ONKYO RZ-3100 - רסיבר קולנוע ביתי במבחן!

איציק ירקוני
30-09-2018 10:04

הרסיבר החדש של אונקיו מציג מציג יכולות מרשימות מאוד. האם הוא שווה את מחירו? הכנסו וגלו.

היום עומד למבחן רסיבר הדגל מבית ONKYO דגם RZ-3100 אשר תומך ב-11 ערוצי הגברה עצמאים ובשלל תכונות מתקדמות. הוא ממוקם בקצה העליון כספינת הדגל של החברה באסופת הרסיברים שהיא מציגה, חברת אונקיו שמה את חותמה בתחום האודיו הרב ערוצי שנים רבות, לדעת רבים היא הציגה שמע רב ערוצי איכותי המשולב עם איכות שמע דו ערוצי משובח, הייחודיות הזאת גרמה לקהלים רבים ליהנות מכל העולמות דרך קופסה אחת. במהלך-2015 רכשה אונקיו את חטיבת האודיו של חברת פיוניר, ב-2016 הציגה אונקיו לראשונה את רסיבר הדגל החדשני דגם RZ-3100 כרסיבר הראשון בעל 11 ערוצי הגברה עצמאים זהים בעוצמתם תוצרת פיוניר בטכנולוגיית DIRECT ENERGY HD, שיתוף הפעולה הפורה בין שלושת החברות שהושג ביניהם הובילו להחלטה סופית מצד אונקיו ואינטגרה לעבוד עם הגברה דיגיטלית ברסיברי הדגל שהם מציגים, ההחלטה הזו הובילה לבסוף לשימוש גם בשלדת רסיבר הדגל של פיוניר ושימוש ברכיבים נוספים של פיוניר. מבט לאחורי רסיבר הדגל מבית אונקיו יציג לכם מכשיר זהה לרסיברי הדגל מבית פיוניר ואינטגרה שאת הדמיון ביניהם הצגנו בסקירה רסיבר הדגל של אינטגרה דגם Integra DRX R-1.1, למעשה קיימת זהות כמעט מלאה בין שני הרסיברים מבית אונקיו\אינטגרה, במיוחד ברכיבים הפנמיים, צורת הבניה, תפריטים, ממשק, ומערכת הכיול, אך למרות הדמיון הרב בין הרסיברים כול אחד מהם מציג תפיסה שונה, ולכן בסקירה הנוכחית אחרוג ממנהגי ובמהלך הסקירה אעמוד על ההבדלים והשוני בין שני הרסיברים מבית אונקיו\ואינטגרה.

ONKYO RZ-3100

 

מי אנחנו ONKYO?

ONKYO היא חברת אלקטרוניקה יפנית. ONKYO נוסדה בשנת-1946 בעיר אוסקה שביפן, תחת השם "Osaka Denki Onkyo K.K". שנה מאוחר יותר שינתה את שמה ל-״Osaka Onkyo K.K״. במרוצת השנים התרחבה החברה ופתחה נציגויות בארה"ב, סין, אירופה, ואפריקה. החברה מתמחה בייצור מערכות שמע, ומערכות שמע רב ערוצי. ב-1976 הוקמה אינטגרה כ-תת מותג של החברה, אונקיו מחזיקה תחת בעלותה חברות נוספות, כאשר בקיץ 2015 רכשה אונקיו את חטיבת האודיו של חברת פיוניר, והיא נקראת כיום Onkyo & Pioneer Corporation.

ONKYO RZ-3100 - רסיבר קולנוע ביתי במבחן!

