חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

האזנה ראשונית למערכת האודיו של משה דימיטשטיין-מיני כתבה | רמקולים & אודיו | כתבות | ראשי

האזנה ראשונית למערכת האודיו של משה דימיטשטיין-מיני כתבה

גודל אות: Decrease font Enlarge font
Nottingham Analogue Hyperspace Nottingham Analogue Hyperspace

הפעם תומר צין מבקר אודיופיל ותיק וחביב במיוחד. אדם שהשקיע לא מעט בכל המסביב של המערכת, והצליל? פעמונים.

משה דימיטשטיין המוכר בפורום moshe625, גר במושב שיתופי נורדיה השייך למועצה האזורית לב השרון, סמוך לעיר נתניה. משה אדם קפדן, לאחר שהרתיח את הקפה, פתחנו בשיחה קלילה ומעניינת על עבודתו המרתקת במפעל הקפיצים “Nordia Springs” הנמצא במושב. החברה מיצרת קפיצים ליצרן הרכב אודי, למטוסים ולתעשיית החלל ועבור התעשיות הביטחוניות.


Synergistic Research

 

דימיטשטיין סיפר כיצד לפני כ-3 שנים, פנה לחברת חשמל בטענה שמתח החשמל בבית נמוך ועומד על כ-210 וולט בלבד. לאחר שחברה עשתה בדיקות בביתו, הגיעו למסקנה שהחשמל נמוך והעלו את המתח ל-235 וולט. הוא דיבר על שיכוך קפיצים במערכת האודיו ועל רזונטורים הנמצאים בחדר האזנה והמשפרים את הצליל בצורה ניכרת.

 

מסע אודיופילי   

 משה הוא אודיופיל, חובב תקליטים ומוזיקה, שרכש לפני כמה חודשים את המגבר המשולב והמנורתי NAT Audio מסרביה והוא בין היתר מושא גאוותו. למגבר 2 מנורות Gm 70 ו-2 מנורות בקדם של ECC 88, הוא פועל בשיטת Single Ended, בשני מצבי הספק: 15 וואט לשני ערוצים או 50 וואט לשני ערוצים. משקל המגבר 51 ק"ג ומשקל הספק כוח 16 ק"ג. המגבר מחובר לרמקולים Rockport Mira 2, בעלי וופרים צדדים.


Nottingham Analogue Hyperspace

קדם מגבר פטיפון מנלי Chinook מחובר למגבר, אליו מחובר פטיפון Nottingham Analogue Hyperspace כולל ספק, זרוע Triangle Art   דגם Horus וראש Triangle דגם Zeus.


Nottingham Analogue Hyperspace

כבלי רמקולים, שני אינטרקונקטים וכבלי חשמל של Synergistic Research, מפצלי חשמל של איזוטק ומד מתח דיגיטלי עם תצוגת LCD.


Nottingham Analogue Hyperspace

חדר האזנה
 

שטחו של חדר האזנה הנו כ-3.8 מטרים רוחב, על 3.20 מטרים אורך ועל 2.80 מטרים גובה. מערכת האודיו נמצאת על המימד הצר והארוך, המרחק בין הרמקולים עומד על כ-2 מטרים והמרחק הרמקולים למאזין הינו 1.80 מטרים. מרחק הרמקולים מהקיר האחורי הינו כ-50 ס"מ והמרחק לקירות אשר לצידי הרמקולים, הינו כ-40 ס"מ ומהספה לקיר האחורי 56 ס"מ. הרצפה עשויה פרקט למינציה, מונח עליה שטיח שאגי המאופיין בשיער עבה, ארוך ונעים למגע, מחמם ובולע צלילים. התקרה עשויה מרביץ והקירות עשויים בלוקים עליהם שפריץ טמבור טקס. ב-4 פינות החדר ישנם פלטות אקוסטיות, על התקרה 7 פלטות נוספות ועל הדלת פלטה אחת.      

                                                                                                     
אקוסטיקה
 

הביצועים המרחבים הטובים ביותר עבור הרמקולים, הם כשהם מוטים ישירות כמעט לעבר עמדת ההאזנה המרכזית, שנמצאה לאחר מעט ניסויים לצד שמאל. היינו צריכים להיכנס לחדר האזנה על קרטון של ביצים, שלא נפגע חס וחלילה ברזונטור או בקפיץ. בחדר האזנה ישנם 25 רזונטורים של HFT, שבע יחידות רזונטורים של ECT, שבע פעמונים, הרבה קפיצים משככים משמשים כמחזיקי כבלים לרמקולים, נמצאים מתחת לספק כוח של המגבר וראינו אחד ואחד מתחת לפטיפון.

שלום כתה י"ב

 לדברי משה, שימוש ברזונטורים שעשויים מחומרים שונים, הממוקמים בחדר האזנה בצורות שונות ובאסימטריות, נותן מטרה אחת: לאזן את המידע המגיע מהרמקולים אל מרחב חדר האזנה, ללא הגברה צבע ומיד מודגש יתר על המידה.     

Nottingham Analogue Hyperspace                                                              

כמו כן, המאזין לא מאבד משקל מהחלק תחתון ביחס לתדרים הגבוהים, מהשקיפות, מהבמה התלת ממידת וכדומה. התחושה היא שהמערכת סוחטת ממקור השמע את מקסימום המוזיקה, בצורה טבעית ומאוזנת. הרבה אנשים בתחום התווכחו והיו סקפטיים - לקח למשה זמן להוכיח כי רב הנסתר על הגלוי, בכל מה שקשור למידע במרחב השמע. הוא הבין שעל מנת לשדרג את המערכת האודיו הוא לא חייב לרוץ ולהחליף ציוד. מאידך, התחום גורם ללא מעט אנשים מהתחום לתסכולים, אכזבות, הוצאות כספים, מעט רגעי עושר מהעיסוק והתחביב שאמור להסב הנאה - לא רק מהתעסקות מסביב. בסופו של דבר צריך הרבה סבלנות, ניסוי-טעייה וגם ואינטונאציה בריאה, בכדי ליצור מרחב שמע, שהוא הגיע אליו. כבר לפני מספר שנים, משה הבחין שמיקומים מסיימים של הפעמון, מסוגלים ליצור השפעה על הצליל, לכידה של גבוהים, הדגשת נמוכים או לחילופין, פיזור של אלמנטים בבמה ועוד. הוא נוכח לדעת, שקיימים לא מעט נקודות וטריגרים במרחב החדר, שבמפתיע או שלא, יכולים להשפיע על  הגוון של הצליל. לדוגמא, לסגור את הצליל או לחילופין לפתוח, להשפיע על הגמישות שלו. בפעמונים הוא משתמש בעיקר לטיפול בבס. לטענתו, "הפעמון מנקה את הבס, המוזיקה יותר "מהודקת" ונותן עומק במה רחבה יותר". לדעתו, חשוב מאוד המיקום של הפעמון, כדי לקבל את התוצאה הרצויה. הפעמון יכול לטפל גם בתדרים הגבוהים (מנקה את הגבוהים), שוב, תלוי באיזה גובה ממקמים את הפעמון. רזונטורים שלHFT  יכולים לטפל בכל התדרים, ונותנים שקט, דינמיות, גבוהים צלולים, עומק במה ותלת מימד. היתרון שלהם, שאפשר למקמם בכל מקום בלי שום בעיה/הפרעה, כולל על הרמקולים, אינטרקונקטים, מנוע של הפטיפון וכדומה. השינוי שהם עשו אצלו מעבר לשקט, הם גרמו לחדר להעלם.

רשימת האזנה

 הגענו למשה פעמיים למשך שעתיים וחצי, פעם בלי תקליטים ופעם עם חבר שהביא תקליטים, שאותם אנו מכירים. בכל תקליט האזנו לכמה קטעים כדי לבחון את האיכות של מערכת האודיו. לפני כשלושה שבועות, היו כמה הערות בפורום לגבי המוזיקה שהוא מאזין. התברר שיש לו שתי הדפסות של דיאנה קרול, מתוך למעלה מ-500 תקליטי ג'אז, בלוז, קלאסיים ורוק, שהם כלל לא אודיופילים וזה המוזיקה שהוא אוהב.   

Nottingham Analogue Hyperspace         

תקליט הראשון נבחר The Alternate Blues - Clark Terry & Freddie Hubbard & Dizzy Gillespie & Oscar Peterson. התקליט השני הוא Jazz at the Pawnshopותקליט השלישי Masterpieces By Ellington - Duke Ellington. התקליט הרביעי הוא Perry Como collection והתקליט חמישי אריק לביא - שיר שהוא לא רק מילים. התקליט השישי Adagio d'Albinoni בביצוע של Gary Karr והתקליט השביעיAaron Neville - Warm Your Heart. אחרון תקליט קלאסי  Beethoven: Piano Concerto No. 4 in G Major.

חווית האזנה

מה שמאפיין את מערכת הסטריאו של משה היא האינטימיות והקצב של מוזיקה, שגורמת לך להאזין לתקליט אחר תקליט, במשך שעתיים וחצי ולא להתעייף. שילוב ההגברה המנורתי של NAT יחד עם הרמקולים Rockport Mira 2, יוצרת הרמוניה נהדרת. המערכת מאוזנת ומפורטת מאוד, מהירה עם טווח תדרים רחב, רצפת הרעש נמוכה מאוד ומעל לכל קיימת תחושה של שליטה ודיוק. הרמקולים מנגנים נפלא בעוצמה נמוכה ובינונית ושולטים ביד רמה במערכת. תוספת הרזונטורים, הפעמונים והקפיצים גורמים לכך שעובי הבאס הוא בדיוק כפי שאנחנו אוהבים - לא מעט מידי ולא הרבה מידי. צריך לזכור שיש בחדר קטנטן 2 וופרים 10 אינץ'.      

הרמקולים יורדים עד 30 הרץ בקירוב וממלאים את רוב חלל החדר. הבאס מהודק ומפורט, האיזון הכללי מאוד טבעי והטונליות נכונה. המהירות והקצב נכונים, מעל לכל קיימת תחושה של שליטה. המערכת מצטיינת בחוסר צרימה בתחום המידרינג', הצלילים הגבוהים נמצאים בכל מידתם והם מספקים ניצוץ, שקיפות, ברק, הגדרה ואוירה למוזיקה. היכולת של הרמקולים לשחזר קולות של זמרים וזמרות פנטסטית, עם יכולת עקיבה נאמנה לשינויים בקול המזמר, הכול באיזון כמעט מושלם, ללא צרידות ותוספות.


Nottingham Analogue Hyperspace

המוזיקה שקופה וטבעית לחלוטין, מפורטת, הכלים בגודל הנכון, הכול מוגש בצורה מאוזנת, אין משהו שמשתלט על חשבון האחר. בהאזנה למוסיקה קלאסית בה מנגנת תזמורת שלמה מרובת כלים, מערכת הסטריאו מתמודדת בצורה נהדרת וישנה תחושה שהמערכת מבקשת עוד עוצמה ואינה מתעייפת. במת הצליל עמוקה ורחבה, קולות אדם מרחפים בחלל בתלת מימד, בין, מסביב ומאחורי הרמקולים. לעיתים רחוקות, הבס והזמר מגיעים מאחורי הרמקולים והגבוהים באים מהרמקולים – אולי זה ההקלטות וההדפסות של התקליטים. הדינאמיקה (מיקרו/ומאקרו) הייתה טובה מאוד ותמונת הסטריאו בחדר הייתה טובה. עלות המערכת כחדשה, למעט הרופורט טכנולגי Mira 2 שהם יד שנייה, היא בערך רבע מילון ₪. איכות כזו של מערכת לא באה בזול, אבל מגיעה לה ההכרה כמערכת טובה מאוד, עם מאפיינים ייחודים לה, ללא קשר למחיר.

