ביקורת סרט - הטורף (2018)

אנטון קמינסקי
15-09-2018 23:39

הגרסה החדשה של הסרט האלמותי ״הטורף״ שיצא ב-87. מאז נחשפנו לארבע סרטי המשך למקור. אף אחד מהם לא רשם את אותה הצלחה שנרשמה ב-87. עכשיו, 2018, ויש גרסה נוספת שטוענת לכתר

קצת היסטוריה

הסרט "טורף" המקורי יצא ב-1987 בתקופה מאוד נוסטלגית עבורי. סרטי האקשן באותה תקופה התאפיינו בעלילה רדודה, אפקטים לא משכנעים ואיכות משחק ברמה של מחזמר בבית ספר יסודי. מבחנתי אלו סרטים של guilty pleasure, שאני בהחלט נהנה לצפות בהם מדי פעם.

predator 2018

 
"טורף" בלט מאוד בין אותם סרטים. אז נכון, העלילה לא ממש קיימת גם בו, המשחק חלש ובכל זאת מדובר בסרט שעבורי יש לו מעמד של סרט קאלט. עיקר הסרט הוא קרב בלב ג'ונגל בין האדם (ארנולד שורצנגר) לחייזר רצחני שמתעלה עליו בכל דבר. האווירה של הסרט פשוט מחשמלת, המתח והפחד כל הזמן באוויר.

ב-1990 יצא ההמשך המצופה, "טורף 2" בכיכובו של דני גלובר, שהעביר הפעם את ההתרחשות לסביבה עירונית והיה סרט דיי בינוני.

ב-2004 ו-2007 יצאו שני סרטים של Alien VS Predator, שהיו עוד ניסיון הוליוודי לסחיטה של מותגים מוכרים.

ב-2010 יצא "טורפים". טורפים היה סרט "זבלון איכותי" מאוד מהנה. לצד שחקן סרטי הזבל האולטימטיבי של התקופה דני טרחו, שיחקו גם כמה שחקנים ממש מעולים כמו אדיראן ברודי ולורנס פישבורן.

וכעת מגיע סרט נוסף בסדרה: "הטורף". הבמאי של הסרט הוא שיין בלאק, שביים את איירון מן 3 ועובדה מעניינת היא, ששיין שיחק בטורף המקורי.

תקציר העלילה

במהלך משימה במקסיקו, קווין (Quinn) מקנה, צלף בצבא ארה"ב, רואה לפתע חללית נופלת מהשמיים ובה הטורף. קווין מצליח לפצוע את הטורף ולברוח עם חלקים מהשריון שלו, בעוד יחידה של כוחות מיוחדים מגיעה למקום ומנסה לתפוס אותו.
קווין מצליח לשלוח את חלקי השריון, לתיבת הדואר שלו ואז נתפס. היחידה המיוחדת לא רוצה שקווין יגלה לעולם מה הוא ראה, לכן הם מעלים אותו לאוטובוס עם חבורת חיילים משוגעים בדרך ליעד לא ברור במטרה להפטר מהם (זה הזוי איך שזה נשמע).


אוטובוס המשוגעים

predator 2018


 

בינתיים היחידה המיוחדת מגייסת מדענית\דוגמנית תורנית, שתעזור להם לחקור את הטורף שנלכד והובא למעבדת המחקר.
החבילה של קווין מגיעה לביתו ולידיו של בנו, שפותח את החבילה וזה גורם לטורף להתעורר ולצאת בעקבות השריון שלו.
המדענית חוברת לקווין וחבורת המשוגעים שלו, שמשתלטים על האוטובוס ויוצאים בעקבות הטורף.