מה בחתן השמחה 

ה-RZ-3100 מיוצר במלזיה ושומר על המידות המקובלות ברסיברים הממוקמים למעלה בסדרות הגבוהות. מדובר ברסיבר גדול ומרשים במיוחד, בעל משקל של 19.7 ק"ג בתצורת 11.2 ערוצים מלאים נפרדים. לרסיבר תמיכה ב-2 אזורי שליטה נוספים. בחזיתו מתחת לדלת הפאנל תמצאו כניסת HDMI, כניסה לחיבור מיקרופון הכיול, וכניסת אוזניות, ושלל כפתורי גישה המאפשרים לשלוט בו גם ללא שלט. מתחת למעטפת הרסיבר, בצידו השמאלי הקדמי נמצא ספק כוח גדול העובד בהספקים  גבוהים (High Current Power Supply) תוצרת ONKYO. על פי נתוני היצרן יחידת ההגברה מתוצרת פיוניר בטכנולוגית Direct Energy HD תומכת בכל יחידות ההגברה מ- 4-16 אוהם, ומספקות 140 watt RMS ב-8 אוהם, וב-2 Ch Drive מספק הרסיבר 160וואט ב-8 אוהם, 270 וואט ב-4 אום, ו- 320 וואט ב-3 אוהם. לרסיבר מעבד אודיו ייחודי הנקרא VLSC. ישנם גם שלושה מעבדי DSP מתוצרת Analog Devices SHARC 32BIT, ממירים מתוצרת AKM מסוג AK4490VA 32BIT התומכים ברמקולים הקדמים וממירים נוספים מסוג AKM AK4458VA 32BIT אשר תומכים בשאר ערוצי ההגברה. לרסיבר תמיכה בכל מעבדי האודיו הישנים והחדשים, תמיכה ב-DTS-X ו-DOLBY ATMOS, ותמיכה בתקן THX Certified Select  

בחלקו האחורי של הרסיבר נמצא 7 כניסות HDMI אחוריות שתומכות בתקן 2.0B , אשר חמישה מהן תומכות ב-HDCP 2.2 ויש גם 2 יציאות HDMI, כל מארג הכניסות והיציאות תומך בהעברת וידיאו בתלת מימד (למי שעוד מעוניין בפורמט הנזנח), תמיכה מלאה ב-4K: תאימות לתקני הצבע 4k\60 Hz pass-through, Dolby Vision compatible, HDR, HLG eARC BT.2020. בתמיכה בקצב העברת הפריימים בוידיאו היא עד 60 פריימים לשנייה, כמקובל בדגמי 2018. עוד תמצאו באחוריו מחברusb  מחבר RS-232, מחבר לאנטנה.am-fm   (טריגר 12v אחד בלבד). מחברי IR מחבר רשת, 2 כניסות קומפוננט, 2 כניסות ווידיאו קומפוזיט, 7כניסות אודיו קומפוזיט, 3 כניסות אופטיות, 2 כניסות קואקס, במידה ותרצו מסיבה כל שהיא לוותר על יחידת ההגברה הפנימית. תגלו שהרסיבר יודע לעבוד כפרוססור בלבד עם יציאות אל מגבר הספק חיצוני עבור 11.2 ערוצים. (השניים הם יציאות לסאבוופר) וכמובן 11 יציאות לרמקולים כולם מבוססים על מנגנון נעילה סיבובי נוח ואיכותי.  

ONKYO RZ-3100

 

מערכת כיול  AccuEQ    

למרות ששלושת המותגים אונקיו\פיוניר\אינטגרה יושבים תחת אותה קורת גג, מערכת הכיול זהה באונקיו\אינטגרה, אך שונה מזו הקיימת בפיוניר. למרות שמיקרופון הכיול זהה אצל שלושתם. 

כפי שציינתי ה- RZ-3100 מגיע עם מערכת כיול AccuEQ זהה לקיימת באינטגרה DRX-R1.1 זוהי מערכת כיול קלה ונוחה ביותר לתפעול. הליך הכיול פשוט מאוד, ממקמים את המיקרופון בנקודת הישיבה בגובה האוזן ומתחילים בתהליך שמבצע 8 סבבים. מדובר במערכת כיול לא סגורה שניתנת לשיפוץ בסיום התהליך וגם בזמן צפייה. למערכת יכולת לקבוע את חיתוך תדרי הקרוס לכל זוג רמקולים בנפרד, גם ב-RZ-3100 קיים אקו לייזר מורחב עם שליטה על 15תדרים שניתן לכיוונם גם במהלך צפייה בתכנים, הם ניתנים לשמירה ב-3 זיכרונות שונים כאשר תחום התדרים הנמוך ביותר מתחיל מ- 25Hz ועד לגבוהה ביותר- 16KHz. גרף האקו לייזר תומך גם ב-5 תדרים נמוכים המיועדים לסאב, כאשר התדר הנמוך ביותר מביניהם מגיע ל-25Hz. ניתן לומר שבסיום התהליך קיבלתי תוצאה מצוינת שתתאים למרבית המשתמשים, למרות שאינני נמנה עם מעריצי מערכות הכיול המערכת הזו הניבה תוצאה מרשימה במיוחד, אך מהתנסות רבת שנים הגעתי למסקנה ששום מערכת כיול לא מניבה תוצאה מושלמת, ותמיד יהיה חסר לי משהו, באס, מיד, גבוהים.

