מבחן ניקוי ראש - מי הכי טוב?

נמר לוי
24-09-2018 22:28

המחט של המערכת האנלוגית שלכם היא החלק העדין ביותר במערכת ועם זאת, שמירה על הנקיון שלה הוא הכרח. לקחנו את המוצרים המוכרים ביותר בשוק ובחרנו את הטוב ביותר.

נתחיל בכיצד לא לנקות את המחט! 

-לעולם אל תנשפו על המחט. במהלך הנשיפה אתם עלולים לשלוח יחד עם האוויר לחות גבוהה ורוק. רוק, לחות ומחט לא חברים - בדוק.

-אל תנסו לנקות את הראש עם מנקה התקליטים השעיר. הוא מיועד לתקליט בלבד ולא יצליח לנקות את הליכלוך המיקרוני שבקצה המחט.

-אל תשתמשו/תרקחו חומרים לניקוי המחט. חומרים שאינם מבוקרים ונבדקו היטב עלולים לפגוע בדבק המצמיד את היהלום הזעיר למחט עצמה. משם, נזק בלתי הפיך למחר.

-אל תדפקו על הראש עד שיפול הליכלוך. זה משום שיחד עם הליכלוך שיפול הוא גם יהרס.

-אל תקנו תכשירים לניקוי הראש מחברות לא מוכרות. מחט היא רכיב יקר וחשוב מידי בשביל להסתכן.


בשוק מספר מוצרים שלכל אחד מהם טכניקה משלו לניקוי המחט היקרה שברשותכם. כאלה עם דבק, אחרים עם ג׳ל, יש גם מברשת טבולה בחומר ניקוי ואפילו ניקוי ״יבש״ במברשת. לכל אלה תוסיפו מוצר אחד חשמלי שעולה על כולם. והוא, וברור לי שתלכו ישר לשם, גם היקר ביותר.

 

מברשות ניקוי למחט

המוצר הראשון הוא הנפוץ ביותר. זה גם המוצר היחיד שאני יכול להגיד שהוא פשוט לא עושה כלום מעבר להוצאה של פלומת אבק מהקצה של המחט. זו ה״מברשת ניקוי״. על מנת שהיא תעשה משהו יש להשתמש באיזה חומר אלכוהולי משום שאחרת היא לא תצליח לבדה להוציא את השומן והטינופת שמצטברת על המחט. לכן, אם יש לכם רק מברשת ניקוי מחט, ואתם חושבים ש״וויש״ אחד וזה נקי, תשכחו מזה.

 

stylus brush vinyl

stylus brush vinyl

 


 



Audio Technica Stylus Cleaner AT607

האודיו טכניקה הוא חומר ניקוי משולב מברשת ניקוי. היישום פשוט. תבריג סגירת מיכל חומר הניקוי משולב מברשת ניקוי.

Audio Technica Stylus Cleaner AT607

יש לפתוח את המכסה ולנקות את המחט במשיכה החוצה לכיוונכם בעדינות. לאחר הניקוי יש לתת לחומר להתייבש ורק אז להניח על התקליט. אני לא ממש אוהב לספוג את המחט בחומרים אך בכל זאת הוא עושה עבודה מעולה.

 



 

מחיר באמזון: 23.5 $

Onzow zerodust stylus cleaner

עשה עליה לישראל לפני כמה שנים ובהחלט היה הדבר הבא בניקוי מחט. מדובר בכרית ג׳ל שעליה מניחים את המחט ומרימים. הג׳ל מצמיד אליו את כל המרעין בישין והמחט עולה בחזרה נקיה ומוכנה לניגון. בנוסף, למוצר זכוכית מגדלת (לא ממש איכותית) המאפשרת לראות פחות או יותר כמה יעיל הניקוי. איכות הניב מעולה ביחס למחיר, והשימוש הרב פעמי שאפשר להגיד ״אין סופי״ הופך את המוצר הזה לתמורה מעולה לכסף. עם זאת, תמיד רצוי לנקות קודם עם מברשת לניקוי מחטים ללא חומרים מיוחדים.

 Onzow zerodust stylus cleaner

ברגע שהכרית מלוכלכת מידי, ואין שטח פנוי לניקוי, ניתן לשטוף אותה בעדינות עם מים פושרים. אחרי שטיפה, תקבלו כרית ניקוי חדשה.

מחיר: 150 ש״ח
יבואן: אודיוזיפ

 

DS AUDIO ST-50

בדיוק כמו קודמו אך בהחלט מרגיש מוצר פרימיום אמיתי. כמו קודמו, המוצר הזה עובד באותה שיטה בדיוק. ג׳ל שעליו מניחים את המחט, ומקבלים אותה מבריקה. להבדיל מהאונזו, המוצר הזה עולה 
יותר מכפול מקודמו ולא חשתי שיכולת הניקוי שלו עדיפה. מבחינתי, לפחות ממה שבדקתי, איכות הניקוי בניהם זהה. גם המוצר הזה, כמו קודמו, הוא רב פעמי ברמה של נצח.

DS AUDIO ST-50

כשנגמר שטח הניקוי, מנקים עם מים פושרים וזהו. אבל כאן יש מילכוד. בגלל הצבע הכהה של אריזת המוצר עליה ממוקמת כרית הג׳ל, קשה לראות כמה הוא באמת מלוכלך. הדבר הנכון הוא לעשות לעצמכם מנהג בו פעם בחודש (תלוי בהרגלי ההאזנה שלכם) אתם מנקים אותו.

מחיר: 360 ש״ח
יבואן: byrdio



Fidelix SaSuPa

זהו אחד המוצרים הטובים ביותר למחירם בשוק ניקוי הראשים. הוא משלב טכניקה דומה לזה של ה-אונזו וה-די,אס. ההבדל בניהם הוא שהוא משלב גם מברשת קטיפה עדינה מאוד בנוסף לכרית הג׳ל. איכות הניקוי ברמה של שני הקודמים בפחות ממחצית המחיר. עם זאת, המוצר הזה לא סתם זול. איכות הבניה שלו היא זולה גם כן. הוא לא מוצר ״פרימיום״ וכך גם המחיר. אבל ברמת היעילות ביחס למחיר, מדובר במוצר פנומינלי.

 Fidelix SaSuPa

מחיר: 110 ש״ח
יבואן: אודיוזיפ

 


FLUX HIFI

המכשיר הטוב ביותר מבחינתי! מכשיר חובה בכל מערכת אנלוגית שמכבדת את עצמה. איכות הצליל לפני ואחרי השימוש בו היא כזו שמשאירה את המאזין בשוק. פעולת הניקוי פשוטה מאוד, תוך 15 שניות יש לכם מחט חדשה לחלוטין.

 FLUX_HIFI

הניקוי מתבצע בשני שלבים. השלב הראשון הוא טיפטוף שתי טיפות חומר ניקוי על הפד העגול ועליו מורידים את המחט. כשהמחט מונחת במרכזו לוחצים על כפתור ההפעלה ומשם הוא מרעיד את הראש עד אשר כל הליכלוך פשוט יורד ממנו בעוד החומר ממיס את השומנים שנדבקו לקצה המחט. אם הייתי יכול לצלם לכם דרך הזכוכית מגדלה הייתם מבינים שההבדל בין מחט חדשה למחט מלוכלכת אחרי ניקוי הוא כמעט בלתי מובחן. המחט יוצאת פשוט חדשה. זה ניכר בצליל באופן ברור.

 

 

מחיר: 750 ש״ח

יבואן:musics-design


סיכום

אחרי מעל לחודש שאני משחק עם המוצרים הללו המסקנות ברורות. אם יש ברשותכם רק מברשת יבשה זה פשוט לא מספיק. זה מנקה את פני השטח אבל לא באמת מצליח להסיר שומנים שנצמדים ליהלום עצמו. אי לכך, היעילות של המברשת לבדה היא זניחה. ה-DS AUDIO ST-50 וה-Onzow zerodust stylus cleaner מבחינתי זו אותה גברת בשינוי אדרת ומחיר. אין שום סיבה מוצדקת לשלם יותר מכפול על אותו מוצר אלה אם כן המראה חשוב לכם. לכן, שלושת האופציות הראשונות הן או לא יעילות מספיק או יקרות. והנה מתחילים עם המוצרים המומלצים מבחינתי. נתחיל בחומר הניקוי + מברשת מובנת ה-Audio Technica Stylus Cleaner AT607 שמהווה פיתרון מעולה למי שמחפש מוצר יעיל וזול. מאידך, הוא, להבדיל מהאחרים, מנקה מעולה אבל מה לעשות, הנוזל הזה יגמר לכם ותצטרכו לרכוש חדש. עם זאת, המחיר הזול יאפשר לכם לרכוש אחד כזה רזרבי ואז, תלוי בהרגלי ההאזנה שלכם, קיבלתם כמה שנים של שקט. רמת הניקוי שלו מבחינתי היא ברמה דומה לשני המוצרים היקרים המכילים כרית ג׳ל לניקוי. אם אתם רוצים לרכוש מוצר טוב יותר, שאינו זקוק להחלפה, אל תחשבו פעמיים ותרכשו את ה-Fidelix SaSuPa. זהו מוצר מנצח המכיל שני מוצרים באחד. גם מברשת לניקוי פני השטח וגם ג׳ל לניקוי עמוק יותר. הוא קטן יותר, נוח לשימוש וזול בהחלט. זהו מוצר אדיר לחובב שרוצה כרית ג׳ל זולה, טובה, סופר פרקטית בשילוב מברשת ניקוי. מומלץ בחום!


FLUX_HIFI

 

עכשיו ניגע במוצר המושלם. הטוב ביותר בקנה מידה מהאחרים לניקוי הראש. הוא גם היקר ביותר לצערי. אבל איכות עולה כסף. אז אם אתם רוצים לנקות את המחט שלכם על אמת, בלי שום סיכוי לשרידי ליכלוך או שומן, ה-FLUX HIFI הוא המוצר הנכון, המיקצועי והיעיל ביותר שחובב אנלוגי יכול לבקש. הוא גם היחיד ששימוש בו הפיק את התוצאה הטובה ביותר שאפשר להעלות על הדעת. ומכאן הוא גם המוצר שאמליץ עליו לכל חובב אנלוג.

מעבר לתגובות בפורום