מגבר אוזניות xindak-H1 במבחן

נמר לוי
16-03-2018 15:17

סין כבר מזמן נמצאת במקום בו ניתן למצוא ציוד אודיו איכותי במיוחד. שנות ה-90 בהן היתה סין לילד הסורר שמעתיק מהמערב הפכה להיות זו שמצליחה לשחרר את התמורה הטובה ביותר לכסף.

שינדאק. או כפי שחלק מבטאים ״קסינדאק״ בסופו של דבר זה xindak.


את היצרן הזה גיליתי אי שם בשנת 2005 שהביא אותם היבואן ״אייל פור״ זכרונו לברכה. היצרן הזה הוא זה שפתח לי את הדלת לעולם האודיו היי אנד. מאז עברו הרבה מים באוקיינוס הזה שנקרא אודיופיליה. אבל למותג הזה יש לי סנטימנטים של ממש. זה מתחיל בכך שאחד ממוצרי החברה היה מגבר ההיי אנד הראשון שלי וכך גם הקדמגבר.

 xindak-H1

במרוצת השנים, נפטר חברינו ויקירנו ״אייל פור״ ממחלה קשה והמותג נותר ללא בית חם שייקח אותו אליו. משום מקום מודיע לי זיו מ״אודיוזיפ״ שהוא מחדש את היבוא של המוצרים שלהם ולארץ יגיעו גם מגבר ההספק והקדמגבר שהיו לי בעבר. האמת היא שהתרגשתי. כמעט כל מוצר שעבר דרכי היה לכזה שמספר לי על תקופה בתחום. כל רמקול, כל מגבר, כל פטיפון וראש הם עולם ומלואו שרק ממבט עליהם בתמונה ברשת אני יכול להיזכר באותה תחושה שחשתי כשחיברתי אותם למערכת שלי.

כשהאזנתי לסט הזה אצל זיו נזכרתי בדיוק מדוע כל כך אהבתי את המוצרים שלהם. זה למרות שבסטנדרטים שלי היום, אני כנראה לא ממש אתלהב לחיות איתם. אבל את זה נשאיר לביקורת ספציפית על סט ההגברה של החברה.

 xindak-H1

טרם נתחיל לדבר על מוצר שעומד היום למבחן נספר לכם קצת על החברה.

שינדאק היא חברה סינית מהתחלה עד הסוף. היא גם כזו שלא מסתירה את מוצאה (כבר אין סיבה מוצדקת להסתיר). היא נוסדה בשנת 1988 בסין. בתחילת דרכה פיתחה מוצרי אודיו בעבור חברות סיניות שונות בתחום האודיו. באותה שנה החלה לפעול בשמה המוכר היום. מאותה שנה ועד היום פועלת החברה בסין והיא יצרנית האודיו הסינית הגדולה ביותר. לשינדאק אסופת מוצרים מהמרשימות שנתקלתי בהן. בניהם מגברים, קדמגברים, נגנים וממירים. יחד עם זאת מייצרת החברה כבלים לאודיו ואביזרי חשמל. אחד המאפיינים של החברה הוא המחיר השפוי ביחס לאיכות בניה גבוהה ביותר ואיכות סונית מרשימה מאוד ביחס למחיר.

למרות הסטיגמה, מדובר ביצרן שלא ממהר לשחרר מוצרים לשוק. חלק נכבד מהמוצרים של החברה צועדים כבר מעל לעשור ונמכרים עד היום לאודיופילים מתחילים. בהאזנה האחרונה שלי למגבר ההספק 8550 בשילוב הקדמגבר 3200 סימן 2 (עבר עדכון) גיליתי שהשנים לא דיווחו על נפילה ביכולות. להיפך, הבנתי שמה שבנו לפני מעל עשור, במחיר שפוי, לא היה צריך עדכון משמעותי (אם בכלל) בשביל להתחרות עם המוצרים המודרנים שמתוכננים בזמנים המודרנים הללו.

 xindak-H1

מגבר אוזניות xindak-H1 Headphone Amplifier

חשיבותו של מגבר האוזניות היא מכרעת. במיוחד כשמדובר באוזניות בעלות נצילות נמוכה. אבל מה לעשות, גם אוזניות בעלות נצילות גבוהה מאוד (32db) יהנו מאוד ממגבר אוזניות איכותי שכן יצליח לסחוט מהן את המקסימום. מאידך, מגבר האוזניות של ה-macים מעולה פלוס. עם זאת, גם אם יש לכם כזה, מגבר אוזניות איכותי עדיין ישים את איכות הצליל של האוזניות שלכם במקום אחר לגמרי. הנסיון שלי עם מגברי אוזניות שונים, בטווח מחיר רחב מאוד, תמיד לימד אותי שאין מה לעשות, מגבר אוזניות יעודי ישמע תמיד טוב יותר מאשר מגבר האוזניות השתול במחשב או בטאבלט שלכם. ולא, לא משנה כמעט איזה מחשב זה ואיזה סלולרי/טאבלט יש לכם.

