חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

המדריך לחובב האנלוגי המתחיל | רמקולים & אודיו | כתבות | ראשי

המדריך לחובב האנלוגי המתחיל

גודל אות: Decrease font Enlarge font
בחירת פטיפון בחירת פטיפון

חזרה לפטיפון: החלטתם לרכוש מערכת אנלוגית ראשונה או לחלופין, לחזור לאנלוגי? זה בדיוק הזמן לקרוא את המדריך הזה. ואל דאגה, הוא לא טכני, אולי טיפה.

מחיר השפיות

למרות שאין לי הסמכה, נדבר על שפיות

במידה והתקציב שלכם הוא עד 1000 ש״ח, אל תמשיכו לקרוא. תקנו לכם מחרשה משנות ה-70, יד עשירית, עם המלצה של ״אחד שיודע״ שידווח לכם ברצינות מוחלטת, במבט של ״שמע לי אח שלי״ שהפטיפונים של פעם טובים יותר מהפטיפון של היום. ומכאן אני עולה לפודיום, מיישר מבט אליכם ואומר בקול גדול ״קאט זה בולשיט״ - הפטיפונים של היום, והרכיבים האנלוגים בכלל, טובים בקנה מידה מאלה של אז. ולמה אני מתכוון? אני מתכוון לזה שאלה של היום שנמכרים באלפי שקלים, הם בעלי יכולות סוניות שבשנות ה-70 היה בלתי אפשרי להשיג במחיר דומה.

 

בתמונה: פטיפון שגם מקליט למחשב. נשמע נורא, מקליט נורא ואת כל הנורא הזה תקבלו ממש בזול

 


 פטיפון זול

מה שאני בא להגיד כאן הוא שלא תמצאו אפילו המלצה אחת על פטיפון ישן ב-1000 ש״ח. בדיוק הפוך, התרחקו מהם כמו מאש, ברוב המוחלט של המקרים הם נשמעים כמו שאביב גפן נשמע כשהוא שר את ״צליל מיתר״ של אייל גולן - אסון שדורש התערבות של המשרד לאיכות הסביבה.

 

אז מה בכל זאת? האם יש ישנים טובים? כמובן. לנקו 75 למשל או טורנס td160/125, גאררד 301 (צריך לבנות לו גוף) אבל עדיין, זה לא יגמר ברכישה. תאלצו לשדרג אותו לא מעט. זה יתחיל בכך שתצטרכו לעשות זריקת טטנוס, לפרק, לשמן, להזמין חלקים מחו״ל (אם יש), להרכיב מחדש כאשר בטוח תמצאו איזה בורג מיותר שאין לכם מושג מאיפה הוא הגיע, לעשות לו גוף חדש כי ההוא, הישן, נראה כמו סוזן בוייל בלי איפור כשהיא בדיוק התעוררה משינה. ומה לעשות, פטיפון זה לא רק כלי לשיחזור צליל, אמור להיות לו גם קטע עיצובי. אתם יכולים גם לרכוש אחד כזה שכבר מישהו זרק ממנו את החלודה, שימן אותו וסידר לו איזה גוף סקסי. הבעיה היא שבסידור הזה תגיעו למספרים כאלה שיהפכו את הארנק שלכם לדק משמעותית ממה שהוא היה כמה ימים קודם. במיליןם אחרות, לא זול.

בתמונה: אגדה אודיופילית שדורשת שיפוץ - לנקו 75

 LENCO-L75

אבל אני תמיד מעדיף מערכת אנלוגית חדשה, מודרנית, עם אחריות ושירות. ולכן, במאמר הזה אנו מדברים על מערכת אנלוגית שלמה במחיר של עד 10k ש״ח.

אז מה הפתרון? יש טונות של פתרונות בישראל. אבל קודם כל נסביר לכם מהי מערכת אנלוגית.

לא מנגן לבד - תביאו חבר׳ה

פטיפון לכשעצמו לא יכול לנגן לבד. הוא צריך כמה חברים שיעזרו לו להיות כזה. זה מתחיל בזרוע, ראש, מגבר פונו (במידה ואין לכם כניסה כזו במגבר) וכבלים. הפטיפון עצמו, שאנו קוראים לו ״שולחן״, הוא בעל תפקיד אחד בלבד - להסתובב במהירות קבועה ויציבה ולסתום את הפה. כלומר: לבטל רזוננס שפוגש את הגוף ומשם לזרוע, לראש ולאוזן שלכם. זהו התפקיד החשוב ביותר במערכת האנלוגית. ולכן, אני כבר משחרר לכם את הטיפ הראשון.

זה מתחיל בגוף

 בתמונה: פטיפון מודרני, איכותי ובמחיר שפוי

פטיפון Michell TecnoDec


וכל כך למה? משום שאם הוא לא יסתובב במהירות הנכונה וביציבות מוחלט ולא ישכך ויברציות, לא משנה כמה טובים יהיו הרכיבים אחריו זה ישמע פשוט לא נכון. כלומר המהירות הנכונה תביא לכם גם את התווים הנכונים. עשו בדיקה קלה. קחו פטיפון, תשנו את מהירות הסיבוב, התו ישתנה. אני באופן אישי מעדיף לשמוע את המוסיקה בתווים הנכונים (כל אחד והפטיש שלו).

