מדפסות תלת מימד ולמה זה חשוב

ניב נמר
23-04-2018 07:46

זהו הקדימון של הפרומו. בשבועות הקרובים ידווח לכם ״ניב נמר״ על הפרוייקט המדליק שלו בייצור רמקולים במדפסת תלת מימד.

 

הקדימון הזה עוסק במדפסות תלת מימד, כן כן, אותן המדפסות שמאפשרות להדפיס מוצרים פיזיים כאלה שאפשר להחזיק ביד (להראות) ולא סתם להדפיס על נייר (כל כך 2015).

מדפסות תלת מימד זה חשוב! אתם בטח שואלים - למה זה חשוב?! אז תנו לי לומר לכם משהו, בקצרה - חוץ מזה שזו הולכת להיות הטכנולוגיה הכי מדוברת בשנים הקרובות (מעגלים אלקטרונים, מוצרי פלסטיק, אוכל ואפילו איברים מודפסים!!!)  זה מאפשר לכם, הקוראים, לייצר מוצרים פיזיים בן רגע גם אם אתם לא מעצבי על (חלל - אמרו לי להגיד את זה).

זה מאפשר לנו כבני אדם חופש יצירה. דמיינו אובייקט מסויים בראש - עם קצת למידה תוכלו מהר מאוד להפוך את הדמיון הזה למציאות, למצוא את הפתרון הזה למוצר שלא מצאתם באיקאה, לייצר משהו חדש או שימושיות חדשה למוצר שישבם אצלכם בארון או סתם פשוט לעצב משהו נעים לעין.

ישנה קהילה עצומה סביב עולם התלת מימד ואפשר למצוא המון מודלים להדפסה באינטרנט בקלות ולהדפיס דברים ממש מגניבים כמו ה-Yoda הזה או כלי נגינה ממשיים כמו תוף האלקטרוני או כינור.


הדפסה בתלת מימד

הטכנולוגיה הזו מאפשרת לכל מי שרוצה לייצר אב-טיפוס של מוצר שהוא רוצה לבנות בקלות, נניח ואני רוצה לבנות מעמד למחשב הנייד שלי, אני יכול לעצב אחד או להוריד עיצוב מוכן מהאינטרנט, להדפיס, ולהשתמש בו!בנוסף , זה גם מאפשר למחזר מוצרים שנשבר בהם חלק , לדוגמא, רגל של מקלדת, כפתור ספציפי של מגבר, חלק במסך או איזה מתאם שהפסיקו לייצר בשנות ה 70 ואי אפשר למצוא יותר.ישנן המון תוכנות עיצוב תלת ממד חינמיות ולא מעט סרטוני הדרכה שניתן למצוא ברשת.אני אישית משתמש בשירות אונליין חינמי הנקרא Tinkercad של חברת AutoDesk שידועה בתוכנות העיצוב המעולות שלה, ובנוסף, ישנם לא מעט אפליקציות לטאבלטים מה שהופך את כל העסק ליותר אינטואיטיבי.

המדפסות

כיום הן מאוד נגישות מבחינת מחיר, ניתן למצוא קיטים להרכבה עצמית לכל מי שיש קצת כישורים טכניים וזמן פנוי (תהליך ההרכבה כיף מאוד אגב, ממש לגו למבוגרים) או מדפסות מוכנות לשימוש (אני רכשתי Tevo Tarantula שיש סביבה קהילה ענקית ועלותה כולל שדרוג גודל מיטה, מיסוי ומשלוח היה בערך 1000₪ סה״כ!).

הערה: אני ממליץ על הרכבה מקיט שכן כך המרכיב או המרכיבה יכירו את המדפסת מ א׳ ועד ת׳ וידעו לפתור ולמצוא מהר כל בעיה במדפסת או בהדפסה.

עתיד ההדפסות תלת ממדיות נראה עוד יותר מבטיח שכן מחירי המדפסות יורדים וכמו כן החומרים ובנסוף ישנה השקעה בהנגשת התחום להדיוטים בעלי אפס נסיון טכני כך שההדפסה תתבצע על ידי בחירת מודל באפליקציה ושליחה דרך wifi להדפסה ממש כמו ביצוע הזמנה במקדונלדס.

רמקול בתלת מימד

כתבה זו היא חלק מסדרת כתבות בתחום ה DIY, תחום שבעזרת יוטיוב, עלויות חומרים נמוכות (ebay, aliexpress), ושפע של כתבות בנושא נעשה נגיש וזול מאי פעם… בכתבות הבאות נעסוק בבניית רמקולים בהדפסה תלת ממדית, הרכבת מגבר דיגיטלי, בניית gainclone ועוד, יש הרבה למה לחכות, זה רק הפרומו!


 

מעבר לתגובות בפורום