קדמגבר יווני - Tsakiridis Alexander במבחן

נמר לוי
10-07-2018 15:12

מעבר לאלים, היוונים גם מוגדרים בקרב הקהילה האודיופילית לכאלה שיש להם מה להציע. ינשנן כמה חברות יווניות נחשבות מאוד בתחום האודיו. היום נדליק אור על עוד אחת שמכריזה על תמורה לכסף בסטנדרט חדש.

הקדמגבר המודרני הפך להיות מערכת פיצ׳רים משומנת היטב. יש בו ממיר אנלוגי לדיגיטלי, יכולת רשת, יכולת להתממשק עם בית חכם, אפליקציה, אפשרות שידרוג תוכנה ועוד ועוד ועוד ועוד. עם זאת, נותרו כמה חברות שמרניות בעולם הזה. זה לא יותר/פחות טוב. זה שמרן. קדמגבר צריך להיות קדמגבר וביחס למחיר המטרה שלו, הוא חייב, מה לעשות, להיות כמה שיותר קדמגבר וכמה שפחות דברים אחרים - מחשב למשל, או סטרימר או ממיר דיגיטלי לאנלוגי שזה בעצם שייך למחלקת המקורות. למזלינו, למרות הטונה וחצי פיצ׳רים שאינם באמת קשורים לתפקידו שמשם שמו, הם עדיין מצליחים לשמור על ביצועים מעולים וחלקם פנומינלים. אממה, הם גם עלולים להיות יקרים להחריד.


Tsakiridis Alexander


המוצר הבא שעומד למבחן מזכיר לי את ה״ימים הטובים״ (המרכאות הכפולות הם בשביל שלא תחשבו לרגע שהיום הימים רעים), אותם ימים שהיה מגיע מוצר לביקורת, הייתי מחבר אותו, שומע, מתרכז וכותב. היום רבותי, אין מנוס מחצי יום עבודה רק על לגלות את הפיצ׳רים ועוד 3 ימים נוספים לבחון אותם. לפעמים נתקע, לפעמים אני צריך להתעדכן במשהו שטרם הכתי ולהפוך למומחה בשלושה שבועות. בקיצור, לא תמיד כייף אבל מה לעשות - חייבים.

טוב. ברור לכם שזה לא המצב כרגע. במוצר הבא יש רק יכולת אחת. להגביר את המקורות ששידכתי אליו באופן הזה, שפעם היו מגבירים. בלי ממירים, בלי אפליקציות ובלי ״פוזה״. או מה שקוראים אותו, מסורתי.

סיפור על שני אחים

מדובר בשני אחים עם חזון משותף. להפוך את תחום האודיו היי אנד לנגיש יותר. זה אומר, שהם בעצם אומרים את מה שרוב היצרנים אומרים. השאלה היא מי באמת מצליח לעשות את זה. אז החליטו האחים להקים חברה ושמה יהיה שם משפחתם - Tsakiridis. ובשנת 1987 הרימו את המסך ועברו את הגדר ממוצרים שפיתחו עבור משפחה לחברים למוצרים שימכרו לכל דיכפין שמשלם עבורם. היצרן מייצר שלל מוצרים בניהם מגברי מנורות וקדמגברים טרנזיסטורים. יחד עם זאת, מייצרת החברה גם קונדישינר ששומר על הנקיון של המערכת שלכם. ולא, לא נקיון מהסוג של הספונג׳ה.

האחים החליטו שאת השנאים ייצרו בעצמם וכך לטענתם ישיגו את התוצאה הטובה ביותר.

 למשל, גם במוצרים הבסיסיים שלהם תמצאו השקעה מאוד משמעותית ברכיבים, איכות הבניה מעולה ובהחלט ישנה תשומת לב לפרטים הקטנים. חלק מהמוצרים נטולי שלט רחוק (אוי וואי) אבל ניתן להזמין את חלקם האחר עם שלט רחוק (נרגעתי) ולא סתם, אם כי שלט מתכת כזה שיעשה אחלה רושם על מי שלא מכיר את התחום, שיחזיק את השלט ביד יגיד "בו'נה, חתיכת שלט. וואחד משקולת". החלטה נוספת היא לתת 5 שנות אחריות מלאות על המוצרים שלהם. וזה רבותי, 5 שנות אחריות, מרשים מאוד לכשעצמו.

 Tsakiridis Alexander במבחן

מדובר בקדמגבר שפופרתי המשלב שפופרות 12AT7 בטכניקה נטולת פידבק. בהיבט הטכני מדובר במוצר עם נתונים די סטנדרטים. בהיבט הטכני אין יותר מידי מה להרחיב במילים. קבלו את זה בתמונה. 

Tsakiridis Alexander

המוצר בנוי מעולה. הבודי עשוי אלומניום מוברש, המכסה מתכת נצנצים מחוספסת. מאחור יש לנו חיבורים המאפשרים כניסה ויציאה אחת בטופולוגיה מאוזנת, היתר סינגל אנדד. הכניסה הראשונה מנוטרלת כרגע לטובת פונו סטייג׳ (ניתן להוסיף בעתיד) ובקדמה תצוגת lcd בסיסית יחסית המדווחת על הכניסה המחוברת ולא מעבר (לא שצריך).

Tsakiridis Alexander

 

קדימה מוסיקה

אני פותח את הסקירה עם מוסיקת רוק. אפשר להגיד שחלשתי על כל הסגנונות שאפשר להעלות על הדעת ומצאתי מספר יתרונות שיחד איתן מגיעות כמה חסרונות. נתחיל בשקיפות. הקלטות רוק ברוב המקרים נשמעות בינוני במקרה הטוב ופחות מזה במקרה הפחות טוב. הקדמגבר הזה, מכיוון שהוא לא ממש ״מעגל פינות״, מעביר היטב את איכות ההקלטה. וזה אגב, זה מתרחש עם כל קדמגבר או מערכת שקופה. למשל, כשהאזנתי ל - The Rolling Stones-  Angie, מצאתי כמה וכמה יתרונות שאני מכיר היטב מהקדמגבר שלי. ר

מת השקיפות של הקדמגבר הזה היא יוצאת מגדר הרגיל. זה אומר שכמו כל רכיב היי אנד איכותי, הדפסות או הקלטות ברמה נמוכה, יחשפו על ידי המערכת. זה כמובן בתקווה ששאר רכיבי המערכת יודעים לחשוף זאת. עם זאת, הקלטות טובות כמו למשל ההקלטות של הלהקה האלמותית דייר סטרייט ישמעו נהדר. מארק נופלר בקולו העמוק מועבר היטב דרך הקדמגבר הזה, יש לו נוכחות, פוקוס מעולה, גודל נכון ורמת הפרטים מהיותר טובות שפגשתי. אהבתי מאוד לשמוע שהיכולת שלו לשמור על דינמיקה ראויה גם בקטעים רועשים. רמת ההפרדה מעולה, הרזולוציה מצויינת והאיזון הטונאלי, כמו כל רכיב מושקע, פשוט נשמר בכל עוצמה שתבחרו. בתחום הרוק הקדמגבר הזה נכנס לקטגוריה של הגדולים. הוא מציג ביצועים של קדמגבר יקר יותר ממחירו משמעותית.

  Mahler : Symphony no.2 London Symphony Orchestra, dir. Georg Solti


אני ממשיך את הסקירה עם מוסיקה קלאסית. כאן המבחן הוא בדינמיקה והפרדה, בטבעיות וביכולת להציג מקסימום פרטים. הפתיח כבר מלמד אותי שהקדמגבר הזה דינמי בטירוף. טוב, היכולת הזו נחשפה כבר קודם במוסיקת רוק. אבל בסופו של דבר, יש הבדל משמעותי בין תזמורת סימפונית גדולה לבין להקה בת 5 כלים. גם רמת הפרטים מעולה. ניתן לשמוע את רחשים בין הכלים כמו משיכת הקשת לאחור והגוון הנכון של הכלי המתנגן. גם הפרופורציות בין הכלים לפי המימדים הפיזים שלהם נחשפת.

הקדמגבר הזה מאוד שקט, מאוד טבעי ומאוד ״נכון״. ברוב המוצרים במחיר הזה תמצאו לא מעט צבע. במקרה הזה, הצליל נטרלי לחלוטין, מגובש ומאוזן. לא נרשמה הדגשה של מי מהתדרים ביחס לאחרים. וכמו במוסיקת רוק, גם כאן, התוצאה פשוט מעולה.

 


בקולות אדם אני מוצא פשוט יכולות שאינן מתאימות כלל למחירו. הוא מדויק, צלול, מאוזן וטבעי. הוא מצליח להעביר את קולו של פברוטי האדיר במלוא הדרו. אהבתי מאוד את המיקרו פרטים שהוא מצליח להציג. את היכולת שלו להעביר את הפרטים הקטנים הללו.

Tsakiridis Alexander

היכולת הזו מגיעה מתוך השקט שלו. כשיש שקט מרוויחים שני דברים - פרטים ודינמיקה. לקדמגבר הזה יש שקט כזה שבהחלט מביא אותו להיות כזה, שרק יקרים ממנו יודעים להיות. אהבתי מאוד את הפרופורציות בין הזמר לכלי התזמורת מאחור, אבתי את המרקם שמבחין היטב בין קול גבר לקול אישה ויחד איתם הפרטים המאפיינים כל אחד מהם. אהבתי מאוד את האיזון הטונאלי המצוין של הקדמגבר הזה הנשמר בכל עוצמה כמעט. התוצאה בהפקת קולות אדם היא מהמרשימות שיש ביחס למחיר הזה.