בישראל יש שלל חברות מומלצות שלהן פטיפונים חדשים במחירים שפויים בהחלט. Nottingham Analogue, Michelle engineering, Pro-ject audio, Rega, Thorens ועוד.

בזרוע חזקה

 Pro-ject audio

 

זרוע איכותית היא חובה במערכת אנלוגית טובה. תפקידה משולש. היא גם מחזיקה את הראש במשקל המדויק ובגיאומטריה המדויקת על הגרוב (תעלת התקליט), גם לשכך ויברציות מיותרות מלבד הויברציות הרצויות ולבסוף, להעביר את הצליל למגבר הפונו בעזרת הכבל הסלול בתוכה. כאן המבחר בישראל לא גדול כלל אבל בכל זאת, יש כמה ששווה לחשוב עליהם.  ,Jelco, Pro-ject audio, Rega.

מגבר פונו

 

בתמונה: pp2e – NAD מגבר פונו זול ומוצלח

 pp2e – NAD

 

תפקידו של מגבר הפונו הוא להגביר את האות החלש שהראש ״מוצץ״ מהתקליט ולהגביר אותו. החשיבות של מגבר הפונו היא כמו החשיבות של כל מגבר שתקנו. תדמיינו את הראש כרמקול שעובד הפוך. במקום להשמיע הוא שומע. תפקידו של מגבר הפונו הוא פשוט להגביר את מה ששמע הראש. אבל לא סתם להגביר. את הבס הוא צריך להגביר ב-60 דציבל (זה המון) ואת יתר התדרים, ככל שהם עולים בספקטרום, בפחות. זה אומר שהוא צריך לעשות את זה בצורה מאוזנת. זה אומר שבתוצאה הסופית אתם אמורים לקבל את כל ספקטרום התדרים בעוצמה שווה (איזון טונאלי). יחד עם זאת, הוא מוכרח להיות שקט. בנוסף, יש לשקול ברצינות שהראש יתמוך בראשי mc ו-mm (נדבר על זה מיד).

בראש שקט

 Pro-Ject Debut Carbon DC

תפקידו של הראש, כפי שנאמר קודם, הוא לשאוב מחריצי התקליט את כל המידע שעליו. ככל שיעשה זאת טוב יותר כך יעבור יותר מידע מוסיקלי ליתר הרכיבים מה שמגביר את הסיכוי שאלה יגיעו לרמקול ולבסוף אליכם. בשוק קיימים שלושה סוגי ראשים. mm, mc ו-עוד אחד שנקרא mi אבל הוא גם פחות נפוץ והוא נתמך על ידי יציאת ה-mm במגבר הפונו. השאיפה היא להגיע לראשי ה-mc בזכות העובדה שהם ברוב המוחלט של המקרים טובים יותר אך מה לעשות, גם יקרים יותר. עם זאת, לראשי mm טובים יתרונות משמעותיים בכל הנוגע לאחזקה. להבדיל מראשי mc לראשי mm אפשרות להחליף רק את המחט בעלות נמוכה במידה ועשו את שלהם או לחלופין אם חס וחלילה חס ושלום נפגעו/נשברו. ההחלפה היא בדרך כלל משהו שתוכלו לבצע לבד. ראשי mc לעומת זאת הם יחידה אחת.

Hana-EH MC

המחט היא חלק מהגוף ולכן לא ניתן להחליף אותה לבד. מה שכן, ניתן לשלוח את הראש לחברה לצורך תיקון/חידוש. מאידך, תרוויחו יכולות סוניות בסטנדרט אחר לחלוטין אם ברזולוציה, דינמיקה ופרטים וכמובן, מה שאנלוגי טוב עושה - במה ונוכחות אנושית משכנעת עד פחד. ישנן כמה חברות שמייצרות ראשים מומלצים בטופולוגיית mc במחירים נוחים כמו Ortofon,

מדף יעודי

 Solid-Tech Rack Of Silence

כן. זהו אחד מהפרמטרים החשובים ביותר עבור המערכת האנלוגית שלכם. יש לזכור שפטיפון, להבדיל מנגן mp3, הוא כלי מכני, אקוסטי, המושפע מאוד מהמדף עליו הוא מונח. ההמלצה שלי ככלל היא שידה יעודית לאודיו, אבל אם זה לא בנמצא, מדף יעודי לפטיפון זה פתרון הולם. הוא מוכרח להיות מבודד, מפולס לחלוטין ואיכותי. הפער בצליל בין פטיפון היושב על שידת טלוויזיה לבין אותו פטיפון על מדף יעודי הוא דרמטי.

״עשה לך רב״

כניסה לתחום האנלוגי עלולה להיות מבלבלת מאוד. המון שילובים, המון נתונים ופרטים וכמובן, צריך לחבר את כל הפסטיבל הזה ועל מנת שגם ינגן כהלכה, צריך לדעת גם כיצד לכוון אותו. ברוב המקרים מי שימכור לכם את הפטיפון/ראש/זרוע יודע כיצד לכוון את הסיפור הזה, אבל מומלץ בחום להתחבר למישהו שמבין, מנוסה, על מנת שתוכלו להטריד אותו בשאלות שכנראה יעלו בהתחלה. ובכלל, התחום האנלוגי ממכר כמו סם. מתחילים בקטן ומשם מוצאים את עצמיכם משדרגים, מתקדמים ומטפסים למערכת האנלוגית החלומית הזו, המדוגמת הזו, זו שכנראה חלמתם עליה בלילות.

