ביקורת הסרט משפחת סופר על 2

סרגיי ליטבק
19-06-2018 18:54

אחרי שהצילו את העולם פעם אחת, משפחת סופר-על חוזרת בחילוף תפקידים מעניין

זה קרה ב2004, בלי שהכנו את עצמנו, קיבלנו לחיינו את "משפחת גיבורי העל" סרט מצויר שהיה מצוין, ובו היו את כל האלמנטים של הסרט הטוב, אבל כמו רוב הסרטים מהתקופה של שני עשורים האחרונים, משום שבאו בתקופה של רבים אחרים, אזי הם נזכרים פחות טוב. דיסני ופיקסאר אכן מצאו נוסח לסרט טוב, קליל מצד אחד ומצד שני מלא באלמנטים הנדרשים כדי שהסרט לא יהיה קיצ'י מדי ועדיין יהיה מעניין. ואכן בזמנו הסרט הצילח להשאיר רשום של אחד כזה. אני חושב שרוב אוהבי הסרט קיוו וציפו להמשך, אבל במציאות של היום, של סיקוולים ופריקוולים אין סופיים (בעיקר של אלו הלא מעניינים או בכאלה שהתוצאה הסופית שלהם מעצבנת כי בזבזנו את זמנינו עליהם).

אז אחרי 13 שנים, ״בראד בירד״ מחזיר אותנו אל המשפחה הכי סופרית וממשיכה את הסיפור, אפילו מאותה נקודת זמן שהחלק הראשון הסתיים (כבר יכול להזהיר כי ספויילרים לפניכם). במבט חטוף על היסטוריית הבימוי שלו, ניתן לראות כי מרבית עבודותיו היו מצוירות ואילו בבמוי אנשים אמיתיים, היתה הצלחה מועטה יותר. אבל להבדיל מהסרט הראשון, שהיה פשוט יותר בסיפור שלו, החלק השני (ככל הנראה משום הרצון לשמור על איכות גבוהה) היה למורכב יותר ואף אולי מורכב מדי?! טוב זה לא סאותפארק, אבל זה עדיין סרט מצויר שמיועד לילדים.

משפחת סופר על 2

למרות שהצליחו לעצור את מזימת הרשע הקודמת, העולם עדיין תחת חוק שאין בו מקום לגיבורי העל. מאידך, אייל מדיה עשיר מאוד, רוצה לשנות את הגזירה ולקדם חקיקה של החזרת גיבורי העל אל הרחובות. לצורך כך, הוא ואחותו, מגייסים את הנערת הגומי שתציל את העולם מכל רע ותעשה את זה בסטייל ובעקר הכי פחות הרס שגיבורי על יכול לעשות. הבעיה היא שכדי לעשות את זה, מישהו חייב להשאר בבית ולשמור על הילדים ואם זו לא האימא, אז זה האבא וזה מר' סופר-על. אבל האם זה ייתכן וגב' סופר על עושה משהו יותר טוב ממר' סופר על? או שזה נדמה לו?

כך או אחרת, נראה שהסרט מציג לנו נקודת מבט חדשה, של משפחה חדשה (לא, לא של שני אבות או שתי אימהות) אלה של אבא בבית ואילו אימא היא זאת שמצילה את העולם, היא זאת שמלכדת את המשפחה ומצילה ושמקדמת את העלילה.

ללא צל של ספק שזהו סרט משפחה מהסוג החדש, עם ציון של 8.5 לפחות אם לא יותר ועם מסר חושב לא פחות, לא רק שתם עידן הגבר הקלאסי, אלה שאישה יכולה גם כן להיות ראש החנית של המשפחה הגרעינית, אולי בנזקים מועטים מאלו של הגבר.

מעבר לתגובות בפורום