הייסנס 8700 - טלוויזיית 4K ULED HDR במבחן

ליאור קורן
15-04-2018 18:30

ביקורת מסך טלוויזיה: הייסנס מדגם 8700 מציע מפרט מודרני עם רזולוציית 4K, מרחב צבע רחב, תמיכה ב-HDR ומערכת תאורה היקפית דינמית בשם ULED. בדקנו אותו במגוון תכנים וחזרנו עם מסקנות.

סקירה - מסך הייסנס 8700 65N8700UWG

בראשית הגיעו הטלוויזיות היפניות והאירופאיות, אחר כך הקוריאניות ולבסוף הכרנו את הסינים. עבור הישראלי הממוצע, מסך טלוויזיה סיני בשנים הראשונות לפעילות נתפס כמסך "מדבקה" עלום ממפעל במקום לא נודע, אבל, בשנים האחרונות, אנו נחשפים למותגי ענק סינים שהפכו להיות בין היצרניות הגדולות בקטגוריה, הייסנס היא כזו.

אז, מה מציע לנו מסך ה- Hisense 8700 והאם הוא עומד בקו הראשון של הטכנולוגיה?

הצצה במפרט הטכני מגלה נתונים מודרניים, כמו רזולוציית 4K, פאנל שיודע לקבל אות צבע בעומק 10 ביט, תמיכה בפורמט HDR 10 ומערכת תאורה ULED היקפית עם עמעום אור מקומי (הסבר בהמשך).

הייסנס 8700 - ביקורת מסך טלוויזיה 4K HDR
בסעיף העיצוב, כל צד של המסך הזכיר לי מותג אחר... מאחור נראה גב המסך כמו זה של LG OLED, מלפנים, רגל המעמד הכסופה מזכירה את זו של סמסונג. איכות הגימור, לעומת זאת, מזכירה את הטלוויזיות היפניות וזה בהחלט לטובה: נקישה על המסגרת הכסופה מחזירה פידבק מוצק וגוף המסך בנוי היטב, משדר און וביטחון.

הייסנס 8700

הרמקולים עושים עבודה טובה יחסית, עם נפח צליל ובס בריא. יש מפענח פנימי לפורמטי הסאונד דולבי דיגיטל ו-DTS.

הממשק מתורגם לעברית, אבל פשוט מאוד במראהו, עם ריבועים גדולים ופונטים גדולים, מה שמתאים אולי לקצרי ראיה או לשימוש בטלוויזיות בעלות שטח מסך קטן, אבל על ה-65" זה נראה קצת לא מעודן. חנות האפליקציות היא זו של אופרה.

הייסנס 8700 - ביקורת מסך טלוויזיה 4K HDR
השלט הרחוק גדול, פרקטי, עם לחצנים גדולים וקלים לאיתור, הוא עשוי פלסטיק שחור עם מסגרת כסופה. השלט מציע לחצנים עם גישה ישירה לנטפליקס ויוטיוב (שאצלי התגלה כשימושי בהחלט עבור הילדים), כמו גם קיצור לאפליקציות וניגון קבצי מדיה מאמצעי אחסון חיצוני. אפליקציית נטפליקס הפנימית עובדת היטב ובאופן חלק - כולל תכני 4K HDR, אבל אין לה עדיין את הממשק העברי, אנשי החברה הבטיחו עדכון בעתיד הקרוב.

הייסנס 8700 - ביקורת מסך טלוויזיה 4K HDR

המסך מצוייד במעבד מרובע ליבות, במשך תקופת הבדיקה לא נרשמו גמגומים או תקיעות בתפעול. יש שתי כניסות HDMI בתקן 2 שתומך 4K HDR וגם 4K/60p ועוד אחת בתקן HDMI 1.4.

הייסנס 8700 - ביקורת מסך טלוויזיה 4K HDR

כיול תמונה

מלבד ההגדרות הרגילות של ניגודיות, בהירות, עוצמת תאורה אחורית ורווית צבע, ההגדרות המתקדמות מאפשרות לכוון את מנגנון הניגודיות האקטיבי, החלקת תנועה ועמעום אור מקומי, כיוון צבע לשישה צבעי יסוד (לעומת שלושה אצל חלק מהמתחרים) ואף איזון לובן בשתיים או עשר נקודות למכיילים מתקדמים. פאנל התצוגה במסך מכסה 90% ממרחב הצבע DCI P3 אשר מיועד למסכי UHD. אגב, ברירת המחדל של 25 בתפריט החדות חזקה מדי וגורמת לחידוד יתר בתמונה, המלצה שלי היא להוריד לערך 10 ובכך לקבל תמונה חדה מספיק וטבעית הרבה יותר.

