אוזניות היי אנד - Kennerton Vali

נמר לוי
30-04-2018 22:13

האוזניה הזו מצליחה לעשות כמה דברים ששמורים לאוזניות שממוקמות בקצה העליון של הסקלה. כמה היא טובה? הכנסו ותבינו.

לאחרונה, במיוחד בשנה האחרונה, אני מוצא עצמי ניכנס יותר ויותר לעולם הזה של אוזניות. האמת היא שתמיד היו לי אוזניות טובות בבית. את הבייאר 880 שלי מכרתי עם דפיקות לב לטובת ה-t1 החדשה בשביל עוד קצת רזולוציה ופרטים. בחנתי את הפוקאל אוטופיה שעשתה לי צמרמורת בכל הגוף ברמה כזו שרציתי אותה לעצמי אבל וואלה, הרבה כסף לאחד שמבזבז את רובו על הסטריאו המסורתי (רמקולים וזה). אבל זו הנבחנת שברה לי משהו בלב. ולמען הגילוי הנאות, הייתי חייב אותה לעצמי. וכאן מגיע הספויילר. מה שרציתי לקבל למבחן הפך להיות שלי, והסיבה שרכשתי אותה היא בגלל שהיא פשוט הטובה ביותר בקטגוריה הזו למרות כמה חסרונות שעליהם אספר לכם. אגב, אף אחד מהם אינו קשור לסאונד שלה.אני לא נוהג לכתוב ביקורת על מוצר שרכשתי, זה קרה מספר פעמים בודדות במהלך ה-12 שנים בהן אני סוקר באופן רשמי. ולכן, זה עוד אחד מהמוצרים הבודדים שגורמים לי לחרוג ממנהגי.

Kennerton Vali

מה אתם מחפשים...

נתקלתי בלא מעט חובבי אוזניות שנשאלו על ידי ״מה אתם מחפשים מאוזניה?״. התשובות היו די עקביות - ניתוק מהסביבה. אני לעומת זאת מחפש שהאוזניה תספק לי סביבה של ממש. זה אומר שאני כן רוצה לחוש חלל, במה, גודל, מרחב. ואני גם רוצה שהיא תעשה את זה כמו שרמקולים עושים את זה. הפוקאל אוטופיה היא כזו. ומאז לא הצלחתי לשחזר את החוויה הזו עם אף אוזניה אחרת. עד שפגשתי את זו.

מי את בכלל?

מדובר בחטיבת היוקרה של חברת האוזניות הרוסית Fischer Audio המוצרים של Kennerton מושקעים יותר, איכותיים יותר וכמובן מוקפדים יותר. לחברה שני דגמים ואחד נוסף שיחשף ממש בשבועות הקרובים עליו איני יכול לדבר (מבטיח לעדכן). הדגם הנבחן הוא האמצעי, מתחתיו ה-Magister Pro והבכיר נקרא ODIN העשוי גם הוא מעץ בשילוב פלדה ועור, אך בעל יחידת פול ריינג׳ פלאנרית. דהיינו, אוזניות פלנאריות. אחד המאפיינים של האוזניות מבית היצרן הזה הוא השימוש בעץ ״כבד״, בעיצוב מאוד בולט שמקנה לאוזניות נוכחות מרשימה על הסטנד ועל הראש.

Kennerton Vali

בנוסף, לחברה שלל סוגי אוזניות in ear, מגבר אוזניות, כבלים והמוצר החביב עלי, סטנד מהמם לאוזניות שכשהוא ארוז, יראה לכם כאילו בתוכו בקבוק ויסקי משובח.

 Kennerton Vali

לאוזניה יחידת פולריינג׳ בקוטר 5 ס״מ המיוצרת במיוחד עבור Kennerton על ידי Peerless Tymphany, המטרה היא לייצר יחידה סופר נצילה ויחד עם זאת לשמר את היתרונות של אוזניות בעלי התנגדות נמוכה כשהמאפיין העקרי שלהן הוא דיוק מירבי בתחום הנמוך ויכולת דינמית גבוהה. על הוויסינג והתיבה עצמה אחראים הרוסים. האוזניה מיוצרת בעבודת יד מהתחלה ועד הסוף. העץ המשמש לבניית ה״תיבה״ הוא עץ אגוז פרואני כאשר הסיבה לכך היא שמדובר בעץ צפוף וחזק ביותר כאשר בבדיקות שנערכו במעבדות החברה, נמצא כבעל תכונות המשלבות יכולות אקוסטיות גבוהות ויחד עם זאת רגישות נמוכה במיוחד ללחות.