הערה: חובה להשתמש במערכת הכיול בחיבור הראשוני. וכמו בכל מערכת כיול יש לכבות את המזגן ולשמור על שקט מוחלט בבית בעת ביצוע התהליך עד לסיומו


ONKYO RZ-3100

 

 

עדכוני קושחה  

ל-RZ-3100 בוצע עדכון קושחה מס' (Version 2129-7000-4060-0010) לתמיכה במערכת SONOS, את משך תהליך העדכון ניתן לראות ע"ג צג המכשיר כאשר בסיום התהליך סומן ע"ג צג הרסיבר, !completed  


ONKYO RZ-3100

תאימות HDMI 2.0B    

כפי שראיתם ה-RZ-3100 תומך בתקן HDMI 2.0B, תמיד ישנן ספקות לגבי תאימות בכל הקשור לתקני HDMI חדשים לתאום וסנכרון מול שאר המכשירים, הRZ-3100 עבר את המבחן בהצלחה מרובה. תאימות מצוינת עם כל המקורות, סנכרון מעולה בהפעלת קבצים, מעבר מהיר בין הכניסות. לרסיבר שודכו כל המקורות שיש ברשותי הכוללים מחברי HDMI בתקן 2.0 ו- 1.4.1.3

סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ושירותי מוסיקה מקוונים. 

כיום חלק גדול של האזנה למוסיקה שלנו מתרחש בתחום הדיגיטלי. ל-RZ-3100 יש חיבור רשת חוטי, ואלחוטי – WiFi  הוא גם תומך בקישוריות .Bluetooth תומך ב-AIR PLAY שמאפשר לנו לנגן מוסיקה מהמחשב, או כונני רשת ומכשירי מובייל כמו טאבלטים / סמארטפונים מבוססי אנדרואיד, או אפל, ניתן להאזין גם לתחנות רדיו אינטרנטיות. כגון, TIDAL, Spotify, DEEZER, Tunein. לרסיבר אפליקציית שליטה הנקראת onkyo conteroller המרהיבה ונוחה לתפעול. כך האייפון / טאבלט שלכם יהפכו לשלט הכי נוח שניתן לבקש ויאפשרו לכם להיכנס לתפריטים בדרך הקלה והנוחה ביותר. הרסיבר מגיע גם עם סטרימר אודיו מובנה התומך ברזולוציה גבוהה עם מספר רב של סוגי קבצים ללא אובדן כולל ALAC, FLAC ו-WAV עד-24-bit / 192-kHz עם תאימות של /11.2 /2.8/5.6-MHz בקבצי DSD

בנוסף, הרסיבר תומך בשני אזורים נוספים, אך השימוש באזורי השליטה בעצם מבטל חלק מיציאות ההגברה מה שמוביל לחוסר יכולת ליצור מערכת שמע רב ערוצי מלאה בתצורה של 7.2.4. ולכן,  ב-RZ-3100 בדיוק כמו באינטגרה ובפיוניר, קיימות מערכות שליטה כגון, FireConnect מבית Blackfire Research's מערכת שליטה זו כוללת אפליקציה חדישה ואיכותית שמאפשרת שליטה על אזורים שונים בבית, היא מיועדת להזרים מוסיקה ברמה מיטבית בחלל הבית מבלי לפגוע ביכולת הרסיבר בערוצי ההגברה, אם כי יש צורך להשתמש ברכיבים חיצוניים התומכים בשיטה זו. ולכן בכדי ליהנות מאפליקציית FireConnect יש לרכוש את ליין המוצרים המתאימים.

