כתבה בקטנה: אוזניות אלחוטיות - Jabra Elite 65t

נמר לוי
26-04-2018 19:43

אוזניות בלוטות׳ אלחוטיות זה כבר לא טריינד. אוזניות הפכו להיות צורך ולא מעט אנשים רואים אותן כאביזר אופנה. אבל היום, הן קודם כל צורך.

עם האוזניות הללו אני חי כבר חודש שלם. אפשר להשתמש בשתיהן עבור האזנה למוסיקה או באחת עבור שימוש יומיומי לשיחות טלפון והאזנה למוסיקה. כשמוציאים רק את הימנית ומקשרים לנייד, היא הופכת לאוזניית מונו. כששולפים את השניה מהמתקן היא הופכת לאוזניית סטריאו. ככה זה כשחושבים על הכל.

חברת Jabra היא אחת מהחברות המוכרות ביותר בתחום החפיצים לאודיו. בין שלל המוצרים שלה תמצאו רמקולי בלוטות׳, אוזניות בלוטות׳ לטלפון ולהאזנה למוסיקה. המאפיין העקרי של מוצרי החברה זה התקשורת בבלוטות׳. Jabra יצרנית מאוד מתחדשת שמודעת היטב לטכנולוגיה ומודעות לכך שככל שתהיה מעודכנת יותר, כך תהיה רלוונטית. עם זאת, מחירי מוצרי החברה נחשבים לנוחים. בכלל, חברה מעניינת עם אוסף מוצרים מעניין עוד יותר.

Jabra Elite 65t במבחן!

Jabra Elite Active 65t

 

צמד אוזניות בלטות׳ סטריאופוניות נטענות קטנות מאוד ולטעמי נראות נפלא, ממש אביזר אופנה. צמד האוזניות נטענות על ידי ״קייס״ קטן המקנה להן טעינה מלאה בדקות ספורות ומשם תקבלו 5 שעות שימוש. ה״קייס״ מאפשר להטעין את האוזניות 3 פעמים מה שמסדר לכם 15 שעות שימוש בשתי האוזניות. את הקייס תוכלו להטעין עם כבל מיקרו udb דרך המחשב או דרך כל מטען מתאים שבסביבה.

ה-Jabra Elite 65t היא אוזניית true wireless, מה שאומר שאין כבלים כלל. לא בינה לבין המכשיר ולא בין שתי הקפסולות עצמן. זה מסדר חופש תנועה מוחלט. עם זאת, היום בכל הנוגע לאוזניות, true wireless זו המילה האחרונה ומה לעשות, גם המבוקשת ביותר.

איכות בניה

כיאה ליצרן הידוע בהקפדה על איכות גימור ובחירת חומרים נכונה, גם האוזניות הללו בנויות מעולה. הן אוזנם אלגנטיות, מעוצבות ויוקרתיות למראה. יש כאלה שיגידו שהן נראות עדינות למדי. אבל אל תתנו למראה להטעות אתכם. מדובר באוזניה קשוחה מאוד. היא אטומה למים, עשויה מחומרים קשיחים במיוחד וחשוב לא פחות, לדעתי היא גם בלתי נתנת להריסה. אי לכך, היא מקבלת ציון 10 בכל הנוגע לאיכות בניה ובחירת חומרים.

איכות הבניה של קייס האיחסון והטעינה קצת פחות מרשים. הוא עדין יותר, נראה שביר ברמה כזו שחששתי מלבחון אותו נופל מגובה עמידה.

 Jabra Elite Active 65t

שליטה ובקרה

אחת מהאוזניות מצויידת ב״נוב״. הוא מאפשר לכם להגביר, להנמיך ולהעביר שיר. יחד עם זאת, הוא מאפשר לכם לענות לשיחות ולנתק. למרות ה״נוב״ הקטן, מצאתי שביום אחד בלבד ניתן להגיע למצב של שליטה מוחלטת באוזניה. אי לכך, למרות שזה נראה בלתי אפשרי, ג׳ברה עשו עבודה מעולה בגזרה הזו. זו אחת מהאוזניות עם השליטה הכי נוחה ויעילה שנתקלתי בה.

יישומון

לג׳ברה ישום בשם ״סאונד פלוס״ המאפשר לכם לשלוט ביכולות של האוזניה. אחת מהאופציות למשל היא היכולת להכניס לאוזניה רעשי רקע מבחוץ על מנת למנוע ניתוק מוחלט מהסביבה האורבנית, מה שעלול לסדר לך לינה מתחת לגלגל של אוטובוס או תנופה של כמה מטרים על ידי אופנוע. במילים אחרות, בסביבה אורבנית כדאי ומומלץ להשתמש בו. יחד עם זאת, האופציה הזו מאפשרת לכם לפתח יכולות שמיעה בקנה מידה של גיבור על. תוכלו להאזין כמעט לכל שיחה המתרחשת בסביבה שלכם - משהו פסיכי. עם זאת, קחו בחשבון שזה פוגע מאוד באיכות הצליל בזמן האזנה למוסיקה אך עם זאת משאיר אתכם בחיים.

 
אקולייזר

אחד מהישומים החשובים באוזניות מהסוג הזה הוא האקולייזר. במקרה הזה הוא איכותי מאוד. מעבר לעקביות שלו, הוא מסדר לכם בס מוגבר ואיכותי מקפסולה פיצפונית כזו. המפתיע הוא שיכולות הבס של האוזניה הזו, גם במוסיקת דאנס (המתאימה לאימונים), יסדרו לכם פרץ אנרגיה נוסף. האקולייזר מהווה את אחד הפרמטרים החשובים באוזניות מהסוג הזה ובמקרה הזה הוא פשוט מצוין.

