תומר ביקר אצל היבואן יגאל לסרי ויצא משם נפעם ומוקסם - מיני כתבה

תומר צין
22-11-2018 23:07

תומר צין מבקר אצל היבואן הותיק יגאל לסרי. מה הוא שמע שם ואיך זה נשמע? הכנסו ותגלו.

בתחילת השבוע ביקרנו בביתו של היבואן יגאל לסרי ובקשנו להאזין לרמקולי השופר של אקפלה אודיו ארט. את חברת הרמקולים הוא מייצג בישראל ועליה אנו שומעים לא מעט דברים טובים. יגאל, פרפקציוניסט מהשורה הראשונה, שהתגלה כאדם מאוד סימפטי ומבין גדול במערכות סטריאו, נענה בחיוב לבקשתנו. אחרי שלב החיוכים והניואנסים הקטנים, התכבדנו בקפוצ'ינו (חובה) ודיברנו על סטריאו, על החברה הגרמנית ועל דגמים שהוזמנו לישראל ועל דברים שברומו של עולם.    


Acapella Audio Arts Violon MK VI

מערכת האודיו

האקפלה אודיו ארט נראים אלגנטים בשחור מבריק ומידרינג', מעוררים התפעלות בכל אספקט בו תבחנו אותם. כאמור, באנו לשמוע את רמקולי השופר הגדולים מדגם Acapella Audio Arts Violon MK VI, בעלי 3 יציאות ותיבה אטומה. בכל רמקול יש טוויטר ion, מידרינג' שופרי, וופר "10, נצילותם 91 די. בי והם דורשים מגבר חזק להפעלה. מידות ומשקלות של רמקול הם: גובה 155 ס"מ על רוחב 46 ס"מ על עומק 58 ס"מ, משקל כל רמקול 95 ק"ג. הרמקולים מחוברים אל 2 מגברי הספק מונו Pass Labs 100.8 ואליהם מחובר נגן תקליטורים / SACD מנורתי מחברת CD-35 Ayon Audio. בנוסף לקומפקט דיסק, קדם מגבר לפטיפון של חברתXP 17  Pass Labs, פטיפון שלKRONOS AUDIO  דגם SPARTA, עליו מורכבת זרועHelena  באורך 10.5 אינץ' ועליה ראש של Triangle Art הנקרא ZEUS. הכבלים המקשרים וכבלי הרמקולים היו משל TARA LABS, ארון המערכת של חברת HRX דגם  .SXR Signature

לרשות יגאל כ-10 הגברות ומקורות שונים אותם אפשר לשמוע עם הרמקולים הנוכחים.

CD-35 Ayon Audio

נגן תקליטורים/SACD מנורתי מחברת CD-35 Ayon Audio

מרחקים ומידות של הסלון

שטחו של חדר האזנה שהוא גם הסלון בביתו הינו כ-4.5 מטרים רוחב, על 10 מטרים אורך ועל 2.80 מטרים גובה. מערכת האודיו נמצאת על המימד הצר והארוך, המרחק בין הרמקולים עומד על כ-3 מטרים ומרחק הרמקולים למאזין הינו 2.90 מטרים. מרחק הרמקולים לקיר "הזכוכית" הנמצא מאחוריהם הינו כ-2 מטרים והמרחק לקירות אשר לצידי הרמקולים, הינו כ-20 סנטימטר. ריצפת חדר האזנה עשויה ממרצפות ומונח עליה שטיח עבה והקירות עשויים בלוקים.
הביצועים המרחביים הטובים ביותר עבור הרמקולים היו כשהם מוטים ישירות לעבר עמדת ההאזנה המרכזית, שנמצאה לאחר ניסויים מרובים בכיוונים שונים, לצד שמאל וימין. אולי זה לא מפתיע שלקח קצת זמן להתעסק עם הרמקולים, עד שהתגלתה במה רחבה והם נעלמו מבחינה אקוסטית כמעט לחלוטין, עד נדמה שנמצא ה"סוויט-ספוט"- או נקודת האמצע. ראוי לציין, לטעמנו, שהרמקולים לא ממוקמים מספיק טוב בחדר - עניין של אילוצים.

רשימת האזנה

ליגאל מבחר דיסקים ותקליטים, אך תמיד נעדיף להאזין לקטעי המוזיקה האהובים עלינו והמוכרים לנו היטב. הקטע הראשון נבחר מתוך הדיסק The Neville Brothers קטע 5,Every Plays The fool, הקטעים השניים נבחרו מתוך הדיסק Boss Tenor של Gene Ammons (הקטע הראשון, השלישי והרביעי). הקטע השלישי נגן Paganini Nicolo בניצוחו של Charles Dutoit עם הכנר Salvatore Accardo דיסק 1 קטע 6 (מתוך 3). הקטע הרביעי היה של Adagio d'Albinoni בביצוע של Gary Karr, הקטע החמישי נבחר מהדיסק Trouble In Mind של Archie Sheep הקטע When Things Go Wrong. הקטע השישי מתוך הדיסק True Ballads, של Archie Shepp Quartet, קטע מספר 6 Nature Boy. הקטע המוזיקאלי השביעי מורכב ממספר קטעי מוזיקה שנבחרו מהדיסק של Joe pass מתוך הדיסק Virtuoso. הקטע השמיני נבחר מתוך הדיסק Michel Jonasz קטע מס' 2 דיסק 1 Le temps passé. הקטע התשיעי נבחר מתוך הדיסק Cantate Domino בניצוחו של Torsten Nilsson קטע מספר 11 Julsung והקטע העשירי נבחר מתוך Schubert's Winterreise בניצוחו של Hans Zender. הקטע האחד עשר והאחרון של Saint-Saens סימפונית אורגן 2Piano Concerto, בניצוחו של Peter Hurford. לאחר מכן, המארח השמיע כ-10 קטעים לפי בחירתו, 5 מהקומפקט דיסק ו-5 מהפטיפון של KRONOS AUDIO.

KRONOS AUDIO

פטיפון שלKronos Audio Sparta  עם זרועHelena  וראש של Triangle Art הנקרא Zeus

 
האזנה אצל יגאל לסרי

התיישבנו בכורסת האזנה כ-3.0 מטרים מהרמקולים, זכרנו שרמקולים טובים משמשים מעין "זכוכית מגדלת" למערכת - ככל שהם טובים יותר, יחשפו בעיות רבות יותר במגבר או במקור ההשמעה. בתחילתה שמענו את דיסק הדגמה, ווידאנו שצד שמאל וימין אכן נכונים ואין צורך להחליף צד בכבלים. כשהאזנו ל"קטע מחיאות הכף" נשמעו מעט הדהודים בחדר, חשוב לציין, שרמקולי השופר עברו "בריק-אין" של 300 שעות.  

אחד מהמאפיינים יוצאי הדופן של האקפלה אודיו ארט הוא טווח דינאמי רחב, שיוצר אשליה של מוזיקה חיה. מערכת משחזרת בצורה פנומנאלית תזמורת סימפונית מלאה, או את האינטימיות של רביעית ג'אז או של נגן חליל בודד. הדבר ששמנו אליו מיד הוא גודל במת הצליל שהרמקולים משחזרים. כאן, חזרה התחושה הנפלאה של "קיר מנגן", עם במת צליל ענקית וגבוהה, תלת ממדית ועמוקה, אשר רחפה מאחורי הרמקולים. שמנו לב, שיחסית לרמקולים גדולים אחרים ששמענו, האקפלה כמעט נעלמו לחלוטין בחדר. קולות בני אדם וכלי נגינה המנוגנים כמו בקטע Cantate Domino בניצוחו של Torsten Nilsson, אינם משוחזרים מתוך יחידות רמקולים או מתיבות אלא מרחפים בחלל - בין מסביב ומאחורי הרמקולים. בכל רמקול של אקפלה ישנם מאחורה ארבעה כיוונים בתחום המידרינג' (קדימה / אחורה) ופוטנציומטר לשינוי חוזק/הנמכה של הגבוהים. הוספת שנתה בגבוהים, הצלילים הנמצאים בכל מידתם סיפקו יותר ברק, שקיפות ואוירה למוזיקה. שמנו לב לטרבל המצוינים המופקים על ידיהרמקולים – בכיוון של צלילות ולא קשיחות. הטוויטרים של החברה מסוג ion, המגיעים עד 40 אלף הרצים, מהירים מאוד, התחושה שהם מוצאים יותר אינפורמציה מהמוזיקה. הרמקולים לא בולטים בגבוהים ולא מטרדים בטרבל המפורט - הסינרגיה בין הרכיבים, כפי שהייתה במערכת הייתה פשוט מדהימה. תחום המידרינג' היה טוב מאוד, ניתן היה לשמוע שכבה אחר שכבה היכן ממוקמים הגברים והיכן הנשים במקהלה. צליל פסנתר שוחזר בנאמנות מדהימה, במהירות ובקצב נכונים, גיטרה חשמלית מאוד מציאותית.


Pass Labs 100.8

שני מגברי הספק מונו של Pass Labs 100.8

ההגברה מצליחה להביא את השקט המופתי, הבאס יורד עד מתחת ל-30 הרץ ומטה והוא מהודק, מפורט וניטראלי. המערכת מנגנת בנינוחות, ללא עיוות וללא מתח גם בעוצמות גבוהות מאוד. הצליל פתוח מאוד ודינאמי, המהירות והקצב של המוזיקה מציאותיים כמו בהופעה חיה. ההתקפיות של כלי נגינה היא לא פחות ממדהימה, למרות גודלם הפיזי של הרמקולים הם נעלמו ולא משכו תשומת לב לעצמם. מערכת האודיו משחזרת מוזיקה בצורה נאמנה למקור, הצליל טבעי ומפורט. הפעולה המשותפת של כל הגורמים נותנת תוצאה טובה יותר, מצירוף פעולות כל הגורמים בנפרד. הדינמיות של המערכת נותנת תחושה שהזמרים נמצאים מאחור, המערכת מאוזנת ומפורטת מאוד ורצפת הרעש נמוכה מאוד.   

dalby         

שלושה קלמפים (אחד של dalby) לפטיפון, פלס דיגיטאלי ומשקל דיגיטלי מאוד מדויק

לעיתים, רמקולים אשר מענגים אותנו בשעה הראשונה, נוטים להטריד כאשר השעות חולפות, לא כך עם המערכת של יגאל. בהקשר זה, מערכת האודיו ורמקולים של אקפלה מתבררים כשילוב מנצח, איכות כזו של מערכת לא באה בזול, אבל מגיעה לה ההכרה כמערכת טובה מאוד, עם מאפיינים ייחודים לה, ללא קשר למחיר. בכל התחומים החשובים למאזין - החל בגודל במה ענקית ותלת ממדיות, בדינמיות ובהתקפיות, המשך בפירוט ובאיזון טונאליים, בטבעיות ובאווריריות ללא שום "צבע", עמימות, ערפול ובכל פרמטר אודיופילי ומוזיקלי שניתן להעלות על הדעת - האקפלה אודיו ארט, טובים יותר מכל הרמקולים האחרים ששמענו בישראל.

Acapella Audio Arts Violon MK VI

Acapella Audio Arts Violon MK VI

סיכום

יגאל חביב וסמפטי לא רצינו ללכת, השיחה נעמה לכולם, אבל היינו צריכים ללכת בסוף. אפשר לסכם את זה במילים: מערכת השמע שלפנינו היא חוויה לעיניים לא פחות מאשר לאוזניים. תודה רבה מקרב לב - היה כיף.

 

 

 

מעבר לתגובות בפורום