Pro-Ject Debut Carbon DC

סיכום

האם ניתן לבנות מערכת אנלוגית איכותית בתקציב נמוך? התשובה היא חד משמעית כן. אבל בשביל לעשות כך החלק האחרון של המאמר הוא החשוב ביותר. ליווי הוא המפתח. להצמד לאדם או שניים בעלי נסיון על מנת שיכוונו אותך למטרה. עם זאת, באנלוגי יש חוק. ככל שתשקיע יותר כך התוצאה תהיה טובה יותר. וכשאני מדבר על השקעה אני לא מתכוון רק לכסף אם כי על תשומת לב לפרטים בכלל. מערכת אנלוגית צריכה להיות מוקפדת ולא ממש משנה כמה היא עולה. זה אומר שיש לכוון את הזרוע היטב, לפלס אותו היטב, להעמיד אותו על מדף ראוי ובמילים אחרות, להתייחס לסט האנלוגי כסוג של בית מקדש לשיחזור מוסיקה.

DaVinci Gabriel Reference V3

ככל שתשקיעו בחלק האנלוגי יותר מחשבה, כך הוא פשוט ישמע טוב יותר. סיבה נוספת לצורך בליווי היא היכולת באמת להאזין לשילובים שונים בסט האנלוגי. הרי מערכת אנלוגית היא שלם שבנוי משלל רכיבים שלא כולם נמצאים במקום אחד. אי לכך, אני רואה את הגוף כרכיב בעל החשיבות העליונה. לכן, אני ממליץ לבחור את הגוף הטוב ביותר שהתקציב שלכם מאפשר ולאחר מכן להתחיל לשחק.

קחו ת׳זמן

זמן וסבלנות היא מילת המפתח. ככל שתקדישו יותר זמן ללמידת הנושא, בחינה מתודית של הרכיבים וכמובן, כמו שאמרתי, ליווי של ״אחד שיודע״ כך תגיעו לתוצאות מהממות. אל תקנו את הכי יפה, הכי מרשים. תרכשו את המוצר שפשוט נשמע הכי טוב בהיבט אוביאקטיבי. המערכת האנלוגית יכולה להתאים את עצמה לטעם שלכם בגוון הצליל בקלות. שינוי מקבילות הזרוע ביחס לתקליט יכול ״לחמם״ ו-״לקרר״ את הצליל. ולכן, תהיו אובאקטיבים וחפשו את השילוב השקט ביותר, הדינמי, הרזולטיבי והמפורט ביותר, את הוויסינג כבר תסדרו אחר כך.

השאירו תקציב לאביזרים

מכונת ניקוי זה חשוב בהחלט. אבל חשוב עוד יותר הוא לשמור על המחט נקיה. בשוק לא מעט אביזרים לניקוי המחט. ממברשת ניקוי ועד לנוזלי ניקוי שבדרך ג׳לים לניקוי מחטים. חשוב לרכוש גם משקל (רצוי דיגיטלי, איכותי, לא סיני מאייבי) ומברשת לניקוי התקליט. אבל אל תשכחו, מכונת ניקוי ידנית או חשמלית מוכרחה להגיע בשלב מסוים.

 

בתמונה: מברשת לניקוי תקליטים + מברשת קטנה לניקוי מחט

מנקה תקליטים

 


שימו לב על מה אתם מניחים את המחט


אני מבין שסבא וסבתא העבירו לחלק מהחובבים אוסף תקליטים שמוחזק שנים במחסן בתנאי שבי במחסן. למרות זאת, על הפטיפון שלכם תניחו תקליטים שמורים, נקיים ואם לא, שיעברו ניקוי במכונה יעודית. כך תוכלו לשמור על המחט שלכם לאורך זמן. תקליט שרוט או מטונף לא רק שישמע נורא, הוא גם עלול להרוס לכם את המחט.

 

שורה תחתונה: במידה ותקפידו, תבחנו היטב את מה שאתם בוחרים ותתייעצו עם האנשים הנכונים, תוכלו לבנות לעצמיכם מערכת אנלוגית איכותית במחיר שפוי. מערכת אנלוגית כזו שתסב לכם לא מעט הנאה. לאט לאט, עם השנים, תצמאו את עצמיכם מתקדמים במעלה האיכות. ובאנלוגי, השמיים הם הגבול.

