מבחן - Samsung Galaxy Note 9

יעקב חבושה
13-09-2018 21:04

אשתקד סקרתי את ה-Note 8. מכשיר מצוין עם שני חסרונות - חיי סוללה ומיקום טביעת האצבע שהיה לצד העדשה של המצלמה. בהשקת ה-Note 8 הודיעו שהם קשובים ללקוחות ומשפרים כל הזמן על מנת ליצור חווית משתמש טובה יותר ומכשיר טוב יותר.

טוב, אז הוא כאן ואחר כשבועים של התנסות עם המכשיר, יש לי כמה מסקנות על המכשיר ואותן אפרט בסקירה זאת. על הדרך, תהנו מתמונות מהמצלמה?

פתיחת קופסה והתרשמות ראשונית 

הערכה שאיתה מגיע ה-Note 9 מכילה את המכשיר, כבל USB להעברת נתונים וטעינה, מטען, מתאם מ MICRO USC  ל-USB C , ואוזניות כפתור (IN EAR ) תוצרת AKG , וכיסוי אחורי שקוף מסיליקון.
המכשיר עצמו נראה ארוך, חלק, ומבריק. המסך הקדמי חלק לגמרי ללא כפתורים עם שוליים מעט קמורים. גב המכשיר גם הוא כולו עשוי מזכוכית מחוסמת וחלקלקה. בגלל הזכוכית החלקה  ממש מומלץ להרכיב לו כיסוי כדי למנוע החלקה מהיד. בחלקו האחורי קיים מערך צילום כפול, עם קורא טביעת אצבע שממוקם מתחת לעדשות. מיקום קורא טביעת האצבע החדש הרבה יותר נוח מהמכשיר הקודם. בהדלקה שלו מתגלה מסך סופר אמולד צבעוני , חד, ומרהיב.  בניגוד למגמה המרגיזה שיצרניות רבות נוטות לאמץ לאחרונה, הגלקסי נוט 9 מגיע ללא מגרעת בחלק העליון של המסך! 

משקלו של הנוט החדש 201 גרם. אפשר לומר שהוא קצת כבד, ועם כיסוי סביר ולא אימתני שקל הנוט 230 גרם. המשקל הזה יכול לפעמים להפריע כי לעיתים מרגישים שיש משהו קצת כבד בכיס שמושך את המכנס .

מכיוון שיש הרבה תכונות למכשיר , ומפרט עשיר מאוד, לא אפרט כל דבר קטן שיש בו, אחרת הסקירה תיראה כמו ספר רכב עבה, אסקור את הדברים העיקריים.


Samsung Galaxy Note 9

קצת פרטים טכנים על הנוט 9
 

הגלקסי נוט 9  מגיע עם מסך SUPER AMOLED בגודל 6.4 אינץ ברזולוציה של 1440 על 2960. מעבד אקסינוס 9810 תוצרת סמסונג בתצורת עבודה של ארבע ליבות בתדר עבודה GHz 2.7 וארבע נוספות בתדר GHz  1.8, או מעבד תוצרת קוולקום דגם 845. סוללה לא נשלפת עם קיבולת של  mAh4000 ,מצלמה אחורית כפולה ברזולוציה של 12 מ''פ, פלאש לד כפול, ומצלמה קדמית ברזולוציה של 8 מ''פ. זכרון של 6GB, נפח איחסון פנימי  128 GB , תמיכה בכרטיס זכרון עד לגודל GB 512  מסך זכוכית גורילה 5 למניעת שריטות. שקע אוזניות 3.5 מ''מ ! שקע טעינה micro-usb – c לטעינה מהירה.

 

מע' הפעלה אנדרואיד אוריאו גירסה 8.1 . תאימות לכל הרשתות בישראל כולל תמיכה בדור 4 (LTE). זוג רמקולים בתחתית המכשיר ובאפרכסת, משקל 201 גרם. עמידות לאבק ומים עד לעומד של מטר וחצי למשך 30 דקות לפי תקן IP68 . לקופסה מצורף מתאם משקעmicro-usb  לשקע Micro-usb – c  מתאם מכניסת כבל USB רגיל לכניסת micro-usb c ,מטען מהיר, כבל, אוזניות AKG  עם דיבורית. עט סטילוס מצורף וממוקם בשקע מיוחד בתחתית המכשיר ליד הרמקול.


