LG G7 ThinQ במבחן

אורי וינגרט
21-06-2018 17:13

חברת LG משיקה את מכשיר ה LG G7 ThinQ כשנה לאחר השקת ה-G6 . סדרת ה-G היא סדרת הדגל של החברה ובעצם אמורה להתחרות במכשירי הדגל של המתחרים.

ישנם לא מעט שינויים ועדכונים במכשיר ה-G7 לעומת הדגמים הקודמים בסדרה ובאופן כללי יש הרגשה ש-LG  הגיעו להחלטה מאוד ברורה איך אמור להיות מכשיר הדגל שלה , בעיקר באופן התחרות שלו מול השוק הכללי והשחקניות הגדולות שבו, SAMSUNG הענק הקוראיני, iPhone הענק האמריקאי, וHuawei הענק הסיני. יש פה ללא ספק קריאת תיגר רשמית על המכשירים המובילים של החברות האלו. איך? מיד תגלו.

 מתחת למכסה המנוע
 

החלטתי להתחיל פה מכיוון שבמכשיר הנ"ל לקחה LG החלטה שונה מדגמי ה-G הקודמים בסדרה.
בפרקים הקודמים לא הושקו מכשיר ה-G עם המעבד המתקדם ביותר בשוק באותו זמן, ולא התחרו בעצם בגזרה הזו מול המתחרים.
מתחת למכסה של ה-G7 נמצא SnapDragon 845 שהוא כיום הצ'יפ המתקדם ביותר בשוק ונמצא בכל הסלולרים המובילים. כמו כן נקבל 64GB של אחסון , 4GB של זכרון, ואפשרות לכרטיס זכרון של עד 2TB .

LG G7 ThinQ

 כמו כן נמצא שקע USB 3.1 Type C  התומך בטעינה מהירה 3.0 מבית קוואלקום ואפילו נקבל כזה מטען בערכה באופן רגיל.
מפרט מרשים בהחלט התואם לטלפון דגל של חברה .

 מסך
 

לעומת המתחרים ממשיכה LG לדבוק במסך ה IPS כאשר כל המתחרות מציגות מסך מסוג AMOLED. הדעות כמובן חלוקות איזה מסך יותר טוב ולכן קשה לי להחליט לפה או לשם.
מה שכן אוכל לספר על המסך של ה G7 הוא שהוא נפלא. חד, ברור, ובהיר. כמה בהיר? LG הטמיעה הפעם את אופציית ה-SUPER BRIGHT , בעזרת אופציה זו אנו מעלים את בהירות המסך ל-1000nit.

LG G7 ThinQ

 אני לא מכיר יותר מדיי מסכים היודעים לעשות זאת. בעצם הרעיון הוא השימוש בשמש. במדינה שטופת שמש כמו ישראל זה קריטי, והכותב יכול לספר שהפיצ'ר הזה עובד מעולה. כמו כן הפעלתו פשוטה ע"י לחיצה אחת על כפתור אחד . לאחר דקה לערך יחזור המכשיר למצבו הקודם המוגדר וכך גם לא נבזבז את הסוללה ללא צורך.
המסך מגיע ביחס "מוזר" מעט, של 19.5:9 ורזולוציה של 1440X3120 פיקסלים בצפיפות גבוהה של 564ppi.

LG G7 ThinQ
גם במסך הזה נמצא את ה notch המפורסם. אני אישית פחות אוהב את העיצוב הזה אבל זה כמובן עניין של טעם. את קצוות ה  notch אפשר לבטל, להשאיר, לשנות להם צבע וכו... 
היתרון הוא ששם ישבו כל האייקונים הנוספים ולא יתפסו "שטח" מסך מרובע .

 מכיוון שיש מונדיאל המשודר באיכות גבוהה עם אפליקציה ייעודית בדקתי גם את הנושא הזה. התמונה טובה, חלקה, דינמית, ומוצלחת .

מערכת ההפעלה והשימוש

 ה-G7 מגיע עם גרסא של אוריאו 8.0 וכבר מתוכנן לקבל את 9.0 בעתיד.
המכשיר מגיע בצידו עם כפתור אשר מפעיל את העוזר/ת של גוגל . מי שאוהב ומשתמש בכל האפשריות האלו ימצא את זה נוח מאוד. מאידך מדיי פעם זה מבלבל עדיין ככפתור ההפעלה.

 המערכת של ה-G7  מגיעה יחסית מופשטת , כמה אפליקציות מקור וכמה של גוגל ברמה הבסיסית. אני אישית דווקא אוהב את זה. אחד הדברים שמשגעים אותי זה טלפונים עמוסים , עוזרים מיוחדים של החברות וכו. אני מעדיף לבחור לבד מה אני רוצה להוריד מחנות האפליקציות , ולסדר לבד את המכשיר שלי בלי הצורך לסדר את הבלאגן שעשו לי לפני.

LG G7 ThinQ

 כמו כן LG הכניסו כמעט כל אפשרות קסטומיזציה לתוך ההגדרות, למשל תפריט "האם אתם מחפשים את זה?" הכל מאוד סטרייט פרוורד .
הטעינה של המכשיר מהירה מאוד בעזרת המטען המהיר, אך קחו בחשבון שהסוללה היא אך ורק טובה . כלומר, לא מצויינת. בימים שעבדתי עם המכשיר לא מעט הגעתי לערב עם צורך דחוף להטענה. אחד הדברים שמבחינתי הם הצלחה במכשיר הוא הרמקול.

איך זה קשור לשימוש ולא למוזיקה?

 מכיוון שסוף סוף יש לי טלפון עם רמקול אחד שכשהוא מנגן אני שומע אותו . הדבר מושג ע"י רמקול מאוד מאוד חזק בליווי תיבת תהודה שנבנתה בין הכיסוי האחורי לסוללה. אני מבטיח לכם שאין כזה דבר שלא תשמעו משהו.
הממשק מגיב מהר מאוד להכל תודות למעבד החזק ולכך שהוא לא עמוס מדי.

 בעיה אחת נרשמה בשימוש במכשיר והיא בשימוש בטלפון. גיליתי שבזמן שיחה אם מכסים בטעות את המיקרופון העליון שאמור להיות אמון על ביטול הרעשים , הצד השני מתלונן שהוא פשוט לא שומע אותי . הדבר חזר ביותר משיחה אחת ואני אשמח שמהנדסי LG יפתרו את הבעיה הזו.

 מבחינת מגע והרגשה מדובר בהצלחה מסחררת. היה לי מזל ובזמן הסקירה נפלו לידי S9+  ו-One+6. יכלתי להשוות את האחיזה ואת הנוחות וגם את הגודל. ה-LG מנצח בתחרות הזו בקלות, הוא נעים יותר, נח ואלגנטי יותר כל זאת כאשר הוא שומר על גודל מסך כמעט זהה לגמרי ומחזיק בערכת שבבים זהה.

 מולטימדיה
 

החלטתי לחבר את המצלמה והאודיו ביחד. מכיוון שבעצם מדובר בשני חלקים שאנשים משתמשים בהם ביום יום ברמה מרובה בסמארטפון.
LG בחרו בזוג מצלמות בעלות חיישן של 16MP בחלק האחורי , כאשר אחת רחבה והשניה צרה יותר. מקדימה נמצא מצלמה אחת של 8MP אך בעלת צמצם מינימלי של 1.9 .

מצב רגיל ללא מבזק

LG G7 ThinQ

מצב ״סופר בהיר״

LG G7 ThinQ

 

 אופציית הבוקה האהובה חזרה גם בחלק הקדמי והאחורי והיא מתפקדת נהדר. התמונות של המצלמות טובות מאוד , חדות, ובעלות צבע אמיתי מאוד. העדשה הרחבה תוקנה והיא מעוות הרבה פחות בפינות.

LG G7 ThinQ


LG G7 ThinQ

 

LG G7 ThinQ


 כמו כן הוסיפה LG את אופציית ה-Super Bright אשר נותן לנו את האופציה לצלם באור חלש מאוד אובייקטים ללא פלש. כמובן שנשלם על כך בסוג של גרעיניות וכאשר האובייקטים זזים אז מריחה, אבל כאשר מצלמים אובייקטים סטטים או סתם נרצה להוסיף אור לתמונה שבאזור חשוך ופלש לא יעזור לנו, הפתרון הזה נהדר.
בנוגע לאודיו , נמצא במכשיר שקע אוזניות דבר שיתרום כמובן לכל בעל אוזניות , ואליו מתחברת האופציה לשימוש ב-DAC מרובע כמו באחיו הפרימיומי ה  V30 .
הסאונד של ה-DAC מעולה, דינמי, ומהנה למי שנהנה ממוזיקה באיכות גבוהה במכשיר .
כמו כן היה ויש לכם אוזניות BT איכותיות, צ'יפ ה-845 של קוואלקום תומך ב-BT APTx HD אשר ישפרו את החוויה למי שמחזיר באוזניות התומכות.

סה"כ ברמת המולטימדיה לא חסכו מאיתנו כלום.

סיכום

 בעצם השאלה הנשאלת היא "האם LG סוף סוף השיקו טלפון דגל המתחרה עם מקביליו בקטגוריה?"
התשובה היא כן. האם הוא משתלם כמו השאר? ובכן המחיר שלו זהה לאלו של כל מכשירי הדגל. ולכן ההחלטה היא סובייקטיבית. אבל הפעם LG השאירו את ההחלטה למשתמש ברמת הממשק בלבד. הקונה העתידי לא צריך לחשוש שהוא מוותר על חומרה, אופציות, ויכולות למול ממשך שהוא או היא אוהבים.

LG G7 ThinQ

 אני חושב שהמכשיר הנ"ל הוא מכשיר טוב מאוד וללא ספק שווה בדיקה מעמיקה למי שמחפש בימים אלו לרכוש מכשיר דגל של אחת מהחברות המובילות.

LG G7 ThinQ

 

LG G7 ThinQ

 מחיר המכשיר המומלץ הוא כ 3,000 ש"ח כאשר לרגל ההשקה 1,000 הרוכשים הראשונים יקבלו חבילת אביזרים הכוללת מטען אל-חוטי, כיסוי אחורי ומגן מסך מזכוכית בשווי של 350 ₪.

 אחריות: רונלייט.

מעבר לתגובות בפורום