המסך תומך בתקן HDR 10 הסטנדרטי והפופולרי אבל לא בפורמט המתחרה דולבי Vision. הוא תומך גם בפורמט ה- HLG, כלומר וידאו עם טווח דינמי מורחב שמצולם במצלמות חדישות כמו פנסוניק GH5 או סוני A7 III יוצג על המסך בדיוק כפי שצולם במצלמה.

חווית תמונה

הסדרה ״חסרי אלוהים״ בנטפליקס מציגה תמונה יפה מאוד ב-HDR, עם פירוט טוב בחלקי התמונה הכהים והבהירים וצבעים חמים וקולנועיים. בתמונות בתנאי תאורה ניגודיים חזקים, החלקים הכהים בתמונה (למשל פרצוף אדם בצל על רקע שמיים כחולים בהירים) עלולים להראות מעט כהים מדי, כאשר בתמונה מודגש המראה הניגודי הבוהק.

חסרי אלוהים

מנגנון החלקת התנועה במסך מציע מספר מצבים וגם אפשרות שליטה ידנית על עוצמת הטיפול בטשטוש ורעידות. מי שאוהב את האפקט הזה, יכול להגיע לרמת כיוונון מדוייקת יחסית לטעמו שמציעה פשרה בין עוצמת ההחלקה ורמת טבעיות האפקט. אבל, משום מה, לפעמים גם כאשר האפקט כבוי בתפריט, נראה בתמונה שהוא עדיין פועל וצריך להפעיל אותו בתפריט ולכבות שוב על מנת שהוא יפסיק. אני העדפתי לבטל את פעולת המנגנון משום שהטיפול בתנועה בלעדיו הוא טוב מאוד ומשאיר את התנועה טבעית למראה.

הסרט החביב ״פורשים בסטייל״ נערך בצורה שמציגה תמונה צבעונית ושמחה מאוד לעין, מן רצינות בחיוך לצופה, מצב גרוע אבל עם אופטימיות והטלוויזיה מעבירה את המסר הזה בצורה יפה ושמחה גם היא. התמונה שמגיעה במקור ברזולוציית 1080p עוברת סקיילינג מוצלח למסך ה-4K.

פורשים בסטייל

סצינות הפתיחה של וונדר וומן באי האמזונות מאופיינות בצבעי טורקיז וירוק עזים, לאחר מכן עוברים למלחמה הארורה – מלחמת העולם הראשונה והצבעים הופכים קודרים וקרים במיוחד.

הייסנס 8700 - ביקורת מסך טלוויזיה 4K HDR

"דברים מוזרים" היא סדרה בניחוח קולנועי ובפורמט HDR בנטפליקס. ה-8700 מציגה אותה בצורה יפה בהחלט, עם צבעים ערמוניים וחמימים, יש כאן גם עומק מסויים בתמונה.

הייסנס 8700 - ביקורת מסך טלוויזיה 4K HDR
הייסנס 8700 - ביקורת מסך טלוויזיה 4K HDR
הסדרה נרקוס ב-4K מציעה יופי של צבעים בתמונה בפרקים של העונה השלישית. הרבה צהוב, כתום וגווני תמונה חמים וקולנועיים. הפירוט והחדות מצויינים ואפשר לראות כל פרט, נמש ונקב בפרצופי הדמויות על המסך.

הייסנס 8700 - ביקורת מסך טלוויזיה 4K HDR

בסדרה ״לטענת גרייס״ ברזולוציית 4K, הצבעים רכים יותר ואהבתי מאוד את דרך הצגתם במסך, התמונה מפורטת, חדה ויפה לעין, צבעים נעימים.

