האזנה ראשונית למערכת האודיו של עידו רומש - מיני כתבה

תומר צין
15-11-2018 08:53

תומר נוסע לצורן לבקר במקדש האודיו של עידו לבקר ולהאזין למערכת חדשה שלו

קדימון

את עידו רומש הכרנו לפני כעשור בביתו הקודם בהוד השרון, כאשר היה בתחילת דרכו. מאוחר יותר הוא התלווה אלינו להאזנה לספנדור D7  , אצל היבואן גבי עמרם. לפני כמה חודשים קנה רמקולים חדשים מהיבואן "ארמה אודיו", של החברה האמריקאית DeVORE FIDELITY . בשיחה בין עידו לג'ון דיוור, מוזיקאי ויצרן הרמקולים, הדרייברים של הבאס צריכים לעבור בריק-אין ממושך של כשנה. עד אז, ג'ון לא המליץ לעידו להביא אנשים שיבקרו בבית. לא ידענו שדברים הם כך! במשך תקפה זאת אנו מפצירים בו לבקר, אך הוא בהחלטיות עונה שעוד לא הגיע הזמן לארח חברים. השבוע מגיע ממנו טלפון והוא אומר, בוא לשמוע - הייתה זאת סיבה מעולה לבוא ולבקר אותו, במעונו החדש.


DeVORE FIDELITY Orangutan 0/96

מערכת האודיו של עידו 

מערכת האודיו כוללת רמקולים חדשים DeVORE FIDELITY Orangutan 0/96    , כל תיבה נמדדת באורך של 90 ס"מ, רוחב של 45.8 ס"מ ועומק של 30.5 ס"מ, בחזית התיבה פלטת ליבנה עבה והם עומדים על סטנדים קטנים. הרמקולים דינאמיים עם 2 יציאות, ובכל תיבה 2 פורטים אחוריים לבס רפלקס, טוויטר מוראל ודרייבר מקרטון של Seas     בקוטר "10. נצילותם של הרמקולים גבוהה ועומדת על 96 דיציבל, המאפשרת שימוש במגברי שפופרות נמוכי הספק, עכבתם 8.25 אוהם ועלותם בארה"ב 12 אלף דולר לזוג. אליהם מחוברים בכבלי רמקולים VDH Supernova mk 2   , אל מגבר הספק שפופרתי של חברת Air Tight ATM-1S עם קדם מגבר פנימי ושני פוטנציומטרים. לעידו שני מקורות שמע, האחד, נגן תקליטורים מנורתי EAR Acute 3 עם כפתור עוצמה/ווליום המשמש כקדם מגבר. השני, מחשב נייד של אפל מקבוק פרו, תוכנת ניגון אודיו רוונה וספק קבצים Qobuz. סטנד אודיו מרכזי Atacama, שיכוך הקומפקט דיסק נעשה על ידי Ultra SS Stlilpoint ואילו המגבר על ידי Finite Elemente Cerabase Classic.


DeVORE FIDELITY Orangutan 0/96

מכאן הדרך הייתה קצרה, עידו התגלה כאדם סימפטי, נחמד ומסביר פנים. ישבנו ודיברנו על החיים, על סטריאו ועל המערכת המיוחדת שלו, בא הרמקולים הם גאוות היחידה שלו. בין לבין התכבדתי בקפה.


Air Tight ATM-1S

חדר האזנה הוא גם הסלון

חדר האזנה הוא גם הסלון הביתי, שטחו כ-17 מטרים, 4.3 מטרים x 4 מטרים. החלל יותר גדול כתוצאה מכך שפינת האוכל והמטבח מחוברים לסלון ויוצרים חלל של כ-50 מטרים. המרחק בין הרמקולים עומד על 2.4 מטרים, מרחק הרמקולים למאזין הינו 2.5 מטרים והרמקולים נמצאים כ-50 ס"מ מהקיר האחורי.


DeVORE FIDELITY Orangutan 0/96

לפני תחילת האזנה למוזיקה כיוונו את הרמקולים קדימה, עד שהשארנו אותם 8 ס"מ בתוך חלל האזנה. הביצועים המרחביים הטובים ביותר עבור הרמקולים היו כשהם מוטים ישירות לעבר עמדת ההאזנה המרכזית, עמדה שנמצאה לאחר ניסויים מרובים בכיוונים שונים, לצד שמאל וימין. אולי זה לא מפתיע שלקח קצת זמן להתעסק עם הרמקולים, עד שהתגלתה במה רחבה והם נעלמו אקוסטית כמעט לחלוטין, עד נדמה שנמצא ה"סוויט-ספוט" - נקודת האמצע המושלמת. בתחילת האזנה שמענו את דיסק הדגמה, וידאנו שצד שמאל וימין אכן נכונים ואין צורך להחליף צד בכבלים. כשהאזנו ל"קטע מחיאות הכף", נשמעו מעט הדהודים.

חשוב לציין שעידו לא גמר לטפל במערכת האודיו שברשותו ובאקוסטיקה שבסלון. הוא מתכנן להחליף את הקומפקט דיסק ואת הממיר ((D/A CONVERTER, שהוא לב המערכת. הקדם מגבר של חברת Air Tight לא פעיל כרגע - כפתור העוצמה לא מתאים וצריך להחליפו בגלל הרגישות הגבוהה. בצד שמאל של החדר, שכב מגבר הספק טרנזיסטורי של SOVEREIGN ומחכה שנאזין לו בפעם הבאה שנקפוץ אליו. 

חווית האזנה

התיישבנו להאזין למערכת של עידו, אך תמיד נאזין בשלב ראשון לקטעי מוזיקה האהובים עלינו והמוכרים לנו היטב, במשך שעתיים. האזנו לדיסקים שלנו ואחר כך לאתם קטעים בתוכנת ניגון אודיו רוונה וספק קבצים Qobuz. הרמקולים מנגנים נפלא בעוצמה נמוכה עד בינונית ושולטים ביד רמה במערכת. בעוצמה גבוהה החדר התחיל להתערב יותר במוזיקה, לדעתנו, הבעיות הללו יכולות להיפתר בתוספת אקוסטיקה בסלון. נראה שהמערכת מרשימה בלי קשר לכמות הדרייברים בכל רמקול ולסוג המוזיקה המושמעת. הגמישות של הבאס ניכרת, המידרינג' שוצף ומלא והטרבל מתעלה על עצמו, נקי וצלול. הטונאליות נשארת ניטראלית, רמת הפירוט גבוהה, השילוב בין האלמנטים לא מאומץ, התזמון קליל ואפילו תחת פרובוקציה קשה, המערכת נשארת מאוזנת ומלאה בתוכן.


DeVORE FIDELITY Orangutan 0/96

הערה: המערכת משחזרת מוזיקה בצורה מרשימה, הצליל שלה מתוק, רגוע, עדיין מפורט.

נתוני תחום ההיענות של הבאס מתחילים ב-30 הרצים, למרות הצהרה של היצרן על 25 הרצים. הבאס טוב, מפורט וחזק, אך לפעמים הצליל נשמע עבה מידי. הזזת הרמקולים קדימה לתוך הסלון, מהקיר האחורי 8 ס"מ, כמעט ופתרה את הבעיה. עידו ניסה לשלב ולמקסם בין מקום בסלון (עובדה מוגמרת), איזון, פרוט, רזולוציה ובמה, לבין, שקט. לקחנו בחשבון את השינויים שהוא הולך לעשות ואת העובדה שהרמקולים לא סיימו את ההרצה ואת הבריק-אין.
הטוויטר מתאפיין בחוסר צרימה וברק דיגיטאלי בתחום המידרינג'. במת הצליל עמוקה ורחבה, קולות אדם מרחפים בחלל בתלת מימד, בין, מסביב ומאחורי הרמקולים. נהנינו מהקצב של המוזיקה, שנשאר מדויק לכל אורך ההאזנה, האיזון הכללי היה מאוד טבעי והטונליות נכונה. המערכת הייתה מאוד מדויקת, הפרדת הצלילים שלה מצוינת, היא משחזרת את הפרטים הקטנים ביותר במוזיקה, בנאמנות גבוהה מאוד - יחסית לרמקולים אחרים ששמענו, הם כמעט נעלמו לחלוטין בחדר. המערכת של עידו מסוגלת לנגן בנינוחות וללא מתח בעוצמות גבוהות מאוד, היא מהירה, דינאמית והמאזין שומע את מה שהנגנים רוצים להשמיע לו ללא כל תוספות. מערכת הסטריאו נשמעה מצוינת ואחת מהמערכות המענגות בחיי.


DeVORE FIDELITY Orangutan 0/96

מבלי לשים לב, חולפות שלוש שעות של כיוונים והאזנה למוזיקה איכותית ונעימה. התאהבתי באווירה הביתית  ובעידו העומד מאחורי מערכת הסטריאו. הבטחתי לו לבוא אליו שוב ולהאזין בכיף להרבה דיסקים נוספים. תודה רבה מקרב לב - היה כיף.


 

מעבר לתגובות בפורום