 

הערה: האיזון הטונאלי הוא אולי אחד הפרמטרים החשובים ביותר עבורי. זה לא אומר שהוא צריך להיות מאוזן וזהו. בכלל, יש לזכור שיש להיות מאוזן ויש להיות מאוזן בכל עוצמה. ישנם מוצרים שמשתנים באיזון שלהם בהתאם לעוצמה. כאלה המוגדרים למאוד איכותיים בגלל שהם נישמעים טוב בעוצמה נמוכה. וזה אגב, ה״יכולת הזו״ מצביעה על חסרון. זה משום שאם התחום הנמוך מודגש יותר בעוצמה נמוכה על מנת לחפות על משקל, זה מלמד אותי שיש איזה לאודנס לא טבעי שניכנס לפעולה בעוצמות נמוכות וכנראה מתבטל בעוצמה גבוהה יותר. אי לכך, בס לא אמור להיות מודגש בעוצמה נמוכה (מה שמכונה ״משקל״) אם כי להיות מאוזן עם שאר הספקטרום בכל עוצמה. ואם המיד והגבוהים חלשים, כך גם הבס אמור להיות. לתוך זה יש ליצוק רזולוציה שתשמר גם היא, כמו האיזון, בכל עוצמה וכמובן הדינמיקה. הקדמגבר הזה עושה את זה כמו שכתוב בספר - ובספר הנכון כמובן.

 Tsakiridis Alexander

עם זאת יש משהו אחד שכדאי להבין. עם כל הקומפלימנטים (ויש כאן לא מעט) היו כמה פרמטרים שלא אהבתי כל כך. למשל שימו לב שאני לא ממש מתבטא ביחס לבמה שהקדמגבר הזה מציג. זה משום שהיא טובה מאוד אבל לא מספיק. משהו בבמה מאוד מפוקס, מאוד נכון ומופרד. אבל חסרה לי תלת מימדיות. במילים אחרות, הבמה לא הולוגרפית כפי שאני מצפה שתהיה. עם זאת, היתר כל כך טוב, שזה אמנם לא היה שווה פסקה נפרדת, אבל מה לעשות, חייבים לדווח.

 

Ben Webster stormy weather

כמעט ולא ניתן להתעלם מהיכולת של הקדמגבר הזה להציג ביצועים פשוט פנומינלים למחירו. אם בפסנתר שנשמע טבעי, נכון, בגודל כזה שאפשר להבין שמדובר בפסנתר אמיתי וכמובן, אי אפשר בלי הטונאליות המצוינת שלו. כמו היכולתבשיחזור פסנתר מגלים כאן יכולת לא פחות מרשימה בשיחזור כלי נשיפה. המהירות מעולה וכך רמת הפרטים. ניתן בקלות לשמוע את הנשפן לוחץ ומשחרר את השסתומים של הסקסופון, האוויר, הנידנוד הטבעי בצליל, כולם בולטים. במקרה הזה, להבדיל מהתחושה במוסיקה קלאסית, אני מקבל במה יותר הולוגרפית, יותר גדולה ומרשימה. עם זאת, בתחום הבס הרזולוציה מעולה, הצליל מגובש מאוד, נכון מאוד ומפורט בהחלט.

 

סיכום

הכירו את הקדמגבר הזה שיגרום לכם להינות ממוסיקה. ראשית הוא מאוד שקט. מאוד מאוזן, מאוד ״נכון״. יש בו משהו שאני יכול להגדיר כלא מתיימר. הוא מזכיר מאוד את הקדמגברים המעולים שעשו לפני שכל הפסטיבל המרושת נכנס לתמונה. ובסופו של דבר, אני באופן אישי, מאוד מתחבר לעניין הזה של ההפרדה. נכון, זה לא מודרני ולא in. אבל בסופו של דבר, כשנותנים למוסיקה לדבר, הקדמגבר הזה מבטא אותה כל כך טוב, כל כך מערב ומרגש, שקשה להשאר אדישים כלפיו. ולכל הקומפלמנטים הללו נוסיף מחמאה נוספת - המחיר ביחס ליכולות - וואו!

לא חייבים לחפש את הקטנות. למרות שמהביקורת ניתן לטעות ולהבין שזהו הקדמגבר המושלם - זה לא המצב. הוא קדמגבר מדהים למחירו ומעבר. אבל הוא עדיין לא ממש מתחרה בגדולים באמת כמו הקדמגברים של nat, אודיו ריסרצ׳ או קונסטליישן (יש עוד כמובן). אבל צריך לזכור היטב את מחירו. כשמתייחסים למחיר, התמונה נראית טובה מאי פעם. היום, הסטנדרט של המוצרים ה״זולים״ הפך לאחר לגמרי ביחס לשנים עברו.


שורה תחתונה: קדמגבר קלאסי שפשוט עושה את מה שהוא צריך לעשות - מוסיקה.

מחירים

הדגם העומד למבחן: 9,200
עם פונו mm:  מחיר: 10,100
תוספת לmc תעלה עוד 1,000 ש"ח.

אחריות ושירות:רפי לוהב

מעבר לתגובות בפורום