ortofon Centuary ראש במהדורה מוגבלת

נמר לוי
07-05-2018 22:03

ortofon חושפת ראש מיוחד, ברמת ״על״ לרגל 100 שנות פעילות. רק 100 יחידות ימכרו והמחיר...

100 שנות פעילות מאחורי יצרנית רכיבי האודיו האנלוגי המכובדת הזו. 100 שנים זה זמן מתאים לייצר ראש במהדורה מוגבלת.כמה מוגבלת? 100 יחידות על הבסיס של יחידה לשנה.

ortofon Centuary

 

 

מדובר כמובן על ראש בתקן mc באיכות בניה היסטרית ובחירת חומרים מיוחדת כאשר הקנטילבר עשוי מיהלום, גוף הראש עשוי מטיטניום ובקיצור, state of the art וכל המשתמע מכך.

הנתונים הטכנים אינם חורגים מהסטנדרט המוכר. אבל כבר אנו מכירים את הקשר בין הנתונים על הנייר לבין היכולות הסוניות (אין תמיד קשר כזה). אבל בכל זאת, בגלל שאנחנו נחמדים מאוד, נציג לכם אותם.

 

ortofon Centuary

 


הראש הזה אמור לסמן את היכולות הגבוהות של אורטופון הוותיקה. הוא אמור לסמן 100 שנות פעילות שמדווחות על 100 שנות נסיון מוכח ביצור ראשים. אבל נספר לכם קצת על החברה.

ortofon נולדה בדנמרק והיא הוותיקה והידועה בעולם בתחום ייצור ראשי פטיפון. שם החברה לקוח מהמילים היוניות "orto" אשר משמעותה מדוייק/נכון ו "fon" שמשמעותו צליל/סאונד.
בשנים הראשונות עסקה החברה בפיתוח מוצרים הקשורים בצליל וסאונד,הקלטה וסנכרון לתעשיית הקולנוע שהייתה בראשית דרכה. בשלהי המחצית הראשונה של המאה הקודמת וההתפתחות הטכנולוגית של הקלטה וחיתוך פיתחה החברה מוצרים ייחודיים לשוק המתפתח וגדל. בשנים אלו פיתחה ויצרה את ראש ה-MC הראשון בעולם,את הזרוע מדגם A212 המהווה עד היום פריט אספנות מבוקש ובשנת 1959הציגה את ראש ה-MC הסטריאו הראשון בעולם - המיקוד העסקי של החברה בשנים אלו היה בשוק השידור וההקלטות. בשלהי שנות השבעים הוצגו סדרות ראשים קלים ומודרניים MC 10/20 וסדרה יקרה ויוקרתית MC 2000/3000
אורטופון הפכה לפופולרית מאוד בקרב יצרני הפטיפונים כאשר חלקם הרב משתמש בראשים שלהם כברירת מחדל. ההחלטה הזו של יצרני הפטיפונים להישתמש בראשים אלה נולדה בזכות היכולת של אורטופון להגיש ללקוח ראשים זולים שנשמעים נהדר.
יחד עם זאת. אל לנו לשכוח דגמים שהיו מאוד פופולרים בישראל כמו ה-Cadenza וה-Kontrapunkt שבאו אחרי ה-Jubilee האגדית (שלושתן שימשו אותי נאמנה).
Cadenza_Red
בנוסף, אי אפשר לשכוח את ה-Night Club ששימשה כל תקליטן שכיבד את עצמו וכנראה האוזניים שלכם מכירות היטב את הצליל שלהם אם בילתם במועדונים בשנים ההן.
100 שנה של עשיה, 100 ימי הולדת - לא צחוק. מזל טוב לאורטופון.

 

מעבר לתגובות בפורום