חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

מגבר משולב SPEC RSA-F33EX במבחן | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

מגבר משולב SPEC RSA-F33EX במבחן

גודל אות: Decrease font Enlarge font
SPEC RSA-F33EX SPEC RSA-F33EX

שנת 2018 כאילו פסחה מעליו. בזמן שכולם מייצרים מכשירים הכוללים מכונת קפה ומשאבה לאופניים הוא נותר כזה של פעם - רק הצליל מעניין אותו. האם באמת יצליח השמרן לשמור על יכולת שתתאים למתחרים? הכנסו וגלו

פתיחה

כבר אמרתי בעבר שהכיוון ברור. ההגברה הדיגיטלית מראה סימני השתלטות מסוימת. והנה, עוד אחד כזה נחשף באוזני, ממש כאן בסלוני על המדף. ההיבט הטכני לא תמיד מעניין, איזה צ׳יפ יש שם גם לא חשוב. בסופו של דבר, רק הצליל קובע. ואם לפני עשור אמרו שדיגיטלי זה דראעק, כדאי ומומלץ לחשוב היטב לפני שטוענים זאת שוב. וכל כך למה? בדיוק בגלל מגברים כאלה.
אז כן. כבר בפרונט של המגבר יש אימרה - ״מגבר אודיו אמיתי״. כמו ״הרמקול הטוב בעולם״. השאלה היא מה מגבר אודיו אמיתי צריך לעשות חוץ מלהשמיע אודיו שהרי, איך שלא תסובבו את זה, זה כבר אמיתי. אבל אימרה כזו - ״מגבר אודיו אמיתי״ עלולה להיות מאוד נפיצה ביחס לאיך שיצא בביקורת. אי לכך, כיוון שהפעם אני בוחן ״מגבר אודיו אמיתי״, החלטתי אני ועצמי בישיבה מסודרת כולל סיעור מוחות, שאותו אבחן כפי שבחנתי את שלל המגברים שעברו תחת אוזני למרות שעליהם לא התנוסס הסלוגן ״מגבר אודיו אמיתי״. וכפי ששמתם לב, אני לא מאוהב בסלוגנים מהסוג הזה.
מגבר דיגיטלי זה כבר in.

SPEC RSA-F33EX

 לאחר שיצא לי להתרועע עם כמה כאלה בסלון ביתי אוכל לדווח לכם שזהו. הדיגיטלים כבר לא מה שהיו פעם. זוהי אינה נחלתם של בודדים מהיצרנים אם כי רובם כבר הבינו (כנראה) איך להפיק מדיגיטל משהו שכבר מפיק מוסיקה. המגבר המדובר, גם הוא, כאמור דיגיטלי.

SPEC RSA-F33EX במבחן!

המגבר כבד משקל, בנוי לתלפיות כאשר לתחתית המגבר צמוד מדף עץ שרגליו עשויות עץ מייפל והמדף עצמו  עשוי מעץ אשוח אשר משמש בין היתר לבניית פני הכינור ואילו תחתית הכינור בנויה ממייפל. קשה לי להגדיר כמה השילוב הזה הוא השילוב הנכון לאודיו אבל אני אתן להם את הקרדיט שהעניין נבדק ברמת איכות הצליל ולא עוד גימיק רומנטי. המגבר מספק 120 וואט לערוץ ב-4 אוהם, 90 וואט ב-6 אוהם ו-60 וואט ב-8 אוהם. זה אומר שהוא מכפיל את עוצמתו בין 8 ל-4 אוהם. עם זאת, למגבר כניסה מאוזנת אחת ושלוש כניסות לא מאוזנות. אם ממש תתעקשו, תוכלו לרכוש שלט ניפרד למגבר אשר מגיע כשתי יחידות כאשר אחת מהן מתחברת לאחורי המגבר ומשתמשת כקולט ושלט מתכת מסיבי המשמש כמשדר. האופציה לשלט ולא כחלק מהחבילה מגיעה מהטענה ששלט פוגע באיכות הצליל. אבל אנחנו כבר מכירים היטב את היפנים. לבנות ציוד הם יודעים, להגזים בטיעונים אודיופילים הם גם יודעים. וכאן, למזלם הם מספקים שלט. באותה מידה היו יכולים להטמיע אותו בפנים ולא היה קורה שום דבר לצליל. אבל איך יהיו ״דת״ אם לא יגזימו במשהו.

SPEC RSA-F33EX

 על פניו מגבר של 60 וואט ב-8 אוהם אמורים להיות גבוליים על הרמקולים שלי. מעצם העובדה שהוא מכפיל את עצמו ל-4 אוהם הרמקולים שלי נפגשו איתו באמצע, ב-6 אוהם, ב-90 וואט שזה כבר נתון שעושה להם נעים יותר.

