נבחרי 2018 DTOWN בקטגוריית האודיו

dtown
14-01-2019 08:47

השנה ביצענו קרוב ל-40 סקירות בתחום האודיו הדו ערוצי. אך סקירות אלה הן חלק קטן ממה ששמענו במהלך השנה.

בכל שנה אנו מתקשים יותר ויותר בבחירת מוצרי השנה בתחום האודיו הדו ערוצי. המוצרים בהחלט טובים יותר מבעבר, איכותיים יותר כאשר רובם המוחלט פשוט נשמע מצוין. למרות זאת, אין מנוס מלבחור את המוצרים שהכי בלטו השנה. 

 

אלקטרוניקה

Nagra CLASSIC

במילים פשוטות, כרכיבים בודדים כל אחד מהם ייקח את המערכת שלכם למקום גבוה מאוד וכסט שלם, יש סיכוי שאיתו תישארו הרבה מאוד שנים. זה משום שזו הפעם הראשונה (או השניה) שאני כותב ביקורת שאין בה ביקורת מלבד מחמאות מוחלטות. ואני, מה לעשות, מגלומן כזה שמאמין שדעתי מלומדת מספיק ונסיוני עשיר מספיק בשביל לצאת בהצהרות כאלה. אז קדימה, אל תתקמצנו, ואם קשה, אפשר תמיד לעבור לארוחה ביום, לוותר על קייטנה לילדים, למכור את האיפור של האישה ולהינות ממוסיקה טובה. הסיכון במהלך הזה הוא שיגרשו אתכם מהבית, אבל אם לא - הרווחתם!

שורה תחתונה: הביקורת הזו נכתבה אחרי 40 שעות עבודה של הסט. זה מלמד אותי שיש סיכוי שהוא אפילו טוב יותר אחרי עוד כמה עשרות שעות טיגון.

נבחרי השנה אודיו אתר DTOWN

YBA PASSION IA350

אמרתם היי אנד אמרתם YBA PASSION IA350. זה המגבר שיקח את הרמקולים שלכם למקום הזה שתגידו ״אה, אוקי - עכשיו אני מבין על מה האודיופילים הדפוקים האלה מדברים״. מעט הפעמים שאני משתמש בצמד המילים הללו בביקורות שלי. זה משום שאני שומר אותם רק לכאלה שממש מגיע להם שאשתמש בביטוי הזה. למגבר הזה יש את מה שאני מכנה ״צליל יקר״. זה מתבטא בכל תדר, בכל סגנון מוסיקה ובכל עוצמה שתבחרו להאזין. המגבר הזה שעולה לא מעט כלל אך בנוי מעולה, נקי ונאה מאוד לטעמי, בעל יכולות סוניות מהממות בדיגיטל ובכלל, הופך להיות עסקה סופר משתלמת גם במחיר הזה. זה משום שאת הסטנדרטים האלה של ״צליל יקר״ אני מכיר היטב וקשה מאוד לפגוש את היתרון הזה במחיר הזה. זה לא שאין כאלה בכלל. יש, ושמעתי כמה כאלה פה ושם ואפילו, תתפלאו, באותו מחיר בדיוק. אבל זה העומד למבחן וזה יקבל את הציון הזה כרגע, נכון ליום הזה, לתאריך הזה הספציפי הזה, כמגבר המשולב הטוב ביותר ששמעתי. כשיקום לו מתחרה, ואולי זה יהיה הבא בתור, אדווח שאני מעביר את הכתר לאחר. עד אז, לכו לשמוע.


שורה תחתונה: היי אנד אמיתי, בעל צליל יקר ומרשים ובמחיר שיראה יקר ללא מעט חובבים מתחילים אבל כשתשמעו אותו, יש בי תחושה שמחירו יהפוך לזניח.

 נבחרי השנה אודיו אתר DTOWN

MOON ACE 

מדובר באחד מהמגברים המשולבים הטובים שיש לתחום להציע. זה לא רק האיכות הסונית ואיכות הבניה. זה גם לא האפליקציה והגמישות שלה. זה פשוט התמהיל הנכון ביותר בין כל אלה. הוא לא נכשל בדבר אך לא מצטיין במשהו ספציפי. אם היה לוגו ל״תמורה לכסף״ זה כנראה היה מבוסס על המגבר הספציפי הזה. עברו אצלי מגברים בטווח הזה שממש הצטיינו במשהו אחד ובאחר פחות, היו כאלה ששיחזרו רוק בצורה מרשימה יותר אבל בג׳אז הקונטרבס היה מנופח. היו גם כאלה שמוסיקה קלאסית היתה פלא ובמוסיקת רוק הוא היה בינוני. וכן, הבנתם את הקטע. המגבר הזה עושה הכל בציון טוב מאוד מבלי לקבל מצוין על שום דבר ספציפי מלבד הציון הסופי. והציון הסופי שלו הוא מצוין. לא סתם מצוין אם כי התמורה הטובה ביותר לכסף שאני מכיר בגזרת המחיר הזו. ולכל התענוג הסוני הזה נוסיף 10 שנות אחריות מלאות והנה, קיבלתם שורה תחתונה.

