רף חדש בשוק האוזניות - RHA MA750 Wireless

נמר לוי
12-08-2018 17:31

ה- RHA MA750 Wireless הן אוזניות כאלה שמצליחות לתת לכם את השילוב המוחלט בין עיצוב מהמם, נוחות שימוש קלה ופשוטה והחשוב מכל, היא זו שתגדיר לכם את הרף החדש מלמעלה.

אוזניות בלוטות׳ in ear. כמה כאלה באמת אפשר לתחוב לאוזן ולהרגיש שמדובר במוצר היי אנד? מעט מאוד. רובן טובות, אפילו מעולות, אבל מעט מאוד אפשר להכניס לקטגוריה של אודיופיליה. נסיוני עם אוזניות כאלה הוא רב. ראשית אני משתמש ״כבד״ של אוזניות בכלל. אם כאלה שזקוקות למגבר יעודי ואם כאלה שמתחברות לנייד או למחשב. אוזניות in ear הן הפתרון המושלם להאזנה למוסיקה במהלך הפעילות במכון הכושר, בזמן הליכה או סתם, כשאני יושב במיטה בלילה ושומע מוסיקה מבלי שאפריע לאישתי שתחיה.

 אבל כמה מהן באמת מענגות ברמה האודיופילית זו שאלה שאני מתחבט בה לא מעט זמן. עד שהחליטה יצרנית האוזניות rha לפתור את הבעיה ויצא עם הסדרה החדשה של אוזניות הבלוטות׳ שלהן. והן, החדשות הללו, אמורות להיות הפתרון לכך. האמנם?


RHA MA750 Wireless

 

משה שוצברג (סמנכ״ל הסחר באיידיגיטל) אמר לי ששמע, והוא בהחלט יסודי בכל הנוגע להאזנה, והוסיף שאני מוכרח לשמוע אותן גם כן. ואיך אני יכול שלא לשתף פעולה עם בקשה כזו. הרי זה בדיוק מה שאני מחפש כבר שנים. בלוטות׳, in ear שתעשה את מה שאני מחפש מאוזניות היי אנד שיעשו. אז משה שלח, ואני כאן בשביל לאשר/לא לאשר את מה שדווח לי.

 
מדובר באוזניות בלוטות׳ in ear צוואריות (קשת צוואר) החולקות את אותן יחידות של ה-ma750i המוצלחות של RHA. החשש הגדול שלי היה שאם יקחו את היחידות המעולות הללו ויהפכו אותן למוגברות שמושכות מוסיקה בבלוטות׳ משהו שם יפגע. והנה עשו את זה, והצהירו שלא רק שלא נפגע, במובנים מסוימים השתפר משום שהם בחרו להן את ההגברה הנכונה ביותר לדבריהם.

RHA MA750 Wireless במבחן!

פשוט פשוט פשוט

לאוזניה הזו אין אפליקציה יעודית, היא לא ״חפיץ״ למרות שיש לה אפשרות לענות לשיחות. אבל כאן זה נגמר. הקפסולה (הרמקול) מיוצר על ידי החברה, והכל בעצם נבנה ומתוכנן במפעל בהולנד. איכות החומרים, כיאה לחברת RHA, מהמעלה הראשונה. אם איכות חומרי הקשת הצווארית, הכבל עצמו וכמובן, איכות הקפסולה עצמה שכמו שציינתי, נלקחה מה-750 המדהימה.

 
האוזניה יודעת להתממשק כמובן עם כל מכשיר נייד כמובן, היא יודעת לנגן מוסיקה ושיחות טלפון למשך 12 שעות. זה אומר שטכנית, אדם מן הישוב יכניס אותן לטעינה פעם ביומיים. משך הטעינה המוצהר גבוה ממשך הפעולה בפועל תוך רבע שעה של טעינה בעזרת כבל usb-c ויש לכם אותה למספיק זמן בשביל להישתמש בה יום שלם. עם זאת, בחבילה עצמה תקבלו סוגים וגדלים שונים של ספוגים שיאפשרו לכם להתאים את המבנה הנכון ביותר עבור האוזן שלכם. והחשוב יותר, כל סוג של ספוג (טיפ) משפיע ישירות על הצליל. אי לכך, יש לבדוק את כולם ולקבל את האיזון הנכון ביותר בין צליל לנוחות.