ה-RZ-3100 תומך גם באפליקציות ובמערכות שליטה מתקדמות נוספות שיספקו לכם חוויית אודיו, ווידיאו מתקדמות, החל מ-  Chrome castשתאפשר לכם להזרים תכנים מנטפליקס, או יוטיוב, לזה נוסיף גם תמיכה באפליקציית - PLAY-FI DTS המרהיבה שתאפשר לכם להזרים מוסיקה לכל אזורי הבית גם בקבצי HI-RES, לאפליקציית PLAY-FI ניתן לשלב מגוון רחב של מוצרי אודיו מחברות אודיו התומכות באפליקציה זו, עדכון קושחה האחרון הוסיף תמיכה גם במערכת SONOS שדרכה ניתן להזרים מוסיקה בכל האזורים בבית, ברכישת רכיבים מתאימים.  

ONKYO RZ-3100

 

קולנוע ביתי מסורתי  

נתחיל בסרטי 5.1 בשיטות דולבי TRUE-HD ו-DTS HD MASTER ונגלה שגם ה-RZ-3100 מגיע עם מגוון תכונות מרשימות במיוחד, ניהול באס מרשים, שליטה מעולה בדינאמיקה ובמיקרו דינאמיקה. בקטע הפתיחה של  "קוונטום של נחמה", הסרט ה-22 בסדרת ג׳יימס בונד מדגים לנו מצבור של אלמנטים מאתגרים, כמו מנועים של מכוניות עצבניות, יריות, התנגשויות, חריקת צמיגים כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה היוצרת אווירת ״מלחמה״. הפסקול שואב מהרסיבר את כל משאבי הכוח שלו. ה –RZ-3100 הצליח להעניק לכל אורך הקטע תחושת נפח עם יכולת הפרדה מרשימה במיוחד. ניתן היה לחוש זאת גם בקטע הפתיחה ב״אחוות הטבעת״, הסרט הראשון בטרילוגיית ״שר הטבעות״. הרסיבר מצליח ליצור ווקליות מרשימה המשלבת במה קרובה רחבה ודינאמית המשולבים צליל הקיפי מרשים. כך גם בסרט  Book of Eli. צליל הקליעים הבוקעים מסצנת היריות המוצלבות ייצר סראונד ואימפקט דיי מרשים. כך גם בסרט Max Payne המעולה, בסצנת הירי במרתף, הרסיבר מצליח ליצור אווירה דיי דרמטית הוא מצליח להגיע לרמת חשיפה של פרטים ומיקרו פרטים בצורה מרשימה. הד תתי המקלע נשמעים מצוין, נתזי הקליעים הפוגעים במתכות וזגוגיות נשמעים היטב. נמשיך עם "ספר הג'ונגל" (2016) וגם כאן הסראונד איכותי ומאתגר. מוגלי לבדו בג'ונגל שומע את הנחשה ״קא״ מכל עבר, בנוסף לדיאלוג נשמעים אירועים נוספים סביב המחייבים את הרסיבר ביכולת פענוח מזהירה ה-RZ-3100 יצר תחושת נפח והפרדה טובים עם ווקליות מרשימה, גם כאן הרסיבר מצליח ליצור דרמטיות המלווה בצליל היקפי מרשים במיוחד.

 

קולנוע ביתי תקרתי הרכב ב-7.2.4 ערוצים   

פורמטי האודיו החדשים מציגים רף חדש בעולם האודיו הרב ערוצי הם משאת נפשו של כל חובב קולנוע ביתי הראוי לשמו. הם מרשימים ביותר בהביאם במה רחבה מוגדרת ועמוקה עם דיוק מצוין. תוספת הרמקולים בתקרה מגובים בעיבוד משובח והגברה מתאימה מעצימה את החוויה ומשלימה בצורה מרהיבה מעברים בקטעי סראונד ומייצרת סאונד תלת מימדי איכותי שעוטף אותך מכל הכיוונים.  