Samsung Galaxy Note 9

 

מולטימדיה ושמע
 

אוזניות ה-AKG המצורפות לערכה הפתיעו אותי לטובה, עם סאונד שנשמע מצוין וחזק. סמסונג לא עיגלו פינות ובנוסף לאוזניות עצמן, נראה שהשקיעו ב DAC איכותי שמאפשר עוצמה טובה עם סאונד עשיר ומהנה. הסאונד באוזניות היה עם גבוהים צלולים וברורים והבאסים טובים ועמוקים. בנוסף, ישנו איקולייזר מובנה שמאפשר מצבי שמע שונים, וגם בחירה של מצב דולבי אטמוס.
דבר מעניין שמצאתי הוא שיש אפשרות להתאים את איכות הסאונד בהתאם לאיכות השמיעה של המשתמש, כמו האפשרות לבחור מצב שמיעה לפי גיל ! בבדיקת המצבים האלו ובבדיקת גיל נתון שמתי לב שככל שעולה הגיל, המכשיר מגביר את עוצמת השמע ואת התדרים הגבוהים.


Samsung Galaxy Note 9

 
לנוט 9 רמקולים סטריאופונים שנשמעים היטב .האחד ממוקם בתחתית המכשיר והשני ביציאת האפרכסת. הצליל שבוקע מהם במשחקים או בצפייה ביוטיוב גורם לחוויה מהנה וכיפית. גם אם בטעות מסתירים את אחד מפתחי הרמקולים, הרמקול השני מפצה על השמע ולא פוגע בחוויה הכללית.

 
ניווט עם וויז היה מצוין עם שמע חזק מאוד, וגם שיחה עם ספיקר היה חזק מספיק לשמוע את הצד השני טוב וברור.
משחקים שהותקנו המכשיר עלו ורצו מהר ללא השתהות מיותרת . לא נצפו שום קירטועים או לאגים. לממשק המשתמש יש אופציה שימושית לביטול קבלת התראות בזמן משחק, כך שאין הפרעות מיותרות ברקע.

 

סוללה
 

ה- Samsung Galaxy Note 8 שנסקר כאן בשנה שעברה סבל מבעיה של חיי סוללה בינוניים. סמסונג למדו את הלקח והגדילו משמעותית את נפח הסוללה מגודל של mAh 3300 לגודל mAh 4000 . ההרגשה הכללית שלי הייתה שבניגוד לעבר, מע' ההפעלה מנטרת דברים ברקע אבל עושה את זה באופן שלא מציק, ואולי כך גורמת בעקיפין לחסכון בחיי הסוללה.

 Samsung Galaxy Note 9
למעט יומיים שבהם השתמשתי ברזולוציה הגבוהה, בשאר הימים המכשיר היה על תצוגת ברירת המחדל. הסוללה ברזולוציה הבינונית של FHD (ברירת המחדל) הספיקה ליום שלם בקלות. בשימוש סביר, ולפרקים גם בשימוש מסיבי הגעתי בדרך כלל לשעה מאוחרת בלילה עם 20-40 אחוזי סוללה. עם הנוט 9 הגעתי  למצב של תיפעול המכשיר ללא צורך בטעינה באמצע היום.


Samsung Galaxy Note 9

 
זמני המסך שמציג הנוט 9 די מרשימים למכשיר עם תצוגה גדולה כשלו. נתון של 5 או 6 שעות מסך הוא נתון שבהחלט ראוי להערכה. ברזולוציה המקסימלית מקבלים קצת פחות זמן מסך, אבל הסך הכולל הוא סביר בהחלט . טעינת הסוללה עם המטען המצורף מטעינה כמעט 60 אחוז בשעה, כשטעינה מלאה ממצב של סוללה כמעט ריקה למלאה אורכת כ- שעה ו40 דק'. בזמן הטעינה המכשיר נשאר קר לחלוטין ולא הורגשה שום התחממות של המכשיר .
יש לקחת בחשבון שהתכונה של ALWAYS ON DISPLAY שמציגה את השעה ואת ההתראות כשהמסך מוחשך, גורם לבזבוז של הסוללה. כשהפעלתי את האפשרות הזאת בלילה הסוללה ירדה  ב- 7 אחוז. אם התכונה מבוטלת המכשיר מאבד כ 1-2 אחוז

 