סקירות באתר על מוצרים רלוונטים:

מגברי פונו

Lehmann Audio - Black Cube SE

LFD Audio phono se

Einstein Phonostage

Bellari vp129

Vertere Acoustics Phono 1

Analouge Homage Virtuoso

Roksan Caspian Reference

EAR 88PB

Musical Fidelity LX-LPS

פטיפונים + ראש

project 2XPirience SB

Michell TecnoDec

Roksan Radius MKII

Pro-Ject Debut Carbon DC

Pro-ject RPM 3

Pro-ject RPM 1

Linn LP12 Majik

אביזרים לאנלוג ואביזרי שיכוך

HEED AUDIO ORBIT

NORDOST SORT KONE

Solid Tech Hybrid

כתבות שונות בתחום

הקטע הזה עם פטפונים כמו DaVinci

הפתעה חיובית - מכירות תקליטים צומחות בעולם

ביקור אצל אלדד – התקנת ה- Virtuoso

סיכום אירוע "חלון לעולם הפטיפונים" אצל בני "אודיופיל"

סיכום אירוע פטיפונים שני אצל אודיו זיפ

סיכום אירוע פטיפונים באודיו זיפ

פטיפון בתערוכות – לא נוח אבל הכי אמיתי

להוציא 40,000 ש"ח על פטיפון, מדוע?

מהקלטה אל התקליט, מה קורה בדרך?

 

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (25 תגובות פורסמו):

avatar
סחבק 1970-01-01 02:00:00
אני שרוי עמוק בדיגיטל אבל אני מודה שהסקירה כתובה מצויין. ואני הייתי מוסיף טיפ: לשמוע מערכת רפרנס כמו של נמר על מנת לדעת לאיפה זה יכול להגיע מבחינה סונית.
avatar
אד ליב 1970-01-01 02:00:00
כתבה יפה נמר אישית, בסכום הזה לא הייתי מתקרב לציוד אנלוגי חדש (חוץ מהראש), זה משאיר אותך עם סט מאוד בסיסי. בעיני עדיף בהרבה להשקיע את כל ה 10,000 ב dac יד שניה בן שנתיים-שלוש ויש לך מקור stereophile class a ברמה מעולה ל 15 שנים הקרובות ללא הוצאות שוטפות, אומנם לא אנלוגי אבל עם יכולת שיחזור מוסיקה מדהימה. לדעתי אנלוגי מתחיל להיות מרגש באמת רק מתקציב של כמה עשרות אלפים וצפונה (כולל ראש, מכונת ניקוי, פונו סטייג')
avatar
ayal30 1970-01-01 02:00:00
אחלה כתבה עם הסבר מדוייק :כל-הכבוד: תודה נמר :בעד:
avatar
arye.gur 1970-01-01 02:00:00
הכתבה מצויינת למי שרוצה להיכנס לתחום. לדעתי, למי שבשנת 2018 אין פטיפון ואין תקליטים אין לו מה לחפש באנלוגי, אלא אם יש לו עודף כסף ועודף זמן לבזבז. אריה
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
כתבה יפה נמר אישית, בסכום הזה לא הייתי מתקרב לציוד אנלוגי חדש (חוץ מהראש), זה משאיר אותך עם סט מאוד בסיסי. תודה. זה בדיוק הקטע עם הציוד החדש. זאת אומרת הפוך ממה שאתה חושב. הוא טוב משמעותית מאותו אנלוג וינטאג׳ במיוחד במוצרים הבסיסיים. היכולת לבנות בצורה מדוייקת יותר היא גבוהה לאין שיעור מאשר מה שהיה ניתן לפני 30 שנה. ודיוק ביצור זו מילת המפתח באנלוג. בעיני עדיף בהרבה להשקיע את כל ה 10,000 ב dac יד שניה בן שנתיים-שלוש ויש לך מקור stereophile class a ברמה מעולה ל 15 שנים הקרובות ללא הוצאות שוטפות אין הוצאות שוטפות. רק ראש אחת לכמה שנים. ובדיגיטל, עם התקנים החדשים שמשתחררים לשוק, גם שם יזדקקו לשידרוג ותתפלא, אפילו יקר יותר. אומנם לא אנלוגי אבל עם יכולת שיחזור מוסיקה מדהימה. לזה אנחנו מכוונים. ואין לי ספק שגם בדיגיטל הגיעו לתוצאות מהממות. אבל יש כמה דברים שאנלוג עושה והדיגיטל, מה לעשות, טרם הגיע לשם. לדעתי אנלוגי מתחיל להיות מרגש באמת רק מתקציב של כמה עשרות אלפים וצפונה (כולל ראש, מכונת ניקוי, פונו סטייג') לא מסכים. שמעתי סטים אנלוגים לא יקרים עם יכולות סוניות מהממות. צריך להסתובב ולשמוע כאלה. מפתיע מאוד מה שמתרחש כיום בגזרה האנלוגית. המוצרים טובים יותר, טובים משמעותית מאלה הבסיסיים המוכרים לך.
avatar
zariel 1970-01-01 02:00:00
יופי של סקירה, צעד קטן לאנאלוג, והשמיים הם הגבול...
avatar
ronensud 1970-01-01 02:00:00
אחלה כתבה נמר, תודה על ההשקעה. אני יודע שכל המטרה הייתה לשים את הסרטון בסוף :D תדע שאני משתמש בו כל פעם שמנסה להסביר לאדם שאינו אודיופיל עד כמה מדובר בתחביב פסיכי. לגבי "סטים אנלוגים לא יקרים עם יכולות סוניות מהממות": גוף, זרוע, ראש, פונו, מכונת שטיפה, כבל זרוע, 2 זוגות אינטרקונקטים. בכמה אתה סוגר את כל זה? וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על העלויות של תקליטים איכותיים לאנשים שאוהבים לקנות הרבה מוסיקה חדשה מידי חודש. נ.ב. הראתי את הסרטון של הפטיפון אתמול לחבר שהוא ד"ר לפיזיקה. מה הוא אומר לי בסוף? למה הכבלים לא על הרצפה? שיהיה יותר קל לנקות את הרצפה?:p
avatar
arye.gur 1970-01-01 02:00:00
נמר, לטעון שאין הוצאות שוטפות על אנלוגי חוץ מהוצאה על ראש, זו טעות בהתייחס למי שאין לו תקליטים. מי שנכנס לאנלוגי ורוכש פטיפון בנניח 10K ש"ח, ורוצה עוד 100 תקליטים, יוציא על התקליטים (יד 2) עוד 5K ש"ח. ב 15K ש"ח אפשר לרכוש סטרימר טוב - ואני יודע שאתה לא מסכים איתי, אבל ההנאה מהסטרימר לא תהייה פחותה מההנאה מהפטיפון אבל תהייה כרוכה בהרבה פחות הוצאות ודאגות. נכון שראש MC נשמע טוב יותר מראש MM, אבל איזה ראש אפשר להתקין על פטיפון שעולה 10K ש"ח? לכן אני גם סבור כמו אחרים שזה צעד שגוי. אם כבר להיכנס לאנלוגי, אז בגדול כדי לקבל יתרון על הדיגיטלי. אריה
avatar
אד ליב 1970-01-01 02:00:00
נמר יקר תודה על ההתייחסות המפורטת. רק מדגיש שלא התכוונתי לוינטאג׳ אנלוגי אלא לציוד יד 2 בן כמה שנים. בפטיפונים שנמכרים חדשים ב 5000 שח, עולים ליבואן 2500-3000 ומי יודע כמה עלה לייצר אותם אני שומע את התהודה הפנימית המעצבנת שלהם מתערבבת במוזיקה ופשוט לא כיף לי לשמוע. אבל ב 15k סט אנלוגי יד 2 בן 5 שנים נניח אני מתחיל להנות. וזה לא חוכמה לשים פטיפון של 5000 שח על מעמד של 10,000 שח או פלטת שיכוך שעולה סכום דומה לכמה שעלה הפטיפון (לא טוען שזה מה שעשית) וגם לא להכניס אותו לחדר מטופל אקוסטית באופן רציני כי אלו לא התנאים שהוא יעבוד בהם ובתנאים בסיסיים+ אני אישית פשוט לא מצליח להנות מהמכשירים האלו, שומע יותר מדי את הרזוננס הלא טוב שלהם. פורמטים דיגיטליים יכולים להמשיך להתעדכן זה לא אומר שצריך לרוץ אחריהם ולהחליף dac כל פעם שיוצא פורמט חדש. בדיוק כמו שאנחנו עדיין שומעים דיסקים ונהנים מהם מאוד שלא לדבר על תקליטים..
avatar
איציק ירקוני 1970-01-01 02:00:00
נמר כתבה יפה ומענינת:בעד:
avatar
exupgh12 1970-01-01 02:00:00
כתבה יפה ומהנה לקריאה.
avatar
EREZ100 1970-01-01 02:00:00
נמר , תודה על הכתבה . אני מסכים שניתן להינות גם מאנלוג בסכום של 10K אולם הציפיות צריכות להיות בהתאם . (זה נכון לכל תחום , אדם שרוכש רכב חדש ב 70,000 שקל לא יכול לצפות לאותה החוויה מרכב שעולה 500,000 שקל) . חייב לציין שמנסיוני ( שהוא ממש לא רב ואפילו לא מתקרב לשלך ) הכי התחברתי לנושא של כל "הנלווים" שלדעתי הם מאד מאד חשובים !! הכוונה שלי לשיכוך , לכיוונים שיש לבצע בעת התקנת הראש ,בעת התקנת הזרוע ,כיוון הפונו וכד' . אפשר לקחת ציוד ב 10K ולכוון אותו כל כך רע שישמע פח אמיתי ואת אותו הציוד עם כיוונים נכונים ומדויקים ותשומת לב אפשר לקבל תוצאות מצוינות. אני חושב כמוך שלהתחבר לאנשי מקצוע עם ניסיון ובנוסף קריאה באינטרנט( יש מלא חומר כתוב ,סרטונים וכד ) בהחלט תסייע לקבל תוצאות טובות יותר מאותו הציוד .
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
אחלה כתבה נמר, תודה על ההשקעה. אני יודע שכל המטרה הייתה לשים את הסרטון בסוף :D תדע שאני משתמש בו כל פעם שמנסה להסביר לאדם שאינו אודיופיל עד כמה מדובר בתחביב פסיכי. לגבי "סטים אנלוגים לא יקרים עם יכולות סוניות מהממות": גוף, זרוע, ראש, פונו, מכונת שטיפה, כבל זרוע, 2 זוגות אינטרקונקטים. בכמה אתה סוגר את כל זה? וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על העלויות של תקליטים איכותיים לאנשים שאוהבים לקנות הרבה מוסיקה חדשה מידי חודש. נ.ב. הראתי את הסרטון של הפטיפון אתמול לחבר שהוא ד"ר לפיזיקה. מה הוא אומר לי בסוף? למה הכבלים לא על הרצפה? שיהיה יותר קל לנקות את הרצפה?:p חלק מהעניין של קידום התחום הוא להחשף, להביא לידיעה שיש בישראל מערכות אנלוגיות ברמה גבוהה. כל שלי, כך של שלמה, יורם גרוס, קסנר ועוד כמה ששכחתי. אודיופילים שמחזיקים סטים ברמת ״תערוכה״ בבית והשוק הזה חי ובועט ומתעצם (אני מכיר את המספרים) בישראל. שמעתי תוצאות מבריקות עם פרוג׳קטים, לנקואים, גרארדים ונוטינגהמים וברינקמנים שעולים עשירית מהסט שלי. אבל הוא, הסט הזה, מה שאני מחזיק, מפתה לא מעט אנשים להכנס ל״מועדון״ האנלוגי שבסופו של דבר, בלי קשר למחיר, כל אדם חדש שניכנס לאנלוג הוא רווח נקי של כולנו. לגבי הכבלים על הרצפה. כבר כתבתי לא מעט פעמים שזו בסופו של דבר המטרה שלי. מעולם אגב לא טענתי שזה משפיע על הצליל ואם כן זו כנראה רק בתחושה. זה משום שבחנתי את עצמי בעניין הזה - לא הבחנתי בהבדל.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
נמר, לטעון שאין הוצאות שוטפות על אנלוגי חוץ מהוצאה על ראש, זו טעות בהתייחס למי שאין לו תקליטים. מי שנכנס לאנלוגי ורוכש פטיפון בנניח 10K ש"ח, ורוצה עוד 100 תקליטים, יוציא על התקליטים (יד 2) עוד 5K ש"ח. ב 15K ש"ח אפשר לרכוש סטרימר טוב - ואני יודע שאתה לא מסכים איתי, אבל ההנאה מהסטרימר לא תהייה פחותה מההנאה מהפטיפון אבל תהייה כרוכה בהרבה פחות הוצאות ודאגות. נכון שראש MC נשמע טוב יותר מראש MM, אבל איזה ראש אפשר להתקין על פטיפון שעולה 10K ש"ח? לכן אני גם סבור כמו אחרים שזה צעד שגוי. אם כבר להיכנס לאנלוגי, אז בגדול כדי לקבל יתרון על הדיגיטלי. אריה תו לי פטיפון סביר, ראש mc זרוע ופונו. אני מכוון אותו ומוכיח בנקל שהתוצאה באנלוגי תהיה טובה יותר מנגן דיגיטלי במחיר זהה. לגבי מוסיקה - מוסיקה קונים תמיד. אם מחפשים במקומות הנכונים, מוצאים מציאות משתלמות מאוד. מוסיקה אינה קשורה לאחזקת המכשיר, מוסיקה קשורה לאחזקת הנשמה שלנו. לקנות מוסיקה זה כמו להאריך חיים. אני אחד שמשתמש רק בפטיפון ושומע לא מעט. אני יכול לספר לך שפעם בשנתיים אני קונה ראש. רוב החובבים שומעים פחות תקליטים ממני (זה בגלל שאני רוב הזמן בבית), לכן, הם ישדרגו ראש כל 4 שנים. זה לא נקרא אחזקה משום שמלבד שידרוג הראש אין שום בלאי בפטיפון.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