Kennerton Vali

המפרקים לעומת זאת עשויים מאלומניום ופלדת אל חלד המבטיחים עמידות גבוהה. הרשת עשויה אבץ אינרטי שגם הוא ידוע כמשכך רזוננס מעולה. החיוט עשוי מנחושת בתקן צבאי מתקופת ברית המועצות הישנה כאשר גם שם נעשתה בדיקה ורק הנחושת הטובה ביותר נבחרה בקפידה לדגמי Kennerton. הכבל, היאה לאוזניית היי אנד איכותית הוא כבל נשלף כאשר בקצותיו מיני XLR ובקצה המתחבר למגבר ניתן לבחור באופציה הנדרשת עבור כניסת המגבר המיועד. כריות האוזניים והקשת המשלבת פלדה ועור נוחים להפליא.

מפרט טכני

Kennerton Vali

ההגשה

האוזניה מגיעה בקופסאת עץ שרק מלהביט בה אפשר להרגיש שמישהו כאן ממש אוהב את מה שהוא מגיש לכם. אני מוכן להבטיח לכם שזו אחת האריזות היוקרתיות שתקבלו ברכישת אוזניות במחיר הזה ובכלל. האוזניה שוכנת בתוך תיבת עץ שהיא בעצמה ברמת בניה ואיכות עץ היסטרית. בתוכה שוכנת האוזניה, מונחת על כרית רכה עטופה במפית שעליה לוגו החברה. זו אולי ההגשה המרשימה ביותר שנתקלתי בה בטווח המחיר הזה. ברוב המקרים, הגשה כזו היא נגזרת מההשקעה באיכות המוצר עצמו - דהיינו איכות צליל. במקרה הזה לא כך המצב, מיד אסביר.

Kennerton Vali

סאונד

אני פותח את הסקירה דווקא עם מוסיקה אלקטרונית. משום מה, היתה לי תחושה טובה לגבי הביצועים בגזרה הזו. אתם יודעים, יחידה גדולה, אוזניה מעץ, בנויה כמו טנק, בטוח תעשה את זה טוב. נו טוב, ברור שאני צודק. התחושות שלי לא מטעות אותי לעיתים קרובות. זה בדיוק כמו שידעתי שסקעת ינצח את מויאל בכוכב נולד. במבט לאחור, גם שם לא טעיתי. ולמה אני מתכוון, האוזניה הזו לא מרשימה באלקטרוני. וכל כך למה? משום שהיא הצליחה לחשוף לי את מה שלא טוב בהפקה. היא חושפת את הקומפרסור, את הסינטזה ואת ה״מכשירים״ בהם השתמשו. עם זאת, היכולת של האוזניה הזו לנגן בעוצמה אדירה מבלי לאבד מהיכולת הדינמית, הרזולוציה והפירוט. בקיצור, האוזניה הזו חושפת הפקות אלקטרוניות גרועות וכמו כן, תענג אתכם בהפקות אלקטרוניות טובות. במילים פשוטות - שקופה במיוחד.



ואם נמשיך עם אלקטרוני אפשר לשוט ל״קלאסי״ של האלקטרוני - פסייטראנס. אולי ההרכב טראנס הטוב ביותר שדרך על האדמה בעשור האחרון - Vini Vici (אין מה לעשות - הישראלים הכי טובים בזה). והסאונד שלהם הוא פשוט וואו. וכשאני אומר וואו זה וואו אמיתי. וכאן האוזניה מלמדת אותנו איך צריכה להשמע מוסיקה אלקטרונית עם הפקה מוקפדת. זה ניכר רבותי, האוזניה הזו תגרום לכם לשמוע צלילים שטרם שמעתם. הבס האימתני, התחום הגבוה העשיר והמיד האנרגטי והמאוזן יסדרו לכם שיכרון חושים מהסוג הזה שיניע לכם את הראש גם אם לא תרצו בכך - זה לא דיבוק, זה סאונד טוב ומשכנע.

