלחן, המגבר הזה פשוט גיבור גדול. אם היה ספורטאי כנראה היה אצן, קופץ לרוחק ורץ מרתון מצד אחד, אבל לא יפחד גם לזרוק דיסקוס ולהדוף כדור ברזל. אולי לא ייקח את הגביע בשני האחרונים, אבל בהחלט יעשה חיים קשים למתחרים המיועדים לתחומים האלה. דהיינו, הוא עושה את רוב המשימות המקובלות במחיר הזה, בכוח שיש לו מתחת למכסה באופן מרשים ביותר אך כמה משימות אחרות, כמו להעביר 120 נגנים לרמקולים, בהפרדה מוחלטת ודינמיקה מושלמת, הוא עושה באופן כזה ששם הרבה מאוד מכשירים מפוצלים בחושך אך מה לעשות, עדיין הוא מגבר משולב עם מגבלת כוח מסויימת. עם זאת, הוא מצליח לשחזר כלי נשיפה מהממים, מלאי נוכחות ופרטים כאשר זה נע בין חשיפת הנשיפות של הנשפנים ועד לפרופורציות בין כלי הנשיפה השונים. לזה נוסיף את אותם ביצועים בכלי הקשת ונסגור את הפסטיבל ביכולת מרשימה ביותר לשחזר אימפקט של תופים. בקיצור - מגבר מגבר!

  Giuseppe Verdi "Il Trovatore" Pavarotti, Sutherland, Wixell, Horne, Ghiaurov, Bonynge 1976 I

 

נקנח בקולות אדם. הכי כייף, לפחות עבורי, לסגור כתבה של מוצר כזה מוצלח עם קולות אדם משכנעים, בעלי נוכחות מטורפת בחלל, עם יכולת להעביר פרטים רבים ודינמיקה מושלמת מבעד לתזמורת כל כך טובה מאחור. המגבר הזה מעביר קולות נשים וגברים באופן מרשים ביותר, מהטובים שפגשתי, כאשר המתחרה הישיר שלו הוא ה-YBA PASSION IA350 שנסקר כאן בשנה שחלפה. פברוטי נשמע פשוט ״חלק״ והנוכחות האנושית בחלל משגעת. התזמורת מאחור נשמעת מעולה. הפרופורציות נכונות, הפרדת הכלים מעולה, הדינמיקה מרשימה מאוד והשקט הזה, השקט בין הכלים פשוט מהמם. קולה של סטרלנד המלכה ניכנס לעצמות. ההקלטה הזו פסיכית וכשמוסיפים לה את היכולות הסוניות של המגבר הזה להעביר אותה מקבלים חוויה כזו שקשה מאוד להתעלם ממנה.

נקודות ציון

התאמה לרמקולים

מגבר שיניע את רוב הרמקולים שתרצו לקנות. חזק, מאוזן, בריא ועשיר מאוד.

העמדה ושיכוך

מתחמם רבותי. לא תתנו לא אוויר והוא יסדר לכם כנראה פגישה עם הטכנאי או יחרוך לכם את המזנון. עם זאת, שיכוך יאה לא ממש משנה לו. הקופסא שלו כל כך טובה ומשוככת מעצמה שכמעט ולא משנה איפה תניחו אותו והוא ישמע לפחות מעולה. עם זאת, כן חשתי בשיפור על מדף יעודי לאודיו אבל הוא פשוט לקח אותו עוד קצת, קצת אבל, למעלה במעלה הביצועים. לא משהו שמפריד בין יכולות פנומינליות ליכולות בינוניות. הוא ישאר פנומנלי בשני המקרים ובמקרה אחד, שיכוך ראוי, יפיל לכם את הלסת לרצפה.

שלט

לא תקבלו כאן איזה שלט מפונפן. הוא איכותי בהחלט, עליו תמצאו את כל הפעולות שיאפשרו לכם לשלוט על המגבר מקצה לקצה ואם ברשותכם עוד רכיבים של החברה, גם עליהם ישלוט בקלות. למרות שמדובר בשלט אינפרה, איכות הקליטה פשוט מעולה. 


chord cpm 2650

 

בנימה אישית

התרגלנו כבר למוצרי ״הכל באחד״ כאשר מעט מאוד מוצרים קלאסים/שמרנים ממשיכים להסתובב בשוק. נכון, חסר לו ממיר, חסרה לו אפליקציה ואיזה תוכנת ניגון רדיו אינטרנט כמו של ה- MOON. אבל וואלה, כששומעים איזה יכולות יש לו, פתאום הכל נשכח. כאילו לא צריך שמגבר משולב יעשה יותר ממה שהוא אמור לעשות - להגביר את האות, לשלוח אותה לרמקול כפי שהיא, ועם כל היתר אפשר להסתדר ברכיבים חיצוניים.

 

סיכום

מאז ומתמיד הגישה שלי היתה לפצל את המערכת לחלקים יעודיים. מגבר הספק, קדמגבר, ממיר, מגבר פונו כשכל אחד רכיב בפני עצמו. לאחרונה אנו עדים למצב בדיוק הפוך. יצרנים מצמצמים קופסאות לטובת קופסא אחת שיש בה הכל מלבד מכונת קפה. כמובן שאין פסול במוצרי ״הכל באחד״. רובם המוחלט נשמעים נפלא. אבל בכל זאת, מגבר משולב שהוא רק מגבר, מנסיוני, עושה משהו ברמה אחרת ובמיוחד כאשר משקיעים בו כמו שצריך. המגבר הזה הוא בדיוק כזה. מגבר מיוחד מאוד, מאוזן ביותר, דינמי ומפורט באופן יוצא מגדר הרגיל. איכות הבניה המרשימה שלו בתוספת הלוק הקרבי מסדרים לנו מוצר שהוא גם יפה וגם אופה. הוא חזק, שולט, עשיר מאוד ומאוזן לחלוטין. הוא לא שייך לשום משפחת צליל - יש לו צליל משלו. לכל החגיגה הזו נוסיף את היכולת שלו לשלוט בכל רמקול שרק תרצו והנה, קיבלתם מוצר עם תמורה פסיכית לכסף.

chord cpm 2650

שורה תחתונה: הקרוב ביותר לשלמות ביחס למחירו - חי איתו בכייף!

אחריות ושירות: סטריאוסקופ

מחיר:28,000 ש״ח


Audio System

Speaker - tidal contriva diacera se

Power amplifier - constellation audio centaur

Preamplifier - constellation audio inspiration Preamp 1.0

Digital source -mac mini + RME Fireface 800

Analog

Turntable - DaVinci Audio - Gabriel Grand Reference DaVinci v3

 Tonearm - Graham Engineering - Elite

 Cartridge - Miyajima Madake

Phono Cable - Stealth Hyperphono XLR

Phono Stage - Asr Basis Exclusive MK2 HV

 Audio Rack - Finite Elemente Pagode Master Reference Heavy Duty

Cables

 Speaker Cables - Stealth Audio Cables - Dream Royale

 Interconnect Cables - Acoustic Zen Silver Reference XLR

Power Cables - Stealth M-7000 With Solid Silver V10 Wall Plug And  V10 IEC

מעבר לתגובות בפורום