הייסנס 8700 - ביקורת מסך טלוויזיה 4K HDR

בבדיקת זוויות הצפייה במסך, השחור, כצפוי נראה במיטבו כאשר יושבים בזווית ישרה מול התמונה, כאשר עוברים לצפות מהצד, הצבעים משתנים רק קלות ובעיקר השחור מחוויר, אבל זה לא סופר קריטי.

מצב ״קולנוע״ היה זה המועדף בהחלט עלי מבחינת אופי צבע וכיול. בכדי לקבל את מלוא עוצמת הצבעים ואת מירב הפרטים בחלק התמונה הכהים, עוצמת התאורה במסך צריכה להיות חזקה יחסית וזה מאיר את החדר גם במצב ״קולנוע״ שאמור להיות חשוך יחסית. מצב התמונה המשמש כבסיס הכי מתאים לכיול הוא "קולנוע", עם צבעים חמים ונעימים לעין ואחרי כיול עוצמת האור, השחור משתפר וחווית הצפיה מתקרבת יותר לתחושה קולנועית.

מנגנון עמעום תאורה מקומי


המסך מגיע עם תאורת LED היקפית ועם מנגנון עמעום מקומי, כלומר, מעבד התמונה יודע להחליש ולהגביר את עוצמת התאורה במטרה לשפר את איכות השחור בחלק מהאזורים ולהגביר את האור באחרים. מצד אחד, רק בהגדרת עמעום מקומי "גבוה" בתפריט, מקבלים אפקט מאוד מובחן של שחור עמוק וגם תאורה בוהקת בחלקי התמונה בהם צריך להציג משהו בהיר, אבל זה גורם להילה כאשר מוצג אובייקט בהיר על רקע שחור. לבסוף עברתי למצב "חלש" שנתן פשרה טובה יותר בין עוצמת הארה ופירוט בחלקי התמונה הכהים, אבל אז נאלצתי לוותר על השחור העמוק. הייסנס מצהירה על בהירות במצב רגיל (SD) של 570 ניטס ובהירות שיא במצב HDR של 1000 ניטס. בפועל, עוצמת ההארה של המסך חזקה מספיק בתוכן SD, אבל לא מגיעה לעוצמה מסנוורת ב-HDR. לטובת ה-8700 אומר כי לא מצאתי זליגות אור בתמונה והתמונה מאוזנת ב-HDR מבחינת חשיפה, כלומר לא שורפת פרטים בחלקי התמונה הבהירים.

סיכום

ה- 8700 של הייסנס מגיעה עם מעבד תמונה ו"סקיילינג" טוב בהחלט, גם בתכנים רגילים, המסך מבצע עבודת עיבוד וידאו טובה, כולל התאמה לרזולוציית 4K (מה שמכונה Upscale). במחיר שלו, ה-8700 של הייסנס מתחרה במותגים ידועים ופופולריים בישראל כמו סוני, סמסונג ו-LG, האם זה טוב מספיק עבור הצרכן?
איכות התמונה טובה ובכלל, ביצועי הצבע בתמונה טובים מאוד. השחור לא בטופ וזה לא בגלל שהפאנל לא מסוגל להגיע לשם, אלא בגלל אופן עבודת מנגנון עמעום התאורה המקומי שמקשה לחלץ מהמסך את השחור אליו והניגודיות אליהם הוא מסוגל להגיע. זה כמובן יבלוט בעיקר בצפייה בחדר חשוך יחסית ואילו בתנאי צפייה רגילים פחות (עם תאורה רגילה). מערכת הסמארט פשוטה לתפעול ויש גישה ישירה לנטפליקס ויוטיוב (אם כי אין אפליקציות ישראליות כמו סלקום TV). בשורה התחתונה, יצאתי ברגשות מעורבים קמעה, מצד אחד, נראה שהייסנס התקדמה רבות בשנים האחרונות בתחום, אבל הייתי שמח לליטוש נוסף של הממשק החכם, התמונה בבסיסה מציגה תוצאה טובה וגם כאן, עוד קצת Fine Tuning של המערכת והתוצאה יכולה להיות עוד יותר מרשימה. 

Hisense 65N8700UWG

מחיר רשמי: 9,990 ש"ח לגודל 65"

אחריות: 3 שנים אחריות מלאה של אקזיט אלקטרוניקס בע"מ

מעבר לתגובות בפורום