ממשק ותוכנות
 

שטח האיחסון שאיתו מגיע הנוט 9 בהדלקה ולפני התקנת חומר כלשהו הוא 108.8 ג''ב, כשמערכת ההפעלה עצמה תופסת שטח של 19.2 ג''ב.
הגלקסי נוט 9 מגיע עם מע' ההפעלה אוראו 8.1 העדכנית ועם ממשק טאץ וויז שנקרא SAMSUNG    EXPERIENCE  גירסה 9.5 . נראה שסמסונג השקיעה הרבה במע' ההפעלה שלהם. הכל נראה מושקע ומלוטש, עם עזרה ברורה ונהירה של דברים שמופיעים על המסך. העבודה וחווית השימוש במכשיר הייתה מהירה ונוחה לרוב. לא נצפו היסוסים או השהיות בטעינת אפלקציות. גם מעבר בין מסכים היה חלק ומהיר.
בבדיקת ביצועים עם תוכנת אנטוטו הנוט 9 הגיע לתוצאה יפה של 240478. יש מכשירים שמגיעים לתוצאה גבוהה יותר, כך שהנוט נמצא כרגע רק במקום ה-12 במבחן התוצאה...
בנוט החדש כמו במכשירים הקודמים ( גלקסי 8 וגלקסי 9) הוטמעו מספר אמצעי אבטחה לפתיחת נעילת המכשיר. האמצעי הראשון הוא סורק טביעת אצבעות שממוקם בגב המכשיר מתחת לעדשות המצלמה. כמו שצוין כבר המיקום החדש נוח יותר מהדגם הקודם. ברוב המקרים הפתיחה של נעילת המסך מדויקת, אבל קרה לי לפעמים שנאלצתי למשש את קורא טביעת האצבע כמה פעמים כדי שהמכשיר יפתח.


Samsung Galaxy Note 9

זיהוי ביומטרי נוסף שסמסונג מטמיעה כאן הוא זיהוי פנים וסריקת קשתית העין. זיהוי הפנים עובד בסדר אבל קרה שלעיתים לקח זמן עד שהמסך נפתח, הפתיחה לא הכי מהירה שיש. כל זמן שיש תאורה טובה או שאין משהו שמסתיר את הפנים זה יעבוד לרוב טוב אבל במצב של תנאי תאורה ירודים, יש בעיה וצריך להשתמש בזיהוי אחר לפתיחת המכשיר. אם אני משווה את מהירות ודיוק הזיהוי במכשיר זה לעומת מכשירים אחרים שיצא לי להשתמש, כגון  ONEPLUS או שיומי, אז הסמסונג מרגיש איטי לעומתם.

דבר אחד נוסף שראוי לציון הוא שלעיתים מורגשת התחממות המכשיר בשימוש של אפליקציה כזאת או אחרת. זה לא מצב שאי אפשר לגעת במכשיר, אבל בהחלט מורגשת התחממות. סגירה של היישום מקררת את המכשיר.

מע' ביקסבי
 

לחיצה על כפתור ייעודי בצידו השמאלי של המכשיר מתחת ללחצני עוצמת השמע פותחת את ביקסבי. בדומה למכשירי אפל, הטמיעה סמסונג עוזרת לתפעול המכשיר בשם ביקסבי, לפתיחת יישומים, לקביעת התראות, ולחיפוש מידע. המערכת כרגע עובדת באנגלית ולא תומכת בעברית. הביקסבי הזה די משעשע וכשזה עובד זה נחמד, אולם קורה לפעמים שהמע' לא מזהה את חתימת הקול או שלא בדיוק מזהה את השאלה ולכן לא פעלה תמיד טוב.


Samsung Galaxy Note 9

 עט הסטילוס
 

אחד הדברים שמייחדים את סדרת הנוט משאר המכשירים של הסדרת הגלקסי הינו העט סטילוס שממוקם בחריץ מיוחד בתחתית המכשיר. הוצאת העט ממקומו מקפיצה למסך שורה של אייקונים שבהם אפליקציות מובנות עבור העט כמו: רישום פתקים מהירים, חיתוך של טקסטים ותמונות, תרגום של מילים במסמך טקסט, תמונות לצביעה, ועוד. כשבדקתי את תוכן היישומים של תוכנת הסטילוס, גיליתי שהתרגומון שלו הוא דבר נוח ושימושי שממש כיף להיעזר בו. בניגוד לדגם הקודם הפעם מגיע העט עם טכנולוגית BLUETOOTH  , ואיתו ניתן להשתמש כמו שלט רחוק באפליקציות כמו מצלמה, לצילום תמונות, ולבחירת מצלמה קדמית או אחורית. גלריה,  לדפדוף ומעבר בין התמונות ,דפדפן ועוד. העט נטען במהירות מהטלפון עצמו ומוכן לשימוש, עד שהקבל שלו מתרוקן, וחוזר חלילה.


