הנוקמים - מלחמת האינסוף, ביקורת סרט מרהיב

סרגיי ליטבק
28-04-2018 09:34

ביקורת סרט: "הנוקמים: מלחמת האינסוף" מפגיש על המסך הגדול את גיבורי היקום הקולנועי של מארוול, לפעמים זה עובד מצויין, לפעמים פחות, אבל התוצאה הקולנועית מרהיבה בהחלט.

הרשת כולה גועשת לקראת ההקרנה של "הנוקמים, מלחמת האינסוף" (מסתבר כי זה היה אמור להיות החלק הראשון ובעוד שנה היה אמור לצאת החלק השני, אבל מסתבר כי האולפנים ויתרו על הרעיון והצליחו דחוס הכל לסרט של שעתיים ועשרים). עשור אחרי שטוני סטארק נכנס אל חיינו עם איירון מן, נחשפנו מאז לעולם גדול ועשיר של דמויות עם כוחות על וכוחות אל שונים, אשר נמצאים במלחמה מתמדת כנגד רוע כלשהו. נכנסנו להתפתחויות של דמויות ומשם לסוף "שלב" א' של הסיפור – באמצעות איחוד הגיבורים בסרט "הנוקמים" ומשם הכירו לנו עוד דמויות מהעולם הקולנועי של מארוול והגענו לשלב ב' וגם בזה הסיום הגיע עם התאחדות הנוקמים וכעת הגיע תורו של החלק ג' וסיומו ואיזה סיום זה...

עכשיו גם נתקלתי בבמאי שאחראי על 2 מתוך 3 הסרטים הרווחיים ביותר בכל הזמנים (ג'יימס קמרון) אשר טוען כי נמאס לו כבר מהעולם הקולנועי הזה, למרות שהוא מאוד כיפי ונעים, אבל יש עוד הרבה מה ניתן ליצר ולראות ואיפשהו אני מסכים איתו. אני מרגיש שכבר מיצינו את הרעיון של גיבורי על, שכל מה שהם יעשו, שוב דבר לא יכול לפגוע בהם והם נלחמים כנגד רוע אולטימטיבי כלשהו, כדי להציל את העולם. חוץ מהפסיכולוגיה חברתית תרבותית, לי זה כחסר משהו נוסף, נתבך שונה במקצת, נקודות מבט שונות של האומנות הקולנועית ולא רק אלים מעופפים.

הנוקמים: מלחמת האינסוף
יחד עם זאת, אני לא יכול להגיד הרבה דברים שליליים על סרט החדש הנוכחי, מלחמת האינסוף, זהו סרט מטורף!!! (כמובן שמכאן מתחילים הספויילרים ואני אנסה מאוד לצמצם, אולי לא). הסרט, באורך של 2.2 שעות, מצליח להרכיב פאזל של סיפורים לסיפור אחד עיקרי שבו הדמות של תאנוס, המעוניין לאסוף את כל 6 אבני היקום תחת כפפותיו, הכל בכדי ליצור שוויון אל היקום באמצעות היעלמות חצי מהיקום.

אני יכול להגיד שערבוב ומפגש בין דמויות מסרטים שונים זה כמו התנגשות של עולמות שונים, מדי פעם כיף לראות את זה, אבל לא תמיד. כניסת שומרי הגלאקסיה למשל, בהתחלה זה נראה שטותי, אבל אחר כך משתנה עם הסיפור ומרגיש הרבה יותר חלק, אפילו הקונפליקטים הפנימים שלהם, הרגשות והסיבות של האנשים לפעולות שלהם, נראות טבעיות ונכונות באותן הרגעים שכל אדם כול להזדהות איתם. אבל תאנוס שאנחנו ראינו אותו עד כה, כמשמים והורס, מוצג מאוד אנושי – שרוצה לעשות סדר ושלום, לתת לאלו שאין – באמצעות העלמה של חצי הבעיה ואז הבעיה תיפטר מעצמה.

אז מי מופיע כאן? הצוות של פיטר קוויל, איירון מן וסביבתו כולל ספיידרמן, קפטן אמריקה וחבריו, ואיך אפשר שלא: כל מדינת הוואקנדה... סטראנג', האלק, כל אלו ועוד יהיו לחלק מהסרט המרהיב הזה, שאני לא יכול שלא להמליץ לרוץ כבר עכשיו ולהזמין כרטיסים לבית קולנוע וכבר להזמין עוד הקרנה חוזרת לראות מה פיספסתם בחלק הראשון, אבל שוב אני רוצה להזכיר כי יש עוד חיים ויש עוד עולם אי שם שהוא לא בנוי מגיבורי העל של מארוול, ועד מארוול היה לנו כיף, מקווה שגם אחריו.


מה שמזכיר לי שבעתיד הקרוב, אנחנו הולכים לראות את אנטמן והצרעה (סרט המשך), ספיידרמן, השיבה הביתה 2 (פה זה מתחיל להיות מאוד מעניין) ושומרי הגלאקסיה החלק השלישי (זה בהחלט הולך להיות מעניין בריבוע) ושוב אני מזכיר על הנושא של הספויילרים, החלק הנוכחי, מסתיים בצורה מאוד משמעותית ומשפיע על כל העולם הסינמטי, כך שיש הרבה דברים שקורים שמשפיעים גם על ההמשכונים הללו ומעניין יהיה לראות כיצד הולכים להמשיך את הסרטים הללו מנקודת הזמן של סיום סרט הנוקמים הזה. לפי מה שאני רואה, לצורך הסיום של השלב השלישי, הולך להצטרף גיבור על נוסף (ולא בטוח שהוא יהיה האחרון) – קפטן מארוול (סליחה, גברת מארוול – להלן ממין נקבה). בהמשך למה שנראה בסרט הנוקמים הזה, נראה כי דמויות רבות מוצאות זוגיות, מה שנראה כבלתי אפשרי עבור קפטן אמריקה, ואולי הקפטן החדשה, יכולה לשבות את ליבו של רוג'רס... אך זה רק השערה שלי.

יחד עם זאת, מצפים לנו עוד סרטים והרפתקאות חדשות לפחות לעוד 4-5 שנים. מה יהיה אחרי זה? אולי קאמרון צודק והוא שמכין כבר עוד 5 המשכונים של הכוכב הכחול שלו, אולי אצלו, הדברים יהיו אחרת.

ציון:9.0


הנוקמים: מלחמת האינסוף
Avengers: Infinity War

אורך הסרט: 149 דקות

שחקנים: רוברט דאוני ג'וניור, כריס המסוורת, מארק רופאלו, כריס אוונס, סקרלט ג'והנסון, בנדיקט קמברבראץ', דון צ'ידל, טום הולנד, צ'דוויק בוזמן, פול בטאני, אליזבת אולסן, אנטוני מקי, סבסטיאן סטאן, דנאי גורירה, לטישיה רייט, דייב בטיסטה, זואי סלדנה, ג'וש ברולין, כריס פראט.
 
במאים: אנטוני וג'ו רוסו

מעבר לתגובות בפורום