מקרן קול Polk Audio - MagniFi Mini במבחן

נמר לוי
25-12-2018 12:25

הוא קטן, מעוצב וממזר לא קטן. מקרן הקול החדש של פולק אודיו. נמר לוי בדק אותו והגיע למסקנות ברורות

מקרני קול אף פעם לא היו כוס התה שלי. חלקם אתמנם הצליחו להעביר יכולות הקיפיות מרשימות אבל תמיד הדינמיקה היתה חסרה שם. ולא, לא רק בקולנוע אם כי גם בניגון מוסיקה. עם זאת, כן ניתן להגיע לדינמיקה מרשימה עם מקרני קול אבל תאלצו להיפרד מלא מעט פפלינוס ולמרות זאת, סט רמקולים, אפילו סטליטים בפחות כסף, יעשו כמה דברים טוב יותר.

 

 Polk Audio - MagniFi Mini

 


polk audio, יצרנית רמקולים ומוצרי לייף סטייל אמריקאית, הממוקמת במרילנד. החברה הוקמה ב-1972 על ידי מת׳יו פולק, סנדי גרוס וג׳ורג׳ קופלר. polk audio הוכרה בעולם כירצנית רמקולי איכות לחובבי מוסיקה כאשר אחד מהרמקולים הבולטים שלה יוצר ב-1985 בשם polk audio SDA-SRS. כיום, החברה משלבת רמקולים לחובבי מוסיקה לצד רמקולים מיוחדים למחשב, מוצרי לייף סטייל לאודיו וכמובן, סטים שלמים לקולנוע ביתי.

אז למה בכל זאת מקרני קול?

אין צורך בשום הכנות. לא צריך לחצוב בקירות ולהסתיר כבלים, לא צריך למקם 5 או 7 רמקולים. ואם מדובר על מקרן קול 2.1 אז גם כאן חסכתם את המקום לצידי המזנון.

Polk Audio - MagniFi Mini במבחן

המקרן העומד למבחן הוא בעצם המקרן הקטן והבסיסי ביותר שיש ל-Polk Audio להציע בגזרת מקרני הקול הרב ערוציים. המקרן תומך ב-Dolby Digital בטופולוגיית 5.1 ערוצים. למקרן מצורף סאבוופר אלחוטי מעוצב בקוטר 6.5 אינטש היורה כלפי מטה. על פי החברה הוא יכול להתרחק כ-10 מטרים מיחידת המקרן עצמה אך בפועל, הכנסתי אותו לחדר אחר, במרחק 13 מטרים, דרך מעבר וקיר, ועדיין הוא לא פספס. דהיינו, יותר מ-10 מטרים. ניתן לשלוט על הפרמטרים על ידי שורת לחצנים בראש מקרן הקול ויחד עם זאת ניתן לשלוט עליו מהשלט המגיע בחבילה. יש לציין כי כל הפרמטרים שמופיעים על המקרן עצמו מופיעים גם בשלט. אי לכך, אין חשש להניחו במקום בו אין גישה ללחצנים.

 

Polk Audio - MagniFi Mini

מפרט טכני

 

מקרן קול

 

Polk Audio - MagniFi Mini

Polk Audio - MagniFi Mini

Polk Audio - MagniFi Mini

 

סאב

 

Polk Audio - MagniFi Mini

 


יכולות בקולנוע

הדהים אותי כמה שהפצפון הזה מרשים ביכולות שלו בהעברת צליל הקיפי. והסלון שלי גם גדול מאוד כשהקיר הקרוב מאחורי ראשי נמצא ארבעה מטר אחורה ועדיין, עדיין הוא מצליח לתת אפקט לא רע בכלל.

 

נכון, זה לא פיזור רמקולים סטנדרטי אבל אם אין לכם הכנות, והסלום שלכם הוא 4 על 4 מטרים, אני יכול לצפות כאן ביצועים מרשימים מאוד.

דינמיקה בקולנוע

זה אולי הפרמטר החשוב ביותר בחוויה קולנועית ובמיוחד כשמדובר בסרטי פעולה. במקרה הזה, אני מכריז קבל עם ועדה, שאין קשר בין מימדיו הצנועים במיוחד לבין היכולות הדינמיות שלו. הוא עוצמתי במיוחד, זז מהר מאוד משקט לרעש מחריש אוזניים וחשוב לא פחות, הוא מאוזן מאוד. השילוב של מקרן קול יחד עם יחידת הבס מספקת לנו תוצאה קוהרנטית ועוצמתית, גם בקטעים מאוד מאתגרים. מישהו שם עשה עבודה מעולה במפלג התדרים של הסט הזה ועשה עבודה לא פחות טובה בבחירת ההגברה הפנימית המרשימה הזו.