אז איך נשמע?

  Mahler : Symphony no.2 London Symphony Orchestra, dir. Georg Solti

פתחתי את המבחן ביצירה קלאסית משום שהדבר הראשון שמעניין אותי זו היכולת שלו להצליח לשחזר כלי תזמורת באופן טבעי, נכון, ״מוסיקלי״ ומשכנע. הצליל הראשון כבר סוגר לי את החלק הראשון של הסיכום. הדיגיטלים כבר לא מה שהיו פעם. הם פשוט עוד טופולוגיה טובה מבין הטופולוגיות שכבר לא ממש צריך להזכיר אותה ולהניח אותה על מאוזניים ביחס לטופולוגיות האחרות. היא, כמו טרנזיסטור ומנורות, מביאה איתה יתרונות וחסרונות לעומת העבר שיתרונות היה קשה למצוא בה. כלי קשת נשמעים ״נכון״. אין לו ״שפיצים״ שהופכים את הצליל לבלתי נסבל/סינטטי ולא משכנע. באסים הם בסים, כינורות כפי שאני מכיר ויודע שהם צריכים להשמע. כך גם כלי נשיפה שפשוט מדווחים לי כמה המגבר הזה מהיר, מדויק ומפורט. אבל השיא הוא דווקה בשקט. המגבר הזה שקט בצורה בלתי נתפסת. זו הסיבה שהוא מצליח לחשוף רמת פירוט מאוד גבוהה מכל המתרחש מאחורי הכלים. אותה ״רצפת רעש נמוכה״ או כפי שאנו נוהגים להגיד ״חושך״, מעשיר מאוד את חווית ההאזנה. התוצאה במוסיקה קלאסית סימפונית דינמית מאוד, טבעית להפליא ובהחלט מפורטת במיוחד.

 הערה: מה שפחות הלהיב אותי זו הבמה. אמנם הבמה גדולה, מוגדרת ומאוד מפוקסת אך חסר לי מעט עומק. עוד    מטר קדימה ואחור היה מסדר לי תוצאה הרבה יותר מרשימה ממה שיש לו כרגע בגזרה הזו והיה הופך את התוצאה לפשוט מושלמת.

 

Ben Webster stormy weather

ממשיכים עם מוסיקת ג׳אז. כאן אני מחפש ראשית את הבמה. זה משום שכבר הבנתי שהוא טבעי, בעל יכולת הפרדת כלים מעולה, מפורט ושקט מאוד. והנה, במה היא כמובן תלויה בתוכן ובמה שאנו מבקשים לקבל בתוכן הנשמע. במוסיקה קלאסית אני מחפש במה גדולה - דרמה. במוסיקת ג׳אז עדינה אני מחפש במה צנועה יותר, אינטימית אך עדיין הולוגרפית. אז כאן, אינטימיות אני מקבל, גם מימד נכון של הכלים. בטח אתם מחפשים שאני עכשיו אתלונן על ההולוגרפיה. אז לא. היא גם הולוגרפית בהחלט.

SPEC RSA-F33EX

אם נתרכז בכלים נגלה פסנתר בגודל משכנע, עם הניואנסים המאפיינים אותו - עץ, חמימות ודינמיקה. כך גם כלי הנשיפה ממתכת. קל מאוד להבחין ממה הם עשוים, הדינמיקה מסדרת לי גם מידע על עוצמת הנשיפה שהשקיע הנשפן. בנוסף, כלי הקשה נשמעים נהדר. ממוקמים נכון בבמה, עם יכולת מרשימה להציג טרנזיינטים וכמובן, איך לא, השקט הזה שמסדר לנו דינמיקה מעולה. אבל השוס האמיתי הוא ביכולת של המגבר צנוע הוואטים לטפל בתחום הנמוך. הוא מדויק, מוגדר, שולט היטב ונוכח. זה אולי הבס הכי איכותי שיצא לי לשמוע במגברים בטווח מחיר הזה.   



