לאחר היעדרות ממושכת שב כתבנו גיא אזרואל עם כתבה נוספת בסדרה מתערוכת מינכן 2018. !

גיא אזרואל
19-08-2018 17:01

התיאום לכתבה הבאה בוצע עוד בארץ כמספר חודשים לפני התערוכה. לאחר ביקור נפלא אצל היבואן החדש בארץ הרצון לפגוש את היצרן עלה בי מייד. טלפון קצר, כמה מילים והסיפור תואם ונסגר.

 AURIS: יצרן שנכנס לארצנו הקטנה בערב אחד ללא הכנה מוקדמת והמחמאות לא איחרו להגיע.

זה התחיל בביקור של נמר לוי אצל היבואן החדש, אח"כ עבדכם הנאמן שהרעיף שבחים רבים והמשיך בדיווחים מביקורים נוספים של חברי הפורום, כתבה ראשונה על מגבר אוזניות ועוד. כל אלו רק חיזקו את הרושם שנוצר מהיצרן הנפלא הזה - AURIS.

החדר של AURIS מוקם בקומת הקרקע. את מארק היבואן שלנו פגשתי בלובי הקומה ויחד צעדנו לחדר של AURIS. את פנינו קבלה נציגת המכירות של החברה. עוד לפני שסיימה לאמר את שם משפחתה. כשנכנס הבעלים ״מילומיר טרוסיק״ לחדר נסגרה הדלת. ״טיג'נה״ (אותה אחת ממיקודם, מזל שמארק זוכר את שמה) הפכה לשומרת הסף ואז הבנתי שהחדר נסגר למבקרים לטובת הראיון.

הרבה כבוד נתנו לנו שם. לסגור חדר הדגמה לשעה ויותר שלמות לטובת ראיון והדגמה 1:1 באמצע תערוכת מינכן זה דבר שפשוט מראה על תשומת לב רבה. יש רק מקרה אחד שראיתי את זה קורה בתערוכות מינכן. הפמליות של הרוכשים הכבדים מהמזרח. כשהם נכנסים לחדרים הכבדים, החדר מפונה לחלוטין בשניות והדלת ננעלת - שיקצפו כולם הם באו לקנות והמוכרים עושים הכל בשביל לרצות אותם. בקיצור, הרגשתי מעט מובך מהמעמד, ולאחר מעט small talk והצגה של הציוד בחדר התיישבנו וניתן סימן דרך חלון הדלת שמתחילים ואין להפריע. את הראיון בחרתי לחלק לשלושה חלקים: רמקולים, אלקטרוניקה ושאלות כלליות על החברה והתחום.

 AURIS

ספר לנו על התכנון והטכנולוגיה של הרמקולים שלכם וכיצד זה התחיל?