 Samsung Galaxy Note 9

מצלמה
 

בדומה לסדרת מכשירי הדגל של הגלקסי האחרונים, אחד הדברים המרשימים בנוט החדש, זאת המצלמה הנהדרת . סמסונג עשו עבודה טובה עם שפע המצבים והתכונות שמוציאות תמונות יפות ומרשימות, ובעיקר בתנאי תאורה ירודים הודות לפתח הצמצם הגדול  F1.5.


תמונות שמצולמות בנוט 9 יוצאות עם צבעים טבעיים, חדות , עם צבעים עשירים אבל לא עזים מדי או רווים מדי. עם זאת ניתן לפעמים לראות בתקריב של הצילומים שיש מעט החלקה של הפרטים למרות שבמבט ראשון התמונה נראית מרשימה מאוד. 

Samsung Galaxy Note 9


המצלמה בנוט בנויה משתי עדשות כשאחת עם זוית של 24 מ''מ והשנייה לזום עם זוית של 52 מ''מ. שילוב של שתי העדשות נקרא פה "מיקוד חי" ונותן את האפשרות לטשטש את הרקע בצילום ולגרום לעומק שדה מאוד רדוד, מה שגורם להבלטת האובייקט מהרקע. כשבוחרים בתכונה זו בנוט 9 התוצאה נראית טובה עם אפקט בוקה יפה ומרשים. אם מוותרים על אפשרות מיקוד חי , העדשות הכפולות מאפשרות מצב צילום רגיל עם תמונה רחבת זוית, או זום X2 לצילום תקריב.
ברירת המחדל של גודל התמונה הוא 12 מגה פיקסל בפורמט 4:3 או 9.2 מגה פיקסל בפורמט 16:9. אפשרויות הצילום בנוט הן רבות ומגוונות. חוץ ממצב אוטומטי יש מצב לצילום ידני תוך שליטה על פרמטרים שונים כמו מהירות סגר , ISO ,מיקוד ידני ועוד. וכן מצבי צילום שונים.

Samsung Galaxy Note 9


בסקירות קודמות תמיד כשצילמתי תמונות סלפי עם מכשירי סמסונג, התוצאה הייתה בדרך כלל תמונות לא חדות מספיק, ודי בינוניות. במכשיר הזה יש שיפור גדול לעומת הדגמים קודמים והתוצאות בהחלט טובות מאוד. התמונות חדות ומפורטות.
צילום וידאו בנוט 9 מאפשר שלל רזולוציות החל מ VGA וכלה בUHD .צילום ברזולוציה FHD נתנה תוצאה מרשימה עם צבעים טבעיים ועשירים, עם תמונה מיוצבת ולא רועדת. צילום 4K  היה טוב, אולם צריך לקחת בחשבון שהמצלמה מיוצבת רק עם 30 פריים לדקה ולא  ב60 פריים לדקה. כשצילמתי בערב וידאו ב 4K קיבלתי סרטון עם תמונה חלקה מוארת ולא קופצנית.
סמסונג הטמיעה במצלמה גם צילום הילוך סופר איטי שמצלם סרטוני וידאו קצרים של 20 שניות בקצב של 960 פריימים לשנייה וברזולוציה של 720P . אין ספק שסרטונים אלו כשמצולמים נכון וברגע הנכון יכולים להיות מדהימים.

Samsung Galaxy Note 9

סיכום

 הסמסונג גלקסי NOTE 9 הוא מכשיר הדגל החדש והנוצץ של סמסונג. ניכר שסמסונג לא חסכו מאמצים כדי לרצות את אחרון המשתמשים. הנוט החדש זועק איכות מכל קימור שלו, המסך שלו חד ברור ומואר. השמע שלו בין הטובים שיש עם צמד רמקולים איכותיים וחזקים.
סוללה גדולה שלא מתעייפת ומספקת חיי סוללה מצוינים. טעינה מהירה, ואפשרות לטעינה אלחוטית. ביצועים מצוינים במשחקים ובאפליקציות . שגורמת לחוויה כללית בהחלט מהנה.
מחירו של הגלקסי NOTE 9 נכון לכתיבת שורות אלו הוא כ- 3800 ש''ח.

שורה תחתונה: לא זול, אבל צריך לקחת בחשבון שמבחינת החומרה הוא מכשיר על עם ביצועים מצוינים וחווית משתמש מצוינת.


מעבר לתגובות בפורום