אוזניות בלוטות׳ במבחן- Jabra Elite 65e

אורי וינגרט
04-11-2018 13:15

על שולחננו נחתו ה Jabra Elite 65e , אוזניות In-Ear אלחוטיות עם אופציית Noise Cancelling(NC) אשר מצוותות לקשת צווארית. בדקנו אותם לעומק והנה ההתרשמות.

חברת ג'ברה היא אחת מהחברות המוכרות בתחום האוזניות והדיבוריות בעולם. החברה מתמקדת במוצרי בלוטות׳ ודיבוריות לרכב. במשך השנים החברה הצליחה לרכשו מוניטין רב כאשר הבולט בהם הוא אמינות המוצרים. בישראל החברה ידועה ככזו שמספקת תמורה מעולה לכסף אך מעולם לא נבחנה באופן ממוקד בתחום החזק שלה - אוזניות. והנה היום זה היום בו נבחן לראשונה את האוזניות שלהם באופן מעמיק. 


Jabra Elite 65e

מה יש לנו כאן

בחבילה נקבל סט אוזניות וסט פקקים להתאמה לאוזניים. שלושה גדלים של פקקי אוזניים ושלוש מני קשתות לאפרכסת האוזן, וזאת על מנת להשאיר את האוזניה בתוך האוזן בנוחות. כמו כן, נקבל כבל הטענה קצר Micro-USB אך ללא מטען.

זמן השימוש ארוך יחסית לדעתי והוא אף עומד בזה במבחן, באזור ה-8 שעות עם NC עובד או באזור ה 13 שעות ללא. זמן הטעינה הוא בערך שעתיים, ובאמת זה הזמן, כמובן תלוי המטען  ,הכבל וכו...
פה אני רוצה לנצל את הבמה ולהסביר שסוללות נטענות לא אוהבות את הטעינה. עדיף לחכות להודעה של האוזניות שיש להטעינן מאשר לחבר כל הזמן למטען. חיבור תמידי יגרום לסוללות למסור את חייהן לבורא מהר יותר מהר מהמצופה.
הדיבורית ממוקמת על החוטים ושם מקרופון הבנוי משלושה מקרופונים פנמיים אשר עוזרים בביטול רעשים שהם לא הקול שלנו, ונותנים את האפשרות לצד השני לשמוע אותנו באופן ברור מאוד בסביבות שונות ורועשות.

Jabra Elite 65e

פיצ'רים וחווית שימוש כללית

הפיצ'ר החשוב ביותר הוא האפליקציה Sound+  אותה אנו מורידים מאחת מחנויות האפליקציות, גם מגוגל, גם מאפל. האפליקציה נותנת לנו את האפשרות לבחור את השימוש בעוזר/ת אישיים, פרופיל מוזיקה, פרופיל NC, התממשקות ל-Google Fit או ל-Apple Health לשם מעקב אחרי האימון שלנו, שינוי איכות השיחה שלנו לפי הגדרות אישיות, ואפילו רישום אחריות. יש לומר שהאפליקציה בנויה מאוד נוח ורואים שהושקעה מחשבה בשימושיות שלה ובמראה.
כמו בכל האוזניות האלחוטיות כמעט לחיצה ארוכה על מקש כיבוי והדלקה יעביר אותנו למצב Pair והLED ישנה את צבעו לכחול מהבהב. האוזניות מופיעות מהר על כל המכשירים שניסיתי איתן ואין בעיה למצוא אותן.

כמו כן לאחר הלחיצה יופעל הסבר ווקאלי באוזניות לעזרה בחיבוריות למסתבכים ביננו. הכפתורים עצמם יחסית נוחים, בעלי מבנה שונה כדי לא להתבלבל בלחיצה, אבל לפעמים הרגשתי שהפידבק של הכפתור פחות "ברור". כנראה בגלל העמידות למים ואבק.

Jabra Elite 65e

סאונד וביטול רעשים

בג'ברה עבדו לא מעט על הסאונד וברמה הכללית יש לומר שהאוזניות נשמעות טוב מאוד. האם זה היי אנד ? לא, אין הרגשה של אוזניות היי אנד . מאידך חווית ההקשבה לא מעייפת , דבר שקורה מאוד מהר באוזניות עם סאונד לא טוב. אין בעיה לשבת שעות עם האוזניות ולהקשיב לכל סוג של מוזיקה. אני בדקתי אותן עם LOSSLESS, קבצים דחוסים, ואף צפיה ביוטיוב. בבדיקה שערכתי בפעילות ספורטיבית ארוכה היא שבגלל המבנה של האוזניות וביטול הרעשים אין הרגשה של אוזניה שזזה באוזן בזמן השמיעה. זאת בנוסף לאקולציה שנערכה על האוזניות במקור (מה שמראה על מחשבה) מגיש לנו חוויה טובה מאוד של הקשבה למוזיקה גם בתנאים לא פשוטים.

בחלק של ביטול הרעשים אני משווה את האוזניות לאוזניות הפרטיות שלי שהן הדגם הגבוהה של סוני  Sony MDR-1000X שלדעת הכותב הן הטובות בקטגוריה.
מכיוון שאני עובד גם בסביבה מאוד רועשת וגם במשרד עם OPEN SPACE אז היתה לי הזדמנות נהדרת לבדוק את היכולת של האוזניה.
סביבת OPEN SPACE – במקום הזה אפשר לומר שהאוזניות הללו נפלאות. כמעט כל פעם הייתי צריך שיסמנו לי בדרך כלשהי להתייחס לאנשים פשוט כי לא שמעתי אותם. ביטול רעשי הרקע והדיבורים נפלאים . נוסיף לזה שהן נוחות מאוד יש לנו אוזניות שהייתי ממליץ למשרד לכולם.

Jabra Elite 65e

סביבת עבודה רועשת מאוד. אתחיל ואומר שאת הרעש באזור הזה אפילו לסוני קשה להתמודד, וגם לאוזניות נגד רעשים פסיביות מקצועיות של 3M. במקום הזה האוזניות לצערי נכשלו. בסביבות רועשות מאוד האוזניות לא מספקות איטום מספיק או תמיכה ברעש בתחום תדרים מאוד גדול. לכן אם אתם נמצאים באזור מאוד רועש זה לא הפתרון.

סיכום

ה-Jabra Elite 65e הינן אוזניות טובות מאוד. הן מציעות ארגונומיה טובה מאוד, חיבור אלחוטי , אפליקציה טובה וביטול רעשים טוב מאוד.
השימוש בהן נוח ואיכות השיחה שלהם טובה מאוד. הן לא מיועדות לסביבות מאוד מאוד רועשות אבל עושות עבודה נפלאה ברמת רעש רגילה שבה הרוב נמצא, אם מדובר במשרד, פעילויות ספורטיות וכו..
את האוזניות תקבלו עם נרתיק נוח המעוצב לצורת הקשת של האוזניות לאכסון נוח . הן קלות משקל ככה שלא נרגיש בהן למשל בתיק ואף לא תופסות כמעט מקום.

Jabra Elite 65e

אחריות ושירות: בי קונקט
מחיר:799 ש״ח

מעבר לתגובות בפורום