מכאן אני רץ לאתגר הגדול - קולות אדם. שם אני יודע בדיוק מה אני מחפש ממגבר. זה משום שרוב הציוד שלי ששודרג, והביא אותי לתוצאה שאיתה אני חי כרגע, והיא מאוד לטעמי, זה מבחן קולות אדם. אם אלה מצליחים להעביר את המגבר זה כבר מעולה. אבל מגבר משולב במחיר הזה, שמתרכז באמת באודיו נטו, לא זול במיוחד, נטול כל פיצ׳ר שמצביע על שנת 2018 בלוח השנה (בקושי שלט), אני לא מצפה לציון עובר אם כי ליכולות לפחות מעולות. וכך בדיוק הוצגו דרכו זמרים. גם פיטר שרייאר וגם פברוטי ובדרך אמה קירקבי ואפילו יסמין לוי היו חלק מהסשן הזה. התרכזתי, חיפשתי את המקום בו הוא יפול, יציג לי דיגיטציה כזו שתגרום לי להצביע על עצמי ולהגיד ״אין מה לעשות, הדיגיטל לא שם״ ובסופו של דבר זה לא קרה. הצליל היה פשוט מצוין.

 


בנימה אישית
 

הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש. לצאת מהסטיגמה. היו כמה פרמטרים שהמגבר הזה הציג שמגברי מנורות סופר רומנטים היו יכולים רק לחלום עליו בשילוב שליטה מעולה בתחום התחתון. היו גם חסרונות קלים כאלה, שלא קשורים להיותו דיגיטלי. חסרונות כאלה שמצאתי גם במגברים אחרים, שאינם מושלמים, בטופולוגיות מוכרות וותיקות יותר. הדיגיטלים כאן, הם נשמעים מעולה, אני מכיר בזה, האוזן שלי שותפה לדיעה הזו והגיע הזמן שזו הסטיגמה תעלם מן העולם האודיופילי.  

 
נקודות ציון

העמדה

למגבר שיכוך מובנה ברמה פשוט מעולה. ההבדל בין הנחתו על מדף יעודי איכותי ויקר להחריד היה זעום. אי לכך, העמדתו על הרצפה גם לא תצליח לשבור את רוחו.

התאמה לרמקולים

ב-8 אוהם מדובר במגבר 60 וואט צנוע שמכפיל את עצמו ובאמצע תפגשו את האמצע. 90 וואט ב-6 אוהם. הוא יניע כל רמקול שפוי אך עשוי להרגיש מאוים מרמקולים קצת קשים להנעה בעלי עכבה של 8 אוהם. עדיין, 60 וואט יש לו שם.

משפחת צליל

תתפלאו. מדובר במגבר נטרלי נוטה לחמימות. עם זאת, רמקולים אנליטים עלולים להשמע חריפים מעט (רק מעט) אבל רמקולים נטרלים ישמעו מאוזן מאוד דרכו.

שלט

אפשר לקנות לחוד. במקור מגיע בלי שלט, וזה נורא לדעתי לבחור באופציה המקורית. עשו לעצמיכם טובה, תוסיפו שלט לחבילה. בכלל, היום בשנת 2018 אין מצב בעולם שמוצר בלי שלט יכנס לארץ. ומכאן אני פונה ליבואן, מגבר בלי שלט זה כמו סיגריה בלי מצית.

SPEC RSA-F33EX

סיכום
 

טוב. זה שהוא ניגן אודיו זה ברור. כמה אמיתי האודיו היה? יש צליל - יש אודיו. אז הוא מגבר אודיו אמיתי. השאלה כמה הוא טוב ביחס למתחרים שלא מחזיקים בסלוגן הזה. אז הוא טוב. לא הכי טוב, לא מושלם אבל בהחלט מגבר ברמה מאוד גבוהה. זה מתבטא באיכות בניה מצוינת, עיצוב מעניין המשלב כבר במבנה מדף עץ אודיופילי עם שיכוך מעולה. אבל כל אלה לא הופכים אותו ל״מגבר אודיו אמיתי״ מה שהופך אותו לכזה הוא מבחן התוצאה.

SPEC RSA-F33EX

במבחן התוצאה אין לי צל של ספק שמדובר במגבר משולב מצוין. כמה מצוין? אין סיכוי שמישהו יקשיב לו ויסיק מסקנה שלא מדובר במגבר שעושה את מה שאני מצפה ממגבר איכותי לעשות. ובכל זאת, יש לו משהו ששם אותו במקום אחר. מנסיוני עם מגברים דיגיטלים יש להם יתרון מוחלט על פני מנורות למשל בתחום התחתון. מכל מה שבחנתי ושמעתי עד כה הדיגיטלים היו מדויקים יותר, מהירים יותר וחשוב לא פחות, דינמים יותר בתחום התחתון. מאידך, הם בדרך כלל סובלים מתחום אמצע אנמי, במקרה הזה, כמו שבהחלט מתרחש לאחרונה, הצליחו המגברים הדיגיטלים להשתלט על הברדק הזה והפכו את התוצאה מתחום אמצעי אנמי וחסר אנרגיה לכזה שבהחלט אפשר להגדיר כמתחרה ישיר בכל הטופולוגיות כל מגבר ורמתו. רמתו של זה אגב, היא בהחלט בגזרה הזו שמכנים ״איכות קצה״.