RHA MA750 Wireless

האוזניה עשויה מפלדת אל חלד, החיווט מעולה, מרגיש איכותי ביותר ועמיד במיוחד, הקשת הצווארית הגמישה תביא אתכם למצב בו תפסיקו לחוש בקיומה. יחד עם זאת, בזמן צילצול, במידה והנייד על מצב שקט, האוזניה תפעיל רטט חזק כך שאין מצב שתתעלמו משיחה.

נוחות שימוש

עם האוזניה הזו אני חי קרוב לחודש שלם. לא חושב שיש סגנון מוסיקה או פעילות מאתגרת שלא ביצעתי כשהאוזניות הללו על צווארי. ולמרות שהיא על הצוואר, ריצה/הליכה/דילוג זה משהו שלא ממש יגרום לה להפריע לכם. וזה אגב, הדבר הראשון שניסיתי פרט לדילוג (זה לא הקטע שלי וגם לא נראה טוב). לעומת זאת, במכון כושר על מיטת הדחיקה או כל תרגיל שהוא בשכיבה, יגרום לאוזניה להחליק מהצוואר ובהחלט להציק. בגדול, זו לא ממש האוזניה האולטימטיבית לחדר כושר שתרגילי כוח מעורבים בהם. מאידך, יש סיכוי יותר מסביר שעדיין תרצו אותה אתכם למרות החסרון הזה. וכל כך למה? בגלל החלק הבא - החשוב מכל - סאונד.

שמעתי הרבה ושמעתי את זו

את איכות הצליל של האוזניה הזו אפשר בקלות להכניס לקטגוריית ״היי אנד״. במהלך התקופה חלשתי על כל סגנון מוסיקה שאפשר להעלות על הדעת. ממוסיקת דאנס והאוס במכון כושר ובהליכות, ג׳אז וקלאסי כשאני נהנה מהבריזה במרפסת ועד לדיבורים ברדיו. האוזניה הזו ״אוכלת״ הכל. אבל הקטע הגדול הוא שהיא פשוט מצליחה להציג יכולות של אוזניות כאלה שמקיפות את האוזן. זה אומר שהצליל לא ״מוזרק״ למוח אם כי ממוקם כמה ס״מ מהאוזן. זה מאפשר לאוזניה צייצר במה מרשימה מאוד שמאפשרת למקם כלים במרחב.

האוזניה הזו היא מהמאוזנות והעשירות ששמעתי בקטגוריה הזו. אחת האוזניות שעשו זאת גם כן, והיא אינה מוגברת, היא האוזניה של קרדאס שבחנתי בעבר. האוזניה הזו, העומדת למבחן, טובה ממנה בכל פרמטר. וזה רבותי, מדהים בעיני. לקחתי את האוזניה למקומות המאתגרים של המוסיקה הקלאסית. מהרקוויאם של ברליוז ולאחר מכן מוסיקה קאמרית כמו 4 עונות. בדרך התמקדתי ביכולת של האוזניה להפיק צליל פסנתר משכנע. מסקנותי הן ברורות. מבחינת דינמיקה ויכולת הפרדה האוזניה הזו מסוגלת לנגן כל יצירה קלאסית שרק תרצו לשמוע. הרקוויאם של ברליוז הוא אתגר אמיתי עבור אוזניות קטנות מהסוג הזה. זה מלמד אותי שהמגבר הטמון בפנים עובד בסינרגיה מוחטת עם האוזניה עצמה שכן לא חשתי איזה כניעה או משהו שאפילו מרמז על כך. אני מוצא יותר מזה, אני מוצא שרמת ההפרדה והפרופורציות בין הכלים היא פוט מעולה. עם זאת, האוזניה מצליחה להעביר צליל פסנתר סופר משכנע. גדול, מפורט, מלא ועשיר מאוד.

