דדפול 2 - ביקורת סרט

סרגיי ליטבק
21-05-2018 17:35

הומור וולגרי, בדיחות שמודעות לעצמן, פרצופים מעוותים, האם הקונספט מיצה את עצמו בסרט דדפול 2? צפינו וחזרנו עם מסקנה.

זה היה לפני שנתיים, באמצע מסלול החיים בעולם הקולנועי של מארוול, הגיח למסך הכסוף "דדפול". הבחור הזה שלא דופק חשבון לאף אחד, לא בשפה בה הוא משתמש ולא בנושאים שהוא מדבר עליהם (גם אם זה על הסרט שלו עצמו או סרטים אחרים הקיימים בעולם – "חוקר קולנועי מזורגג בפני עצמו"). יחד עם זאת, דדפול לא באמת היה למבקר קולנועי, אבל התגלה כדמות מצחיקה אשר לא דפקה חשבון לאף אחד. בסופו של יום, הסרט הראשון הצליח להשאיר רושם של דמות עם חוש הומור, אולי מלוכלך מדי (כי כן, לפעמים צריך גם טאקט).

אם מישהו לא זוכר על מה היה הסרט הראשון (או רוצה לעיין בביקורת שכתבתי לפני שנתיים, מוזמן לעיין בקישורית הבאה, הנאה לא מובטחת כלל וכלל: דדפול).

דווקא בעת כתיבת השורות הללו, אני חטפתי זבנג שלא ציפיתי לו. כאשר צפיתי בסרט הראשון, כבר אז נראה לי כאחד שמיצה את עצמו. בדיחות ילדותיות של פלוצים ודאחקות על הדמויות? (גם כאלו אותן גילם השחקן ראיין ריינולדס בעצמו). אבל את ה"חרא הזה" כבר ראינו ב-"סאותפארק", וזה היה הרבה יותר קורע אז וגם היום. אני לא יודע להגיד האם ציפיתי למשהו, אבל רציתי לראות משהו מעניין יותר מדמות אשר בכל משפט שני, תזכיר לי שאני רואה סרט, ש"זוהי בדיה הוליוודית והשחקן הוא בכלל מעפן" ובלה בלה בלה... הבנו את זה בפעם הראשונה, אפשר להתקדם הלאה, אבל לא בסרט הזה (אני לא מכיר ולא קראתי את הקומיקס, וזה לא מעניין אותי, אני רואה את הסרט ואני רוצה להנות ממנו ולא לשבת לראות מופע סטנד אפ. רק עכשיו גיליתי מי הבמאי שאחראי על הסרט הזה וזה גרם לי לתחושה לא נוחה של, מה אני חושב עליו עכשיו?!

דיויד ליטץ' הוא אחד מהשותפים לפעלולים בטרילוגיית "מאטריקס" (זה ועוד 80 סרטים או משהו), אשר ביים לראשונה ודווקא את קיאנו ב"ג'ון וויק", לפני 4 שנים (השותף הוא צ'אד סטאהלסקי, אשר המשיך את עלילותיו של ג'ון וויק והולך לסיים את הטרילוגיה הזאת בשנה הבאה – כנראה). אבל למרות היסטוריה ארוכת שנים בתחום הקולנועי, רק לפני 4 שנים הם התחילו לשבת על כיסא הבמאים. דיויד אשר המשיך עם "פצצה אטומית", (וסרט קצר על סלין דיון, אוותר עליו בחישוב, אבל אוכל להגיד כי עכשיו הבנתי את הבדיחה בסרט עליה) וזהו סרטו השלישי בבימוי מלא.

זהירות, כמה ספויילרים לפניכם, ראו הוזהרתם – או שיש  לכם זיכרון ממש קצר, אז שוב – לא שם זין! ממש כמו בשומרי הגלאקסיה, גם הסרט הזה בחלק השני של הסדרה, הולך לדבר על המשפחה וכמה שזהו סרט משפחתי, וכמה כולם צריכים לחבק אחת את השני ולשכב אחד עם השני (טוב האחרון לא באמת היה, אבל כמו שהבנתם, בהמשך לדדפול, גם אני לא שם קצוץ) אבל באמת, כשראיתי את הקטע של "משפחתי" בדדפול, הבנתי שאני אשכרה נרדם בסרט, וזה היה משעמם, כי גם בשומרי הגלאקסיה זה קרה בדיוק אותו הדבר, כאילו למארוול אין אופציות להמשך סיפור שונה ממה שיש להם במסגרת?!

חברתו של דדפול מחליטה להסיר את הברזל מאזור "הרבייה" שלה, בכדי לשמח את דדפול שעכשיו יכולים להיוולד להם תינוקות מכוערים ומטומטמים כמותם בדיוק ודווקא אז נכנס נבל והורג אותה במקום. בכדי לאכול את עצמו למוות, דדפול מחפש להתאבד בכל דרך אפשרית, אבל ללא הצלחה מרובה. חבריו ה-XMAN, מחליטים לקחת אותו תחת חסותם כדי להגן עליו ולעזור לו לצאת מהדיכאון ובמשימת חילוץ ראשונה, ילד שמנסה לשרוף באמצעות אגרופיו את המועדון בוא הוא חי, כי כנראה שמתעללים בו שם, דדפול הורג את אחד המפקחים. אז הילד ודדפול נעצרים ונלקחים למעצר מוטנטים, אבל מוטנט אחר (קייבל), שמגיע מהעתיד, מגיע כדי להרוג את הילד (דווקא). דדפול, אשר קיבל רמיזות מאהובתו שכבר נמצאת אי שם בצד השני של החיים, לשמור על הילד, מנסה לעשות כך.

ובכן משם הדברים מתגלגלים ודדפול מתחיל לבנות צוות של... וכאן אני סיימתי, מכאן, אתם הולכים לבית הקולנוע ורואים את הסרט, אני כאן כדי לכתוב ביקורת, לא בכדי לספר את כל הסיפור של הסרט, אז זדיינו אל קופות ותקנו כרטיסים!!!

גולשי ה- IMDB נתנו לחלק הראשון 8.0 ואילו החלק השני מתחיל מ-8.4 ויש מצב שהוא אף ישאר במספרים הללו ואילו דעתי אינו עולה מעל 7.4. הוא סרט טוב, לעיתים אף מצחיק, אבל איכשהו אני לא הצלחתי להתחבר אל רוב הבדיחות, אולי אני עדיין מחפש משהו יותר מתוחכם או משהו שיגרום לי לחשוב טיפה יותר, (מאיזה סרט אני זוכר את השורה הזאת?).

דדפול 2

Deadpool 2

ארה"ב 2018

אורך הסרט: 119 דקות

שחקנים: רייאן ריינולדס, ג'וש ברולין, מורנה בקרין, טי ג'יי מילר, זאזי ביטס

במאי: דיויד ליטץ'

מעבר לתגובות בפורום