ביקורת סרט - באמבלבי

סרגי ליטבק
23-12-2018 22:36

כתבינו סרגי ליטבק יצא לראות את הסרט החדש באמבלבי. האם התאכזב או התפעל? הפתיח כבר יסדר לכם את התשובה

״רובוטריקים״. שם עם הרבה מאוד אסוציאציות לאנשים, זה מתחיל מילדות: סדרת סרטים מצוירים על רובוטים אשר מגיעים מעולמם הגוסס, בהם בני הברית והשקרניקים שבניהם מלחמת חורמה, ואילו בני אדם מוצאים את עצמם במרכז המאבק. לאחר מכן מגיעים שנות האלפיים המאוחרות, וסדרה חדשה בבימויו של ״מייקל ביי״ יוצאת לדרך. הסיפורים הלא מובנים ולא בנויים בצורה קוהרנטית, העריכה מאוד מהירה עם המון פיצוצים והשמדה שלערים שלמות, הביאו בעיקר לאי שביעות רצון של הצופים והכי גרוע, הייתה הבחירה של שאיה לאבוף בדמות ראשית של אדם לא יציב נפשית, חברתית ואנושית ככלל. גם מיגן פוקס לא הייתה מתנה משמיים, אבל בגלל הפינות העגולות אנחנו הצופים (אולי הגברים בעיקר), סלחנו לו על זה, אבל אפילו ביי בעצמו, אחרי 2 חלקים, החליט לוותר עליה. אחרי החלק השלישי, ״לה בוף״ מחליט לוותר על חלקו שלו בסדרה ובהחלט ננצל את הבמה הזו ונגיד לו תודה רבה, משום למרות שהסדרה לא הפכה להיות יותר טובה בהעדרו, אבל היתה סיבה אחת פחות לא לאהוב אותה. יחד עם זאת, שני הפרקים הבאים שמייקל ביי מביים עם מארק וולברג, לא הופכים את הסרט לטוב יותר, מובן יותר או מעניין יותר - הוא עדיין מהיר, לא מובן, עם המון אקשן לא קשור ועדיין מכניס מיליונים לקופת המפיקים. 
ביקורת סרט - באמבלבי

״באמבלבי״, הוא הספין אוף הראשון בסדרה וזה כולו בנוי ומורכב מצוות שנראה שעד כה לא היה קשור ליצירה הקודמת של הסיפור. הבמאי ״טראביס נייט״, שזהו הסרט הראשון שהוא מביים (אני אפילו לא מחשיב סרט מצויר אחד לפני כן), שהתור אנימטור, יש לו ניסיון רב הרבה יותר בעברו. על כיסא התסריטאית ״קריסטינה הודסון״, שגם בעברה שלה, לא יותר משני סרטים לפני הנוכחי. אני לא אומר שחוסר ניסיוןהוא ערובה לאיכות פחות טובה או סרט פחות טוב, אבל עם הגיל אני הבנתי שניסיון יכול להביא משהו ששום תשוקה או חמימות מוח לא תביא בשום תחום מקצועי. ידע מעשי, כשהוא איננו, הדברים עלולים ליפול בין הכיסאות.

ספויילרים:

ובכן. הסרט מתחיל מהמלחמה שעל הכוכב הרובוטריקים ונראה כי בני הברית הולכים להפסיד לשקרניקים. וכאקט אחרון של בריחה והתארגנות מחדש' מחליט ״אופטימוס פריים״ לשלוח את כל חבריו לפזורה ואילו את בי- 127 (עוד לא באמבלבי), לכדור הארץ ששם יוקם הבסיס העתידי שלהם. משימתו של בי- 127 היא להגן על כדור הארץ וכל יושביו, ומשם הכל מתדרדר.