"לפני 20 שנה היה מאוד קשה מאוד לרכוש רמקול איכותי ביוגוסלביה. מיסי היבוא היו גבוהים מאוד וההובלה של רמקולים גדולים לא הייתה פשוטה וזולה. באותה תקופה הייתי בתיכון ולמדתי אלקטרוניקה. במרוצת הזמן התחלתי לייבא דרייברים כדי לתכנן רמקולים לעצמי. לאחר מכן בשנות ה-90 תכננתי הרבה רמקולים בדגש על תחום ה-PA אך תמיד אנשים פנו אלי בבקשות לתכנן עבורם רמקולים היי-פיי ואני עשיתי זאת עבור חברים. לעיתים הייתי מייצר גם מגברים. בשנת 1998 יסדתי את חברת MSE והמשכתי עם תחום הרמקולים. ביצעתי תיקונים לדרייברים שהתקלקלו, תכננתי רמקולים וכד'. רמקולים היו התשוקה שלי ומוזיקה היא חיי. לאחר מספר שנים אני החלטתי לשוב לתכנון מגברים ולבנות משהו שאני אוהב ולא רק מתוך הצורך לעשות כסף. כך שהסיפור של AURIS הוא בעצם להעניק לעולם משהו שאני אהיה חלק ממנו. בשלב הזה התחלתי להציג את המגברים שלי עם יצרני רמקולים שונים ואז הבנתי שהרמקולים שמספקים לי היצרנים לתערוכות היו רמקולים בתולים ולא בשלים. הם היו אמצעי לקידום היצרן וכמובן התוצאה בהתאם ואני לא אהבתי את זה כלל. אז החלטתי לייצר רמקולים קטנים שמותאמים למגברים שלי שהצגתי בתערוכות קטנות כמו וורשה. אז נולד דגם הרמקולים POISON 1 ולאחר מכן POISON 3 שתוכנן יחד עם הבן שלי. התכנון שלנו חייב לספק צליל טוב וזה קשה לתכנן רמקול עם מבנה צר ויחידות באס צידיות שינגן ברמה טובה גם בווליום נמוך יחסית. זה קשה מאוד לתכנן את פנים הרמקולים שיפיקו באס גדול בגוף קטן וזו הסיבה שבחרתי בשם POISON (רעל) לסדרת הרמקולים הללו כי 'רעל' יכול להרוג אותך בכמות קטנה. סדרת הרמקולים POISON בקרוב מאוד יהפכו למותג בפני עצמו של רמקולים בלבד. השם כבר מצליח מספיק וזה קורה ממש עכשיו. אגב, החומרים לא ישתנו. העור והעץ הם חומרים טבעיים והמוטו שלנו הוא 'חזרה לטבע'. יצרנים שונים עושים שימוש בחומרים שונים כמו קרבון, קוולאר, אלומיניום ועוד כל זמן שמוזיקה אמתית מקורה בחומרי העץ והעור לרוב וזה אותי מצחיק. כלי הנגינה הראשון היה תוף הבנוי מעץ ועור. אני פשוט אוהב את הצליל של העץ וכשאתה משנה את סוג העץ משתנה הצליל. עץ אגוז הוא אחד מהעצים עם הצליל העמוק ביותר שיש ולכן אני משתמש בו. באשר לקרוסאוברים של הרמקולים שלנו, אנחנו חברת אלקטרוניקה ואנו יודעים לתכנן ולמדוד את המעגלים וכמעט כל הקבלים שלנו הם של מונדורף."


Auris Audio Headonia 2A3

 מה אתה יכול לספר לי על הדרייברים של הרמקולים שלכם?

"את הדרייברים אנו רוכשים בחוץ. אנחנו לא מייצרים את הדרייברים כי אנחנו עדיין קטנים מידי בשביל זה אבל בעתיד אנחנו מתכננים לייצר דרייברים ייחודיים בשיתוף עם הספקים שלנו. על התחום הגבוה אחראית יחידת הריבון של ״פאודנטק״ הסינית ובעתיד אני בטוח שנשתמש גם במונדורף, יש להם יחידות ריבון מאוד טובות. באשר ליחידות המיד, אנחנו בעצם לא עושים שימוש ביחידות מיד בגלל שיחידות מיד נחתכות ולכן אנו משתמשים ביחידות full range עבור המיד ואנו חותכים באמצעות הקרוסאובר את התדרים שאנו לא צריכים. יחידות full range פשוט יותר דינמיות מיחידות מיד טיפוסיות בגדלים הללו של "4 כפי שיש ברמקולים שלנו. בתחום הבאס אנו משתמשים ביחידות פירלס עבור הרמקולים הקטנים ובגדולים יחידות הבאס הן של חברת בימה הספרדית."

 בשנים האחרונות רואים גדילה בשימוש ביחידות קרמיות אצל יצרני הרמקולים השונים. מה דעתך על יחידות קרמיות?

"לפעמים השוק קונה את מה שהוא רואה ולא את מה שהוא שומע. עבורי במיוחד עבור יחידות הטוויטר, יחידות הנייר הישנות והטובות יכולות לספק צליל מאוד מאוד טוב, טוב יותר ומתוק יותר מיחידה קרמית. אך זו שאלה של טעם ואי אפשר להתווכח עם טעם. יחידה קרמית היא יחידה קשה להנעה ואישית אני לא מעריץ גדול ולמען האמת היחידות הללו יקרות מאוד."

 מדוע רמקולים צרים כל כך אם טענתך היא שקשה לעבוד עם תיבה כזו?

