DVD - הנשק החדש של טושיבה מול סוני: השבחת סרטים קיימים

ליאור קורן
19-06-2008 04:07

לאחר שנטשה את פורמט ה- HD-DVD, חוזרת טושיבה לזירה והפעם עם טכנולוגיה שמבטיחה לעשות פלאים לאיכות סרטי ה-DVD .

ראשית, חשוב להדגיש כי לא מדובר ביציאה פזיזה מן השרוול שנולדה בעקבות ניצחון ה- Blu-ray אלא בטכנולוגיה עליה עומלת טושיבה מזה 5 שנים.

באירוע שנערך בלונדון, הצהירה החברה על המהלך הבא נגד חברת סוני עם אתגר לא פשוט והבטחה להשביח חומרי וידאו באיכות סטנדרטית לאיכות HD מלאה 1080P.

סרטי DVD מגיעים ברזולוציית 720X576  (איכות PAL), שבבי Upscale אשר קיימים בנגני DVD רבים מסוגלים להגדיל את רזולוציית הסרט עד לרמת 1920X1080 פיקסלים וזאת ע"י מתיחת התמונה והוספת פיקסלים לאלו הקיימים.
פעולה זו נעשית בעזרת אלגוריתם מתמטי שאמנם מגדיל את מספר הפיקסלים, אך אינו מסוגל להוסיף פרטי רזולוציה חדשים בתמונת הוידאו שלא היו קיימים בה מלכתחילה (ברזולוציה הנמוכה).

לכן, טכנולוגית הגדלת הרזולוציה הקיימת נחשבת כלא ברת השוואה מבחינת איכות התוצר הסופי אם משווים אותה לסרטים שמגיעים באיכות HD במקור.

Fill The Gap

טושיבה מצהירה כי הטכנולוגיה החדשה שלהם תוסיף רזולוציה ותמלא את החורים, כשהיא מחזקת את גזרת הצבעים ושומרת תמונה צלולה, גם לאחר ההגדלה; שתי תכונות אלו היו נקודות חלשות בטכנולוגיות Upscaling קיימות.

המחשבה שעומדת מאחורי מהלך זה היא כי אם יצליח שבב הוידאו החדש של טושיבה לבצע אפילו חלק ניכר מההבטחה – כלומר להצליח להשביח את איכות התמונה של סרט DVD לרמה שאפילו מזכירה סרט Blu-ray הרי לזכות טושיבה יעמוד מלאי סרטי DVD עצום בגודלו מה שיהווה יתרון בהשוואה למלאי סרטי ה- Blu-ray המצומצם יחסית (יעברו שנים עד שפער מלאי הסרטים יתאזן).

מנגד, טושיבה מסרבת לתמוך ב- Blu-ray ומצהירה שהוא מהווה בסה"כ צורת אחסון חומרי וידאו, זו אינה השיטה היחידה לצפייה בתכני HD.

טושיבה מצביעה כעת על קבצי הורדות דיגיטליים כדרך שתהיה הפופולרית לצריכת סרטי HD, לטענתם, העובדה שביל גייטס ושאר התעשיה מדברים על הורדות מדגימה כי זהו הכיוון.

ישום

טושיבה מכניסה את שבב ה- Upscaling החדש אל סדרת מחשבים ניידים חדשה -  Qosmio זהו מעבד וידאו עוצמתי המכונה SpursEngine - כולל ארבע ליבות של עיבוד וידאו באיכות HD - מבוסס ארכיטקטורה דומה לזו הקיימת ב-PS3
SpursEngine יאפשר עיבוד וידאו עוצמתי ובמקביל גם יפעיל מערכת חדשנית של טושיבה אשר מאפשרת לשלוט על פקודות לדיסק בעזרת תנועות ידיים דרך מצלמת ה-WEB של המחשב.
מעבר לתגובות בפורום