ביקורת סרט - באמבלבי

בי-127 ממריא עם עוד חברים ואילו אופטימוס פריים נלחם בכוחותיו האחרונים. כאשר בי- 127 נוחת על כדור הארץ, זהשנה היא 1987 וזה האחרון נוחת הישר לשדה האימונים של הצבא האמריקאי. בי-127  נתקף על ידם מיד עם נחיתתו בבסיסם. יחד עם זאת מסתבר שכבר ישנם שקרניקים על כדור הארץ ואילו תוקפים אותו גם כן, ואחרי קרב מהיר, אף מביאים לפציעתו הכל כך חמורה שזכרונו נפגע עד כדי שמה שהצליח הוא להפוך את עצמו למכונית פולסווגן חיפושית ישנה.

ביקורת סרט - באמבלבי

תקופה לאחר מכן, הסיפור מממשיך עם ״צ'ארלי ווטסון״, נערה שהיא יום לפני יום הולדת ה-18 שלה, חיה בפרברי העיר, לא מקובלת שאביה נפטר מהתקף לב ואימה שמצאה לעצמה זוגיות חדשה, אחיה הקטן שאינו חלק מחייה והיא בעצמה, שרוצה רק לצאת מהבית, אינה מצליחה להרכיב מכונית שאת הרכבתה התחילה עם אביה המנוח.

ביקורת סרט - באמבלבי
בזמן שהיא קונה חלקי חילוף ממגרש גרוטאות מקומי, מזהה במקום מכונית פולסווגן צהובה וישנה, שאותה קיבלה במתנה לכבוד יום הולדת שלה ועם אושר בעיניים, לוקחת את הרכב ומגלה כי זהו רובוטריק. משום שבי-127 איננו זוכר דבר ומערכת הקול שלו נפגעה בקרב האחרון (בעצם תלשו לו אותה), היא מתחילה לתקשר איתו באמצעות מוסיקה ושפת סימנים.
 
ביקורת סרט - באמבלבי

   ביקורת סרט - באמבלבי

בינתיים במקום אחר, השקרניקים מגלים את התכנית של אופטימוס להתארגן מחדש על כדור הארץ וטסים לשם כדי למצוא את בי-127 ולהשמיד אותו. כאשר הם מגיעים, אנשי הצבא תופסים אותם ומחליטים לעזור להם ובתמורה לקבל את הטכנולוגיה שלהם. אבל אז מבינים שהם עשו טעות גדולה שעוזרים לשקרניקים.
ביקורת סרט - באמבלבי

 
מתחילים מרדפים הזויים, דיאלוגים ילדותיים וסיפור אהבה של צ'ארלי עם ממו, שכן שרוצה להתחיל איתה, אבל היה יותר מדי חנון וביישן כדי לעשות את זה וכאשר הוא נכנס במפתיע למוסך של צ'ארלי, גילה את באמבלבי ומאותו הרגע כל ההרפתקאות שלהם הפכו למשותפות.
ביקורת סרט - באמבלבי

מפה לשם, הסרט הוא לקהל יעד של ילדים בני 12 עד 16. רמת הסיפור של הסרט הזה היא לרמה מסדרת ממש את המנעד הזה. עם זאת, אם כן ראיתם את הסדרה הזו בילדותכם, ואתם רוצים לשחזר את אותה התרגשות לאותה רמה של סיפור, זה בהחלט יתאים לכם, או לילדים שלכם, אבל מעל לגיל 16, הסרט הזה מפספס.
לא יודע להגיד אם זה חבל - ואולי כך זה צריך להיות, אבל לא באתי עם ציפיות גדולות מדי לסרט הזה, למרות שהיו לו קטעי אקשן חמודים, גרפיקה מטריפה וקצב טוב, הסיפור היה משעמם. אני לא התחברתי אליו ולדעתי רוב הציבור הצופים גם לא. ככל הנראה בדומה לסיפורי ספין אוף של מחלמת הכוכבים "סולו",  בעצם אני לא אמשיך את המשפט הזה. כי כבר ראינו  לא פעם ולא פעמיים, כי קהל הילדים מצליחים להביא לפרצה כלכלית של סרט כזה או אחר.



ציון: 5
ממש לא חובה ללכת ולראות, אפילו אפשר לפספס!!!
תגידו מה אתם חושבים ואם כן הלכתם, מה אתם אהבתם ומה לא.. ממתין לקרוא את תגובתכם
מעבר לתגובות בפורום