"זה תודה לאישתי. כשעברנו לביתנו החדש היא לחצה עלי לא להביא את הרמקולים הישנים שהיו לנו בסלון. היא פשוט לא אהבה אותם ואז נולד התכנון של המבנה הצר. כשתכננתי את הדגם POISON 3  עם הבן שלי היא הסכימה שהם יעמדו בסלון בבית. כיום הדור הצעיר רוצה לקבל סאונד טוב אבל אילוצי חללי מחיה קטנים הכתיבו דרישה לרמקולים קטנים וצרים יותר. הדור הצעיר נייד יותר ולכן גם המוזיקה הניידת כה מצליחה היום. לעומת זאת בשנות ה-70 וה-80 גודל חללי המחיה לא היו נושא בעייתי כפי שהם היום. היום אנשים נאלצים לחיות בדירות קטנות יותר ואין להם אפשרות להעמיד רמקולים גדולים בסלון. ולכן אני נצמד לתכנון שלי של מבנה צר."

 מדוע בחרת להשתמש בחומרים טבעיים כמו עץ ועור באלקטרוניקה?

"אני באופן עקרוני אוהב מנורות והתחלתי בייצור מגברי מנורות. אך השוק ביקש מאתנו לייצר משהו אחר כמו נגני תקליטורים וממירים עם מנורות. המנורות תמיד נמצאות מסביב במיוחד במגברי מנורות. המנורות עצמן הן מוצר מכני ולא מוצר סיליקוני. המנורות ומגברי המנורות הגיעו לקצה הפיתוח שלהם כבר בשנות ה-60 כך שאנחנו לא יכולים לגלות שום דבר משמעותי חדש בעולם המנורות. הדבר החשוב ביותר הוא התכנון של השנאי וספק הכוח כמובן. אגב, ייצור ספק כוח איכותי היום זה דבר קל יחסית בגלל שהטכנולוגיה כיום הרבה יותר מתוחכמת מבעבר. אך עדיין היסודות נותרו ללא שינוי. עכשיו, כשמדברים על הוויברציות שמייצר המגבר זה משפיע על המנורות. מנורות לא אוהבות ויברציות. עץ ועץ עטוף בעור יכולים להפחית באופן משמעותי את ההפרעות המכניות הללו וכמובן שאני רוצה לחזור למקורות של שנות ה-60. בשנות השמונים השימוש במתכות כבר החל. זה היה הרעיון ואיתו הלכתי. לעומת זאת את המעגלים החשמליים לא אני אישית מתכנן. בשביל זה יש לי צוות מהנדסים איכותי שהוא בעצם משפחה ובלעדיהם אני לא הייתי איפה שאני."



Auris Audio Headonia 2A3

 אני רואה בתערוכה לא מעט מגברי אוזניות, גם אצלכם. מהיכן זה נולד?  

"כפי שאמרתי קודם, יותר ויותר אנשים היום מוגבלים בחללי האזנה וצפיפות המגורים המודרנית גורמת לאנשים להיות יותר מודעים לסביבת השכנים והרצון לא להפריע בעת האזנה למוזיקה בבית או אנשים עם ילדים קטנים וכד' והרצון להאזין בפרטיות למוזיקה. כיום יצרני האוזניות מייצרים אוזניות ברמות גבוהות מאוד כתוצאה מכך שוק האוזניות גדול. תכנון מגבר אוזניות מבוסס מנורות זה דבר מאוד קשה במיוחד לאור העובדה שמנורות עצמן הן דבר רועש לכן לנסות לתכנן מגבר אוזניות מבוסס מנורות זה סיוט. עסקתי כשנה וחצי בשיפור מגבר האוזניות Headonia. התכנון לא היה חדש, היה לי אותו מהעבר אבל להתאימו לאוזניות זו הייתה משימה מאוד קשה. שנה שעברה כשה-Headonia הושק זה קרה באיחור כי אני לא הייתי מסופק ולאחר ההצלחה של הדגם הקודם HA2 שימור המוניטין היה קריטי ובכך ה-Headonia היה סיוט אך הייתי מאוד גאה בתוצר הסופי שלו והשוק והמבקרים שבאו לאחר מכן בתגובות שזהו אחד ממגברי האוזניות הטובים בעולם. כמתכנן וכאומן הייתי פשוט גאה. זו הסיבה גם שיצא דגם הנירוונה שהוא בין ה-Headonia ל-HA2 היינו חייבים להוציא משהו באמצע במחיר של 4,500 יורו (אגב, אתה הראשון שאני מספר לו את זה). הנירוונה מגיעה עם ספק חיצוני והתוצאה בהתאם. המגבר מספק 6.3 וואט למגבר אוזניות זה הרבה מאוד!"

