אוזניות במבחן - Marshall major 2 Bluetooth Headphones

נמר לוי
04-03-2018 01:23

לקחתי לסיבוב את האוזניות האלחוטיות של מרשל. בדקתי את הקשר שלה עם מגברי הגיטרה האגדיים, התפעלתי מהפיצ׳רים שלה וגם בחנתי את הצליל. כמה היא טובה? הכנסו וגלו.

מגברי גיטרה, ג׳ימי הנדריקס והאוזניות הללו

אז השם מוכר הא? אני בטוח שכל חובב מוסיקה מכיר את השם הזה, הלוגו הזה והעיצוב הכל כך יחודי של מגברי הגיטרות שאין מופע רוק, שמכבד את עצמו, אשר בגב הבמה קיר של מגברים עליהם מתנוסס הלוגו שלהם.

אבל לא בזה עסקינן ולא הצלחתי למצוא שום דבר שמקשר בין אותה יצרנית מגברי גיטרות אגדית לחברה הבאה שאת אחד ממוצריה נבחן. אבל יש שפה עיצובית זהה, לוגו זהה ואפילו רמקולי הבלוטות׳ שלהם נראים בדיוק כמו מגברי הגיטרות המוכרים של החברה. זה אומר שיש בניהן קשר. לפחות מעצם העובדה שלא מצאתי שום סימוכין לאיזו תביעה שמתנהלת על ״גניבה״ מכל סוג שהוא.

גם לא מצאתי באתר החברה את שנת לידתה, טכנולוגיה בכלל או כל דבר שהופך אותה למשהו באמת מבוסס כמו שמה. אבל כן מצאתי שלל מוצרים שאחד מהם ישב על הראש שלי עד לפני דקות ספורות. כן מצאתי שהם יושבים בשוודיה אך את המוצרים מייצרים בסין. מצאתי גם שהמוצרים בנויים מעולה, מתוכננים היטב ומעוצבים רטרו עם תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר שאפשר להעלות על הדעת. אפילו החומרים מרגישים כאילו תוכננו בשנות ה-60, לוטשו ונצבעו מחדש ונמכרו כחדשים. אפשר לחלופין לחשוב שמדובר בסטוק ישן שנמצא באיזה מרתף של חנות שנסגרה אי שם במאה הקודמת. כן כן, זו התחושה עד שמגלים שהיא אלחוטית ואז הכל מתפוצץ לנו בפרצוף - זה מודרני!


Marshall Mid Bluetooth Headphones

קטעים איתה

לאוזניה הזו לא מעט טריקים כאלה שידליקו אתכם. ראשית יש לה שני מקרופונים פסיבים לביטול רעשים, היא יודעת לענות לשיחות ויש לה כפתור אחד בודד (ג׳ייסטיק) מוזהב שעימו בעצם שולטים באוזניה. לחיצה מתחילה ומפסיקה את השיר וגם עונה לטלפון (אם מתקשרים), דחיפה מעולה מגבירה את העוצמה ואתם מכאן יכולים לנחש מה עושה דחיפה למטה ודחיפות אחורה וקדימה. בקיצור, אינטואטיבית לגמרי, גם מצייתת בהחלט (למעט מספר אי דיוקים עד שתופסים את הטאץ׳).

לאוזניה חיבור 3.5 מ״מ המאפשר להתחבר למגבר הטלפון הנייד במידה והסוללה מתרוקנת (מה שלא נראה לי שיקרה - תבינו מדוע בסיכום) או לחלופין לחבר אותו לאוזניה נוספת (שירשור) ומשם האוזניה תעביר את מה שאתם שומעים ישירות לראש של מישהו אחר. זה אומר שזוג יכול לשבת אחד על יד השניה ולהאזין למוסיקה או לצפות יחד בסרט. בקיצור, אוזניה מדליקה מבחינת הפיצ׳רים ונראה שחשבו על הכל בגזרה הזו.


צליל

את הצליל של האוזניה הזו חקרתי במשך חודש שלם. מצאתי בה לא מעט יתרונות שאף אחד מהם אינו אודיופילי. אז לפני שאני מתחיל לדווח לכם על המסקנות שלי, אספר לכם שניסיתי לשחרר מהמוח את מה שאני מחפש וניכנסתי למוד של ״מאזין ממוצע״ שמחפש לשמוע מוסיקה.

אי לכך ניגנתי שלל סיגנונות מוסיקה. ממזרחית חדשה (פו״פ מזרחי) ועד לטראנס שבדרך ניכנעתי ושמתי לי כמה קטעים שאני אוהב במוסיקה קלאסית וג׳אז.