שורה תחתונה: ״מגבר אודיו אמיתי״ זה תיאור מופשט ליכולות המורכבות שהוא מציג. פשוט מעולה!

מחיר: 42,000 ש״ח

אחריות ושירות: sonic bliss

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (16 תגובות פורסמו):

avatar
ברקצ 1970-01-01 02:00:00
סקירה מעולה כרגיל. רק ברשותכם - מגברים שפועלים בקלאס D אינם מגברים דיגיטלים, והשימוש באותו מונח שבו משתמשים להגדרת מקורות (דיגיטלי סידי/קבצים מול אנלוגי פטפון) רק מבלבל. כמי שחי כבר שנים בהנאה עם מגברי קלאס D זה לא מפתיע אותי שניתן להגיע לתוצאה יפה עם הטכנולוגיה הזאת. כן ירבו.
avatar
Sol 1970-01-01 02:00:00
נהנתי לקרוא :בעד: למרות שמחירו אינו זול יחסית לנתונים. לפי כתיבתך,לרוכשי מגברים כדאי לשקול גם אותו. אוהב את העיצוב.
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
נמר נהניתי לקרא :שתוי:
avatar
exupgh12 1970-01-01 02:00:00
כיף לפתוח את בוקר שישי עם כתבת בחינה כמו זו, תודה נמר. בבנימה אישית, איך המגבר הנ"ל מתמודד מול מגברים "קונבנציונאלים" ברמת מחירו? בסופו של יום טכנולוגיה היא כינור שני לתוצאה, רוצה לומר - בחירת רכיב לסטאפ תתבצע ע"פ איכות סונית (בסטאפ) ולא ע"פ טכנולוגיה.
avatar
zariel 1970-01-01 02:00:00
סקירה תמציתית ואיכותית, המוצר "חתיך " להחריד, ביצועים יפים , המחיר, נו... חן חן נמר.
avatar
zs 1970-01-01 02:00:00
עדיין מוכרים מגברים בלי שלט....? ועוד מהטכנולוגיה האחרונה החדישה כביכול.. ולמה חיבורים לרמקול כמו ברסיבר שלי..או שזה רק נראה כך? סליחה שאני נודניק אבל זה בולט לפחות לי. כמובן כל זאת ללא קשר לאיכות הסונית,לא שמעתי.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
עדיין מוכרים מגברים בלי שלט....? ועוד מהטכנולוגיה האחרונה החדישה כביכול.. ולמה חיבורים לרמקול כמו ברסיבר שלי..או שזה רק נראה כך? סליחה שאני נודניק אבל זה בולט לפחות לי. כמובן כל זאת ללא קשר לאיכות הסונית,לא שמעתי. כבר כמעט ולא מוכרים מגברים בלי שלט. אבל יש כמה ״חרדים״ שחושבים שזה באמת הורס את הצליל. לגבי החיבורים. הם אולי נראים פשוטים אבל הם מסיבים במיוחד. תבוא לשמוע.
avatar
איציק ירקוני 1970-01-01 02:00:00
יופי של סקירה:בעד: נמר.. איך מתמודד המגבר עם הרמקולים שברשותך מול מגברי טרנזיסטורי באותו רמת מחיר. האם הוא יותר סטרילי?
avatar
רוזי1 1970-01-01 02:00:00
תודה על הסקירה. המחיר שלו שם אותו בין המשולבים הטובים ביותר. מעניין אם הוא כזה.
avatar
gds 1970-01-01 02:00:00
עדיין מוכרים מגברים בלי שלט....? ועוד מהטכנולוגיה האחרונה החדישה כביכול.. ולמה חיבורים לרמקול כמו ברסיבר שלי..או שזה רק נראה כך? סליחה שאני נודניק אבל זה בולט לפחות לי. כמובן כל זאת ללא קשר לאיכות הסונית,לא שמעתי. Lavardin שנים התעקשו ללא שלט עם ארבע כניסות rca בלבד והיו בחוד החנית של ההגברה המעולה, הם נכנעו ללחץ והוסיפו מנוע לווליום, לא השוויתי בין עם ובלי אך לחברות שדוגלות במינימליזם וללא התערבות אלקטרונית כמו ווליום, בורר, הוספת דאק וכו' יש פינה חמה בליבי כי הן נשמעות מצויין.
avatar
רועי51 1970-01-01 02:00:00