ואם כבר דיברנו על ״קלאסי״ משהו ״אמיתי״.

Mahler : Symphony no.2 London Symphony Orchestra, dir. Georg Solti

כשלא חסרה דינמיקה, כשלא מתפקששים פרטים, כשהרזולוציה מרשימה והשקיפות יודעת לדווח לכם על הניואנסים שבכלי הנגינה לא ניתן להתעלם מהתחושה של תזמורת סימפונית אמיתית. וכאן רבותי, כאן אני מחפש את היכולת של האוזניה לדמות לי מרחב, חלל, מציאות. זה קורה כבר כששומעים את הקונטרבסים יורים את הפתיח. זה ממשיך עם שאר כלי הנגינה. כינור הוא כינור, ויולה היא ויולה והפרופורציות בניהן הן כמו במציאות. כלי נשיפה נחשפים בחומר, בדינמיקה ובמיקום שלהם. כל כלי נגינה מקבל את המימד שלו כפי שהוא וכפי שהוא ביחס לאחרים. וכל זה מתרחש באיזון מעולה, כאשר השילוב בין אווריריות לחמימות הוא פשוט על הגבול שבין מושלם לקצת פחות מקוסמי. היכולת של האוזניה הזו להביא אולם קונצרטים בצורה כל כך משכנעת לאוזניים הוא משהו שטרם הכרתי בטווח המחיר הזה. אהבתי במיוחד את היכולת שלה לנגן בקול רם, לשמור על ביצועים מעולים ועם זאת, אין אפילו רמז לבהירות כזו שיגרמו לי להנמיך. במוסיקה מהסוג הזה, שאני רוצה לקבל את התחושה של אולם קונצרטים גדול ועוצמתי, האוזניה הזו מצליחה ממש לשכנע אותי שאפשרי ממש לשחזר את זה גם במחיר שפוי.

Kennerton Vali

Deep Purple - Smoke on the Water

אם את שני אלה הוא עשה כל כך טוב אז בטח לא תפלו מהרגליים שאחמיא לו גם במוסיקת רוק. אז כן, הציון גבוה מאוד גם במוסיקה רוק קלאסית כמו ״סגול כהה״ וגם בסיפלטורה. התחושה היא שלא ניתן להניע אותה, לאתגר את הביצועים שלה בשום סגנון מוסיקלי, היא תצליח להעביר אליכם למוח את מה שתרצו לשמוע. גיטרה חשמלית נשמעת מלאה, דינמית, עשירה מאוד. תופים ידווחו לכם כמה האוזניה הזו מסוגלת לשחזר טרנזיינטים. מהירות לא חסר לה, בטח שלא מיידיות. היחידה הזו היא פשוט טיל בליסטי ומפאת נצילותה היא משלבת קלות הנעה ביד אחת אך ללא הנידנוד של יחידות קלות. זה אומר שהיא לא רק נעה מהר היא גם עוצרת מהר ומוכנה כמעט בשיעמום לצליל הבא, מהיר ככל שיהיה, דינמי ומאתגר ככל שיהיה.



בנימה אישית

כל הנכתב בביקורת הוא בתנאי.

הוא בתנאי שבחרתם מגבר איכותי. השקיפות שלה תסדר לכם תובנה שהמגבר הממוקם בנייד שלכם הוא מגבר נוראי, גם זה שבמחשב הנייד שלכם וכנראה שגם בזה של הנייח. היא תסתדר עם מגבר מנורות, טרנזיסטורי, דיגיטלי וחצי חצי. העיקר שיהיה איכותי ומאוזן.

היא כבדה. אל תצאו איתה להליכה משום שהקלוריות שתשרפו יהיה כפולות על אותו קילומטאז׳ שתלכו עם אוזניית ספורט. שבו, תשכבו, תשענו עם הצוואר על המשענת ותנו לה לפנק אתכם. אתם תתרגלו אליה מהר. מקסימום תחזקו קצת את הצוואר. אף אחד לא מת מעוד קצת מסת שריר.

נקודות ציון

נוחות

מעצם החומרים מהם היא עשויה מדובר באוזניה כבדה למדי. מתרגלים לזה ואז זה נוח. ניתן לכוון בקלות את האוזניות לכל ראש עקב טולרנס רחב של כיוונון מכני.

התאמה למגברים

קלה מאוד לדחיפה אך מפונקת באיכות. מדובר באוזניה מאוד שקופה. ככל שתעלו ברמת המגבר כך תעלו ברמת איכות הצליל. האוזניה הזו שייכת למשפחת הצליל הנטרלית. זה אומר שמגבר בהיר יביא אותה לבהירות ולהיפך. כל מגבר איכותי (בדגש על איכותי) בין בהיר לחם יתאים לאוזניה הזו. אני למדתי שנטרלי רוצה נטרלי בצד השני. חפשו את הכי קרוב לשם.

התאמה למוסיקה

בשפה הכי פשוטה שיש - אוכלת הכל ובקלות. אין סגנון מוסיקה, מורכב ככל שיהיה שיאתגר אותה.

Kennerton Vali

סיכום

אז מה אני רוצה באמת מאוזניה? אני מחפש חוויה של רמקולים גדולים בחדר גדול, את הריגוש הזה של הנוכחות האנושית, במה גדולה ומפוקסת. אני מחפש את היכולת הזו להפריד את הכינורות מעצמן ואת הויולות מהן. אני מחפש את אותו הצליל הזה שמגלה לי את הכלי המתנגן עם כל הניואנסים שלו. ומעל הכל, אני מחפש שכל החגיגה הזו תהיה גם אישית, אינטימית. אני מחפש את הזמר הזה שגם אם הוא אינו איתנו, שיחיה בראשי. אני לא רוצה שהאוזניה תנתק אותי מהסביבה אם כי תייצר לי סביבה חדשה, נינוחה כשאני צריך או אגרסיבית כשזה נדרש. אני מחפש שהאוזניה תעשה את מה שהיא צריכה לעשות - לנגן את המוסיקה כפי שהיא. וכשהיא תעשה את זה, ארגיש מיד שזה זה. ואת זה רבותי, האוזניה הזו עושה.

התחום הגבוה הוא קרם, המיד דבש והבס גלידת פיסטוק. יש עוד כמה אוזניות כאלה, היתרון באוזניה הזו הוא שעצם ההפרדה המושלמת בניהם לא הופכת את כל הטוב הזה לעיסה. האוזניה הזו פשוט מנגנת נפלא.

ומכאן אני מסיק כי לא מדובר באוזניה מצויינת אם כי באוזניית ״על״. היכולת שלה לחשוף פרטים היא משהו שאני לא מכיר בטווח המחיר הזה. הקטע הוא שהיא מצליחה לחשוף אותם בכל סקטרום התדרים וזה מבלי להתאמץ כלל. לזה תוסיפו מנה גדושה של עידון וקיבלתם תוצאה שהיא שילוב של רזולוציה, דינמיקה היסטרית, דיוק אודיופילי מוחלט ועידון כזה המפורש על ידי לא מעט חובבים כ״מוסיקליות״.

הנצילות שלה מסדרת לנו התאמה כזו שכמעט כל מגבר יניע אותה. עם זאת, החושפנות שלה גם תספר לכם כמה המגבר שמניע אותה הוא כזה שאפשר להגיד אותו כטוב.

אני מוצא את האוזניה הזו כאוזניית רפרנס אמיתית. זה מתחיל באיכות הבניה ובחירת החומרים (אוי, כמה שהיא נראית טוב) וממשיך ביכולת שלה להעביר לכם תחושה של מוסיקה בחלל אמיתי. ישנן מעט מאוד אוזניות שמסוגלות לעשות את זה. ואלה שעושות את זה, עולות יותר ולטעמי בגזרת התמורה לכסף, תמצאו שה-Kennerton Vali פשוט נותנת יותר.


שורה תחתונה: לא צריך יותר מכמה דקות של האזנה בשביל לשכוח כמה היא עלתה לכם. זה תופס גם למצב בו היא תעלה כפול.

מחיר: 4680 ש״ח

אחריות ושירות: Or Audio


מעבר לתגובות בפורום