Polk Audio - MagniFi Mini


סאב

קטן, קל משקל וממזר. האתגרים היו מורכבים. מעבר לעובדה שלא ניתן לשנות את כיול הקרוס שלו, ולשחק עם התדרים אליהם יתייחס (החיתוך מושלם לטעמי), כן ניתן לשלוט על העוצמה. היחידה הקטנה הזו כמעט ולא ניכנעת לעוצמה והתיבה הזו, שמרגישה קצת פלסטיקית וקלה, מחוזקת במידה כזו שאין אפילו רמז לקרישרושים מצידה והפער בין המגע לצליל פשוט מטורף.

Polk Audio - MagniFi Mini

אם נתייחס רק לצליל של הסאב, יש סיכוי שנהיה בטוחים שיושבת שם יחידת בס של 10 אינטש חזקה במיוחד כאשר בפועל מדובר ביחידת 6.5 אינטש שיורה כלפי מטה. היתרון הנוסף הוא שמדובר בסאב אלחוטי ולכן תוכלו למקם אותו היכן שרק תרצו כל עוד יש לו נקודת חשמל קרובה.


 Polk Audio - MagniFi Mini

דיאלוג בקולנוע

בעזרת טכנולוגיית ה-Polk’s Voice Adjust הצליחו להגיע ליכולות שיחזור דיאלוג מרשימים למדי. קולות אדם נשמעים היטב דרכו, כאשר האיזון הוא כזה שלמרות שהסאב מעורב מאוד הוא כמעט ואינו מורגש. כלומר, הצליל בוקע מהמקרן עצמו.

במוסיקה

כאן אני יוצא מהגישה האודיופילית שלי ומכניס את עצמי למצב מאזין בלתי מנוסה שמביט במוצר צנוע מימדים וזול יחסית. מה שאני אומר הוא שאם נדבר על ההיבט האודיופילי אז מדובר במוצר לא מספיק טוב. אבל אני לא מכיר אודיופילים שבכלל יחשבו על לשמוע מוסיקה דרך מקרן קול או בכלל, דרך מערכת קולנוע ביתית טובה ככל שתהיה. ולכן, למאזין הממוצע, מה שנקרא ״המכנה המשותף הנמוך״, מדובר במערכת מרשימה מאוד למוסיקה. היא קטנה, מעוצבת מאוד ותומכת בטכנולוגיות  WiFi, Google Cast ו-Bluetooth מה שבעצם מסדר לכם מערכת מוסיקה ״הכל באחד״. איכות הצליל מעולה. בין אם תשמעו מוסיקה עדכנית ותאמינו או לא, אפילו במוסיקה קלאסית הוא נשמע לא רע. נכון, לא תקבלו כאן רזולוציה ופרטים שיפילו לכם את הלסת. אחרי הכל זה לא היעוד המרכזי שלו. אבל כן תקבלו דינמיקה מרשימה מאוד וחשוב לא פחות, איזון טנאלי כזה שהוא בהחלט הישג שקשה מאוד להתעלם ממנו.



 Polk Audio - MagniFi Mini

סיכום

אין הרבה קשר בין המימדים שלו לבין היכולות שלו למלא חללים גדולים מהממוצע. וכן, גם בתחום התחתון מדובר ב״קילר״ רציני. נכון, זה לא מקביל לשני מוניטורים וסאב אבל זה גם לא מקרן קול חסר שרירים למרות מימדיו הצנועים. ההפתעה הגדולה לא היתה בקולנוע משום ששם, בקולנוע, לא תקבלו צליל הקיפי משכנע כל כך. אבל את הפיצוי תקבלו בדינמיקה שלו וביכולת שלו להקפיץ אתכם מהספה באיזה קטע של פיצוץ עצבני או קרב יריות.

 איכות הבניה שלו מעולה, והעיצוב מהמם בעיני. יש בו משהו מאוד אלגנטי ובחירת החומרים היא בהחלט נכונה.
עם זאת חסרים בו כמה דברים שכן הייתי רוצה לקבל במקרן קול מעודכן. ראשית זה מערכת כיול חדר (rc) שיכולה להביא את ביצועי הקולנוע למקומות אחרים לגמרי. שנית, יציאות hdmi כאשר בפועל ישנה רק כניסה אחת. אם שני אלה היו מתקיימים מקרן הקול הזה היה נטול תחרות ביחס למחירו ומימדיו.

 

שורה תחתונה: מימדים קטנים עם יכולות גדולות

 


 

מחיר: 1890 ש״ח

אחריות ושירות: שנתיים על ידי ״סיריוס אלקטרוניקה״

הערה: פניתי ליבואן ״סיריוס אלקטרוניקה״ ושאלתי אותו לגבי פערי המחיר חו״ל מול ישראל. תגובת היבואן דרור טויטו היא כדלקמן: ״אנו חברה גדולה המשווקת לחנויות, ניתן להשיג את המוצר בחנויות גם במחירים זולים יותר. בנוסף, יש לזכור כי מוצר זה נמכר באמזון גרמניה ב-279 יורו, בעוד שאנו ״סיריוס״ מספקים שנתיים שירות ואחריות מלאים על המוצר שנרכש בישראל״.

מעבר לתגובות בפורום