גם בסקירה הנוכחית התמקדתי בקטע החילוץ של "מורפיאוס" בסרט "המטריקס" הראשון בטרילוגיה אשר מדגים לנו מצבור של אלמנטים מאתגרים. מסוק תקיפה מגובה במקלע וולקן 6 קנים, יריות מכל עבר, ניפוץ זגוגיות, בשילוב מוסיקה היוצרים אווירת "קרב". מצבור האלמנטים הללו אמורים להכניס את הצופה לאווירת מתח דרמתית. ה-RZ-3100 כמו האינטגרה הציג לכל אורך הקטע תחושת תלת ממדית מרשימה במיוחד המשלבים במה עמוקה רחבה ומוגדרת, עם נפח דיוק ופירוט, ארבעת רמקולי האטמוס המחישו שמסוק "הבל 212" נכנס בתוך הסלון. במהלך הבחינה נבחנו עוד עשרות קטעים מרביתם בדולבי אטמוס בתצורה של 7.2.4 ערוצים, הרסיבר הצליח ליצור בכל הקטעים במת סאונד רחבה עמוקה מדויקת ודרמתית עם דגש ברור ביצירת סראונד תלת מימדי משובח במיוחד, ניתן היה לחוש שהוא עתיר אנרגיה ודינמיות, התחושה הזאת ליוותה אותי בכל הקטעים שנבחנו. המעברים בין רמקולי הסראונד הרגילים לבין רמקולי התקרה היו גם הם מהמרשימים ביותר שעברו תחת ידי, הרסיבר נשמע מאסיבי מפורט מדויק ונוכח, לעזרת החוויה באו הבאסים מלמטה מה שמראה לנו שאונקיו כמו האינטגרה מוכיח שהוא יודע לעבד היטב בתדרים נמוכים עבור הסאבים. הבאס היה גדול עמוק ומרשים ברזולוציה משמעותית.  

ONKYO RZ-3100

 

הופעות בסאונד רב-ערוצי 

הרכב: ב-7.2 ערוצים ללא רמקולי תקרה 

בכותר הבלו-ריי "Hit Man Returns David Foster & Friends" כהרגלי התמקדתי בקטע של דונה סאמר ו-סיל. קולה של סאמר נשמע צלול ברור ומדויק עם נפח מצוין, בעת שסיל שהצטרף בהמשך נשמע גם הוא היטב, הרסיבר הצליח ליצור הפרדה טובה בין הצמד ובין הכלים המתנגנים סביבם. אותה תחושה ליוותה אותי גם בבלו ריי מהופעת האיחוד של פוליס בבואנוס איירס סטינג זרח מעל הכלים המנגנים סביבו, ובעת ששומעים ברקע את הקהל ומחיאות הכפיים אלו כמעט ולא התערבו עם מה שנשמע מהבמה. אותו סט התרשמויות המשיך ללוות אותי גם בהופעה המצוינת של סלין דיון – "Celine Une Seule Fois Live- Celine Dion" הרסיבר מצליח ליצר הפרדה פנטסטית בין הבמה לקהל עם כל הכלים המתנגנים מסביב, גם כאשר סילין דיון קרובה לקהל קולה נשמע צלול וברור ביחס לכול המתרחש סביבה, במהלכו שומעים ברקע את הקהל שאינם מתערבבים עם הבמה. הרסיבר הצליח להניב סאונד דיי טבעי עם במה קרובה ודינאמית עם נפח והפרדה ראויה, הרסיבר מצליח לשחזר מוסיקה בצורה מרשימה.  

סטריאו - רק שני ערוצים. 

