ביקורת סרט - ״ונום״

סרגיי ליטבק
07-10-2018 12:17

הסרט שמתחיל רע הופך להיות אחד הסרטים שכדאי ממש ללכת ולצפות בהם. ״ונום״ הוא סרט שעשוי להפתיע אתכם לטובה.

עידן סרטים של גיבורי על מסרב לחלוף, וכל סרט בדיוני שלא עומד במסגרת של גיבור על כל יכול, הוא ברכה לכולנו. הלוואי ויכולתי להגיד את המשפט או לפחות חצי ממנו על הסרט החדש של חברת סוני (וכמה מפתיע, שהדמות שלו נרכשה מחברת מארוול) - ״ונום״.

בסופו של דבר, הסאגה הנוכחית של כל ״מארוול״ אמורה להסתיים לאחר 22 סרטים. אבל חברת מארוול מחזיקה בבעלותה זכויות יוצרים על מאות דמויות, עם ״כוחות על״ כאלה או אחרים, וכאשר הסאגה הזאת תגמר, ככל הנראה חדשה תתחיל. בינתיים, אנחנו מסתפקים במה שהאולפנים מוכנים לקחת עליו סיכון לצאת להרפתקאה קולנועית שאיננה מבית היוצר של מארוול וככל הנראה שנכון להיום, עלולים להפסיד לא מעט כסף. 

הסרט יצא למסכים בארץ ובעולם ביום חמישי האחרון, ונכון לעכשיו, נראה שלתקופת פתיחת חודש אוקטובר, שעד כה הפתיחה אחרי סופ״ש הראשון, נאמר שהפתיחה הכי חזקה הייתה שייכת לסרט "גרוויטי" ולו סביב הכנסות של כ-57 מיליון. הסרט של סוני, נראה כשובר קופות החדש, עם הכנסות של מעל ל-80 מיליון דולר בארה"ב בלבד. 

אני עוד לא יודע מהן ההכנסות בשוק המקומי שלנו (״כי הוא כזה גדול ומשפיע על השוק העולמי״... טוב, אולי לא בדיוק) אבל לרוב אנחנו רואים התאמה במספרים, כאשר הסרט מצליח שם, לרוב הסרט תופס טוב גם פה. 
Venom

אז על מה כל המהומה?

זהו סרט שכן ניתן לאמר עליו שהוא טיפה לא רגיל, בעיקר בשל העובדה כי הדמות הראשית היא די אנטי-גיבור. אדי ברוק (טום הרדי), הוא איש חדשות שנמצא בכל הסיפורים העסיסיים. אבל כמו שהוא נמצא בהם הוא אף יוצר אותם. הוא לא יודע לשים גבול ולעצור את עצמו מלהיות הסיפור עצמו. הבוס של אדי, מבקש ממנו לעשות ראיון עם״ילד הפלא ״קרלטון דרייק״ של העולם הטכנולוגי, שזה עתה החללית של החברה שבבעלותו, חזרה ממסע חקר בחלל. אבל אדי שמחפש את הכביסה המלוכלכת, מוצא באמצעות ארוסתו, העובדת בחברת בת לזו של המיליונר ״קרלטון דרייק״ (ריז אחמד). האשמות כבדים שאדי שולח לכיוון דרייק. על כך שהוא מתאכזר לאנשים עליהם הוא מבצע ניסויים. בעקבות כך, אדי משלם בקריירה שלו, פרידה מארוסתו וכל עולמו חרב עליו. 

חצי שנה מאוחר יותר שאדי אפילו לא יכול למצוא עבודה בתור שוטף כלים, אבל העובדת של דרייק, מוצאת את אדי כדי לבשר לו שהוא צדק ואלו לא האשמות שווא. שזה אכן אכזר כמו שאדי טען והיא יכולה להוביל אותו להוכחות שדרייק ייבא צורות חיים מהחלל, ומשתמש באנשים קשי יום כפונדקאים, על מנת לאפשר לחוצנים לחיות בתנאי כדור הארץ ואילו הם, הפונדקאיים, מתים כמו זבובים.
Venom

ביקור במעבדה, מסתיים בכך שחייזר חדר לגופו של אדי, וכך באורח פלא מתבצעת סימביוזה חיובית, והחייזר שבגופו עוזר לאדי להמלט. עכשיו שהם חופשיים, אדי צריך להבין מה נמצא בתוכו ומה התכנון הן של דרייק והן של החייזר שבתוכו (ונום - ארס) ואיזה עוד הפתעות מחכות מעבר לפינה.
Venom

אני לא יכול להגיד אחרת מזה שמאוד נהנתי מהסרט. הוא התחיל קצת איטי, עם אפיון דמות של לוזר אמיתי, למרות שנראה שיש לו פוטנציאל למשהו גדול יותר, הוא מתגלה כאידיוט חסר תקנה עד שלא בא לך לראות את המשך הסרט. אבל כשהפאנץ׳ של הסרט מגיע (אותו לא אגלה כמובן) מבינים למה היה חשוב להציג את הטמטום של אדי.
Venom

בסופו של דבר, זהו סרט יחסית קצר (קצת מעל לשעה וחצי), מגניב, מצחיק ואף מפתיע ברגעים מסוימים. אני לא אכריז עליו כסרט השנה, אבל בהחלט כהפתעה של החודש עם ציון 7.5
חובה לרוץ לקולנוע כדי להנות מהאפקטים והמסך הגדול באמת


מעבר לתגובות בפורום