 xindak-H1

מגבר אוזניות + ממיר דיגיטלי לאנלוגי

מדובר במגבר אוזניות בגודל בינוני שיודע לעבוד גם כמגבר אוזניות יעודי וגם כקדמגבר אנלוגי. למגבר כניסת USB ברזולוציה 24/192, למגבר שתי יציאות לשתי אוזניות בחיבור 6.5 מ״מ. יחידת ההגברה היא טרנזיסטורית בטופולוגיית Class A. למרות שיודע להפעיל שתי אוזניות בעת ובעונה אחת השליטה בעוצמה היא אחת לשניהם. זה אומר שאם אתם מקשיבים למוסיקה ביחד, לא תהיה לכל אחד מכם שליטה על העוצמה. אי לכך כדאי שתסכימו על העוצמה או לחלופין ״שהחזק ביותר ינצח״.

 xindak-H1

נתונים טכנים (למי שזה חשוב לו).

 xindak-H1

מקשיבים

עם מגבר האוזניות הזה אני חי כבר שבוע שלישי. בכל ערב, כשאני ניגש ל״מלכת הגלישה ברשת״. אחד מהמאפיינים הבולטים של שימוש במגבר יעודי ביחס למגבר המצוי במחשב/טלפון/טאבלט הוא בתחום הנמוך טברזולוציה בכלל. וכאן, כמו עם כל מגבר יעודי שהוא מן הסתם חזק ומושקע יותר מזה המצוי במחשב, מציג יתרונות בולטים בתחום הזה. אז מכיוון שזה מבחינתי דבר שאמור להתרחש כדרישת בסיס אני ניכנס יותר לעומק.

בקטעי מוסיקה מורכבים כמו תזמורת סימפונית, רוק כבד ואלקטרוני אני מגלה שהיכולות הללו נשמרות בכל עוצמה שדרשתי ממנו. עם זאת, נרשמה גם שמירה על האיזון הטונאלי וכמו כן על העושר הטונאלי. כלומר, המגבר הזה מפיק צליל מלא וטבעי. זה מתרחש גם כשמחברים שתי אוזניות במקביל עם התנגדויות שונות. כלומר, הצליל אינו מושפע מאוזניה נוספת שכביכול ״מושכת״ מאותו מקור. רמת ההפרדה טובה מאוד, הבמה מרשימה במיוחד ואין ספק שהתוצאה הכללית מעולה. אבל זה מתרחש בתנאי אחד, התנאי הוא שהממיר ניכנס לפעולה. כלומר, בחיבור usb ולא בחיבור אנלוגי שהתוצאה, מן הסתם, פחות טובה.

הערה: יש משהו ממכר בהאזנה לאוזניה טובה. משהו שביד אחת מנתק אותך מהסביבה ומכניס אותך לעולם של מוסיקה נטו. התחושה הזו שמורה רק לסוג ההאזנה הזו. יש כאלה שאוהבים, יש שפחות. אני למשל אוהב גם את התחושה של רמקולים הנעלמים בחלל וגם את התחושה שאני נעלם בחלל. וזה בדיוק הקטע של אוזניה. זו רק המוסיקה וכשהיא טובה, ובאה ישירות למוח, התחושה נפלאה. והתחושה כאן, היא כזו בהחלט.

בקטעי ג׳אז המגבר מצליח להעביר את כל היכולות שאני מחפש. מהירות, שקט, איזון, במה ופוקוס. יחד עם זאת, הבס המעולה של המגבר הזה מציג רזולוציה נפלאה בתחום הנמוך. במילים אחרות, שליטה מוחלטת באוזניות קשות להנעה כמו Beyerdynamic T1 בעלת ה-600 אוהם וכך גם יכולות מרשימות ודומות עם ה-kennerton בעלות המצילות הגבוה (32 אוהם).

 

הפסנתר נשמע מצוין. מלא, מפורט, בגודל הנכון. בכלל, הדינמיקה מעולה. פסנתר הוא אחד הכלים הקשים ביותר לשיחזור. הוא גם בעל מנעד צליל רחב, הוא דינמי מאוד גם במיקרו וגם במאקרו. הוא בעל גוף גדול שעל המערכת להצליח לחשוף אותו. המגבר הזה מצליח להכיל את כל הניואנסים המאפיינים פסנתר אמיתי ולהעביר אותן לאוזניות. אהבתי מאוד את היכולת של המגבר להעביר טרנזיינטים וזה ניכר כמובן בתופים. הוא מאוד מדויק, טבעי, שקוף ואינו ״מתבל״ את הצליל. לכל תוף המאפיינים שלו.