בסקירה הקודמת של ה-DRX-R1.1 הרשים אותי מאוד ביכולות הסטריאו הדו ערוצי שהוא הציג, אינני נוהג לבצע השוואות בין הדגמים במהלך הסקירה אך הפעם ההשוואה הזאת בין אונקיו לאינטגרה דיי מתבקשת, מכוון שמדובר ברסיברים זהים במרבית הנגזרות, בעלי סוג הגברה זהה  עם הספקים זהים, ועם רכיבים זהים, ולכן היה לי חשוב לעמוד על ההבדלים והשוני ביניהם לא כדי להכתיר מי מהם טוב יותר אלא לשים דגש על הרכיב שגרם לאחד מהם להישמע טוב יותר. לפתיח הזמנתי את מארק קנופלר האגדי, בשיר So Far Away של דייר סטרייטס הגיטרה תופסת את רוב מרחב הבמה היא מלאה ודינמית, מצב PURE AUDIO שמיועד לעקוף את מעבדי האודיו והוידיאו של הרסיבר הופעל והוא עושה את העבודה מצוין, צליל המצילה נשמע היטב, צלילי הסנטיסייזר צלולים התופים מצטרפים והם קצרים ודי מדויקים עם במה רחבה, קולו של ״מארק קנופלר״ מוצג באופן נקי וברור. הרסיבר מציג יכולת הפרדה טובה ותוצאה טובה בהעברת קולות אדם.

מתוך הרגל הגיע גם אריק טרופאז באלבומו המצוין Quartet Bending new corners. הקטע החמישי זיגפריד. זהו קטע מאוד מאתגר למגברים ובמיוחד לרסיברים, הוא די מורכב ומאתגר הוא משלב בתוכו מספר כלי נגינה. ה-RZ-3100 מציג גם כאן יכולת הפרדה טובה בין הכלים המתנגנים, שילוב הבאס עם הפסנתר נשמע טוב שבהמשכו משתלבת חצוצרה, כאשר מצטרף הזמר ״Nya״ קולו נשמע ברור, הרסיבר מצליח ליצור במה רחבה דינמית וברורה עם עומק מרשים ויכולת הפרדה טובה.

עוד הופיע בשלב זה זמר הבלוז האגדי ג׳ון לי הוקר בקטע The Healer. קולו החרוך של John Lee Hooker  תופס כמעט את כול מרחב הבמה הוא משולב עם קולות תופים וכלי הקשה הנשמעים היטב, במהלכו משתלבת הגיטרה של Hooker היא נשמעת די ברור פריטת הגיטרה נשמעת היטב הרסיבר מצליח ליצור במה עומקה רחבה דינמית עם יכולת הפרדה די טובה. ה-RZ-3100 המשיך להציג יכולות סוניות די מרשימות, הם מגיעות ליידי ביטוי בזכות התאמה ושילוב של רכיבים איכותיים, כגון, דאק תוצרת AKM-AK4490, מעבד אודיו ייחודי VLSC היודע להמיר אות דיגיטלי לאנלוגי, ושילוב הגברה דיגיטלית משובחת שהותאמה גם להניע רמקולים ב-3 אום. גם במבחן הזה השילוב עם רמקולי הטאנוי שלי (DC-10TI) נשמע די מאוזן וטבעי. במהלך הבחינה שמעתי עוד עשרות קטעי מוסיקה איכותיים בכול הסגנונות במגוון רזולוציות שדיי הלהיבו אותי, ה-RZ-3100 כמו האינטגרה  שהה אצלי תקופה ממושכת בחלוף הזמן הוא רק המשיך להשתבח ביכולותיו והרשים אותי לטובה בכל פעם מחדש.

במהלך הסקירות שערכתי לרסיברי הדגל התרשמתי במיוחד משלושה רסיברים עם יכולות סוניות מרשימות במיוחד: הארקם AVR-850 המרנץ SR-8012. והאינטגרה .DRX R1.1 רסיבר האונקיו RZ-3100 הרשים אותי מאוד ביכולות השמע הדו ערוציות, אך ניתן היה להבחין שיחידת הפרה שלו אינה עומדת בקנה אחד מול יחידת הפרה המגיעה באינטגרה  DRX-R1.1הבדלי האיכות בין יחידות הפרה הגיעו ליידי ביטוי בכול מהלך התקופה שהרסיבר שהה אצלי. אך למרות זאת ה-RZ-3100 מעלה בי גאווה והוא מציב רף חדש בשמע דו ערוצי שמעמיד את עצמו בגאון מול מגברי סטריאו יעודים באזור ה-10,000 שקלים, אך למרות כל היכולות המעולות שהציג האונקיו. אין לי שום כוונה להעמיד אותו מול מגברי היי אנד אמיתיים. 

העמדה 

ה-RZ-3100   כמעט ולא מתחמם וזה גם בזכות הגברת CLASS D   איכותי ואוורור מספק, ניתן לראות במד הלייזר שלאחר שעות עבודה די מאומצות הרסיבר הגיע לטמפרטורת עבודה די נוחה, למרות זאת מומלץ לתת לו מרווח סביר עבור אוורור מעליו ומצדדיו. 

מדידת טמפרטורת עבודה:  

ONKYO RZ-3100

 

שלט רחוק 

השלט ב- RZ-3100   נוח לתפעול ארגונומי ודי ברור להבנה למרות שהוא גדול ועמוס כפתורים, אחד הלחצנים מיועד לשלוט בצורה מהירה על ה-CH LEVEL   שמאפשר שליטה על עוצמת שמע הרמקולים בכל רגע נתון, לחיצה קלה על כפתור Quick Menu   תציג בפניכם מגוון אפשרויות שליטה, ביניהם שליטה על עוצמת השמע של רמקול הסנטר, והסאב וופרים, מעבר בין זיכרונות האקו לייזר כיבוי והדלקה של האקו לייזר, שליטה על ה-TONE   טרבל, באס, ועוד אפשרויות שליטה מגוונות. בנוסף אני ממליץ בחום להשתמש גם באפליקציית    onkyo conteroller המרהיבה והנוחה, האיפון או הטאבלט שלכם יהפכו לשלט הכי נעים וננוח שניתן לבקש.

ONKYO RZ-3100  

 

סיכום 

בסקירה הזו הצגנו ובחנו את רסיבר הדגל מבית אונקיו שלמעשה מציג זהות במרבית הנגזרות שלו  מול רסיבר הדגל מבית אינטגרה, אך למרות זאת קיימים הבדלים מסוימים ביניהם, אונקיו מציגה רסיבר המגיע ברמות גימור שונות שחור\ואלומיניום מוברש יוקרתי בעל מראה אסטטי ומרשים במיוחד המיועד יותר לצרכן הביתי המשלב עימו חיבורי רשת חוטי ואלחוטי ב-WI-FI   ותמיכה בקישורית בלוטות, שני הרסיברים מציגים יכולות מרשימות במיוחד בשמע רב ערוצי בכול פורמטי הסאונד גם בסרטים וגם בהופעות, הם חזקים אגרגטים דינאמיים מהירים ומפורטים, בנגזרת האודיו הדו ערוצי ניכר הבדל משמעותי ביניהם וזה בזכות יחידת הפרה האיכותית יותר המותקנת באינטגרה DRX-R1.1  . האינטגרה מגיעה עם רמת הרכבה וגימור משובחת ביותר הכוללים תוספות ומחברים המיועדים לחדרי קולנוע מקצועי. שני הרסיברים מציגים זהות בכול הקשור לתפריטים ממשק, מערכת כיול, אפליקציות, ומערכות שליטה, אך עם שלטים שונים במראה. 

בעד  

  11 ערוצי הגברה עצמאיים זהים בעוצמתם, מראה מרשים, איכות רכיבים ובניה משובחת, שמע דו ערוצי איכותי, איכותי בהופעות וסרטים בכל סוגי הפורמטים, נוח לתפעול, מערכת RC   קלה ונוחה, אקו לייזר מורחב, מערכות שליטה מגוונות.

נגד 

חסר כניסת USB   בחזית, טריגר    12vיחיד. 

שורת המחץ 

מרשים בכל הנגזרות! 

ציון סופי: 8.6 

מחיר: 17.690 שקלים. 

אחריות ושרות: סיריוס אלקטרוניקה - 2 שנות אחריות. 

 

רשימת ציוד 

רסיבר:ONKYO TX-RZ3100  

נגן בלו ריי: OPPO BDP-105D    

רמקולי חזית: Tannoy DC-10TI   

רמקול סנטר: Klipsch KL-650THX Ultra2

 

מעבר לתגובות בפורום