סמסונג NU8000‏ - מסך בגודל 82"; במבחן, גדול ושווה?

איציק ירקוני
29-10-2018 14:16

מסך ענק, בגודל 82 אינץ' במחיר שפוי בהחלט. כתבנו איציק ירקוני קיבל אותו למבחן, להלן המסקנות.

היום בסקירה נפגוש מסך 4K גדול ואיכותי בגודל 82 אינצ' ממותג האיכות הקוריאני סמסונג, ה-NU8000 החדיש טומן בחובו שלל שיפורים ושדרוגים שבמהלך הבחינה שהפתיעו גם אותי, תחום מסכי הצפייה התפתח משמעותית במהלך השנתיים האחרונות, הוא זול יותר וגם נגיש יותר הוא הופך להיות המרכז של הבית, עד לפני כניסת המסכים הדקים לביתנו תפיסת העולם שלנו הייתה דיי מקובעת לגבי גודל המסך, כשנכנסו המסכים הדקים לחיינו הם שינו באופן משמעותי את החשיבה המקובעת אצלנו לגבי גודל המסך, בסקירות הקודמות שביצעתי שמתי דגש ברור על שינוי המגמה בצמיחת מסכי האיכות לגדולים יותר, כיום מסכי ה-65 הפכו למסך היעד המרכזי אצל מרבית הצרכנים בסלון הישראלי הסטנדרטי, אך בשנתיים האחרונות אנחנו רואים שהביקוש למסכים גדולים יותר גדל לעבר מסכי 75 אינצ' וצפונה המגמה הזאת צברה תאוצה בשנתיים האחרונות ומאותת להוות תחליף למסכי 65 אינצ' הפופולאריים, השינוי החיובי בתפיסת העולם אצל מרבית הצרכנים מוביל לבסוף לדרישה גוברת גם למסכים גדולים יותר הנעים בגדלים שנעים 82-100 אינצ ' הביקוש המתעצם בקרב קהלים רבים לרכישת מסכים גדולים הובילו אותי לסקור מסך גדול ומרשים של סמסונג מדגם NU8000   שכפי הנראה בעתיד הקרוב יכבוש סלונים רבים בישראל. ה-NU8000 מסך 4K בטכנולוגית UHD   אשר ניצב בראש ליין מסכי ה-UHD   שמציגה החברה, הדגם החדש מביא עימו שיפורים ניכרים באיכות הפאנל עיבוד התמונה והצבע, שיפורים שאמורים להניב תוצאות מרשימות יותר מהדגם היוצא במיוחד בתכני SD וגם-HD בשידורי הלוויין, שבמרבית המקרים מהווים מכשול באיכות הצפייה במסכי 4K איכותיים, ובמיוחד במסכי איכות גדולים. 


Samsung NU8000

 

 

מי אנחנו סמסונג 

סמסונג: קונצרן דרום קוראני הכולל מספר גדול של חברות בת כגון, שירותים פיננסים, תעשיות כימיות, מכונות לתעשייה  , הנדסה ובנין, ביגוד, פרסומת, חינוך ושירותים רפואיים, מסחר ופיתוח ואפילו מזון. חברת סמסונג נוסדה בשנת 1938 והחלה בייצור סוכר, בשנת 1958 החלה החברה להציע שירותי ביטוח ובשנת 1969 הוקמה ״סמסונג אלקטרוניקס״. 1974 סמסונג נכנסת לתחום התעשיות הכבדות וב-1976 זכתה החברה לייצא מוצרים ע"י הממשלה הדרום קוריאנית כחלק ממדיניות ייזום ופיתוח. 1982 הקימה קבוצת בייסבול מקצוענית, ב-1983 ייצרה החברה את שבב המחשב הראשון שלה ה-SDRAM 64k. לקראת סוף שנות השמונים התחילה החברה להתפתח בתחום האלקטרוניקה והפטרוכימיה, ב-1994 נוסדה חטיבת ״סמסונג מוטורס״ למכוניות שנמכרה בסופו לחברת רנו, בשנת 2008 שברה סמסונג כמה שיאים בתחום הסלולארי ביניהם הטלפון הדק ביותר בעולם (5.9 מ"מ) ונכנסה לספר השיאים של גינס. בשנת 2010 הכריזה סמסונג על השקת מכשיר טלפון סלולארי חכם מסדרת   Galaxy S המבוסס על מערכת הפעלה אנדרואיד. חטיבת האלקטרוניקה של החברה כוללת: יצור מסכים, נגנים  , כרטיסי זיכרון, מחשבים ניידים, טלפונים ניידים, טאבלטים, כונניSSD. כיום סמסונג היא יצרנית השבבים הגדולה בעולם. בנוסף, לחברה חטיבה המייצרת מקררים, מכונות כביסה, תנורים, מיקרוגלים, ומזגנים. נכון לשנת 2017 שווי הקונצרן מוערך למעלה מ- 360 מיליארד דולר.

מעוצבת!

הדגם הנסקר NU8000 מגיע עם פאנל VA חצי מבריק במבנה שטוח לחלוטין עם התאורה היקפית עם עוצמת הארה מרשימה של 1000 ניטים ויותר, מטבע הדברים המבנה הזה מאפשר ליצור מסך דק ומעוצב יותר, אך ככל שאנחנו מגיעים לאזור תחתית המסך הוא הופך לעבה יותר מה שמאפשר ליצור תיבת תהודה טובה יותר לרמקולים, צורת הבניה הזו הותירה גם מקום למצב את רגליות המסך בשני אזורים שונים מה שמאפשר להתקין את רגליות המסך במפתח קטן יותר ובכך ניתן יהיה להציב את המסך ע"ג שידה קטנה יותר. המסך משדר מראה יוקרתי ומרשים כאשר הוא מוצב על המזנון וללא ספק ירשים עוד יותר כאשר יותקן על מתקן צמוד קיר. מבט לגב המסך יציג לנו רמת גימור באיכות מיטבית, כאשר במרכז המסך נמצא חריצים המהווים פתרון אסתטי לכבילה היוצאת מלוח המחברים ומשם בדרכם לרגלית המסך, לוח המחברים כולל 4 כניסות hdmi, 2USB . כניסת LAN Port. 802.11AC built-in Wi-Fi.  Bluetooth. RS232 Control (EX-Link). IP Control Support5. ויציאה אופטית. 

Samsung NU8000

 

Samsung NU8000

סאונד  

הרמקולים במסך עושים את העבודה ומפתיעים לטובה עם הספק כולל של 40 וואט. במבנה של4.1. הם מספקים בס מוחשי אשר מוסיף דרמטיות לכל סרט אקשן או קטע מוזיקה, ומורגש שמישהו חשב על זה בסמסונג. למרות שגוף המסך אינו עבה הרמקולים עשו עבודה טובה בסרטים, ומעבירים בצורה משכנעת את המוזיקה כמו גם את קולות האפקטים ורעמי הפיצוצים.

השלט 

כשסקרתי את מסך הדגל של סמסונג דגם Q9FN השלט של המסך הרשים אותי במיוחד, סמסונג ממשיכה להציג גם בסדרה 8 שלט מרשים במיוחד, כאשר בחלקו העליון הוא עשוי מאלומיניום איכותי בגימור שחור, הוא דקיק ארגונומי עם קימור קטן בחלקו העליון. הוא מסוג השלטים שנותנים תחושה של אחיזה בשלט כחלק מהיד שלך, התחושה הזאת אינה גורמת לך צורך להניח אותו בסיום כל פעולה. הוא מגיב היטב במהירות ובדיוק מכל מקום ומכל זווית. בראש הכפתורים נמצא כפתור המיקרופון שאר הכפתורים זהים למהדורה הקודמות, את כל פעולות התפעול של המסך והמכשירים סביבו ניתן לעשות דרך כפתור הבית, וכפתור החזור, כאשר כפתור הווליום פועל למעלה ולמטה, לחיצה קלה עליו מבטל את עוצמת השמע   

Samsung NU8000

ממשק ואפליקציות 

השנה סמסונג הפכה את הממשק למינימליסטי יותר ופשוט ונקי לעין ולתפעול. בשלוש מילים - ממשק סופר נח. בדיוק כמו במסך הדגל, נראה שכוונת המתכננים היא ״לא לסבך את המשתמש״. פס תחתון שכולל מקורות והגדרות עיקריות ודגש יותר על תפריט המשנה שכולל תכנים והגדרות לכל אחד מהמקורות. גם במצגת הגדרות תמונה, כניסה לתפריט הכיול נקראת ״הגדרות מומחה״ משמע, אם אין לך מושג, אל תנסו לשנות אפילו ולשנות את הניגודיות או הבהירות בתמונה. במצגת המקורות ניתן לבחור כניסה או שרת שממנו ניתן להגיע לתוכן, וכאשר בוחרים באפליקציה כגון Netflix אתם כבר יכולים לראות ישירות את התכנים האחרונים שראיתם ותכנים חדשים שהאפליקציה מציעה לכם. בנוסף סמסונג מציעה מגוון גדול של אפליקציות לטלוויזיה, כמקובל, הן מחולקות לפי קטגוריות כמו מוזיקה ורדיו וכאלה המוגדרות ״אפליקציות כדי להעביר את הזמן". יש כמובן את ספק התוכן החשוב ביותר כיום "נטפליקס" (דורש מנוי בתשלום), יוטיוב, אמזון וידאו, ועוד. אגב, נפח האחסון הפנימי במסך שהגיע לסקירה עמד על  3.5 GB להתקנות. אפליקציית SmartView מאפשרת לשלוט באפליקציות הטלוויזיה דרך הטלפון ולעבור בין הטלפון למסך הגדול. המסכים ביבוא הרשמי מגיעות מגוירות לעברית כבר ברמת היצרן, הן בתמיכה באפליקציות, תפריטים בעברית (כולל מקלדת וירטואלית) ותכנים. דפדפן האינטרנט המובנה עבר עדכון תוכנה, ver 1153.3 ובכך הפך להיות מהיר ועדכני יותר, ולמרות שזו אינה עדיין חווית גלישה מושלמת דרך הטלוויזיה הוא טוען את האתרים באופן דיי זריז.

Samsung NU8000

איכות תמונה  

ה-NU-8000  מציגה השנה שיפור כמעט בכל סעיף שקשור לאיכות התמונה: המסך מגיע עם פאנל  VA שטוח בגוון חצי מבריק הדוחה החזרי אור ביעילות, שפתחתי את הוויטרינה האחורית המסך עדין הצליח להציג תמונה קונטרסטית וצבעונית עם עיבוד תמונה דיי מרשים וזה בזכות מעבד צבע ייחודי הנקרא Dynamic Crystal Color. ומעבד תמונה איכותי הנקרא UHD Engine המסך מציג איכות שחור משובחת ולבן בוהק עם רווית צבעים מרשימה, עם שיפור משמעותי בזוויות צפייה מהצד לעומת הדור הקודם. לטענת החברה המסך מגיע לכיסוי של  90% מתקן הצבע  DCI-P3  לקולנוע הדיגיטלי ושיפור ברמת הצבע, השנה תאורת המסך מגיעה ל-1000 ניטים וקצת בתכני HDR ותמיכה גם בתקני HDR10+  ו-HLG אך ללא תמיכה בפורמט דולבי  .Vision שיפור משמעותי נוסף וחשוב ביותר הוא בנושא תאורת המסך שהינה היקפית. ה-NU8000 שנסקר חף מכל בעיות העננות, חוסר אחידות, וזליגות אור, סמסונג הצליחה להציג השנה מסך ענק שחף מכל תחלואי תאורת הליד ההיקפית, אין ספק שזה הפתיע אותי לטובה, במיוחד שמדובר במסך ענק בגודל 82 אינצ'.


Samsung NU8000

איכות תמונה בשידורי SD\HD

ה-NU8000 מסך סופר מתקדם, שידורי SD הנחותים וביניהם ערוץ 20 מהווים עבור מסכים רבים מכשול דיי רציני בהצגת תוכן זה, ערוץ 20 משדר תכנים באיכות -SD סופר ירודה, הNU8000-  הצליח להפתיע אותי לטובה הוא הציג עיבוד תוכן ב-SD  בצורה מפתיעה ומרשימה במיוחד, ניתן לראות את דמותו של המנחה בועז גולן מוצגת בצורה דיי מרשימה ולעיתים דיי מבלבלת הנוטה באיכותה לשידור HD, המסך מציג עיבוד תמונה עם רווית צבעים באיכות משובחת, במרבית שידורי יס בתכני HD  איכות התכנים דיי בינונית, אך למרות זאת המסך מפגין תמונה מבריקה ומוארת בשילוב עיבוד צבעים מרשים ,בתוכנית "חדשות הלילה"  המוצגת בערוץ "כאן" המשודר בערוץ 11 ניתן לראות את תווי פנייה של המנחה מוצגים ברווית צבעים ובגוונים עשירים ורכים, המסך מציג עיבוד תמונה דיי מרשים הוא מצליח לשלב בעיבוד התמונה חדות ורכות, ניתן להבחין בזאת בטקסטורה המוצגת על חולצתה של המנחה.


