אנטמן והצרעה - ביקורת סרט

סרגיי ליטבק
10-07-2018 18:46

אנטמן והצרעה - האם סרט ההמשך יצליח לסגור חורים בעלילת הנוקמים? אז מי רודף אחרי גיבור הסרט ומה עושה כאן הצרעה? עוד פרק נוסף בעולם הדמיון של מארוול.

לראות היום את הסאגה של העולם הקולנועי של מארוול, זה קצת כמו לראות את "ספרות זולה" של טרנטינו. אתה מתחיל סיפור בנקודת זמן מסוימת ואחרי שמקבלים עלילה שלמה עם שלל דמויות ואירועים, ממשיכים לקבל סיפורים מקבילים ועם כל פרק חדש, מקבלים עוד פאזל מהסיפור הכללי ועוד עוד פרק, אנחנו מקבלים עוד נתבך ועוד דמות ועוד התפתחות בעלילה הכללית. (אני אעיז להגיד, שעבור כמה מהצופים ההדוקים של הסדרה, ההבנה בעולם הסינמטי, הרבה יותר גדולה מהבנה של החיים עצמם...). אחרי עשור של עשיה, עשרות סרטים, מאות של דמויות, דרמות, לבטים, אהבות, חברויות ובעיקר התמודדות במצבי קיום שונים, אשר מרכיבים את המהות האנושית-בסדרה אחת לא קטנה.

אחרי עלילת הסרט "הנוקמים: עולם האין קץ", ציפיתי לראות באנטמן התפתחות בעלילה, אבל זה לא הסרט האחד בו נראה את זה (אם עוד לא ציינתי.. ספויילרים כבר כאן) והסרט כמעט ולא מקושר לסיפור העלילה ההוא, אבל ברגע הכי לא צפוי, זה יגיע ומכל הסרט מבחינתי לפחות, דווקא זה יביא לתחושה עמוקה של סגירת מעגל. אבל כסרט עצמאי, או בעצם המשך ישיר מהסרט הראשון והתערבות האנטמן בסרט "הנוקם הראשון 3" כאשר סקוטי נקרא לדגל למען קפטן אמריקה, פעולתו של של סקוטי מביאה אותו לחקירה ע"י ה- FBI והשארתו במעצר בית למשך שנתיים. עכשיו, רגע לפני שתקופה זו מסתיימת, סקוט חווה חיזיון עם אמא של הופ. מעשיו, שהביאו למאסרו ורדיפה אחרי ד"ר פים ובתו, על אף תחושת האי נעימות, יוצר קשר ומעדכן את ד"ר פים על החיזיון, מה שמביא תוך זמן קצר את פים אליו לבית עם דרישה לעזור לה למצוא את אימא שלה בעולם המלקולרי. כאשר השכנועים של סקוט לא מצליחים לשחרר אותו משום היותו נמצא במעקב צמוד של ה-FBI, הם מנסים להרכיב ציוד שיקטין אותם לרמה האטומית, אבל ספק הציוד של של הופ מגלה את זהותה האמיתית ומנסה לסחוט ממנה טכנולוגיה שהיא ואיה בונים לצרכי התעסקות, דמות של רוח רפאים מתחיל לרדוף אחריהם גם כן, וסוכנות ה-FBI גם מתלבשת לרדוף אחרי הגיבורים. 

נראה כי אין להם לאן לפנות, אלא לעבר הרחוק של ד"ר פים, וזה ד"ר פוסטר (לורנס פישבורן), מרצה בזמן הנוכחי ועוזרו בתקופתו עובד ה"מגן". בזמנו הוא לא התיימר להציג גאונות יתרה, אבל היום נראה כי השתנו הדברים ואולי המורה נזקק למוח התלמיד. 

כך או אחרת, הסרט הוא המשך לפרק הראשון, שהיה מודע לעצמו, שבה עם הומור עצמי ודי נמוך, עם דמויות כה גרוטסקיות, שזה מזכיר לך שזה בסה"כ סרט דמיוני... (טוב במציאות של היום, המציאות מכה כל דמיון). דבר אחרון שרציתי לציין לגבי הסרט, או בעצם השם של הסרט: אנטמן והצרעה.. נכון שהופ (הבת של ד"ר פים) היא הצרעה, עם כנפיים, חכמה יותר ואנרגטית יותר, כמובן דמות נשית, סקסית, שזקוקה לגבר הלא חכם הזה, שיתן לה וידוא למהות הקיומית שלה ובעיקר כתף לבכות בעת הצורך, אבל לא זכור לי במהלך הסרט קשר כלשהו לאזכור של צרעה.. נראה כי חוץ מהשם בסרט, המילה צרעה, אולי כמעט ולא נשמעה במשך כל הסרט.. זה אפילו לא ציטוט, לא רמיזה ולא קריצה. אז נכון שלפעמים בא לנו שם שלא קשור למה שקורה בעולם הסרט, להיות השם, אבל במקרה הזה זה הרגיש פספוס ואף שגיאה כה מעצבנת שבא לי להתעלם מהסרט כולו!

טוב, זה נותר כבר להחלטה שלכם, מבחינתי הסרט הוא קליל, המשך עצמי, עם קשר הדוק לעולם הקולנועי כולו שנבנה עד כה, ושווה את ציון ה- 7.5.

אנא ספרו לי את החוויה שלכם מהסרט.

אנטמן והצרעה

ANT-MAN AND THE WASP

ארה"ב, 2018

במאי: פייטון ריד
שחקנים: פול ראד, אוונג'לין לילי, מייקל פניה, וולטון גוגינס, מישל פייפר לורנס פישבורן ומייקל דאגלס. 
אורך הסרט: 108 דקות. 

מעבר לתגובות בפורום