נמר יקר תודה על ההתייחסות המפורטת. רק מדגיש שלא התכוונתי לוינטאג׳ אנלוגי אלא לציוד יד 2 בן כמה שנים. בפטיפונים שנמכרים חדשים ב 5000 שח, עולים ליבואן 2500-3000 ומי יודע כמה עלה לייצר אותם אני שומע את התהודה הפנימית המעצבנת שלהם מתערבבת במוזיקה ופשוט לא כיף לי לשמוע. אבל ב 15k סט אנלוגי יד 2 בן 5 שנים נניח אני מתחיל להנות. וזה לא חוכמה לשים פטיפון של 5000 שח על מעמד של 10,000 שח או פלטת שיכוך שעולה סכום דומה לכמה שעלה הפטיפון (לא טוען שזה מה שעשית) וגם לא להכניס אותו לחדר מטופל אקוסטית באופן רציני כי אלו לא התנאים שהוא יעבוד בהם ובתנאים בסיסיים+ אני אישית פשוט לא מצליח להנות מהמכשירים האלו, שומע יותר מדי את הרזוננס הלא טוב שלהם. פורמטים דיגיטליים יכולים להמשיך להתעדכן זה לא אומר שצריך לרוץ אחריהם ולהחליף dac כל פעם שיוצא פורמט חדש. בדיוק כמו שאנחנו עדיין שומעים דיסקים ונהנים מהם מאוד שלא לדבר על תקליטים.. אז אנחנו לא חלוקים. כשאני אומר חדש אני מתכוון לציוד מודרני. וכן, יש כאלה מציאות למכירה רק שצריך לא מעט סבלנות בשביל למצוא אותן. לגבי כמה עולה לייצר. אני יכול להגיד לך בביטחון שפעם היה עולה יותר כסף לייצר מוצר שהוא פחות טוב. הטכנולוגיה מאפשרת לנו לרכוש מוצר בזול יותר, שעולה פחות כסף לייצר והוא, מה לעשות, ברוב המוחלט של המקרים גם טוב יותר. זה מתחיל ביכולת הדיוק של מכונות החריטה ומסתיים בגישה לחומרים טובים יותר. וכל זה, בזול יותר. לגבי מחירו של כל מרכיב במערכת האנלוגית. צריך סבלנות. סט אנלוגי טוב בונים לאט. גוף טוב, זרוע טובה וראש mc ומשם מתחילים ״לדבר״. לאט לאט מתקדמים. היום, ב-10k אתה מקבל סט אנלוגי מצוין שנשמע נפלא. כולל הכל אגב - גם פונו וכבלים. לפורמט הדיגיטלי כמה חסרונות בולטים. אחד מהם הוא בפרזנטציה. הבמה והטבעיות של הפטיפון טרם שוחזרה כפי שאני מכיר אותה. ולא, לא רק מהמערכת האנלוגית הנוכחית שלי אם כי גם בקודמות זה היה דומה.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
נמר , תודה על הכתבה . אני מסכים שניתן להינות גם מאנלוג בסכום של 10K אולם הציפיות צריכות להיות בהתאם . (זה נכון לכל תחום , אדם שרוכש רכב חדש ב 70,000 שקל לא יכול לצפות לאותה החוויה מרכב שעולה 500,000 שקל) . אחד הקטעים המדהימים באנלוג הוא שאין לו חתימת קול דיגיטלית אף פעם. זה מתבטא בסוג של הגשת צליל טבעית ו״נכונה״. לגבי מידת ההאזנה. אתה צודק, אי אפשר לצפות ממערכת אנלוגית ב-10k שתשמע כמו זו ב-100k. אבל אני כן מצפה ממנה להשמע טוב יותר מבת דודתה הדיגיטלית באופן כללי. נכון, יש כמה דברים שדיגיטל עושה טוב יותר ועל מנת להשיג גם את היתרונות הללו יש לשים פפלינוס, אבל כמו כל דבר, תמורה לכסף זו מילה נרדפת לפשרה. חייב לציין שמנסיוני ( שהוא ממש לא רב ואפילו לא מתקרב לשלך ) הכי התחברתי לנושא של כל "הנלווים" שלדעתי הם מאד מאד חשובים !! הכוונה שלי לשיכוך , לכיוונים שיש לבצע בעת התקנת הראש ,בעת התקנת הזרוע ,כיוון הפונו וכד' . אפשר לקחת ציוד ב 10K ולכוון אותו כל כך רע שישמע פח אמיתי ואת אותו הציוד עם כיוונים נכונים ומדויקים ותשומת לב אפשר לקבל תוצאות מצוינות. שנינו שומעים את אותו הדבר. ההבדלים יכולים להיות בניתוח של מה שאנחנו שומעים. נסיונך חשוב, אבל גם מנסיוני (רב או לא), אני תמיד בוחן את מה שאני חושב ובסופו של דבר הדרך הטובה ביותר להתקדם היא גם להטיל ספק בנסיוני שלי. אי לכך אני משתדל לשמוע כמה שיותר, ללמוד מכל אחד וכמובן להתנסות בשלל מוצרים. זה גם מחדד את האוזן וגם מחדד את המציאות. המציאות היום היא שניתן להשיג אנלוג מדהים במחירים שפויים בהחלט. לגבי הציוד הנלווה. נכון, הוא היה כמעט בסוף המאמר כאילו ״פחות בולט״. אבל החלק הזה הוא בהחלט החלק החשוב יותר. למרות שכבר קיבלתי הודעות פרטיות בעניין הזה שכמה חברים מהפורום רוצים לרכוש מערכת אנלוגית ראשונה ומבקשים עיצה. ברוב המוחלט של המקרים, אני שולח אותם לפתוח שאילתה בפורום הרלוונטי (אנלוג במקרה הזה). שם יקבלו עיצה גם ממך, גם ממני וגם מ״אד ליב״ (אינני יודע את שמך). עניין ה״עשה לך רב״ יכול להיות אדם אחד, אך מה יותר טוב מאשר קבוצת תמיכה שלמה שמייעצת.
avatar
zs 1970-01-01 02:00:00
נמר נכון שראש MC נשמע טוב יותר מראש MM, אבל איזה ראש אפשר להתקין על פטיפון שעולה 10K ש"ח? אריה ראש טוב :שתוי:
avatar
zs 1970-01-01 02:00:00
אחלה ראש אפשר להתקין בפט שעולה היום 10K קחו בחשבון ששערי המטבעות ירדו פלאים.... היתה לי תוצאה מצוינת בזמנו עם שלטר 90X
avatar
arye.gur 1970-01-01 02:00:00
תו לי פטיפון סביר, ראש mc זרוע ופונו. אני מכוון אותו ומוכיח בנקל שהתוצאה באנלוגי תהיה טובה יותר מנגן דיגיטלי במחיר זהה. לגבי מוסיקה - מוסיקה קונים תמיד. אם מחפשים במקומות הנכונים, מוצאים מציאות משתלמות מאוד. מוסיקה אינה קשורה לאחזקת המכשיר, מוסיקה קשורה לאחזקת הנשמה שלנו. לקנות מוסיקה זה כמו להאריך חיים. אני אחד שמשתמש רק בפטיפון ושומע לא מעט. אני יכול לספר לך שפעם בשנתיים אני קונה ראש. רוב החובבים שומעים פחות תקליטים ממני (זה בגלל שאני רוב הזמן בבית), לכן, הם ישדרגו ראש כל 4 שנים. זה לא נקרא אחזקה משום שמלבד שידרוג הראש אין שום בלאי בפטיפון. אני לא יכול להרים את הכפפה - אבל האתר כן: השוואה בין פטיפון הכי טוב ב 10K מול סטרימר הכי טוב ב 10K. אני מסכים אתך שאין אחזקה בפטיפון, הראש שלי איתי כבר מיליון שנים, ובכל זאת, עם סטרימר בעלות של 60 ש"ח לחודש יש לך אינסוף מוסיקה וזה ללא תחרות עם פטיפון או נגן תקליטורים. אריה
avatar
arye.gur 1970-01-01 02:00:00
ראש טוב :שתוי: אין ספק שמשקה טוב שמביא לראש טוב יכול לשפר משמעותית ראש לא טוב.... אריה
avatar
tzachi 1970-01-01 02:00:00
אז הפטיםון מהסרטון עולה 10 אלף אממממממם תעמיסו לי 2
avatar
arix 1970-01-01 02:00:00
נמר, לטעון שאין הוצאות שוטפות על אנלוגי חוץ מהוצאה על ראש, זו טעות בהתייחס למי שאין לו תקליטים. מי שנכנס לאנלוגי ורוכש פטיפון בנניח 10K ש"ח, ורוצה עוד 100 תקליטים, יוציא על התקליטים (יד 2) עוד 5K ש"ח. ב 15K ש"ח אפשר לרכוש סטרימר טוב - ואני יודע שאתה לא מסכים איתי, אבל ההנאה מהסטרימר לא תהייה פחותה מההנאה מהפטיפון אבל תהייה כרוכה בהרבה פחות הוצאות ודאגות. נכון שראש MC נשמע טוב יותר מראש MM, אבל איזה ראש אפשר להתקין על פטיפון שעולה 10K ש"ח? לכן אני גם סבור כמו אחרים שזה צעד שגוי. אם כבר להיכנס לאנלוגי, אז בגדול כדי לקבל יתרון על הדיגיטלי. אריה רק תיקון קטן, לדעתי קניית תקליטים יד שניה על מנת לקבל איכות זאת טעות גדולה... לאחרונה אני מוצא את עצמי בחנות תקליטים יד שניה קונה וקונה.. אבל אני קונה על מנת להשלים חוסרים מאוספים רבים שיש לי... אם אני רוצה איכות , אקנה רק תקליט חדש
avatar
arix 1970-01-01 02:00:00
נמר, כתבה יפה ! לא נכנס לוויכוח הניצחי, החכמה להנות מ 2 העולמות, סטרימר טוב וסט אנלוגי טוב :)
avatar
zvi-ka 1970-01-01 02:00:00
גם אני קראתי בעניין רב את הכתבה ומצטרף לתודות לי יש מערכת בקצת.פחות מ 10k, מהסוג ה"מושמץ" בכתבה ולעיתים קרובות פה בפורום. פטיפון עתיק של לין lp12 מתחילת שנות ה70 עם זרוע של אורטופון מאותו שנתון,(עבר טיפול אבל לא שיפוץ) עם קדם פונו של ניים שנכנס לתוך הפטיפון - פרפיקס משנות ה 80, ראש דוקא חדש של דנון R103 . פעמים רבות שאלתי את עצמי אם ציוד חדש של חברה מודרנית כמו פרוגקט נגיד היה נותן תוצאה יותר טובה.
avatar
arye.gur 1970-01-01 02:00:00
גם אני קראתי בעניין רב את הכתבה ומצטרף לתודות לי יש מערכת בקצת.פחות מ 10k, מהסוג ה"מושמץ" בכתבה ולעיתים קרובות פה בפורום. פטיפון עתיק של לין lp12 מתחילת שנות ה70 עם זרוע של אורטופון מאותו שנתון,(עבר טיפול אבל לא שיפוץ) עם קדם פונו של ניים שנכנס לתוך הפטיפון - פרפיקס משנות ה 80, ראש דוקא חדש של דנון R103 . פעמים רבות שאלתי את עצמי אם ציוד חדש של חברה מודרנית כמו פרוגקט נגיד היה נותן תוצאה יותר טובה. תישאר עם הלין. לא מכיר את הזרוע שלך, אני מעריך שבהוצאה לא גבוהה יחסית אתה יכול לשדרג אותה לאחת הזרועות הבכירות של לין יד 2. הלין עם זרוע טובה ועם הפרפיקס הייחודי הוא פטיפון מצויין. אריה
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: