ביקורת סרט - קריד 2

סרגי ליטבק
25-11-2018 20:33

החלק השני של הסרט קריד והחלק השמיני בפועל של סדרת הסרטים האלמותית (כנראה) של סדרת סרטי רוקי. האם ההצלחה נמשכת? הכנסו וגלו

חלפו מים רבים ושנים רבות עוד יותר מאז שסילבסטר סטאלון כתב את דרמת הספורט בין הראשונות בקולנוע שאנחנו זוכרים אותה עד היום, ומה שזכור עוד יותר מזה שסטאלונה פעם היה שחקן פורנו, היא העובדה שהוא נלחם לביים את התסריט שהוא כתב. כמובן שמאז הכל הסטוריה ידועה עם הזמן, והסדרה הפכה להיות קלאסית ומצוטטת יחד עם פס קול מזוהה בכל העולם. 

קריד 2
אבל רוקי הזדקן, ויחד עם זאת נראה שרוקי סיים את חלקו בעולם הקולנועי, אבל דווקא סיפור על בנו של יריבו שמת מול יריב רוסי אחר, החזיר את הסדרה לחיים לפני 3 שנים עם קריד. בזמנו הסרט קיבל הקרה ולמרות שלא התבלט כמשהו מיוחד מדי, הצליח למשוך תשומת לב של הקהל הצופים, הן האמריקאי והן הקהל העולמי. הסרט זכה להצלחה כלכלית, ואי לכך תוכנן המדך באופן כמעט מידי. היום אנחנו נחספים לקריד וו, סיפור המשך הסיפור של בנו של אפולו, אשר ממשיך להאבק ולהוכיח את עצמו הן על הארנה והן בחייו האישיים, אבל עד כמה אנחנו רוצים וצריכים לשחזר את עצמנו על סיפור שכבר מיצה את עצמו דאז והאם שווה המאמץ גם הפעם הזאת?!
קריד 2

זהירות ספויילרים!
אנחנו צוללים להמשך הסיפור וקריד צולל לקרב עם האלוף העולם במשקל כבד שאחרי ניצחון, מוכרז כאלוף בעצמו. חברתו לצידו, מעודדת וממשיכה להתדרדר בשמיעתה. רוקי ה״דוד״, ממשיך לאמן אותו ולהזדקן בבדידות הרחק ממשפחתו. לכאורה הכל טוב, אבל בצידו השני של העולם, דרגו, (דולף לונגרנד) מאמן את בנו להלחם. דרגו האב, אחרי הפסד לרוקי, איבד את הכבוד של ארצו, וכולם הפנו להם גב. אפילו אישתו עזבה אותו ואת הילד. ובתחושה עלובה זו הם חיים, מתאמנים ומתכוננים לקראת חזרתם.

קריד 2
קריד 2
בנו של דרגו, כמו האב, גדול מימדים, אלים, ממוקד מטרה ונראה כאילו הוא בלתי ניתן לעצירה. כאשר מפיק אמריקאי רואה את העוצמה הרוסית, הוא מיד מבין את הפוטנציאל העוצמתי של מפגש בין ״בנים של״ שהיום נמצאים באור הזרקורים של האגרוף העולמי. והוא כצפוי, שש להפגיש אותם על זירה אחת, וזה כצפוי גם כן, זה קורה.

קריד 2
הפעם לקרב הזה, רוקי מסרב להצטרף. והמאמן של אפולו (אביו), חוזר לאמן את קריד לקרב. אבל לא האימון ולא הקרב, הולכים כמצופה ולמרות שהקרב לא נגמר כהפסד של קריד, אבל בטח שלא כניצחון, עליו להחליט האם לסכן את עצמו ואת התואר האלוף כנגד מכונת הרג רוסית, שמחפש נקמה בדמותו של קריד. הרי הוא הפך לבן חסותו/הבן המאומץ של רוקי שהביא לתבוסתו של האב.
קריד 2
הסרט שזור בסיפור של החיים האישיים, לבטים ובעיות בחיי המשפחה שקריד מחליט להקים, ניסיונות לתת הסברים לאימו שכבר איבדה גבר למול מכונות הרג רוסיות, בחירות קשות נוספות, גם הנוגעות לוגיות, אישיותו כאדם ומתאגרף ועוד הרבה יותר. מה שבטוח נוא שהסרט יגרום לכם להתחבר לדמויות, להזדהות איתם, לפחד איתם ולרצות להצליח. 
קריד 2

זהו ספין אוף מצוין לסיפור שהוא מזמן קלאסיקה קולנועית. למרות שלסטאלונה הייתה הזדמנות של שניה וחצי לחזור לכיסא הבימאי בסדרה שלו, אבל כמעט מיד הוא הוחלף, אבל למרות זאת, הסדרה והחלק הזה, שווים לצפות ושוב להתרגש מחדש. 

שורה תחתונה: לא כל הסרטים שווים לשחזור או רימייק כזה או אחר, גם לא כולם מוצלחים בסרטי ההמשך, אבל הסיפור הזה נשאר אנושי מרגש ומעניין מעצמו.

ציון: 8

מעבר לתגובות בפורום