נגן UHD BluRay Sony UBP-X700

אנטון קמינסקי
20-09-2018 16:02

הנגן החדש של סוני חושף איכות בניה טובה מאוד למחירו, תמיכה בכל הפורמטים ואיכות תמונה כזו שכדאי בהחלט לקרוא עליה.

ה-X700 הוא נגן UHD BluRay של חברת סוני, המהווה את דגם הכניסה של סוני. הוא תומך בניגון דיסקים מסוג: UHD BluRay, BluRay, DVD, CD וגם SACD. הנגן תומך ב-HDR וב-Dolby Vision (ארחיב על כך בהמשך). חשוב לדעת שסוני ממשו את התמיכה ב-Dolby Vision בטלוויזיות שלהם בפרופיל לא סטנדרטי, ולכן נגני בלוריי של חברות אחרות (למשל LG) לא יוכלו לנגן Dolby Vision על טלוויזיות סוני. עד כמה שידוע לי, מבין הנגנים שזמינים בשוק ברגע זה, ה-X700 הוא הנגן היחיד שיכול לנגן Dolby Vision על טלוויזיות סוני. כמובן שהנגן מנגן Dolby Vision על כל טלוויזיה שתומכת בפרופיל הסטנדרטי שלו, כמו ה-LG E8 שלי.


Sony UBP-X700

תכולת האריזה: נגן הבלוריי, שלט עם סוללות וכבל חשמל.


Sony UBP-X700

חיבורים

הנגן מגיע עם חיבור USB קידמי. מאחורה יש את חיבור החשמל, שקע רשת LAN (כמובן שהנגן מגיע גם עם WiFI), יציאת קואקסיאלית וזוג יציאות HDMI: האחת בתקן 2.0 מלא (HDCP 2.2, 4K\60p, 10 bits, HDR & Dolby Vision, Rec.2020 ) ויציאה נוספת בתקן HDMI 1.4 שמשמשת כיציאת סאונד בלבד. שתי היציאות האלה מאפשרות לחבר את הנגן ישירות לטלוויזיה ואת היציאה השנייה לרסיבר, כך שאם הרסיבר שלכם לא תומך ב-4K כלל (או כמו במקרה שלי, לא תומך ב-Dolby Vision) עדיין תוכלו לקבל את חוויית התמונה והסאונד הטובה ביותר מבלי צורך לשדרג רסיבר. לדעתי מגיע כל הכבוד לסוני על הבחירה לכולל זוג יציאות ה-HDMI בנגן ברמת כניסה.


Sony UBP-X700

עיצוב איכות בנייה

הנגן קל מאוד ודיי קטן מידות (W320 x H45 x D217), יש שימוש רב בפלסטיק כולל הכיסוי הגדול שיורד פותחים או סוגרים את מגש הדיסק. אין ספק בכלל שסוני ניסו לחסוך על מה שהם יכלו על מנת להוריד את מחיר הנגן. העיצוב מינימליסטי ביותר, ישנם שני כפתורים מקדימה: הדלקה ופתיחת מגש הדיסק וזהו, אין שום צג. כל מגע עם הכפתורים ועם כיסוי מגש הדיסקים מתיר תחושה של מוצר פשוט ולא יוקרתי.
הרצון של סוני לחסוך עוד יותר בא לידי ביטוי בשלט. השלט קטן מאוד עם כפתורים צפופים שהמגע איתם לא מספק תגובת נגד מספקת. המיקום של הכפתורים גם דיי בעייתי ה-pause צמוד ל-stop ולא פעם כשרצתי ללחוץ על ההשהיה, ה-stop נלחץ והנגן חזר לדף הבית.


השלט של הסוני X700 ביחס לשלט הטלוויזיה שלי.


Sony UBP-X700

ביחס לנגן הבלוריי שלי ה-Oppo 103, שבנוי כמו טנק ומגיע עם שלט גדול ונח שכולל תאורה, הסוני x700 מרגיש כמעט כמו צעצוע. אבל כמובן שיש לזכור שה-Oppo עולה פי 2.5 מהמחיר הרישמי של הסוני (ועם מבצעים המחיר יכול להגיע גם לפי 4 או פי 5), לכן כמובן שהשוואה לא הוגנת.

מערכת ההפעלה של הנגן היא מאוד פשוטה אבל כוללת נטפליקס, יוטיוב. ניסיתי את יוטיוב ונטפליקס, שתיהן עבדו בלי בעיות כולל HDR.
גם מערכת התפריטים פשוטה ביותר ונראית מיושנת ופשטנית ביותר.


לסיכום עיצוב ואיכות בנייה הם בהתאם למחיר, אם כי אפשר היה לחסוך קצת פחות על השלט.

Dolby Vision

כשנהגן הושק הוא לא כלל תמיכה ב-Dolby Vision, והתמיכה הגיעה בשלב מאוחר יותר. הנגן שאני קיבלתי היה כבר משודרג לגרסת הקושחה האחרונה. לצערי התמיכה של הנגן ב-Dolby Vision היא קצת, איך לומר, חצי אפויה. הנגן לא מזהה לבד תוכן Dolby Vision, בכל פעם שרוצים לראות תוכן כזה יש ללכת לתפריט הראשי, לבחור ב-Screen Settings ולאפשר את האופציה Dolby Vision Output.

שימו לב, שאם רוצים לצפות בתוכן HDR שהוא לא Dolby Vision, יש לכבות את האופציה הזו, אחרת הנגן יוציא אות של Dolby Vision למרות שהתוכן לא כזה (לא בדקתי איך זה משפיע על התמונה, אבל זה נשמע מומלץ). במידה והאופציה לא דלוקה כאשר מנגנים תוכן Dolby Vision הנגן יוציא אות של HDR רגיל במקום.


Sony UBP-X700

 

לסיכום ה-X700 תומך ב-Dolby Vision גם בנטפליקס וגם בדיסקים (לא נבדק כיוון שאין לי עדיין סרט בפורמט) אבל יש להדליק ולכבות את האופציה הזו ידנית.

ניגון ואיכות התמונה

באופן כללי כל מה שזורקים על הנגן הזה הוא מתמודד איתו במהירות ובלי שום בעיות, בין אם זה דיסק או תוכן כלשהו בנטפליקס או יוטיוב.
יש מעט זמזום בעת שהנגן מנגן דיסק, כנראה נובע מאיכות הבנייה הלא מספיק גבוהה של הנגן. כשממש מתקרבים לנגן שומעים את זה, אבל ממרחק ישיבה של סלון ישראלי ממוצע (4.5 מטר במקרה שלי), לא הרגשתי שזה מהווה בעיה כלשהי גם בקטעים שקטים של הסרט.

 
UHD BluRay
 

ביחד עם הנגן רכשתי גם שני סרטי 4K HDR: Mad Max, Blade Runner 2049. שני הסרטים נוגנו ללא דופי, זמן הטעינה היה בהחלט מהיר, והתמונה הייתה מפורטת ונהדרת כמו שסרט 4K HDR אמור להיות.


Sony UBP-X700

 

Sony UBP-X700

BluRay

ניגנתי מספר כותרי בלוריי בכולם איכות התמונה וה-upscale היו נפלאים, אני בהחלט חושב שנגן הזה יכול להתחרות בנגן ה-Oppo שלו מבחינת איכות התמונה בכותרי בלוריי.
התחלתי ב-Sin City, מבחן ה-contrast האולטימטיבי, רמת הפירוט בגווני השחור הייתה מעולה.


Sony UBP-X700

 

המשכתי ל-Deadpol, הפירוט בחליפה שלו וההתמודדות של הנגן עם אקשן מהיר שוב היו ללא דופי.


Sony UBP-X700

לקינוח הסרט 300 Rise of an Empire, הוא סרט שכולל סצנות קרב רבות בחושך. במיוחד הקרב הראשון, שמתרחש על חוף ים בחושך, בזמן שסופת ברקים מאירה את השמיים לעיתים קרובות. המעבר המהיר בין חושך לאור, כמו כן השילוב של קטעי bullet time, מאוד מאתגרים נגנים ומסכים כאחד.


התמונה  הייתה מושלמת בעיניי, המעבר בין החושך לאור לא פגע בשחורים והתמונה הייתה מפורטת וחלקה לכל אורך הקרב.


Sony UBP-X700

סיכום

ה-Sony UBP-X700 הוא נגן UHD BluRay ברמת כניסה. על מנת להצליח למכור אותו במחיר נמוך סוני היו צריכים להקריב משהו, מה שהם בחרו להקריב זה איכות הבנייה של הנגן, החוסר במסך תצוגה כלשהו, השלט הממש פלסטי ופשוט. מצד שני במה שסוני לא חסכה זה יכולות הניגון, האיכות תמונה פשוט נהדרת וזמני הטעינה מהירים.
אם חייבים לחסוך במשהו על מנת להצליח להוריד את המחיר, אני לגמרי בעד הגישה של סוני, אני מעדיף נגן פלסטי שמנגן כמו שצריך על פני נגן יוקרתי שיפשל בניגון.
בסעיף התמורה לכסף, קשה לי להאמין שניתן למצוא נגן טוב יותר.


ציון

 איכות בנייה ועיצוב: 7 למכשיר ו-5 לשלט.
ממשק סמארט: 8 (אין הרבה, אבל מה שיש עובד מעולה).
יכולות ניגון: 9.5 (הנגן היחיד בשוק שיכול לנגן Dolby Atmos על טלוויזיות של סוני).
איכות תמונה: 9
תמורה למחיר: 9.5 (עושה מעל ומעבר למבוקש בקטגוריית המחיר הזו).

ציון סופי:8.5

מחיר: 1490 ש״ח

אחריות ושירות: ישפאר

 


מעבר לתגובות בפורום