בפעם הראשונה - ביקור בתוך מפעל הטלוויזיות של הייסנס

ליאור קורן מדווח מצ'ינדאו - סין
27-03-2018 14:37

אז איך מתכננים ומייצרים מסך טלוויזיה? קומץ עיתונאים מישראל הוזמן בפעם הראשונה אל תוך משרדי ונבכי ענקית חברת המסכים מסין - חברת Hisense. קבלו הצצה מסקרנת ומפורטת על מרכזי הפיתוח, המחקר והייצור של חטיבת הטלוויזיות בעיר צ'ינדאו.

הייסנס – ביקור במפעל הטלוויזיות בסין

הייסנס היא חברת ענק, כמה גדולה? בשנה שעברה מחזור המכירות שלה עמד על כ-18 מיליארד דולר, מתוך זה כ- 1.4 מיליארד רווח וזה בהחלט לא מעט. החברה היא יצרנית הטלוויזיות מספר אחת בשוק הסיני הענק אבל בשנים האחרונות יש לה שאיפות להגיע לפסגה בתחום הזה גם בשוק העולמי. לצורך זה, היא בין השאר רכשה את עסקי הטלוויזיות של טושיבה היפנית, רכשה את מפעל שארפ במקסיקו וקיבלה את הרישיון לייצר תחת מותג זה בצפון אמריקה ויש לה גם מפעל טלוויזיות בדרום אפריקה – שם היא המותג המוביל בנתח המכירות בשוק המקומי.

החברה נותנת חסות למשחקי מונדיאל 2018 ברוסיה ובהתאם לכך, הלובי במגדל המשרדים מעוצב לקראת האירוע העולמי הענק:

משרדי הייסנס מונדיאל 2018

מנהלי החברה, ביחד עם גיא אדרי מנכ"ל היבואנית בישראל הזמינו קומץ עיתונאים מישראל לביקור ראשון מסוגו במרכזי החברה בסין, בעיר צ׳ינדאו ששוכנת בצד המזרחי של ארץ הענק, על שפת הים. הייסנס היא גורם בולט מאוד בעיר שהצליחה להמם אותנו עם גורדי שחקים ותשתיות מודרניות ומסתבר כי החברה פיתחה מערכת בקרת רמזורים מתקדמת ועל כך בהמשך.

צ'ינדאו סין

מרכז המחקר והפיתוח נמצא בצד אחד של העיר, בצד אחר נמצא מתחם המפעלים ומסתבר כי גם חלק מגורדי השחקים ובנייני המגורים החדשים בצ׳ינדאו נבנו ע״י חברת התשתיות והייזמות של הייסנס. החברה פועלת גם בתחום המקררים (מס׳ 1 בסין), סמארטפונים, מזגנים מתקדמים, מערכות לעסקים ורפואה ותחומים נוספים, אבל תחום הטלוויזיות מהווה גורם משמעותי בהכנסות והחברה מתכוונת להרחיב אותו עוד יותר.

במשרדי החברה בעיר, נכנסנו לחלל הדגמות יפייפה ובו מוצגים כל מוצרי החברה ותחומי פעילותה.

מפעל טלוויזיות הייסנס בסין
מפעל טלוויזיות הייסנס בסין
בכניסה לחלל תצוגת הטלוויזיות, ניצבים זה ליד זה שני מסכים גדולים, זהו דגם הדגל של החברה (U9) שכולל בגבו מערכת תאורת ULED בגרסת העמעום המקומי המלא. בטכניקה הזו, שניתן למצוא אותה כמעט בלעדית בטלוויזיות LCD יקרות מבוססות LED מערכת התאורה במסך של הייסנס מחולקת ליותר מ-1,000 איזורים (בכל אחד מהם שתי נורות לד) ובדרך זו ניתן לשלוט בצורה מקומית על עוצמת התאורה הנדרשת. מהמסך השמאלי בתמונה הוסר פאנל הפיקסלים, כך שניתן לראות באופן חי את אופן פעולתה של מערכת התאורה. בדוגמה שלפנינו, רואים כיצד התאורה דולקת היכן שמוצגים הפרחים בתמונה ואילו בשאר האזורים, התאורה חלשה בהרבה (היא מוצגת כאן קצת יותר בהירה ממה שהיא בפועל בגלל חשיפת המצלמה בה צולמה התמונה).



מפעל טלוויזיות הייסנס בסין
מפעל טלוויזיות הייסנס בסין
הנה דוגמה נוספת בה אפשר לראות איך מערכת התאורה הדינמית פועלת באופן אזורי מדוייק:


מפעל טלוויזיות הייסנס בסין
החברה היתה הראשונה בסין לפתח בעצמה את המעבדים שאחראים על עיבוד הווידאו בתמונה, כאן למשל אפשר לראות את המעבדים לטלוויזיות הקטנות והבינוניות. מעליהם, ישנם מעבדי 4K מתקדמים יותר לדגמים הבכירים יותר.

מפעל טלוויזיות הייסנס בסין

הייסנס משקיעה רבות גם בפיתוח מקרני לייזר שנכון לעכשיו מצליחים להציג תמונה גדולה יותר מאשר טלוויזיות. כאן ניתן לראות דגם אחד שמציג תמונה בגודל 88״, יש לו תאורת לייזר כחולה ואילו הדגם החדש יותר (שישווק גם בישראל) מציג תמונת 100״ ברזולוציית 4K ויש לו תאורת לייזר מתקדמת יותר בצבע כחול וגם אדום.

מקרן לייזר הייסנס
יש תכנון להציג גם דגם שיקרין תמונת ענק בגודל 300 אינץ׳. שימו לב שזה מקרן Short Throw, כלומר, לא תולים אותו על התקרה עם כל המורכבות שכרוכה בכך, אלא מתקינים אותו על המזנון בסלון / חדר קולנוע ביתי במרחק קצר מאוד מהקיר עליו מוצגת התמונה. המקרן מגיע עם מסך לתלייה על הקיר שעשוי מחומר בולע השתקפויות.

מפעל טלוויזיות הייסנס בסין

בארץ סין ישנן אפליקציות ורשתות חברתיות מקומיות והדבר משתקף גם דרך מכשיר הטלוויזיה:

מפעל טלוויזיות הייסנס בסין

הייסנס הציגה גם פיתוחים נוספים, כמו מסך מראה שמיועד למשל לחדר האמבטיה. הוא יכול להציג בעת צחצוח השניים או גילוח את תחזית מזג האוויר לאותו יום או את לוח הפגישות המתוכנן.

מפעל טלוויזיות הייסנס בסין

וזהו מסך שקוף:

מפעל טלוויזיות הייסנס בסין

וכך נראה מקרן לייזר עם תמונה גדולה ובוהקת בסלון הביתי:

מפעל טלוויזיות הייסנס בסין
ומה לגבי שילוב מסך במקרר? כאן ניתן לראות מקרר שיש בתוכו מצלמות. תפקיד המצלמות הוא להעביר למסך החיצוני את תמונת המוצרים הקיימים במקרר. כך גם לא צריך לפתוח את הדלת בשביל לראות מה יש בפנים ובנוסף, אפשר ללחוץ על תמונת כל מוצר במסך, להכניס את תאריך רכישתו ונקבל גם התראה על הצג כאשר היוגורט או החלב שרכשנו עומד להיות פג תוקף.

מפעל טלוויזיות הייסנס בסין

המו"פ של הייסנס

מרכז המחקר של החברה מציג בחדר שמזכיר למראית עין חללית עתידנית או לחילופין את מנהרת הזמן של דאג וטוני. כאן מוצגות על הקיר לראווה תעודות הפטנטים שקיבלה הייסנס, נכון לעכשיו מדובר על כמעט 400.

מפעל טלוויזיות הייסנס בסין

Hisense מעורבת באופן פעיל מאוד בכל מה שקשור לנושא "העיר החכמה". בצ'ינדאו, החברה מיישמת מערכת בקרת תנועה מתקדמת בה חיישנים חכמים ששתולים ברחבי מרכז העיר שולחים מידע על עומסים ובהתאם לכך מתנהלת בקרת הרמזורים באופן חכם ועצמאי למדי. לפי מה שסיפרו הנציגים במקום, לפני הטמעת המערכת, העיר היתה במקום תשיעי בכל סין בכמות הפקקים ועומסי התנועה ועתה, לאחר הטמעתה, העומסים ירדו מתחת למקום ה-40 שזה משהו שאמור להיות מורגש מאוד בכבישי העיר.
מפעל טלוויזיות הייסנס בסין
מפעל טלוויזיות הייסנס בסין
כאן מפתחים טלוויזיות

במרכז הפיתוח נחשפנו לאולמות בהם יושבים מהנדסים ומתכננים את הדור הבא, כל אחד מהם מתעמק בתחום או שיפור פריט מסויים במסך.

מפעל טלוויזיות הייסנס בסין
כאן ראינו גם את מעבדות פיתוח מכשירי המובייל הבאים, כולל מכשירי דור 5. בחדר הזה למשל, עוסקים בתחום גלי הרדיו ותמיכה בתדרים וכאשר סוגרים את דלת החדר המיוחד, שום תדר לא יוצא החוצה או נכנס, כך שניתן לבצע בדיקה ״טהורה״ ללא התנגשות עם תדרים אחרים.

מפעל טלוויזיות הייסנס בסין
שימו לב לבידוד סביב הדלת, אף גל רדיו לא יעבור אותה!

מפעל טלוויזיות הייסנס בסין

בחלק ב' של הכתבה, נעבור במרכז פיתוח הטלוויזיות של Hisense ונבקר בפס הייצור בו מרכיבים את המסכים.

לחלק ב׳ בביקור לחצו כאן

מעבר לתגובות בפורום