במוסיקה קלאסית מדובר באוזניה שמצליחה להתמודד עם פרץ אנרגיה בקלות. אי לכך היא אינה מפורטת במיוחד. לא תשמעו את ההפרדה של הכינורות ולא ממש תחשפו לניואנסים של הפסנתר. עם זאת, תקבלו צליל מאוד מאוזן, מאוד נעים ומאוד סלחן. זה כמו עוגת שוקולד שטעימה גם לילד וגם למבוגר. אין כאן צליל מתוחכם, יכולות מיוחדות שאודיופיל מדופלם יתענג עליהן. אבל הקטע הוא שבניגון מוסיקה קלאסית סימפונית, שבהחלט מאתגרת את האוזניות הללו, הפסקתי לחפש את הניואנסים והיכולות האודיופיליות ונכנעתי לצד הנעים שלהן. אהבתי מאוד לגלות שהיא מסוגרלת לנגן תזמורת שלמה בעוצמה ראויה מבלי לקרוס. זהו נתון חשוב מאוד לטעמי. הבמה לא רעה כלל, אפילו טובה. אך היה חסר לי קצת פרטים ומיקרו דינמיקה.

 Marshall Mid Bluetooth Headphones

אבל לאוזניה הזו ישנו מגרש ביתי. לפחות כך נראה/נשמע לי. במוסיקת רוק עברתי מסגול כהה ועד לדייר סטרייט שבדרך עשיתי סיבוב על מטאליקה וסיפלטורה. במילים אחרות, רוק בכללי והתת תחומים שלו. כאן האוזניה מרגישה ממש טוב. העוצמה, הבס המעולה שהוא, להבדיל מהביצועים שלו במוסיקה קלאסית סימפונית, הצליח לגלות שלי פרטים, עוצמה, קוהרנטיות ומהירות מרשימים למדי. אהבתי את היכולת של האוזניה להשמיע לי את ההרכב המוסיקלי בשילוב הסולן מבלי להחריב תחום אחר על חשבון השירה.

וכמו שהביצועים היו מרשימים במוסיקת רוק מצאתי את אותה יכולת מעולה במוסיקת טראנס. נגיד את זה אחרת, בשעה שלמה בה יצאתי לריצה סביב נס ציונה (בשעה מקיפים אותה פעמיים), מצאתי שמי שהכניס בי אנרגיה בלהוריד 4 דקות בזמנים מהסטנדרט שלי זו בדיוק האוזניה הזו. היא אמנם עלולה לנתק מהסביבה, וזה קצת מסוכן (לא שומעים את הרחוב) אבל בשעה 22:00 בלילה, בעיר משעממת כמו שלי, מקסימום הסכנה היא שאני אדרוך על ג׳וק. אך בסביבה אורבנית סואנת, יש להיות עירניים. האוזניה הזו אוטמת היטב את רחשי הסביבה (לפחות על הקלבסה שלי).

נחזור לטראנס

האוזניה הזו חזקה רבותי. חזקה מאוד. מוסיקת טראנס מאוד מאתגרת מצד אחד ואם המיקס והמאסטר טוב היא גם מאוד מרשימה בצליל שלה. האוזניה הזו הצליחה ממש להרשים אותי. ממש אוזניית dj בטכנולוגיית בלוטות׳. הבס המרשים שלה יסדר לכם דריכה מוצקה יותר על הקרקע במהלך הריצה מעצם העוצמה שלו, ההחלטיות והדינמיקה שלו. המיד הסלחן ישכיח מכם את הפאשלות של המיקס והטויטר הנעים יאפשר לכם לשמוע חזק, לאורך זמן, מבלי להתעייף.

בלילה כשכולם הלכו לישון

מבחן ה״תנמיך ת׳אוזניה היא משגעת אותי״ בלילה כשאישתי ישנה הוא המבחן המוחלט. לאישתי שינה קלה למדי ועדיין לא שמעה את המוסיקה מבחוץ. ואם שמעה, זה כנראה לא הפריע לה. למרות שלא שמעתי בעוצמה גבוהה אם כי בעוצמה כזו ״טרום שינה״ עדיין הייתי מרוצה מהווליום ועוד יותר מזה שהיא לא העירה לי. ולכן, אם אתם אוהבים להיכנס למיטה ולהתענג על איזה קטע ג׳אז מעודן ורומנטי היא בחלט תספק אתכם מבחינת הזוגה שישנה 80 ס״מ מכם. גם הביצועים נאים. קונטרבס נשמע מעולה אבל לא חוכמה, הבס של האוזניה הזו מעולה. מאידך, הפסנתר קצת סינטטי, הצליל מתובל מידי, צבוע כמו תוכי אבל וואלה, כייף לשמוע בה מוסיקה. תתפלאו, אבל משום מה הקטע הזה של לחפש את הקטנות פשוט נדחק הצידה לטובת אותה סלחנות, צבע, תיבול ופשוט נינוחות כזו שבקלות אפשר להרדם איתה. מה שאכזב אותי זו העובדה שלהרדם איתה ממש, להסתובב הצידה לתנוחת שינה, ולהזכר שהן עדיין על הראש, יעיר אתכם על בטוח.