שורה תחתונה: תמורה לכסף אמרנו? אם כן אז תשמעו את זה שוב. התמורה המוחלטת לכסף.

נבחרי השנה אודיו אתר DTOWN

Vertere Acoustics Phono 1

אהבתי את השקט שלו שמצליח לדווח לנו על מידע מוסיקלי באיזורים שחלק נכבד מהטוענים לכתר בגזרת המחיר הזה לא ממש ידווחו או שידווחו על חלקם. אהבתי את המהירות, הדינמיקה והרזולוציה שלו. אבל הכי אהבתי את זה התחום הגבוה שהציג פירוט מעולה ואיזון טונאלי כמעט בכל עוצמה שתצליחו להפיק מהמערכת שלכם. התחום הנמוך מעולה אבל לא הטוב ביותר ששמעתי בגזרת המחיר ותחום התדרים האמצעי מצוין בהחלט ומתאים למחירו.

הוא לא יוצא דופן ביכולות שלו בהאזנה ראשונה. אבל כשמקשיבים לו בריכוז, ויודעים לנתח צליל כמו שצריך, מבינים שיש לו כמה ניואנסים שאין מצב בעולם שתוכלו לוותר עליהם. והם, הניואנסים האלה, נחשפים בזכות היתרונות שלו שנכתבו כאן בסיכום בפסקה השניה.

שורה תחתונה: תמורה נהדרת למחיר, ביצועים מעולים, יכולת התאמה לכל ראש. מומלץ בחום לשמוע.

נבחרי השנה אודיו אתר DTOWN

רמקולים

Edifier R1280DB 

אין הרבה קשר בין המחיר, הביצועים והמימדים. זהו רמקול שהוא אינו רק למחשב. הוא גם ישמש אתכם לחדר השינה בקלות. זוג הרמקולים הללו הם בעצם מערכת סטריאו מלאה. ניתן לחבר לו מספר מקורות ועל הדרך לשמוע מוסיקה דרך הנייד בבלוטות׳. היכולות הסוניות שלו הן מהמרשימות שיש בטווח המחיר הזה וכך גם היכולת שלו לנגן בקול רם. הוא מצליח לנגן כל סגנון מוסיקלי בכל עוצמה שתבחרו מבלי שיחידת המידבס תכשל ובלי שיחידת הטויטר תצרח. היצרנית הזו הצליחה לעשות משהו שמעט מאוד יצרנים מצליחים לעשות. להגיע לאיזון מוחלט בין איכות בניה, רכיבים שעובדים ביחד בצורה מושלמת וחשוב לא פחות, שלל אפשרויות שהופכות את הרמקול הזה למערכת שלמה. לכל היתרונות הללו תוסיפו איכות צליל מעולה שלא היתה מביישת רמקול שעולה כפול ממנו. אז נכון, אם אתם חובבי מוסיקה אין לו יכולת לנגן בסלון הבית שלכם, אבל אם אתם שומעים מוסיקה במשרד, בחדר עבודה בבית, בחדר השינה, זהו הפתרון הטוב ביותר בתקציב הזה.

שורה תחתונה: התמורה המוחלטת לכסף. רמקול קטן עם יכולות של מוניטור אולפני.

נבחרי השנה אודיו אתר DTOWN

Neat Iota  

זו לא הפתעה אם כי יותר הלם. אבל הלם צפוי. מדוע? משום שכבר שמעתי את הרמקול הזה בתערוכת DIGITOWN 2017 ״מרביץ מוסיקה״ במאזינים בחלל כפול מהסלון הנוכחי שלי. לא היה אחד שיצא מהחדר של אילן תמיר והצליח באמת לעכל שהרמקול שניגן שם, אם היה מוצג פסיבית, ומישהו היה יושב ומדווח לו שזה הקטן ימלא את החלל הזה, היו צוחקים במקרה הטוב או מסתובבים ועוזבים את החדר במקרה הרע. המבחן הזה, כמו יתר המבחנים שלי, מאתגר במיוחד. אני פשוט מעמיס על המוצר סיגנונות מוסיקה רנדומאלים שאני מכיר היטב, מביא את המוצר לקצה היכולת שלו ובנוסף לוקח אותו למקומות היותר נוחים לו. כל מוצר ויתרונותיו, כל מוצר וחסרונותיו. באם נביט במחיר, ביחס למימדים הצנועים (גורם ההפתעה) וביחס למתחרים באותה קטגורית מחיר, תקבלו את המיני מוניטור הטוב ביותר שתשמעו אי פעם בתקציב הזה. אבל אם לא מסתכלים על תקציב, ומתייחסים אליו כמוצר שצריך לתמחר אותו על פי צליל בלבד, זה יחזיר אותי לתחילת המבחן. 86 זוגות רמקולים מוניטורים בחנתי עד היום, יחד עם זה מדובר ב-87 מוניטורים. זה מסדר רפרנס לא רע שמאפשר לי לכתוב את המסקנה הבאה.  אם אתם מחפשים מוניטור בתקציב של עד 15,000 ש״ח ואתם ממוקמים בחלל סלון בינוני (4*4 נניח), ומוסיקה זה הקטע שלכם. אז הנה, יש לכם אופציה נוספת. אפילו תקבלו עודף, והרבה עודף.