 מה היה המניע לייצר מגבר מבוסס קלאס D?

"זה מוצר שכחברה אנחנו מתכננים להוציא מספר מוצרי wire less והטכנולוגיה הזו תשמש כבסיס לאותם המוצרים הללו. זו הסיבה היחידה, אחרת אינני מעריץ גדול של הטופולוגיה הזו אבל אני אוהב את הקלס D יותר מאשר את ההגברה הטרנזיסטורית בגלל שהקלס D דומה למנורות בכך שבקלאס D התפיסה היא כל כך שונה מהטרנזיסטור בדומה לשוני בין המנורות לטרנזיסטור ולכן אני כן מחבב את הקלאס D."    

 האם כל היצור וההרכבות מתבצעים בחברה?

"תיבות הרמקולים לא רק מורכבות בחברה אלא גם מיוצרות בחברה והמגברים גם. את המגברים הגדולים יותר אנחנו לא מבצעים בתיבות עץ בגלל נושא החום ובמקרים האלו הייצור של השאסי הוא חיצוני כדוגמת המונובלוקים והפורטיסימו אך תמיד יהיו פנלים מעץ בצדדים וההרכבה תהיה בחברה. המעגלים המודפסים מיוצרים כולם בחברה ואפילו הממירים מיוצרים בשלמותם בתוך החברה. ניתן לראות זאת באתר שלנו כך שכמעט הכל אנו מיצרים לבד כולל הרכבות הציודים השונים ."

 מה אתה יכול לספר על מוצרים חדשים שצפויים לצאת בקרוב?

"יש ממיר היברידי חדש שנמצא בשלבים אחרונים שמו יהיה WooDAC (חשיפה ראשונה). כמובן ששמו מסגיר את העובדה שהמבנה החיצוני יהיה מעץ. בנוסף צפויים לצאת שני מגברי מנורות קטנים וזה הכל לשנה הזו. הייתה לנו שנה עמוסה מאוד, רק בתערוכה הזו לבד חשפנו ארבעה מוצרים חדשים: נגן CD היברידי, נגן CD רגיל, מגבר אוזניות ורמקול וזה בהחלט מספיק לשנה אחת!"  

 מה אתה חושב על השוק הישראלי עד כה?

 "אני חייב לומר לך שאני חייב לבוא לבקר. אני מסופק מהיחס האישי עם היבואן ומהתגובות הראשונות שקבלנו מהשוק הישראלי. תראה, אם השיקול העיקרי שלי בחברה היה כלכלי אז לא הייתי משתמש בעור איכותי ויקר ולא בעץ באיכויות הגבוהות שאני משתמש בהם. נכון, העסק חייב להיות ריווחי אך זה לא הדבר היחיד ויש דברים שבהם החשיבה צריכה להיות גם חברתית ולכן אני מאוד מסופק עם היבואן. זו רק ההתחלה שלנו עם השוק הישראלי ואני יודע שאודיופילים אוהבים את המוצרים שלנו וזה הסיפוק הגדול ביותר עבורי."

היכן אתה רואה את AURIS בעוד 5-10 שנים?

"אני רוצה לשבת בכיסא שלי ולראות את AURIS במקום הרבה יותר טוב, מצליח וגבוה. אנחנו נהיה חברה מאוד גדולה! אם אתה לא מאמין, אתה לא תצליח ואני מאמין. אני רוצה להשאיר אחרי משהו לעולם לאחר לכתי ו-AURIS זה אחד הדברים הללו."

AURIS

 בנימה אישית

הראיון עם מילומיר היה שונה. העובדה שהבחור בחר לקיים את הראיון בחדר ההדגמה עצמו וסגר את החדר לחלוטין באמצע התערוכה ליותר משעה אומר הרבה מבחינתי ואף הפתיע אותי לחלוטין. הסט אפ ניגן לכל אורך הראיון ואני ישבתי עם הפנים לציוד כאשר מילומיר מולי ומעט הצידה. זה היה ראיון עם אווירה קלילה, זורמת ובלי כל מיני ניואנסינים טכניים. הרבה כבוד נתנו לנו שם החברה וזה בלט. המוצרים נראים מיליון דולר והחדר ניגן נפלא. כמובן תודה רבה למארק שדאג ותיאם.

מעבר לתגובות בפורום