לסיכום

משה אדם מעניין וחביב - לא רצינו ללכת כי השיחה נעמה לכולם, אבל היינו צריכים ללכת. תודה רבה מקרב לב - היה כיף.

 

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (60 תגובות פורסמו):

avatar
zs 1970-01-01 02:00:00
תומר הפעם באמת כתבתה לעניין נטו כתבה אדיופילית שפו. את המערכת של מוישה אני מכיר כבר הרבה שנים על שלל גילגולה. מוישה אדיופיל בכל רמ"ח אבריו.הוא לקח את התחביב למקומות גבוהים ביותר עם רמת פרפקציוניזם מהגבוהות ביותר. ממוישה אפשר ללמוד והרבה.אפשר להתיעץ איתו ולקבל טיפים ע"מ לקבל סאונד טוב. להעמיד רוקפורט מירה בחדר כמו שלו ולהוציא פנינים של סאונד לא כל אחד יכול.שווה לבקש ממנו ביקור.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
משה בהחלט אודיופיל אמיתי. כייף לראות את החלל שלו, את תשומת הלב לפרטים וכמובן שאי אפשר להתעלם מהאהבה שלו למוסיקה. כתבה מעולה תומר.
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
"תומר הפעם באמת כתבתה לעניין נטו כתבה אדיופילית שפו" - מעניין מאוד... לקח לי 30 ומשהו שנה ללמוד את החומר הנלמד ;).
avatar
ayal30 1970-01-01 02:00:00
כתבה ניפלאה תומר מחכים בעתיד לעוד כתבות ניפלאות ממש היה כייף לקרוא ולראות את המערכת של מוישה :בעד:
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
נהניתי מאוד לקרא אני בטוח שהתוצאה אצל משה - חוויה!. :שתוי:
avatar
שוני 1970-01-01 02:00:00
אם תומר היה כותב את הכתבה בלי להכניס פרטים ״מפלילים״ הייתי בטוח שמדובר במשה. מדובר ביכולת של משה להוציא את ה 101% מכל פריט בסבלנות אין קץ , מה שמסביר שאפשר תמיד להוציא סאונד עוד יותר טוב מהקיים רק עם סבלנות ועוד סבלנות. הרכישות של הציוד גם הן כמו אקדח עם כדור אחד, חייב לפגוע . אין החלפות מהירות, בלבלות, בקיצור מכוון מטרה מאד. היו שגיחכו על המעבר לחדר קטן, אבל גם כאן יש הפתעה לאיזון המתקבל בתוצאה האינטימית של הזולא שהיא להתחבר למוסיקה לאיכות ושניהם יחד. לסיכום : בנחת רוח ואהבה לתחום זו הדוגמא לאיך בונים מערכת.
avatar
ZEEV78 1970-01-01 02:00:00
יופי של סט אפ, תהנה!
avatar
Juiced 1970-01-01 02:00:00
מדהים
avatar
exupgh12 1970-01-01 02:00:00
מסקרן מאוד, תודה לכותב ולמשה שפתחו בפני הקוראים צוהר לסטאפ וחדר של חובב בעל ניסיון רב.
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
תודה רבה למברכים :כל-הכבוד:.
avatar
zariel 1970-01-01 02:00:00
צריך אומץ ותעוזה, להכניס 2 רמקולים עם וופר 10 אינצ', לחדר במידות שצויין, למרות זאת התוצאות מדברות, בעד עצמן והסאונד נשמע ברמה גבוהה, תודה תומר בעבור התחושה שהעברת, אלינו,זה כאילו אנחנו אלה שהאזנו למוסיקה, ולמשה , שפו על הסינרגיה בשילוב כל האלמנטים במערכת.
avatar
roberts 1970-01-01 02:00:00
בזמנו פתחתי שרשור בשם " האם ניתן "לראות" איך נשמע חלל האזנה? " (לינק) ובו אני טוען שמהסתכלות מדוקדקת בחדר ניתן להבין איך הוא נשמע מבחינה אקוסטית. זו דוגמה מצוינת לכך שמהסתכלות בתמונות של החדר של Moshe 625 ניתן להבין שהוא פיצוץ מבחינה אקוסטית (וילונות, שטיח, זווית בפינות, שפריץ גס בקירות וכו') .......ועם ציוד מעולה כמו שלו .....בכלל......
avatar
Sol 1970-01-01 02:00:00
שבשלום משה ותומר (ורד) כף לקרוא ולהאמין :בעד:
avatar
רוזי1 1970-01-01 02:00:00
בזמנו פתחתי שרשור בשם " האם ניתן "לראות" איך נשמע חלל האזנה? " (לינק) ובו אני טוען שמהסתכלות מדוקדקת בחדר ניתן להבין איך הוא נשמע מבחינה אקוסטית. זו דוגמה מצוינת לכך שמהסתכלות בתמונות של החדר של Moshe 625 ניתן להבין שהוא פיצוץ מבחינה אקוסטית (וילונות, שטיח, זווית בפינות, שפריץ גס בקירות וכו') .......ועם ציוד מעולה כמו שלו .....בכלל...... וגם פעמונים ורזונטורים...
avatar
roberts 1970-01-01 02:00:00
וגם פעמונים ורזונטורים... סוף שבוע......ואני בעד לא לחרב למשה את השרשור :)
avatar
רוזי1 1970-01-01 02:00:00
נראה שהאיש לא זרק סתם אביזרי אקוסטיקה בחדר. כדי להגיע לתוצאה טובה עם כל אותם אביזרים נדרשת הרבה התנסות וסבלנות.
avatar
רוזי1 1970-01-01 02:00:00
סוף שבוע......ואני בעד לא לחרב למשה את השרשור :) צדיק
avatar
roberts 1970-01-01 02:00:00
כתמר יפרח,יפרח
avatar
גיא 1970-01-01 02:00:00
אחלה כתבה, אחלה מערכת ואחלה אנשים. כן ירבו. יוזמה מבורכת.
avatar
יעקב ח 1970-01-01 02:00:00
מה זה הפעמונים האלו? איך הם נראים?
avatar
matanoosh 1970-01-01 02:00:00
בזמנו פתחתי שרשור בשם " האם ניתן "לראות" איך נשמע חלל האזנה? " (לינק) ובו אני טוען שמהסתכלות מדוקדקת בחדר ניתן להבין איך הוא נשמע מבחינה אקוסטית. ואני טוען שאתה מדבר שטויות במיץ עגבניות. זו דוגמה מצוינת לכך שמהסתכלות בתמונות של החדר של Moshe 625 ניתן להבין שהוא פיצוץ מבחינה אקוסטית (וילונות, שטיח, זווית בפינות, שפריץ גס בקירות וכו') .......ועם ציוד מעולה כמו שלו .....בכלל...... וואו! חברים! עצרו הכל. הוא גאון!!!! הוא פשוט גאון! משה, לא צריך בכלל לשמוע את המערכת שלך. רואים מכאן שהיא נשמעת נפלא, כי יש תמונה של השטיחים וווילונות ושפריץ על הקירות. רוברט, אפשר לשכור אותך ביותר יועץ אקוסטי? וצר לי להמשיך לחרב, אבל וואלה, לא הצלחתי לעבור שני משפטים בכתבה הזאת בלי ללגום כוס מים. כתיבה כ"כ לא קולחת, מקוטעת, עם ניסוחים מוזרים, שמזכיר לי את גבעת חלפון: "מצפון הים המכונה תיכון, ממזרח ישראל המכונה מדינה..". מה למדנו מהכתבה במשפט אחד? אחלה מערכת, בן אדם נחמד, השקעה באקוסטיקה, פעמונים. עוד משהו? בכל מקרה, תומר, גם אם שייקספיר או טולסטוי לא תהיה, כל הכבוד על המאמץ. אני מוריד בפניך את הכובע על האנרגיות שאתה משקיע. מאז פרוייקט התנדבות הצלת הגורילות באפריקה לא ראיתי כזאת רוח התנדבות. לא. ברצינות. ח"ח. שאלות למשה: 1. איך הסטנד? לא קטן קצת על המערכת? שואל מתוך ניסיון להבין באמת איך בחרת אותו. ניסית אחרים? אני מכיר טוב את הספיידר. אחלה סטנד. אצלי נתן צליל חי ובועט כזה (בניגוד ל- audiophile base שהשקיט והרגיע את הסאונד). אבל המערכת שלי אז עלתה חצי משלך היום. אתה נשאר איתו מבחירה או שהוא מועמד להחלפה אי-שם בעתיד? 2. הגברת NAT העיפה לי את השושנה רק מההאזנה אצל שלמה, אבל אצלו היא יקרה בהרבה. הבנתי שהוא שמע לראשונה את המשולב שלהם (אצלך?) ואז החליט ללכת על דגמים גבוהים יותר. זה אותה חתימת צליל? אני זוכר צליל ענק, מהיר, לא חוטא בחמימות יתר, ו... בכלל, לא ממש מזכיר מנורות. 3. מה זה המד מתח שם במדף האמצעי? הוא קשור לאחד הרכיבים או עומד בפני עצמו? אתה שם לב להבדלים עקביים בסאונד עם המתח נמוך (או גבוה) יותר מהרגיל?
avatar
רוזי1 1970-01-01 02:00:00
הגאון לא יודע שהחדר נשמע בעיקר על פי מה שהוא לא רואה.
avatar
roberts 1970-01-01 02:00:00
רוזי1 & מתנוש, תמשיכו לצלצל בפעמונים....
avatar
zs 1970-01-01 02:00:00
2. הגברת NAT העיפה לי את השושנה רק מההאזנה אצל שלמה, אבל אצלו היא יקרה בהרבה. הבנתי שהוא שמע לראשונה את המשולב שלהם (אצלך?) ואז החליט ללכת על דגמים גבוהים יותר. זה אותה חתימת צליל? אני זוכר צליל ענק, מהיר, לא חוטא בחמימות יתר, ו... בכלל, לא ממש מזכיר מנורות. הפוך בויה הפוך... ואכן גם המשולב המדובר לא חוטא בחמימות יתר.משדר משהוא אחר. הגשה מוזיקאלית לעילא ועילא.
avatar
matanoosh 1970-01-01 02:00:00
הפוך בויה הפוך... ואכן גם המשולב המדובר לא חוטא בחמימות יתר.משדר משהוא אחר. הגשה מוזיקאלית לעילא ועילא. אה, נכון. הפוך. סליחה שלמה, לא התכוונתי לקחת לך את הבכורה. זה קלאס A כל הסיפור הזה? או רק המונובלוקים שלך?
avatar
roberts 1970-01-01 02:00:00
בכל מקרה, תומר, גם אם שייקספיר או טולסטוי לא תהיה, כל הכבוד על המאמץ. אני מוריד בפניך את הכובע על האנרגיות שאתה משקיע. מאז פרוייקט התנדבות הצלת הגורילות באפריקה לא ראיתי כזאת רוח התנדבות. לא. ברצינות. ח"ח. מתנוש, כשבא למאן דבעי להקיא הוא לא חייב להכניס אצבע לגרון.....הוא יכול לקרוא את הפוסטים שלך.....אחלה מירשם איזה גועל נפש של פוסט
avatar