נבחרי השנה אודיו אתר DTOWN

PIEGA Premium 301

״היכולת שלו להעלם בחלל היא פשוט מהממת. בכלל, זה קטע במוניטורים קטנים אבל המוניטור הזה לוקח את העניין הזה לקצה. היכולת הזו בולטת במיוחד בשיחזור קולות אדם, כלים בודדים ובמוסיקה קלה. התוצאה היתה מפוקסת מאוד, מוגדרת, נכונה וטבעית ביותר.

שורה תחתונה: עד עכשיו אני יכול להגיד שזה המוניטור הטוב ביותר שעבר אצלי עד היום.

נבחרי השנה אודיו אתר DTOWN

Vandersteen 2Ce Signature II 


אני סוקר כל רמקול בהתאם למחירו. לכן, יש להתייחס לכך. במקרה הזה, אני חורג ממנהגי ומכתיר את הרמקול הזה כבר עכשיו לרמקול השנה. זהו רמקול עם תמורה לכסף בקנה מידה פנומינלי. הוא מהיר, מדויק, חזק, מאוזן מאוד ומפורט להפליא. יחד עם זאת הוא רמקול מיוחד שמצליח לשלב את הרומנטיקה של שנות ה-80 יחד עם הצליל המודרני המפורט והמדויק. כלומר: מדובר ברמקול נטול תיבה, מה שהופך אותו לטבעי לחלוטין ללא ״סרחים״ של תיבה שאינה חזקה ונטרלית דיה שמציג צליל מאוד ״נכון״ ולא ״מתובל״ ומתייפיף ומצד שני, יש בו את החמימות הזו שמתאימה מאוד לתיכנון של פעם. קרוס מאוד פשוט, יחידות מהמשפחה ה״רכה״ (לעומת קרבון וקרקמיקה) וכמובן, ביצוע ובניה שמלווה את המודל הזה כבר כמה וכמה עשורים. בסופו של דבר, השילוב הזה מוצא את דרכו לא רק למוחו של המאזין, אם כי לליבו.

נבחרי השנה אודיו אתר DTOWN

אוזניות

Auris Audio Headonia 2A3

זהו מגבר אוזניות אחר. בקנה מידה שונה לחלוטין מהסטנדרט. זה לא רק המימדים, איכות הבניה והאסתטיקה שתגרום לגוף של בר רפאלי להראות כאילו הרכיבו אותה מכמה גזעים של בני אנוש, זה הצליל שהוא מפיק. הצליל הזה שגורם לכם להבין מדוע חובבי אוזניות מפסיקים לתקשר עם בני המשפחה, יושבים על הכורסא, מסתכנים בפצעי לחץ וטיטולים למבוגרים רק בשביל לקבל עוד קצת מהצליל הזה. הדינמיקה שלו, הרזולוציה והעידון מדווחים על סטנדרט שקשה למצוא במקומות אחרים. אני זוכר ששמעתי סט שלם ויקר של stax המדהימה - זה משהו אחר עם אוזניה שהיא פחות טובה לטעמי. כלומר, האוזניה שלי פחות טובה מה-סטקס ששמעתי אבל המגבר הזה הביא אותה למקום כזה ששינה את המשוואה. בקולות אדם הוא יטמטם אתכם, במוסיקת רוק הוא יעמיד אתכם בפארק ענק כשהלהקה מולכם, במוסיקה קלאסית הוא יקח אתכם למקום הכי טוב באולם ואם זו קתדרלה - גם כן. במוסיקת ג׳אז תצליחו להריח את האולפן בו הקליטו ובמוסיקה אלקטרונית תמצאו את עצמיכם נעים במושב כאילו המסיבה אצלכם בסלון. זהו מגבר האוניות הטוב ביותר ששמעתי עד כה. והוא לא רק הטוב ביותר, הוא גם היקר ביותר שמשווק היום במדינת ישראל. אז אם זה הקטע שלכם, ואתם באמת משתמשים באוזניות ככלי לצריכת מוסיקה, והאוזניות שלכם הן כאלה שיתמודדו עם מגבר בקליבר כזה, תמכרו את הרכב ותקנו כזה. גם ככה לא תהיה לכם שום סיבה מוצדקת לצאת מהבית.

