NavReady 2009 - מערכת הפעלה ייעודית למכשירי ניווט GPS

ליאור קורן
18-06-2008 01:55

מיקרוסופט מכריזה על NavReady 2009 אשר מיועדת באופן בלעדי למכשירי PND (מכשירי ניווט GPS ניידים) ותושק בשנת 2009.

מערכת ההפעלה החדשה, תהיה מבוססת על Windows Embedded CE 5.0  המשמשת כיום במכשירי PND GPS, היא מיועדת עבור יצרני OEM – הצרכן הסופי מקבל את המערכת מוטמעת במכשיר אותו רכש.

עפ"י הצהרת מיקרוסופט, למערכת NavReady מספר תכונות עיקריות:

Live Search – חיפוש מבוסס אינטרנט על מנת לאתר נקודות עניין בדרך (כגון בנקים, מסעדות ועוד), החיפוש מבוסס שירות מפות Live Search Maps אשר מתחרה בשירות Google Maps של גוגל.

Bluetooth – תמיכה בקישוריות זו תאפשר למכשירי ה-GPS ברכב לשמש גם כדיבורית טלפון, לנגן מוסיקה מנגנים ניידים או טלפונים ואף לשמש כמודם.

MSN Direct – חיבור ישיר לשירותי MSN באינטרנט יאפשר ליעל את ניווט הדרך כאשר יספק מידע בזמן אמת על עומסי תנועה, מחירי דלק בתחנות דלק בדרך ועוד.

Window SideShow – יכולת זו תהפוך את מכשיר ה-PND למסך משני עבור מחשבים המריצים Windows Vista ותאפשר להחליף ולהציג מידע משני המכשירים.

נכון להיום, רובם המוחלט מכשירי ניווט GPS ברכב מריצים את מערכת ההפעלה Microsoft CE, חלקם מציע, מעבר ליכולות הניווט גם תכונות נוספות כגון ניגון קבצי מדיה (שירים / תמונות וסרטוני וידאו) והפעלת משחקים, אך זו הפעם הראשונה בה מתייחסת ומפתחת מיקרוסופט מערכת הפעלה שמגיעה מתוך הבנת הצרכים של מכשיר PND עצמאי ולא התאמה של מערכת קיימת.

פיתוח זה מדגיש את אסטרטגית מיקרוסופט בשנים האחרונות והחשיבות שהיא מייחסת לשוק המכשירים הניידים (טלפונים, מחשבי כף יד ומכשירי ניווט ניידים).

קישור: מידע על Windows NavReady
מעבר לתגובות בפורום