Samsung NU8000

Samsung NU8000

איכות תמונה בתוכן בלוריי

לאחר ההתרשמות המרשימה מביצועי המסך בשידורי SD\HD החלטתי לקחת את המסך למבחן מאתגר בתוכן בלוריי דיי מאתגר, בחרתי בסרט "בן-חור" המקורי משנת 1959 המצולם באספקט של  2.70:1  זהו סרט עטור ב-11 פרסי אוסקר שאחד מהם הוענק לו בזכות איכות הצילום המציג עושר של צבעים מרהיבים עם גוונים ייחודיים. בסצנה אנחנו רואים את השחקן ("צ'רלטון הסטון") המגלם בתפקיד את "יהודה בן-חור" העבד שהציל ממות את הקונסול הרומי, הם נמצאים על סיפון אונית הקרב ומולם עומדים מפקדי האוניה, ניתן לראות שהמסך מציג רווית צבעים עשירה המשלבת עימה תמונה רכה ונעימה, עם שוני מרשים בגוון האדום של גלימות מפקדי ספינת הקרב הרומים, בסצנה השנייה בסרט אנחנו רואים את  "יהודה בן-חור" עונד את הטבעת שהעניק לו הקונסול לאות הכרה שהציל אותו ממוות, גם כאן מצליח המסך להציג תמונה קונטרסטית עשירה בצבע וגוונים מרשמים המשלבים חדות פירוט, ורכות.


Samsung NU8000

Samsung NU8000

איכות תמונה ב-4K נטפליקס

בסקירות הקודמות שמתי דגש ברור על הבעייתיות ביצירת מרחב גוונים עשיר בצבע הירוק. גם כאן בסקירה חשוב היה לי לבחון את הגוון הירוק הבעייתי, בסדרה נרקוס עונה ראשונה ניתן לראות בתמונה המצולמת שלושה דמויות מרכזיות המככבות בסדרה כאשר ברקע שולט הצבע הירוק, המסך מציג מגוון עשיר של צבעים דיי מאוזנים, ה-NU8000 מציג מגוון רחב של צבע בגוון ירוק השולט במרחב, הוא מציג שיפור משמעותי בגוון הירוק וגם בשאר הגוונים לעומת הדורות הקודמים שהוצגו במסכי סמסונג.

Samsung NU8000

הגדרות HDR בברירת המחדל קובעות עמעום מקומי על ערך גבוה, כמו גם מגביר ניגודיות. הניגודיות הטבעית הזו יוצרת אפקט של עומק בתמונה ותחושת תלת מימד גם בתכני דו מימד, כמו למשל בסרט "האיש שנולד מחדש", בסצנת הציד בנהר של האב ובנו, משחקי הצללים, נצנוצי האור במים וההשתקפויות במים הזורמים בין גזעי העצים יוצרים עומק מוחשי לעין, ניתן לראות שעוצמת ההארה החזקה של המסך מצליחה להגביר את משחקי האור והצל ובכך מציגה חשיפה טובה יותר של פרטים.

Samsung NU8000

התמונה בסדרה "אל צ'אפו" ב-4K  של נטפליקס בוהקת, הגדרות HDR  קובעות עמעום מקומי על ערך גבוה כמו גם מגביר הניגודיות, הצבעים רוויים להפליא הכל נראה חי חד וזורח, כאן בסצנה מפרק בסדרה "אל צ'אפו" בחרתי בקטע די מאתגר שחושף בפנינו את משמעות וחשיבות עוצמת ההארה במסכי 4K בתכני HDR, ראש הקרטל "אל צ'אפו" ובנו מתכננים להרחיב את אימפריית הפצת הסמים העצומה שברשותם, האב ובנו עומדים בתוך צריף מסווה, קרני האור מצליחים לחדור  דרך חריצי מבנה העץ שנראים היטב על פניו של "אל צ'אפו" ובנו, עוצמת ההארה של המסך העומדת על 1000ניטים מצליחה ליצור משחק צללים ונצנוצי אור מרשימים ביותר.


Samsung NU8000

Samsung NU8000

Samsung NU8000

לגיימרים שבינינו  

בסקירות הקודמת החמרתי עם מסכי האולד בסעיף עוצמת ההארה המתקשים בהתמודדות בהצגת תכנים בפורמט 4K HDR  במיוחד באזורים חשוכים, גם כאן בסקירה הנוכחית סקרן אותי איך יתמודד המסך בסצנות חשוכות, חיברנו את המסך בחיבור לקונסולה משחק PS-4 PRO  בסצנת היער הלא מוארת, במשחק Tomb Raider: Definitive. Edition נראה שעוצמת ההארה המצוינת של המסך שעומדת על 1000 ניטים מניבה תוצאות מצוינות בקטעים חשוכים וזה רבותי אומר לנו שיש משקל נכבד ביותר לעוצמת ההארה במסך בטיפול בתכני HDR, בסצנה ניתן לראות את הדמות המרכזית במשחק (לארה קרופט) נחשפת באופן ברור. בקטעים נוספים במשחק שנבחנו המסך הציג חשיפה ראויה עם רווית צבעים עשירה במיוחד, עם זמן תגובה מרשים במיוחד למסך בגודל 82 אינצ'.

Samsung NU8000

סיכום 

המבחר במסכים גדולים איכותיים החוצים את רף ה-80 אינצ' דיי מצומצם ה–NU8000 הוא בין המסכים הבודדים שמתמודד בקטגוריה הזו בצורה מרשימה במיוחד. הוא מציג השנה שיפור כמעט בכל סעיף שקשור לאיכות התמונה, שיפור בקונטרסט ובעיבוד התמונה והצבע, הוא מגיע עם פאנל VA חדיש בציפוי חצי מבריק המטפל היטב בהחזרי אור. הוא מציג רווית צבע משופרת שחור עמוק ולבן בוהק עם עוצמת אור גבוהה שחוצה את ה-1000 ניטים עם זמן תגובה קצר במיוחד, ה--NU8000 מציג שיפורים ותוספות בנגזרות נוספות, שיפור באיכות השמע, ושיפור משמעותי במערכת ההפעלה לאחר עדכון הגרסה ל-ver 1153.3  המסך עם יכולת שליטה על מוצרים שמחוברים אליו ללא צורך בשלט אוניברסאלי והתממשקות למוצרים התומכים באפליקציית   SmartThings. הגדרות המסך פשוטות וקלות לתפעול הם מציגות קלות תפעול בשימוש באפליקציית יוטיוב, ונטפליקס. המסך מופעל ע"י שלט קל נח ארגונומי ומרשים במיוחד, שעובד מכל זווית ומכל פינה. 

ה-NU8000 מתאימה בהחלט לתנאי התאורה הישראליים, עם עוצמת הארה שמיועדת לא בהכרח לסנוור את עיני הצופים אלא בכדי לשקף את מירב הפרטים בתמונה ולהתגבר על השתקפויות או אורות בלתי רצויים מסביבת הצפייה. המסך הזה סלחני לתכני SD ותכני Full HD ברזולוציות שאינם באיכות טובה מספיק, אפשר לראות שמעבד התמונה והצבע שלו עושים עבודה מצוינת, כך גם בנושא זוויות הצפייה קיבלנו שיפור ניכר. התמיכה ב-HDR  הופכת בהדרגה להיות סטנדרט אצל ספקי תוכן כמו נטפליקס. שירות נטפליקס נגיש כיום לכל לקוח ישראלי בעל חיבור אינטרנט נורמאלי, במחיר מאוד נורמאלי בתכני 4k  UHDוזה אומר שאפשר ליהנות מיכולות מסך הפרימיום הזה בטכנולוגית UHD של סמסונג כבר עכשיו. אם חיבור האינטרנט הביתי שלכם מספיק מהיר לתמוך בשירות, התמונה בסדרות כמו נרקוס, אל צ'אפו, וסדרות איכות נוספות יהממו אתכם.

 

שורת המחץ 

מרשים ביותר בכל הנגזרות.

מחיר לצרכן 24.990 שקלים לגודל 82 אינצ' 

היבואן הרשמי: סמליין, שנה אחריות+3 שנים נוספות ב-199 שקלים, הכוללים התקנה+מתקן לקיר ללא תוספת תשלום. 

מקורות וידיאו:

 

ממיר YES HD 

נגן אופו  : OPPO BDP-105D  

אפליקציית נטפליקס   4K 

נגן סוני: SONY UBP-X800 4K 

קונסולה משחק: סוני   SONY PS4 PRO

 

 
 

   
 
מעבר לתגובות בפורום