התחום הגבוה עשיר, מפורט, מדויק ומאוזן. עם זאת, בקטעים מעודנים מאוד של מכות רכות על המצילה חשתי מעט מתכתיות. אבל זה משהו שהאוזניה היחידה שחשפה אותו היא ה-קנרטון. ה- Beyerdynamic T1 שהיא סלחנית יותר, לא ממש הצליחה לחשוף את החסרון הזה. עם זאת, למרות המתכתיות הקלה הזו (והיא ממש קלה) לא חשתי איזה רגע של חריפות או בהירות יתר. כלומר, הצליל מאוזן מאוד.

אותו חסרון קליל אינו קיים בכלי נשיפה למשל שגם הם מטיילים בתחום הגבוה מלבד המיד. זה אומר שחצוצרות, קרנות יער במוסיקה קלאסית, חליל פיקולו וכ״ו, לא יסבלו מכך עם אוזניות מאוד שקופות ולא יורגשו כלל גם במצילות עם אוזניות סלחניות יותר.

לעומת זאת, בקטעי שירה המגבר מציג צליל טבעי בכל ספקטרום התדרים. זה התרחש גם בקטעי שירה חזקים. כלומר, כשהזמר ״דוחף״ מרגישים שהמגבר יודע להתמודד עם האתגרים הללו בקלות יתרה. בכלל, הוא פשוט חזק מספיק בשביל להניע כמעט כל אוזניה שתעמוד מולו.

מצאתי במה מרשימה מאוד שמבדילה בין מיקום הזמר/ת לבין שאר כלי התזמורת המנגנים מאחור. וגם הם, כלי התזמורת ממוקמים באופן משכנע מאוד. בכלל, התוצאה בהפקת קולות אדם היא פשוט נפלאה.

 xindak-H1

נקודות ציון

העמדה

כמו כל מגבר שיכוך מביא לשיפור. גם כאן, שיכוך ראוי מביא לשיפור בשקט, בפרטים ובמיקרו דינמיקה.

חום

הוא מתחמם יחסית. זה לא מגבר שאפשר לשים עליו ניירת בחדר המחשב. החום יגבר ככל שהאוזניות שאליו תשדכו יהיו פחות נצילות.

שידוך לאוזניות

בביקורת ביצעתי מבחן ל-3 אוזניות שונות. בניהן אוזניות תוך אוזן של rha מהדגם הבכיר ביותר, אוזניות Kennerton Vali בעלות נצילות גבוהה של 32 אוהם ו-Beyerdynamic בעלות נצילות נמוכה מאוד של 600 אוהם. מצאתי מגבר חזק שיצליח להתמודד עם כל אוזניה ולשמור על איזון ודינמיקה ראויים בהחלט.

סיכום

מדובר במגבר אוזניות מהטובים שיש למחירו כשהוא מחובר ב-usb וטוב מספיק כשהוא מחובר אנלוגי. לזה נוסיף גם יכולות המרה מעולות, התממשקות קלילה למחשב ואיכות בניה, כיאה לשינדק - מעולה! מצאתי שיש לו כוח להניע אוזניות Beyerdynamic T1 מבלי לרמוז על חוסר דינמיות, הפרדה ורזולוציה. המגבר שקוף, מפורט, מהיר ומאוזן להפליא. הוא מייצר במה מעולה, מפוקסת ורחבה מאוד.

ההפתעה הגדולה היא בניטרליות של הצליל. אין כאן צבע, תיבולים מיותרים. נקיון ושקט הם גם מנת חלקו של המגבר המצוין הזה. היתרונות הללו הופכים אותו למוצר שהוא לא רק מוצלח סונית, אם כי משלב תמהיל לא מדויק בין אותן יכולות למחיר כזה שקל מאוד לחיות איתו. זאת אומרת שהוא בנוי באיכות כזו ומפיק צליל כזה שאין ממש קשר בין ה-1600 פפלינוס שיסתלקו לכם מהכיס לבין מה שתקבלו לתוך האוזן. וזה כמובן, שלא יתבלבלו כאן, אומר שהוא לא רק תמורה מעולה לכסף, הוא מעבר לכך.

אוזניה נוספת ומאתגרת שהמגבר הזה נבחן דרכה היא ה-Kennerton Vali שרמת השקיפות שלה היא מהיותר פסיכיות שנתקלתי בהן. היא חושפנית ביותר, מאוזנת בטירוף ובהחלט עלולה לחשוף לא מעט ״בעיות״ במגבר. התוצאה נפלאה. המגבר הזה מציג צליל שהוא פשוט ״נכון״. לא גדול מידי, לא קטן מידי - פשוט נכון. את התוצאה הטובה ביותר מצאתי בחיבור לאוזניה של kennerton מדגם וואלי (ביקורת בקרוב).

שורה תחתונה: אם יש לכם מגבר אוזניות בסיסי אז תקשיבו לו. הוא עשוי להיות טוב יותר. במידה ואין לכם מגבר אוזניות, ואתם משתמשים באוזניות טובות, עשו לעצמיכם טובה - תפנקו את עצמיכם באחד כזה.

מחיר: 1600 ש״ח
אחריות ושירות: אודיוזיפ

מעבר לתגובות בפורום