העלילה של הסרט היא בנאלית ביותר, אבל היא ממש לא החלק הגרוע של הסרט. האמת היא שלא פשוט לבחור את החלק הגרוע בסרט הזה, כיוון שיש ממש הרבה כאלו. רמת המשחק היא מהנמוכות וההכי לא משכנעות שיצא לי לראות בזמן האחרון. השחקן הראשי, בויד הולברוק, נטול כריזמה. הנבל הראשי (מלבד הטורף), שמגולם על ידי סטרלינג בראון, מציג תצוגת משחק מוגזמת במיוחד.

predator 2018

סטרלינג בראון בתצוגת משחק מוגזמת סטייל ג'ים קארי.

אין אף דמות מעניינת, או מעוררת הזדהות או רגש בסרט, כולן שטוחות והתרומה שלהן לסיפור נראית שולית לגמרי. המדענית, שברגע אחד הופכת ללוחמת מיומנת, שיודעת לתפעל כל נשק, היא דוגמא בולטת לרמת ההשקעה בפיתוח הדמויות בסרט. הדמות היחידה שהיה בה איזה שהוא עניין, היא הבן של קווין, שלוקה באוטיזם. הילד שמגלם אותו, היה בקלות השחקן הכי משכנע בסרט, אבל הקשר של הדמות שלו לסיפור, פשוט הרגיש מאולץ ומפוספס לטעמי.

predator 2018

ג'ייקוב טרמבליי בתפקיד רורי מקנה, בקלות השחקן הטוב בסרט.

במספר קטעים בסרט ניראה שהבמאי והתסריטאי שכחו לרגע שזהו סרט מדע בדיוני ועברו לז'אנר הקומדיה. הקטעים הללו (במיוחד הקטע בתוך האוטובוס כשכל המשוגעים מציגים את עצמם) הם אפילו גרועים יותר מהקטעים של המדע הבדיוני, הם תלושים מהמציאות וההומור בהם נמוך וכושל. קטעי ההומור האלה מרגישים כמו סרט בתוך סרט, כאילו העבירו את ההתרחשות העיקרית ל-pause, הזמן קפא מלכת ובינתיים עברנו לסרט אחר. לא מבין את ההתעקשות לשלב את שני הז'אנרים הללו.

בנוסך לכל זה, הסרט מרגיש תזזיתי, קופץ ממקום למקום, מז'אנר לז'אנר, לא סגור על עצמו בשום שלב. בסצנה שבה קווין וחבורת המשוגעים שלו יוצאים להציל את בנו של קווין, קווין מבקש מאחד מהם להשיג רכב נוסף. שנייה אחרי, הוא מופיע בתוך מכונית משטרה, איך? מאיפה? פשוט ירד בעריכה.

לאחר שהבנו את רמת המשחק וההומור, בואו נדבר על הדיאלוגים. הדיאלוגים בסרט הם מהמביכים שיצא לי לראות כבר הרבה זמן. לא רק שהם משוחקים ומועברים ברמה נמוכה, התוכן רדוד וכמעט כל דבר שנאמר נשמע כמו קשקוש גמור.
טוב טוב, דיאלוגים שמיאלוגים, מה עם האקשן אתם שואלים? ובכן, האקשן לא גרוע כמו שאר החלקים, אבל במקום זאת הוא פשוט בינוני להחריד, חסר היגיון, אינו מחדש דבר וממש לא מצליח לרגש.



לסיכום

הסרט הוא דיי קטסטרופה, אז ברור שלא ציפיתי לתצוגת משחק כמו ב"סנדק" או דיאלוגים שייקספיריים, אבל אפילו בתור חובב מדע בדיוני וסרטי זבל למיניהם, לא הצלחתי ליהנות מהסרט כלל. מדובר כנראה בסרט הגרוע בסדרה, ובכלל אחד הרעים שיצא לי לראות. בהשוואה לסרט הזה, טרילוגיית סרטי "הבלתי נשכחים" (The Expendables) נראית לא פחות מטרילוגיית שר הטבעות.

הציון שלי הוא 4/10, פשוט כי לתת ציון נמוך יותר יהווה חוסר כבוד, מבחנתי, לעבודה הרבה שכרוכה בלהפיק סרט, גרוע ככל שיהיה.

מעבר לתגובות בפורום