zs 1970-01-01 02:00:00
הבכורה היתה של גולן שרכש בזמנו פרה.לאחר שקניתי ממנו הפרה ומה ששמענו בזמנו אצל שניצל והבקורות באדיו דה הגרמני הבנתי שזה מה שאני צריך.ומוישה יודע לזהות מה טוב:) single-ended, zero global feedback, pure class A
avatar
moshe625 1970-01-01 02:00:00
ואני טוען שאתה מדבר שטויות במיץ עגבניות. וואו! חברים! עצרו הכל. הוא גאון!!!! הוא פשוט גאון! משה, לא צריך בכלל לשמוע את המערכת שלך. רואים מכאן שהיא נשמעת נפלא, כי יש תמונה של השטיחים וווילונות ושפריץ על הקירות. רוברט, אפשר לשכור אותך ביותר יועץ אקוסטי? וצר לי להמשיך לחרב, אבל וואלה, לא הצלחתי לעבור שני משפטים בכתבה הזאת בלי ללגום כוס מים. כתיבה כ"כ לא קולחת, מקוטעת, עם ניסוחים מוזרים, שמזכיר לי את גבעת חלפון: "מצפון הים המכונה תיכון, ממזרח ישראל המכונה מדינה..". מה למדנו מהכתבה במשפט אחד? אחלה מערכת, בן אדם נחמד, השקעה באקוסטיקה, פעמונים. עוד משהו? בכל מקרה, תומר, גם אם שייקספיר או טולסטוי לא תהיה, כל הכבוד על המאמץ. אני מוריד בפניך את הכובע על האנרגיות שאתה משקיע. מאז פרוייקט התנדבות הצלת הגורילות באפריקה לא ראיתי כזאת רוח התנדבות. לא. ברצינות. ח"ח. שאלות למשה: 1. איך הסטנד? לא קטן קצת על המערכת? שואל מתוך ניסיון להבין באמת איך בחרת אותו. ניסית אחרים? אני מכיר טוב את הספיידר. אחלה סטנד. אצלי נתן צליל חי ובועט כזה (בניגוד ל- audiophile base שהשקיט והרגיע את הסאונד). אבל המערכת שלי אז עלתה חצי משלך היום. אתה נשאר איתו מבחירה או שהוא מועמד להחלפה אי-שם בעתיד? 2. הגברת NAT העיפה לי את השושנה רק מההאזנה אצל שלמה, אבל אצלו היא יקרה בהרבה. הבנתי שהוא שמע לראשונה את המשולב שלהם (אצלך?) ואז החליט ללכת על דגמים גבוהים יותר. זה אותה חתימת צליל? אני זוכר צליל ענק, מהיר, לא חוטא בחמימות יתר, ו... בכלל, לא ממש מזכיר מנורות. 3. מה זה המד מתח שם במדף האמצעי? הוא קשור לאחד הרכיבים או עומד בפני עצמו? אתה שם לב להבדלים עקביים בסאונד עם המתח נמוך (או גבוה) יותר מהרגיל? מתן לשאלתך לגבי הספיידר אם הוא לא קטן על המערכת? אז את הסטנד הזה רכשתי מאלי קאשי והוא הסטנד האודיופילי הראשון שלי בעבר והיום בהווה. חשבתי לא פעם לנסות לשדרג לסטנד או פלטות של HRS ,אבל המחיר הוא כל כך יקר שירדתי מזה. בכל מקרה הספיידר הוא סטנד מעולה הן מבחינה סונית(כמו שכתבת צליל חי) וגם מאד נוח בגישה אל המכשירים השונים שעברו עליו. ב.לגבי הNAT. לפני שקניתי את הנאט היה לי אינטגרייטד של קרי מגבר נחמד עם סאונד מנורתי מתוק וכיפי אבל ידעתי שהנקודה החלשה שלי במערכת זה המגבר, חיכיתי להזדמנות שתגיע והיא הגיעה. באותו הזמן שלמה זבדה החליף את ההגברה שלו למונו בלוקים של NAT הלכתי לשמוע אותם וכמו שאמרת קיבלתי סטירה לפנים מהסאונד כי שמעתי את אותה מערכת עם הגברה מצויינת של AVM ואהבתי מאד את ההבדל/שינוי מהשידרוג לנאט. אחרי ששמעתי החלטתי שאני הולך לשדרג לאינטגרייטד של נאט ,גם כן סינגל אנדד." החשש" שלי היה האם המגבר יוכל להוציא מהרוקפורט את המייטב וגם לא יכולתי לבדוק פיזית בבית את המגבר מכיוון שבאותו זמן לא היה ללוני את המגבר אצלו. זה היה סוג של הימור אבל הימור בטוח. כשקיבלתי אותו וחיברתי אותו למערכת זה היה לי מוזר, כי לא הייתי רגיל לדינמיות של המגבר והשליטה שלו ברמקולים היתה מוחלטת. סאונד מהיר ,דינמי והקסם שיש לסינגל אנדד מנורות. האופי של המגבר הוא בדיוק האופי של המונו בלוקים ששמעת אצל שלמה. לשאלתך השלישית למד המתח. זה סהכ צעצוע נחמד לעיניים שמראה את המתח שהמערכת מקבלת. המכשיר הזה הוא מכשיר בפני עצמו ואני מחברו למפצל החשמל. לפני כמה שנים המתח אצלי במערכת היה מגיע ל209v ואם אתה שואל אם היו הבדלים בסאונד בין 209 לבין 220 בזמנו, אז כן ,במתח הנמוך הסאונד היה יותר"רך"אם אפשר לכנות את זה ככה. ככל שהמתח גבוה יותר הסאונד יותר מהיר ודינמי.
avatar
moshe625 1970-01-01 02:00:00
אה, נכון. הפוך. סליחה שלמה, לא התכוונתי לקחת לך את הבכורה. זה קלאס A כל הסיפור הזה? או רק המונובלוקים שלך? זה קלאס A כמובן עם מנורות GM70 וספק כוח חיצוני אדיר.
avatar
matanoosh 1970-01-01 02:00:00
מתנוש, כשבא למאן דבעי להקיא הוא לא חייב להכניס אצבע לגרון.....הוא יכול לקרוא את הפוסטים שלך.....אחלה מירשם איזה גועל נפש של פוסט אתה מוציא ממני את המיטב, רוברט. זה קלאס A כמובן עם מנורות GM70 וספק כוח חיצוני אדיר. טירוף. אני הייתי נכנס לחרדות קיומיות עם קלאס A מנורות כזה אצלי. סטנדים זה יקר ומעצבן, אני איתך. אבל שמע... זה עושה כזה הבדל... שאתה לא מבין איך אפשר בלי זה. כשמישל עשה שטות ויצא מהביזנס, ועשה מכירת חיסול על הארטזניה שלו, עשיתי הימור והבאתי את היציקת ברזל הזאת בהימור של 20,000 שח. אבל, שמע... זה עושה דברים לסאונד שלא היה לי מושג שיכולים לקרות. לא כ"כ בכמות של "וואו, כמה זה ככה או ככה" אלא יותר דברים שלא ידעתי שרכיבים יכולים לעשות. אצלי זה פשוט הושיב את הסאונד, עשה אותו יציב יותר, מוגדר יותר אבל לא כמו הספיידר אלא בצורה אחרת. זה גרם לי להרגיש שלפני זה הסאונד של המערכת היה חד אופן, ועכשיו הוא יציב כמו רכב ארבעה גלגלים. :) הכל פשוט יותר מסודר במרחב. איזה טיפול חשמל יש לך?
avatar
moshe625 1970-01-01 02:00:00
אתה מוציא ממני את המיטב, רוברט. טירוף. אני הייתי נכנס לחרדות קיומיות עם קלאס A מנורות כזה אצלי. סטנדים זה יקר ומעצבן, אני איתך. אבל שמע... זה עושה כזה הבדל... שאתה לא מבין איך אפשר בלי זה. כשמישל עשה שטות ויצא מהביזנס, ועשה מכירת חיסול על הארטזניה שלו, עשיתי הימור והבאתי את היציקת ברזל הזאת בהימור של 20,000 שח. אבל, שמע... זה עושה דברים לסאונד שלא היה לי מושג שיכולים לקרות. לא כ"כ בכמות של "וואו, כמה זה ככה או ככה" אלא יותר דברים שלא ידעתי שרכיבים יכולים לעשות. אצלי זה פשוט הושיב את הסאונד, עשה אותו יציב יותר, מוגדר יותר אבל לא כמו הספיידר אלא בצורה אחרת. זה גרם לי להרגיש שלפני זה הסאונד של המערכת היה חד אופן, ועכשיו הוא יציב כמו רכב ארבעה גלגלים. :) הכל פשוט יותר מסודר במרחב. איזה טיפול חשמל יש לך? פאזה נפרדת למערכת, שזה כולל קוו נפרד מהלוח חשמל, פלוס פיוז אודיופילי בלוח. כל כיבלי החשמל הם של סנרגיסטיק/אקטיב שילדינג ושנאים של גלילאו. כל המכשירים ללא יוצא מהכלל הוחלפו בהם הפיוזים לפיוזים אודיופילים של סנרגיסטיק והי פיי טיונינג
avatar
moshe625 1970-01-01 02:00:00
טירוף. אני הייתי נכנס לחרדות קיומיות עם קלאס A מנורות כזה אצלי אחרי ששומעים את המגבר החרדות הופכות להצגה.
avatar
roberts 1970-01-01 02:00:00
אתה מוציא ממני את המיטב, רוברט. מתנוש, אתה מבולבל במקצת.... במקרה המדובר תומר הוציא ממך את המיטב.....אתה כנראה "מושפע רב תחומי"
avatar
matanoosh 1970-01-01 02:00:00
פאזה נפרדת למערכת, שזה כולל קוו נפרד מהלוח חשמל, פלוס פיוז אודיופילי בלוח. כל כיבלי החשמל הם של סנרגיסטיק/אקטיב שילדינג ושנאים של גלילאו. כל המכשירים ללא יוצא מהכלל הוחלפו בהם הפיוזים לפיוזים אודיופילים של סנרגיסטיק והי פיי טיונינג הקאשי הזה... ישב אצלי פעם שלוש שעות, מיזמז לי את המערכת מאחורה ומקדימה ולא היה מסופק עד שהשאיר אצלי כבל ולקח ממני 10,000 שח :). אין חרטות. חברה מעניינת סינרג'סטיק. הרבה וואסח, אבל יש דברים בגו'.
avatar
matanoosh 1970-01-01 02:00:00
מתנוש, אתה מבולבל במקצת.... במקרה המדובר תומר הוציא ממך את המיטב.....אתה כנראה "מושפע רב תחומי" תומר שומע הבדל בין כבלים. לתומר אפשר לסלוח!
avatar
moshe625 1970-01-01 02:00:00
הקאשי הזה... ישב אצלי פעם שלוש שעות, מיזמז לי את המערכת מאחורה ומקדימה ולא היה מסופק עד שהשאיר אצלי כבל ולקח ממני 10,000 שח :). אין חרטות. חברה מעניינת סינרג'סטיק. הרבה וואסח, אבל יש דברים בגו'. דבר ראשון "אין על המזמוזים של קאשי". דבר שני המוצרים שהם מפתחים מדהימים.
avatar
ארמה אודיו 2018-01-12 00:05:15
אני מכיר את משה כבר הרבה מאד שנים , אחלה בן אדם ,עקשן להשיג מטרה , ומאד שמח שהגיע למערכת בחדר אינטמי עם תוצאה מצויינת כזו.
avatar
למה 2018-01-12 08:34:20
להכניס רוקפורט לחדר של 12מ"ר ולקבל תוצאה טובה צריך "זוג ביצים" והרבה ידע והשקעה. פשוט מוריד כובע בפני רצון ויכולת של משה להגיע לשלמות:כל-הכבוד:ולתומר תודה על החשיפה:בעד:
avatar
genvirt 2018-01-12 10:16:44
יפה מאוד! כיף לקרוא על חביות כאלה! כמה שאלות: היה 210 שזה נמוך, אך למה לעלות ל238? למה זה טוב יותר ולמה לא 220? מכשירים הם בהגדרה 220-240 , אך בכול אופן מה נותן מתח גבוהה מ220 הרגילים? אמת - לא מדדתי אצלי כמה בפועל, לכן גם מעניין אותי מה זה המד מתח שהוזכר כחלק מסט אפ? הוא קבוע? של איזה חברה? תודה
avatar
tomertsin 2018-01-12 10:47:08
בשיטה האירופית המשמשת גם בארץ, מתח זרם החילופין הביתי הוא כ-230 וולט.
avatar
רוזי1 2018-01-12 11:22:52
אם מכשיר חשמלי נשמע שונה לאורך התחום בין 220-240 וולט אזי הוא ראוי להיזרק לכל הרוחות. אתה יודע את זה כי תכננת ווהוצאת מקו הייצור מאות ואלפי מוצרי חשמל שונים? או בגלל שיש לך מקלדת וגישה לאינטרנט?
avatar
roberts 2018-01-12 11:26:23
מכשירים הם בהגדרה 220-240 , אך בכול אופן מה נותן מתח גבוהה מ220 הרגילים? תודה אם מכשיר חשמלי בימנו, דגש בימנו,נשמע שונה לאורך התחום בין 220-240 וולט אזי הוא ראוי להיזרק לכל הרוחות....... ובעצם גם לתת 2 סטירות חזקות למהנדס שתכנן אותו;)
avatar
roberts 2018-01-12 11:28:33
אתה יודע את זה כי תכננת ווהוצאת מקו הייצור מאות ואלפי מוצרי חשמל שונים? או בגלל שיש לך מקלדת וגישה לאינטרנט? נראה לי שאתה פותר בעיות בחשמל עם פעמונים ורזונטורים ?
avatar
DavidGil 2018-01-12 11:29:34
כתבה מעניינת בעיקר בגלל הגישה של משה לתחום, ובכלל לדעתי שווה לעשות מיני סדרה של ביקורים בבתים של חברים עם מערכות מיוחדות ומעניינות. תודה תומר
avatar
roberts 2018-01-12 11:31:37
אתה יודע את זה כי תכננת ווהוצאת מקו הייצור מאות ואלפי מוצרי חשמל שונים? או בגלל שיש לך מקלדת וגישה לאינטרנט? ולעצם העניין, אם מכשיר רפואי יכול לעבוד בטווח מתחים 220-240 וולט גם מכשיר אודיו מסוגל....או שאודיו זה קסם, מסתורין ופעמונים קטנטנים ....רוזי1.....
avatar
matanoosh 2018-01-12 13:00:26
כתבה מעניינת בעיקר בגלל הגישה של משה לתחום, ובכלל לדעתי שווה לעשות מיני סדרה של ביקורים בבתים של חברים עם מערכות מיוחדות ומעניינות. תודה תומר יש לתומר בעיה עם מחלקת הגירה לדעתי. אין לו ויזה לקו רוחב צפוני מהרצליה או דרומי מרחובות בעיה. :)
avatar
robo7 2018-01-12 13:00:48
ולעצם העניין, אם מכשיר רפואי יכול לעבוד בטווח מתחים 220-240 וולט גם מכשיר אודיו מסוגל....או שאודיו זה קסם, מסתורין ופעמונים קטנטנים ....רוזי1..... זרם ה-BIAS משתנה. גם במגברי TR וגם בשפופרות. טריודות בייחוד. (ורד) R
avatar
tomertsin 2018-01-12 13:12:37
יש לתומר בעיה עם מחלקת הגירה לדעתי. אין לו ויזה לקו רוחב צפוני מהרצליה או דרומי מרחובות בעיה. :) משה גר צפונית להרצליה :p. הצפונים לא מזמינים אותי :rolleyes: וגם הדרומים לא מזמינים אותי, שם אני מחוק :eek:. יש אנשים בפורום שתופסים יוזמה מתקשרים ומזמינים אותי :).
avatar
matanoosh 2018-01-12 14:10:13
ולעצם העניין, אם מכשיר רפואי יכול לעבוד בטווח מתחים 220-240 וולט גם מכשיר אודיו מסוגל....או שאודיו זה קסם, מסתורין ופעמונים קטנטנים ....רוזי1..... וואו. טיעון... מוחץ. חדשני. לא שמענו אותו אף פעם. מה לגבי הביטים בכבל דיגיטלי? זה תמיד 0 או 1, כן? אה, אז זאת הסיבה שאין הבדל בין כבלים דיגיטליים? אבל בין כבלי רמקולים יש הבדל. כן? רוברט אתה רוצה שאפתח לך בלוג שבו תוכל להעלות את כל הגיגיך? יש לי כבר רעיון לקטגוריות: [url=http://www.robert-audio.blog/the-truth/visual-acoustics/]www.robert-audio.blog/the-truth/visual-acoustics/ [url=http://www.robert-audio.blog/the-truth/electricity-conspiracy/]www.robert-audio.blog/the-truth/electricity-conspiracy/ [url=http://www.robert-audio.blog/the-truth/amplifiers-are-all-the-same/]www.robert-audio.blog/the-truth/amplifiers-are-all-the-same/ [url=http://www.robert-audio.blog/the-truth/blind-tests/]www.robert-audio.blog/the-truth/blind-tests/ שים לב, אלה קטגוריות, לא עמודים. על כל אחת כזאת תוכל לאכול ת'ראש כאוות נפשך, ואז תוכל פשוט לשלוח לנו קישורים כאן.
avatar
roberts 2018-01-12 14:45:21
רוברט אתה רוצה שאפתח לך בלוג שבו תוכל להעלות את כל הגיגיך? יש לי כבר רעיון לקטגוריות: מתנוש, כפרון, תזכה למצוות ולמעשים טובים על הפיתוח הרעיוני של ה- Multi-Blog שלי....ושוב תודה ושבת שלום
avatar
YB-7 2018-01-12 19:57:43
אם מכשיר חשמלי בימנו, דגש בימנו,נשמע שונה לאורך התחום בין 220-240 וולט אזי הוא ראוי להיזרק לכל הרוחות....... ובעצם גם לתת 2 סטירות חזקות למהנדס שתכנן אותו;) הבעיה במכשירים עם ספק וייצוב מתח ליניארי שהם זקוקים למתח גבוה יותר לפני המייצב מאשר אחריו... ואם מתח הרשת נמוך בהרבה אז גם אין ממה לייצב. אתה אמור להבין זאת אינטואיטיבית.
avatar
roberts 2018-01-12 20:03:51
בשורה התחתונה מה אתה אומר ......שמכשירים רפואיים מצליחים לייצב ואודיו לא ניתן לייצוב?
avatar
YB-7 2018-01-12 20:56:12
בשורה התחתונה מה אתה אומר ......שמכשירים רפואיים מצליחים לייצב ואודיו לא ניתן לייצוב? בשורה תחתונה, ספקים ממותגים יכולים לשמש במיכשור רפואי אך באודיו הם לא רצויים.
avatar
roberts 2018-01-12 21:17:28
...ובעולם עדיין לא המציאו ספקים לינאריים עם ייצוב..... נניח ל PRE ו Compact......נכון ?
avatar
YB-7 2018-01-12 21:37:25
...ובעולם עדיין לא המציאו ספקים לינאריים עם ייצוב..... נניח ל PRE ו Compact......נכון ? לא, ממתי מייצבים ספקים לינאריים?? האם שמעת אי פעם על ספק לינארי מיוצב...:eek: תפתח את מגבר ההספק שלך ותראה אם יש שם מייצב אחד לרפואה... אם יש, אתה מקבל ממני זיכוי מלא.
avatar
roberts 2018-01-12 21:55:44
ואללה לא מייצבים ספקים לינאריים עם מייצב במוצא ???..... ב PRE ו COMPACT..... מחקת מיליארד COMPACT -ים מהעולם ?
avatar
moshe625 2018-02-12 10:13:52
תודה לכולם וכמובן תודה לתומר שעשה אחלה כתבה!
avatar
tomertsin 2018-03-12 08:19:56
משה, לא שאלתי אותך מה הפירוש לשם משה625? תודה רבה שהרשת לנו להיכנס לביתך ולשתף באמצעותי, את מערכת האודיו שלך :). הכתבה אצלך "הזיזה" משהו לאנשים בפורום, שהתחילו לחשוב על רזונטורים (גם קפיצים) ופעמונים, כהוצאה לא יקרה. באותה הזדמנות, סליחה על הרזונטור ליד הספה, שמעכתי בצילומים ;). השמעת דרך המחשב את "דיאנה קרול" ואנשים בפורום התחילו "לדאוג", שזו המוזיקה שאתה מאזין לה. בפועל יש לך שני כותרים שלה מתוך 500 + תקליטים שהם מוזיקה נטו. הוכחת לאנשי הפורום שזה לא נכון. באמצעותך אני מגדיל את מעגל החברים :אצבע מורמת. תומר
avatar
moshe625 2018-03-12 09:02:49
משה, לא שאלתי אותך מה הפירוש לשם משה625? תודה רבה שהרשת לנו להיכנס לביתך ולשתף באמצעותי, את מערכת האודיו שלך :). הכתבה אצלך "הזיזה" משהו לאנשים בפורום, שהתחילו לחשוב על רזונטורים (גם קפיצים) ופעמונים, כהוצאה לא יקרה. באותה הזדמנות, סליחה על הרזונטור ליד הספה, שמעכתי בצילומים ;). השמעת דרך המחשב את "דיאנה קרול" ואנשים בפורום התחילו "לדאוג", שזו המוזיקה שאתה מאזין לה. בפועל יש לך שני כותרים שלה מתוך 500 + תקליטים שהם מוזיקה נטו. הוכחת לאנשי הפורום שזה לא נכון. באמצעותך אני מגדיל את מעגל החברים :אצבע מורמת. תומר ל 625 אין משמעות מיוחדת, סתם מספר. ..לגבי דיאנה קרול כל אחד שיקשיב לאיזה מוזיקה שהוא אוהב. לפעמים אני אפילו שם לי חוליו אגלסיאס או גיטרת הזהב. אז מה זה לא מוזיקה? ככה אני אוהב. לגבי רזונטורים אני חושב שאנשים/אודיופילים לא באמת יודעים מה האפקט שהם עושים בחדר מטופל וגם בחדר לא מטופל.
avatar
moshe625 2018-03-12 10:17:50
השמעת דרך המחשב את "דיאנה קרול" תומר מחשב יש לי רק לצורך קניות בסופר. :)
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: