ביקור מוסיקלי - אמנון סאונד

גיא אזרואל
15-10-2018 01:00

'אמנון סאונד' - כאשר המונה סופר למעלה מ-40 שנות פעילות בתחום ניתן בהחלט לומר שמדובר במוסד אודיו נדיר מאוד אם לא ייחודי במדינתנו הקטנה. אמנון מתקשר אלי ומזמין אותי להאזין לסט אפ עם תוצאה עד כדי כך טובה שהוא מרגיש שהוא חייב לשתף בחוויה. "אתה חייב לבוא לשמוע את זה" הוא אומר לי. נו מה, אני אסרב להזמנה כזו?

לשבת עם אמנון סאונד זה כיף. האדון מבין, "קצת" מנוסה, נעים והכי חשוב מביא לנו ציוד נפלא שמדבר בעד עצמו. אני לא מכיר ולו חנות אודיו אחת בישראל ברמות ציוד הללו שעומדת איתן כבר 4 עשורים. מוסד אודיו כפי שאמרתי. אמנון סאונד נמצאת במיקום הכי תל אביבי שיכול להיות: לב רח' בוגרשוב כך שהאווירה התל אביבית הזאת מגיעה איתך עד מפתן הדלת ומרגע הכניסה לעסק אתה שוכח את בוגרשוב, מצוקת החניה, הצפיפות והרעש והכל מתחלף בצלילי מוזיקה טובים.

אמנון סאונד

אז למי שלא מכיר, אמנון סאונד יבואן ומפיץ ציוד אודיו איכותי כבר למעלה מארבעים שנה ובין החברות ביבוא בלעדי נמצא את הרמקולים של chario האיטלקית, אלקטרוניקה של sungden הבריטית וכמובן את האלקטרוניקה של YBA הצרפתית שהיא הדובדבן שבקצפת של אמנון ובין המוצרים הטובים שיש לנו בארץ. מי שלא התנסה מומלץ מאוד!

אמנון סאונד

 אז מה יש לנו בתפריט:

מגבר משולב YBA IA350 טרנזיסטורי עם נתונים כלליים: 115w/8ohm, 165w/4ohm. 

אגב, את המגבר המדובר סקרנו כאן בתחילת השנה והתשבחות היו נפלאות בלשון המעטה. YBA יצרן מדהים עם תמורה נהדרת לכסף.

נגן תקליטורים YBA CD430 עם טרנספורט Philips CD-PRO בטעינה עליונה.

רמקולים CHARIO SOVRAN עם יחידת טוויטר 2 מ"מ ״כיפה רכה״, יחידת מיד בס 170 מ"מ rohacell, זוג יחידות בס (פסיביים פנימיים) 200 מ"מ נייר.

המערכת ממוקמת באופן סימטרי בחלל כאשר שלל ציודים מסביב. רמקלים מדפיים ורצפתיים, מגברים משולבים ומגברי הספק. אבל הכי אהבתי לראות גם מספר נגני תקליטורים ברמות מחיר שונות. אהבתי מאוד לראות שכאן הטכנולוגיה הזאת לא עברה הספדים והועברה לעולם הבא כלאחר כבוד. לי זה אומר משהו על היבואן ועל ה-"אני מאמין" שלו למוזיקה. לבסוף, למרות שכל היצרנים שהוא מייצג מחזיקים בכאלה, לא זהיתי ולו מכשיר סטרימר אחד על המדפים. הדבקות הזאת במקור הטוב והנאמן ״של פעם״ שפשוט תמיד עושה את העבודה כמצופה ממנו. הנאמנות הזאת למקור שכבר הוספד בטעות אין ספור פעמים בעשור האחרון, בעוד בתערוכת מינכן האחרונה ראיתי שהנגן תקליטורים עדיין חי ובועט. העובדה שהוא מחזיק בשלל נגני תקליטורים קוסמת לי מאוד.

אמנון סאונד

המערכת מנגנת בזמן שאני ואמנון משוחחים, ותוך כדי השיחה אני גונב לעברה מבטים. YBA היא דוגמה נפלאה להבדל ברושם שבין לראות את הציוד ע"ג מסך מחשב או איזה קטלוג בצפיפות פיקסלים מטורפת, אל מול מפגש עם הדבר האמיתי. איכות ורמת הבניה היא ברמות הגבוהות שיש והרושם בהתאם. זה כמו רכב ספורט משובח, נראה שהוא בתנועה גם כשהוא עומד בחניה. הנגן של YBA נראה כאילו רק מחכה שמשהו ילחץ לו על ה-play כדי שיראה לשם מה יצרו אותו שם בצרפת. יש לו מראה של עוצמה ומהות קיומית גם בעולם שבו ההזרמה הדיגיטלית נמצאת בהילוך חמישי במצערת פתוחה. המגבר המשולב מאותה הסדרה נראה ובנוי כמו טנק. מנסיון אני יכול להעיד שאין כל קשר בין משקלו הפיזי למראה שלו. את החמוד הזה מרימים עם הברכיים. אחרת נתפס הגב.

אני ממשיך לרמקולים, הדגם לפני הדגל של החברה. עבודת עץ כמו שהאיטלקים יודעים יותר מידי טוב לעשות. המראה של בניה חזקה ועמידה איתנה שולטים כאן. הגימורים מושלמים ובקלות כמעט מצחיקה ניתן להבחין שהעץ הוא עץ מלא ואמיתי שעמלו עליו רבות (מעל 200 שעות ליחידת רמקול מוגמרת). אין מילימטר של פספוס באיזו פינה או איזה בורג שלא הוברג באופן מושלם. הרמקול עומד עם זוית הטיה קלה מה שמוסיף למראה העמידה החזקה בקרקע.   

אמנון סאונד

 עם כמה דיסקים ביד אני ניגש לעסק, יש משהו מיוחד בנגן עם טעינה עליונה. עצם הפעולה הזאת של פתיחה ידנית של מגש אלומיניום כבד, הנחת התקליטור, הנחת הקלמפ וסגירת המגש חזרה מייצרת חווית שימוש סקסית וזה עוד מרכיב שתורם הרבה מאוד לגאוות הבעלות של האודיופיל.

אני מתחיל עם דיאנה קרל בהופעה חיה. מיד אני שומע את הסדר בבמה, קולה של דיאנה צלול וממורכז. בשיר השלישי הרמקולים כבר מתחילים להראות סימני העלמות בחלל וגם גודל הבמה מתחיל לגדול. אני מצליח למקם בקלות את כל חברי הלהקה על הבמה. בשיר A case of you דיאנה מנגנת ושרה לבד עם הפסנתר. אני מרים ווליום ושמוע את כל פרטי הרחש בקהל והתוצאה מאוזנת יחסית ואני אומר יחסית כי מסביבי נמצאים אין ספור רמקולים נוספים ובמיוחד מולי ובסמוך לרמקולים המנגנים כך שאני לוקח בערבון מוגבל את אותן "חסרונות" או "חוסרים" בביצועים של המערכת. אני טוען שאם הציוד הזה נשמע כך בתנאים כה רחוקים מלהיות אידיאליים, אני יכול רק לחשוב לאלו תוצאות ניתן להגיע עם הציוד הזה.

אמנון סאונד

במחשבה הזו אני ממשיך לאלבום Keep it simple של Keb Mo.

מהירות הגיטרה החשמלית מצוינת וקולו של ״קב״ נפלא ומשכנע. אני מבחין בקלות בצרידות החבויה בקולו וזה אומר לי משהו על השקיפות של המערכת. גם כאן מרכוז קולו של הזמר מצויינת. רוק אמריקאי קלאסי בינוני פשוט לא מזיז למערכת הזאת ואני מרגיש שתנאי החלל סוגרים על התוצאה והיכולת החבויה של המערכת. אני מבין מיד איזו תוצאות אפשר לקבל מהמערכת הזאת בחלל ביתי טיפוסי עם העמדה ותנאים נכונים. הפוטנציאל כאן קיים בשפע אני מרגיש ושומע את זה לאורך כל הביקור.


אמנון סאונד

בהמשך אני מאזין ללאונארד כהן, Zee Avi, אבישי כהן, קצת שופן וסגנונות נוספים. בסוף אני מגיע למסקנה שכבר הגעתי אליה בתחילת האזנה, מדובר בציוד אלקטרוניקה שבנוי ברמה מאוד גבוהה ועם יכולות בהתאם. שקיפות, שקט, דיוק, פרטים, דינמיקה וכוח הם שם המשחק כאן. הרמקולים משאירים עלי רושם כמוצר איכותי עם "נטייה קלה" לכיוון החמים. אני חש שלא מדובר באיזה רמקול עם רמות שקיפות מטורפות אך בשילוב עם אלקטרוניקה נכונה והעמדה טובה בחלל בית טיפוסי ניתן בהחלט להגיע לתוצאות מצוינות.

אמנון סאונד

זכיתי ליחס חם ונפלא מאמנון וללא ספק נהנתי מהמערכת. לא נתקלים כל יום ביבואן מהסוג הזה ועל כך אני מלא הערכה  לאמנון. הציוד שהוא מייבא מחזיק מקום של כבוד ובהחלט אני ממליץ בחום להגיע לביקור. שווה את החניה, שווה את הצפיפות התל אביבית גם למי שאלרגי אליה.

אז מה היה לנו בתכלס,

מגבר YBA IA350. מחיר: 20,300 ש״ח וכרגע ב-20% הנחה.

נגן YBA CD 430. מחיר:28,300 ש״ח וכרגע ב-20% הנחה.

רמקולים Chario Sovran. מחיר:74,800 ש״ח במבצע הנחה של 35% עד סוף החודש.

בקיצור במחירים הללו מציע לנו אמנון סאונד מערכת נפלאה עם תמורה לכסף פשוט נפלאה. תודה לאמנון על ההזמנה ועל הזמן וכמובן על היחס החם והאדיב. מחכה למפגש הבא!

מעבר לתגובות בפורום