יורקת מוסיקה

במוסיקת רוק אני לא מותע מהיכולות. אחרי הכל היא עברה את הרקוויאם המאתגר של ברליוז, מה כבר יכול להפחיד אותה יותר מזה? אז זהו, הטענה שלי היא שאם מוצר מצליח לשחזר מוסיקה סימפונית מורכבת הוא יצליח לשחזר כמעט כל דבר. במוסיקת רוק לקחתי את האוזניה למסע בין פנתרה לסגול כהה. קל מאוד להבין שהאוזניה הזו היא אוזניה שקופה, עם יכולת מרשימה לחשוף את איכות ההקלטה. וההבדל בין ההקלטה ההיא של פעם שהקליטו סגול כהה מול ההקלטה המודרנית יותר של פנתרה הוא מוחשי. פנתרה נשמעו יותר ״מהונדסים״ בהקלטה בעוד סגול כהה נשמעו יותר טבעי. ושוב, הקטע הזה של ״היי אנד״ שישקף לנו את איכות ההקלטה הוא אחד מהיתרונות והחסרונות של האוזניה הזו. זה אומר שמה שלא הוקלט היטב, יחשף על ידה בקלות - ממש מוניטורים.

RHA MA750 Wireless

שירי לי

בקולות אדם מגלים לא מעט ניואנסים חשובים. כשאני מקשיב לצליל אני מחפש בדיוק את ה״קטנות״ האלה שישכנעו אותי שמדובר בדבר האמיתי. אפילו כשאני מאזין לתוכניות אקטואליה ברדיו, אני מקשיב לניואנסים שמאפיינים קול אנושי טבעי. אם בנשימה שלוקחים פנימה, או אוויר שנושפים החוצה. באיזה מהמקרים אין ״פופר״ על המקרופון והאם שומעים את כל הפרטים שמאפיינים קולות אדם. זה בדיוק הפער בין האזנה לתוכנית רדיו למשהו יותר קרוב, יותר אמיתי שגורם לי להרגיש חלק מהשיחה ולא כאחד שמקשיב להקלטה. האוזניה הזו, מצליחה להעביר את הניואנסים הללו בדיוק.


הערה: זה מדהים כמה שהן לא נשמעות in ear. היו פעמים שהתחושה היתה שמדובר באוזניה גדולה, מהסוג הזה שמקיף את האוזן, בזכות היכולת שלה להפיק צליל כזה שלא ניכנס לתוך המוח אם כי מרגיש ממש כאילו הוא נמצא ס״מ בודדים מהאוזן. המדהים הוא שהיא ממש מייצרת במה גדולה. במה כזו שאפשר למקם כלים במרחב - היי אנד אמיתי רבותי.

 RHA MA750 Wireless

סיכום

בסופו של דבר מדובר באוזניה פשוט מהממת ביכולות שלה. זה אומר שאפשר להכריז רישמית שהם הצליחו לעשות את זה. זו אוזניית בלוטות׳ in ear לאודיופילים. היכולת שלה להציג צליל מדויק, מאוזן, טבעי ומפורט להפליא היא יכולת פנומינלית שאני לא מכיר באוזניות in ear בלוטות׳ ואם נלך עוד צעד קדימה, מעט מאוד כאלה שאינן מוגברות יכולות לה. בכלל, החברה הזו מצליחה לעשות משהו בשוק שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו. היא מצליחה לקחת את ה״לייף סטייל״ ולהכניס אותו ל״היי אנד״ העמוק. זה אומר שמורגש שיש כאן תשומת לב לאיכות הצליל הרבה מעבר לכמות הפיצ׳רים שאפשר לדחוף לתוך המוצר הקטן הזה. בלי אפליקציות, בלי לסבך את העניינים - חבר ושגר. ממש ככה. והשיגור, השיגור הזה של צליל איכותי כל כך שפוגש את האוזן שלנו, הוא זה שהופך את היצרנית הזו, לפחות מבחינתי, לטובה ביותר בקטגוריה הזו.

מחיר: 699 ש״ח

אחריות ושירות: איידיגיטל

משך האחריות: 3 שנים

 

מעבר לתגובות בפורום