שורה תחתונה: הראשון במוצרים שפשוט לא הצלחתי למצוא בו ולו חסרון אחד - למרות המחיר.

נבחרי השנה אודיו אתר DTOWN

Kennerton Vali


אני מוצא את האוזניה הזו כאוזניית רפרנס אמיתית. זה מתחיל באיכות הבניה ובחירת החומרים (אוי, כמה שהיא נראית טוב) וממשיך ביכולת שלה להעביר לכם תחושה של מוסיקה בחלל אמיתי. ישנן מעט מאוד אוזניות שמסוגלות לעשות את זה. ואלה שעושות את זה, עולות יותר ולטעמי בגזרת התמורה לכסף, תמצאו שה-Kennerton Vali פשוט נותנת יותר.

   שורה תחתונה: לא צריך יותר מכמה דקות של האזנה בשביל לשכוח כמה היא עלתה לכם. זה תופס גם למצב בו היא תעלה כפול.


נבחרי השנה אודיו אתר DTOWN 

 

Bowers & Wilkins  px

מדובר באוזניה פשוט מצוינת. היא נוחה באופן קיצוני, בנויה מדהים וחשוב לא פחות, נשמעת פשוט אדיר. אי אפשר להתעלם מאיכות ההגברה המותאמת באופן מושלם ליחידה האיכותית הזו, ואי אפשר להתעלם מהדינמיקה, הפרטים והרזולוציה שהאוזניה הזו מפיקה.
הסיבה שאני כל כך מתרשם מאיכות המגבר והתאמתו ליחידה היא אחת ויחידה. היא פשוט נשמעה טוב יותר לבדה מאשר כשהיא מחוברת למגבר אוזניות יעודי. וזה רבותי, זה הישג מדהים!

לאוזניה הזו מערכת ביטול רעשי סביבה מעולה אך לא הטובה ביותר. עם זאת, זו אחת האוזניות הבודדות ששמעתי שהפעלת מערכת ביטול רעשי הסביבה אינה משפיעה כלל על איכות הצליל. וזה רבותי, זה דבר מדהים.  היכולת של האוזניה הזו לנגן כל סגנון מוסיקה כאילו נולדה לו היא פשוט פנומינלית. וכשאתה יכול להאזין לה במשך יותר מ-22 שעות (למרות שכתוב עד 22 שעות), זה בכלל בונוס.

שורה תחתונה: יפה ואופה - והמאפים יוצאים וואו!!!

נבחרי השנה אודיו אתר DTOWN

B&O Beoplay E8


אחת האוזניות הטובות ששמעתי בגזרה האלחוטית תוך אוזנית. פשוט אין מתחרה שהתנסתי בה שהצליחה לעשות את מה שהיא עושה. אבל מכיוון שלא שמעתי את כולן, לא אגיד שהיא הכי טובה. אחרי שאשמע את כולן, אחליט. כרגע, ביחס למה שאני מכיר (ואני מכיר. כן?) זו הטובה ביותר.

נבחרי השנה אודיו אתר DTOWN

מיוחדים

Polk Audio - MagniFi Mini


אין הרבה קשר בין המימדים שלו לבין היכולות שלו למלא חללים גדולים מהממוצע. וכן, גם בתחום התחתון מדובר ב״קילר״ רציני. נכון, זה לא מקביל לשני מוניטורים וסאב אבל זה גם לא מקרן קול חסר שרירים למרות מימדיו הצנועים. ההפתעה הגדולה לא היתה בקולנוע משום ששם, בקולנוע, לא תקבלו צליל הקיפי משכנע כל כך. אבל את הפיצוי תקבלו בדינמיקה שלו וביכולת שלו להקפיץ אתכם מהספה באיזה קטע של פיצוץ עצבני או קרב יריות.

 איכות הבניה שלו מעולה, והעיצוב מהמם בעיני. יש בו משהו מאוד אלגנטי ובחירת החומרים היא בהחלט נכונה.
עם זאת חסרים בו כמה דברים שכן הייתי רוצה לקבל במקרן קול מעודכן. ראשית זה מערכת כיול חדר (rc) שיכולה להביא את ביצועי הקולנוע למקומות אחרים לגמרי. שנית, יציאות hdmi כאשר בפועל ישנה רק כניסה אחת. אם שני אלה היו מתקיימים מקרן הקול הזה היה נטול תחרות ביחס למחירו ומימדיו.

שורה תחתונה: מימדים קטנים עם יכולות גדולות

נבחרי השנה אודיו אתר DTOWN

מעבר לתגובות בפורום