 Jabra Elite Active 65t

יש/אין קשר

תקן בלוטות׳ 5.0 מבחינתי הוא התקן הטוב ביותר לשידור אלחוטי לאוזניות. הוא היציב ביותר ולדעתי האודיופילית, גם מעביר את הצליל הכי טוב. והאוזיות הללו תומכות בתקן הזה המהווה בהחלט יתרון משמעותי לעומת מתחרה שמשתמש בתקנים ישנים יותר. על מנת לבחון את היכולת הזו שפיתי בסרט וחיפשתי איזה רגע בו האוזניה והסרט לא יהיו ב״סינק״. העברת הצליל היתה מושלמת כאילו חיברתי חוט. ובתחום הזה, מקבלות האוזניות ציון מושלם.

ביטול רעשי סביבה

ראשית אדווח לכם שאין לה כזה. כנראה החברה חשבה שכך או כך אוזניות מהסוג הזה הן סוג של אטמי אוזניים ולכן הישום הזה מיותר, אני יכול לדווח לכם שיצא שהם צודקים. התאימו את הגומיה הנכונה ביותר לאוזן שלכם ותקבלו איטום מעולה מהסביבה.

זמן סוללה

לא מרשים במיוחד. תקבלו 5 שעות שימוש והקייס יסדר לכם עוד 15 שעות שימוש. זמן הטעינה לטעינה מלאה הוא דקות ספורות ולכן, ההמלצה שלי היא שכאשר האוזניות אינן בשימוש, תאחסנו אותן בקייס. הוא יסדר לכם סוללה מלאה באופן עקבי. אני כמשתמש כבד בשיחות טלפון והאזנה ל״הרצאות״ ביוטויב, מצאתי את עצמי מסיים את היום בלי אוזניות. אי לכך, לא הייתי חי איתן כאוזניית בלוטות׳ לשיחות באופן קבוע אם כי כאוזניה להאזנה למוסיקה בחדר כושר, ריצה או בטיול. במילים אחרות, אדם המשתמש באוזניה לשיחות טלפון לא ימצא את האוזניה הזו כמתאימה ביותר בגלל זמן הסוללה, התלות בקייס לטעינה והסירבול שבכך בכלל. אם היה ניתן להשתמש בכל אחת מהן עבור הישומים הללו והיה ניתן להחליף את אוזניית ימין לשמאל כשנגמרת הסוללה באחת מהן, המסקנות שלי היו שונות.

 Jabra Elite Active 65t

סאונד!!!

החלק החשוב ביותר עבורי. אם בחדר הכושר, בריצה/הליכה בערבים ובהאזנה למוסיקה בכלל. האוזניה הזו, לעומת הדור הקודם שהיה לטעמי לא מוצלח בגזרה הזו, המהדורה החדשה לעומת זאת, עולם אחר לגמרי. חובבי מוסיקת רוק יהנו מדינמיקה מעולה, בס מאוזן וחזק (כשהוא מוגבר באקולייזר) ותחום גבוה רך ומפורט. במוסיקה קלאסית או ג׳אז לא הייתי נוגע באקולייזר. האוזניה מאוזנת כפי שהיא. נכון, זו אינה אוזניה אודיופילית אבל תתפלאו, היא ממש יכולה להציג יוכולת דינמית מעולה בכלי נשיפה, פירוט מצוין והפרדה טובה מאוד בין כלי הקשת השונים ובשירה, היא תסדר לכם פוקוס מרשים בהחלט.

אבל הקטע שלה לטעמי לפחות זו מוסיקת דאנס וטראנס. למרות שהיא לא מצליחה לייצר המון רעש היא כן מצליחה לייצר חוויה מאוד עוטפת, מערבת ומרשימה כמו מועדון ריקודים שה-די.ג׳יי לא הגיע לשם במטרה להוציא לכם דם מעור התוף. שם היא ממש מרגישה בבית. ובסופו של דבר, כשעושים קצת ספורט, זה מה שלטעמי הכי מתאים לשמוע.

סיכום

מדובר באוזניה שמשלבת יכולות סוניות מעולות, עיצוב מרשים ואיכות בניה יוצאת מגדר הרגיל. לחבילת הקומפלימנטים הזו תוסיפו מחיר שפוי וקיבלתם בוננזה. כיצרן, אני יכול להעיד שאני משתמש ג׳ברה כבד. היצרן הזה שיכנע אותי לרכוש אוזניית הבלוטות׳ הראשונה שלי ומאז זו היחידה שאני רוכש. מספר הפעמים שמצאתי את עצמי ניכנס להתקלח עם האוזניה תקועה באוזן - שרדה בהחלט והיא לא אמורה לשרוד את זה. האוזניה הזו פשוט מעולה, החסרון שלה הוא דווקא בקייס שנראה שרצוי שלא ייפול לרצפה (אני ממש מתאפק שלא לבדוק). האוזניות נוחות להפליא. הן נתחבות לאוזן בדיוק מושלם (עשוי להשתנות מאדם לאדם), נוחות לשימוש והישומון שלהן פשוט נפלא. איכות הצליל שלה מפתיעה במיוחד. ציפיתי להרבה פחות מתוך הכירותי עם הדור הקודם וקיבלתי משהו אחר לגמרי באוזניה הזו.

 

Jabra Elite Active 65t

שורה תחתונה: תמורה טובה מאוד למחיר, מומלץ מאוד לקחת אותן בחשבון.

מחיר: 699 ש״ח

אחריות ושירות: ביקונקט

מעבר לתגובות בפורום