ביקורת סרט: הבלדה על באסטר סקראגס

אנטון קמינסקי
02-12-2018 09:17

נטפליקס עושה את זה בגדול. שישה סרטוני מערבונים קצרים המאוגדים לסרט ששווה לראות. אנטון קמינסקי צפה ונהנה. אלו המסקנות:

"הבלדה על באסטר סקראגס" זהו סרטם החדש של האחים כהן שהופק עבור נטפליקס. לרוב הסרטים שנטפליקס מפיקה זוכים לביקורות לא מחמיאות וניראה שהם עדיין לא הצליחו להוכיח שהם יכולים להפיק סרטים שיתחרו מול ההפקות ההוליוודיות הגדולות.
האם עם הסרט הזה נטפליקס יכולים סוף סוף לשבור את תקרת הזכוכית ולהראות שגם הם יכולים להפיק סרטים ברמה גבוהה?

 הבלדה על באסטר סקראגס

תקציר העלילה

הסרט "הבלדה על באסטר סקראגס" הוא למעשה אוסף של 6 סיפורים שמתרחשים במערב הפרוע. הסרט מצולם כאילו שזה ספר, וכל פרק מתחיל בדפדוף בסיפור שתמיד כולל איזה איור ואז מראים לנו למעשה את הסיפור.
אין שום קשר בין הסיפורים ולמעשה מדובר בשישה מיני סרטים כשהקשר היחיד ביניהם הוא שכולם מתרחשים במערב הפרוע, ובכולם יש שירים.
הסיפור הראשון הוא על באסטר סקראגס, מעין אקדוחן/זמר נודד חובב קלפים. הסיפור השני הוא על שוד לא מוצלח במיוחד בנק (צריף קטן ונטוש באמצע שום מקום). בנוסף יש סיפורים על זקן שמחפש זהב, מופע דרכים פריקי, אשה שמצטרפת עם אחיה למסע לעיר אחרת שבה אולי ימצא לה בעל והסיפור האחרון שהיה אולי המוזר מכולם – כולו מתרחש בכרכרה בה נוסעים חמש דמויות הזויות שמנהלות שיחה.


הבלדה על באסטר סקראגס

ששת הסיפורים שמרכיבים את הסרט

למעשה הסרט, דרך הסיפורים הללו, מראה המון אספקטים שונים של החיים במערב הפרוע. תרבות המסבאות, כיצד התנהלה אכיפת החוק, החיפוש אחרי הזהב, מופעים נודדים שהיו באותה תקופה או למשל עד כמה היה מורכב לעבור מעיר לעיר. אהה, וכמובן המאבקים עם האינדיאנים שמופיעים בשני סיפורים.
אז מה בעצם הז'אנר של הסרט? ובכן הז'אנר הוא "סרט של האחים כהן". לאחים כהן יש את הסגנון הייחודי שלהם והסרט הזה בהחלט שומר על הקו שלהם. יש המון הומור, ברובו הומור שחור. יש הרבה שירים ממש משעשעים ויש קטעי אלימות, שבצורה מובהקת צועקים "האחים כהן".


הבלדה על באסטר סקראגס

באסטר סקראגס האקדוחן המזמר

מכיוון שהסיפורים מאוד שונים, כמובן שהיו סיפורים שאהבתי יותר וכאלה שפחות. למשל הסיפור על הזקן שמחפש זהב היה מעט משעמם. אני מניח שמטרת הסיפור היא לתאר את החיפוש הארוך והמייגע של מחפשי הזהב ואת זה הוא מעביר בצורה מעולה, אבל עדיין היה מעט מעייף, בטח ביחס לסיפורים האחרים.
איכות המשחק לטעמי הייתה פשוט מעולה לכל האורך. נורא נהניתי אפילו מהדמויות התיאטרליות שהיו בסיפורים, בדרך כלל אני לא חובב של סגנון המשחק הזה, אבל כאן זה ממש התאים.

הבלדה על באסטר סקראגס

ג'יימס פראנקו הוא שודד בנקים כושל

מבחינת העברת הסיפור, העריכה הבימוי והצילום הרגשתי שכולם עשויים לתפארת. הצילומים והשחזור התקופתי מאוד מרשימים, העיירות והמדברים הרגישו ממש אותנטיים. הנוף בסיפור של מחפש הזהב היה שונה, יער עם נהר וחיות. הצילומים בסיפור הזה היו מרהיבים, ברמה של סרט טבע מושקע. צפיתי בסרט ב-Dolby Vision ואיכות התמונה בסרט, לטעמי שואפת לשלמות.
לסיכום, מאוד אהבתי את הסרט, הוא ניראה מדהים הוא מצחיק, סרקסטי, תיאטרלי, מוגזם ועדיין מרגיש אותנטי. הציף אותי בנוסטלגיה לסרטי המערב הפרוע של פעם שתיארו קרבות בין קאובויים לאינדיאנים. מאוד אהבתי גם את הקטע עם הספר שכאילו הסרט הוא המחזה של הסיפורים מתוך הספר.

 
אם נטפליקס ימשיכו להפיק סרטים ברמת ההשקעה הזו, אני באמת חושב שהם יוכלו להוות תחרות לקולנוע.
הציון שלי: 8.5/10

מעבר לתגובות בפורום