עדיין מוכרים מגברים בלי שלט....? ועוד מהטכנולוגיה האחרונה החדישה כביכול.. ולמה חיבורים לרמקול כמו ברסיבר שלי..או שזה רק נראה כך? סליחה שאני נודניק אבל זה בולט לפחות לי. כמובן כל זאת ללא קשר לאיכות הסונית,לא שמעתי. קצת מתקשה להבין את אלו מבחינתם העדר שלט מגיע אפילו לדרגת "דיל ברייקר", ודאי כך כשמדובר בחברים במסדר האנאלוגי, שנכון למועד הפוסט הזה מחייב התעסקות משמעותית בהרבה יחסית לזו הקשורה עם סיבוב כפתור או שניים במגבר.
avatar
zs 1970-01-01 02:00:00
קצת מתקשה להבין את אלו מבחינתם העדר שלט מגיע אפילו לדרגת "דיל ברייקר", ודאי כך כשמדובר בחברים במסדר האנאלוגי, שנכון למועד הפוסט הזה מחייב התעסקות משמעותית בהרבה יחסית לזו הקשורה עם סיבוב כפתור או שניים במגבר. זה פשוט ,לא כל כך קשה. אחרי שעברתי מכשירים ללא שלט. ונוסף גם הפט .ועברו עוד כמה שנים ושרירי הבטן והרגליים נחלשו קצת. הבנתי שמספיק לי מכשיר אחד ללא שלט. והדור הצעיר של היום, שעוד מעט ימציאו להם כנפיים ע"מ ללכת ממקום למקום . וחוץ מ טידל רון ועוד כמה לא מוכנים גם אם תהרוג אותם לקום ולהחליף דיסק.אז הם יקומו לכפתור הווליום...?
avatar
רוזי1 1970-01-01 02:00:00
Lavardin שנים התעקשו ללא שלט עם ארבע כניסות rca בלבד והיו בחוד החנית של ההגברה המעולה, הם נכנעו ללחץ והוסיפו מנוע לווליום, לא השוויתי בין עם ובלי אך לחברות שדוגלות במינימליזם וללא התערבות אלקטרונית כמו ווליום, בורר, הוספת דאק וכו' יש פינה חמה בליבי כי הן נשמעות מצויין. יש חברות עם שלט שנשמעות מצוין. מכיר כמה מכשירים בלי שלט שנשמעים ממש לא משהו. (יותק קל לייצר מכונית בלי מזגן - זה פוגם בתפוקת המנוע ומוסיף סיבוכים ומורכבות לתכנון)
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
עיקר האזנה אצלי בדרכ בשעות הערב המאוחרות סביב 22:00 וצפונה.. (והאזנה מסוג אחר בימי שישי בבוקר ומידי שבת כשמתאפשר ) בשעות הערב, לאחר שבנותיי הלכו לישון, שעת נחת מול ה TV עם אשתי (עד שנרדמת )...משאיר לי לאחר מכן את הסלון חופשי לשמיעה מרוכזת...יושב בספה, מוזג כוסית יין, עוצם עיניים ונשאב למוזיקה (ונשאב מהמציאות והשגרה), מוזיקה אני נוהג לשמוע בווליום יחסית מרוסן, יחד עם זאת כל קטע/שיר ב gain אחר ולפעמים מרגיש שהווליום מעט חזק יותר או להפך מוחלש..תלוי בשיר / קטע הספציפי...הקדם הגברה שאיתו עבדתי עד לפני חודש בערך היה ללא שלט ומצאתי עצמי בכל שיר / שניים נאלץ לפקוח עיניים, להניח את הכוסית יין בזהירות וקם בזריזות מהספה לפני שמישהי תקום אצלי בבית עם הווליום חזק מידי...או חלש מידי... עניין זה בהחלט ביאס אותי קלות וגרם לי לחשוב על שדרוג ל קדם עם שלט רחוק. עבורי שלט זה דיל ברייקר בהחלט.
avatar
isac69 2018-11-07 07:51:29
עם כל הכבוד למגבר הזה במחיר שלו אפשר להשיג "מפלצות " הגברה כמו של מקניטוש או ברייסטון שיניעו כל רמקול ללא שום מאמץ .
avatar
נמר 2018-11-07 15:55:00
עם כל הכבוד למגבר הזה במחיר שלו אפשר להשיג "מפלצות " הגברה כמו של מקניטוש או ברייסטון שיניעו כל רמקול ללא שום מאמץ . ועם כל הכבוד למקינטוש וברייסטון אפשר להשיג במחיר הזה נלסון פס שיניע כל רמקול בלי כל מאמץ. לא הבנתי את הטענה שלך ומה הקשר בינה לבין כבוד וכושר הנעה של רמקולים.
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: