נגן תקליטורים Unison Research CDP במבחן האזנה

נמר לוי
21-06-2008 01:46

זהו נגן CD מארץ המגף, משלב את עולם המנורות הרומנטי וטכנולוגיית הטרנזיסטור. בדקנו אותו עם מוסיקת בוסה נובה, קלאסית, רוק ואלקטרוני.

נגן CD זה, מגיע בתצורת Hybrid: שילוב של מנורות עם הנדסת טרנזיסטור.
כשאומרים Hybrid, בעולם תאורטי מושלם, התוצאה אמורה להיות שילוב של צליל חם עם מיד "מחליק בגרון" והרמוניות של מנורות מבלי לוותר על מהירות, דיוק ודינמיות של הגברה טרנזיסטורית.

פתיחה

איכות הבניה של ארץ המגף - אנשי הפרארי והלמבורגיני יוצאת מהכלל, לטעמי, האיטלקים פשוט אלופים בלעשות טוב לעיניים, גם איכות ההרכבה מצוינת.

בחלקו האחורי אין יותר מידי הפתעות, נמצא יציאות אודיו RCA ואחת דיגיטלית קואקסיאלית, חיבור חשמל בתצורת "קומקום" וזה הכל.

בחלקו הקידמי  הימני מתנוסס לו על לוח עץ לוגו החברה ומתחתיו בחצי גורן כפתורי ההפעלה, בחלקו השמאלי מגש התקליטורים המסיבי ובמרכזו מסך LCD ירוק.
מלבד העובדה שמסך ה- LCD הירקרק מראה את פעולות הנגן בבירור גם ממרחק שמצריך טלסקופ, כאשר לוחצים על כפתור ה- ON, הוא מציג בפני המאזין כי מדובר במכשיר מבית Unison Research, כך שלא נשכח מה עומד למבחן.

Listen

נתחיל בהאזנה, ראשית נבדוק האם אכן ניתן להשיג מהירות וגם צליל בגוון "חם" במוסיקה מאתגרת. מאוד מאתגרת.

למי שאינו מכיר, הגיע הזמן שיכיר את VENETION SNARES, הוא יוצר מוסיקה אלקטרונית שנחשב לאחד הטובים שיש, המוסיקה שלו לימדה אותי כי מדובר באדם שלוקח הכל ללב וכנראה מוסיף תבלינים למוח: זוהי מוסיקה מורכבת, מהירה, קשה ולי היא אינה תמיד נעימה, אך אני מצטייר כאחד שמוכן לענות את עצמו עד זוב דם בכדי לתת לכם את התשובות לשאלה. האם יצליחו המנורות המנומסות לטפל ביוצר השורר?

אז ככה, הוא מתחיל עם כמה "סינטים" (סינטיסייזר), אליהם מצטרף לופ תופים מהיר במיוחד, מאחוריו מצלצלות מצילות אלקטרוניות שמצליחות לגרום גם לי למצמץ.
במקרה זה, ה- CD אמנם אינו ממש מבוהל אך גם לא מצטייר כלהיט היסטרי לחובבי האלקטרוני, הוא אמנם מהיר ויחסית דינמי אך הצליל חם מידי עבור מוסיקה שאמורה להיות מוגשת בהגשה קרה.

שכבות המוסיקה נשמעות היטב אך המהירות בתופים ובמצילות מעט חסרה לי, האיזון הטונלי בהחלט טוב, החמימות לוקחת את היצירה למקום רגוע יותר. זה נחמד ואולי כובש את לבבות האמהות שמחפשות גבר רגוע ומנומס אך עלול לאכזב את חובבי מוסיקה אלקטרונית מושבעים.



איתות ימינה וגז לברזיל, שם מחכה לנו הופעה של LUIZ BONFA בסגנון BOSSA NOVA רגוע שתמיד מזכיר לי אווירה של מסיבת עשירים סולידית על שפת בריכה לצד סיגרים וויסקי טוב. (למרות שסיגרים בצירוף וויסקי לא מהווים צירוף מאוד בריא).
נחזור למבחן: כאן מגלה ה-CDP את כל יתרונותיו, החמימות והרוגע פורצים החוצה,  הצליל חלק, חמאתי ונעים במיוחד, הבמה עמוקה והזמר נשמע ברור מקדימה, עם תמונת סטריאו מצוינת.

קולו החם של LUIZ BONFA נישמע כל כך טבעי- מה שגורם לי להתרגש קמעה, אפילו שאינני נחשב כרגשן.
מורגש ללא ספק כי נכנסתי למגרש הביתי של ה- Unico CDPשאוהב סגנון זה ונותן את כל כולו למוסיקה.

אל המקור - איטליה


לאחר מחיאות הכפיים קמתי מההופעה והחלטתי לבקר בארץ מוצאו של אותו CD.
איטליה היפה, מיליארד קוב מים, מליון טון אנשים, מאות אלפי טונות של רומנטיקה ומשהו כמו 60 או 78 קילו ROSSINI. אלה הן יצירות מלאות אנרגיה, מלאות רגש. האם האיטלקי באמת ירגיש בבית? נבדוק.

התחושה בצלילים הראשונים היא שהוא אכן בבית, כלי הקשת נשמעים מצוין. ניתן לפרק אותם לגורמים, המוסיקה נשפכת החוצה באופן טבעי ובגודל הנכון, הבמה מרשימה עמוקה ויוצאת מגבולות הרמקולים, דבר שהמקור האישי שלי אינו מצליח כלל לשחזר.

כאשר היצירה מתפרצת, מגלה הנגן עמידות מרהיבה, הוא דינמי מאוד או במילים אחרות ניתן להגיד "אכן פרארי סוחב בעליות". אהבתי את מה ששמעתי.

שמענו אחד קשה אחד רומנטי ועוד אחד כזה, אני חושב שמן הראוי לאזן את המבחן בעוד אתגר מוסיקלי רוקיסטי על גבול הפנקיסטי.


זהו תאטרון החלומות או כמוח שקוראים להם בלועזית DREAM THEATER מתוך התקליט Scenes From A Memory  הוא מתחיל בכך שהוא מזמין אותך למסע של רגיעה, מבקש ממך לעצום עיניים ולזרום לתוך המוסיקה.
כנראה שנרגענו מספיק, כי למוסיקה מצטרפים גיטרה חשמלית  אלימה במיוחד מלאת דיסטורשן ומתופף שכנראה לקח סמי מרץ במינון שהיה משאיר את האצן ההיסטורי קארל לואיס עם פה פעור.

הייתי בטוח כי אותו רומנטיקן יתקשה לעמוד בחוויה הזו, רק לפני זמן קצר אירח אותי באולם קונצרטים תרבותי. פתאום זרקתי אותו על כאלו שמרקידים את השיער בסיבוב נגד כיוון השעון.

אז כן, הוא מצליח להביא עימו את האופי הרומנטי והחמים לתוך הקונצרט הרוקיסטי, הצליל אמיתי טבעי ונעים לאוזן, הדינמיקה יחסית טובה אך אני הייתי רוצה עוד קצת מהירות בתוף הרגל, עוד טיפה הדיקות בנמוכים, האיזון הטונאלי מעולה - אמנם הצליל אינו תוקפני ולא הכי מדויק ששמעתי אך ניתן ממש להאזין גם למוסיקה כזו שעות על גבי שעות. מי שאוהב כמובן.

סיכום

חגיגה מוסיקלית ללא ספק, יש ל- CDP מספר תכונות בולטות: הרוגע, הנימוס ואולי האובר רומנטיקה שעלולים להגביל במוסיקה אלקטרונית או רוק אלימה, אך בסגנונות מוסיקה "טבעיים יותר" כגון קלאסית ג'אז, בוסה נובה ועוד, נגן התקליטורים מפגין שליטה כאילו הוא מנגן בעצמו על כל הכלים, מצליח לנצח על התזמורת ללא כל מאמץ, ממקם את הנגנים ודורש מהסולן לעמוד בול במרכז.

מחיר: 9,900 ₪  

אחריות: ארמה אודיו

 

מנורות:One stereo triode ECC82

24/192 upsampling DAC

קישור: Unison Research CDP

תמונות: יח"צ

מעבר לתגובות בפורום