נקודות ציון

איכות קליטה

כל עוד לא תחצו קירות עבים ולא תתרחקו באופן קיצוני מהמקור המשדר לא תהיה בעיה.

פרקטיות נוחות שימוש

כפתור אחד שעושה הכל. צריך להתרגל. בהתחלה לא נוח ומתבלבלים קצת. כשתופסים את הפרנציפ לא מבינים איך לא עשו את זה עד עכשיו. עם זאת, המימדים הצנועים יחסית לאוזניה בגודל מלא הופכים אותה לכזו שתמשוך תשומת לב מהעיצוב שלה ולא מהמראה המוגזם. קשת האוזניה מתקפלת או נכון יותר נמעכת עד לצידי הקפסולות וכך גם הופכת להיות קטנה כזו שתכנס גם לכיס של המעיל או לתא הכפפות באוטו.

בחיבור אנלוגי

משום מה יצא שגם מגבר יקר ביותר ששודך אליהן לא הביא איזה יתרון מוחץ. זה מסביר לי שכנראה ההתאמה בין המגבר המצוי בפנים לבין היחידה ישנה התאמה מוחלטת. אי לכך, תבחרו מה שאתם רוצים, רע זה לא יהיה.

 

Marshall Mid Bluetooth Headphones

סיכום

אוזניה מצויינת לטעמי. מעבר לעובדה שהיא מושכת המון תשומת לב מעצם המראה המאוד מעניין שלה, היא גם נוחה לשימוש. בחירת החומרים נכונה. היא קשיחה מאוד למרות שנראית שברירית. איכות הקליטה שלה מעולה והצליל, אמנם אינו אודיופילי כמו המתחרות ואינו ממש שקוף וטבעי. אבל יש לו יכולות דינמיות מרשימות מאוד. זו אוזניה שמסוגלת לנגן בעוצמה מרשימה מאוד, המגבר שלה חזק ביותר ואיכותי. אבל השוס האמיתי של האוזניה הזו הוא היכולת לנגן לפחות 30 שעות מוסיקה. חברים, זה נתון פסיכי בכל קנה מידה ביחס למתחרים. במילים אחרות, זו אחת האוזניות עם הסוללה הכי יעילה שיצא לי לבחון. ואם מדברים על נתונים על הנייר שבפועל אין קשר בניהם לבין המציאות, אז זה אינו המצב. האוזניה הזו ניגנה מוסיקה שעות ארוכות אחרי ה-30 שעות המוצהרות. וזה רבותי, הופך את האוזניה הזו לפרקטית ברמה כזו שאתם יכולים לצאת לטיול, לשכוח את המטען בבית ולהבין ששכחתם אותו רק כשחזרתם מהטיול. הסיכוי שתשמעו את האות ״סוללה נמוכה״ מקביל לסיכוי שזהבה גלאון תגיע לחתונה של בנו של ברוך מרזל, תלווה אותו לחופה, תנשק את כלתו ותלחש לה באוזן שהיא זכתה באדם מדהים והיא גאה להיות האמא שלה (מקווה שהייתי מספיק ברור בתיאור הזה).

איכות הקליטה אינה מהמדהימות שהכרתי. מרחק מכובד היא תשרוד אבל אם תחצו קיר, כך היא תתנתק מהחיבור. הקטע הוא שכשתחזרו, היא תתחבר בחזרה מיד. האוזניה מציגה בס מעולה, מיד וגבוהים פחות טובים ממנו אבל מאוד נעימים להאזנה. זה אומר שמדובר באוזניה סלחנית שמנגנת הכל טוב. היא לא עושה שום דבר מצוין או מעבר למצופה מבחינה סונית. עם זאת, יש כאן יתרון אדיר כשמאזינים לקבצים נוראיים ב-mp3. היא פשוט לא תעביר לכם את הטינופת שיש בו. היא תעגל את התוצאה, תעדן את העוקצנות ותשמיע לכם את הצליל הכי מכובס ונעים. זה אומר שזה חיסרון לאניני הטעם שמחפשים את הפרטים הקטנים בצליל, שמחפשים שהכינורות יהיו מופרדים זה מזה כמו אורז (ולא אורז של סושי). מאידך, מי שרוצה להינות ממוסיקה ולא מחפש את הקטנות, ימצא את האוזניה הזו כאחד האופציות המעולות שיש היום לשוק להציע.

שורה תחתונה: 30 שעות ניגון ויותר, בס מצוין, סלחן להקלטות גרועות ונראה מעולה. זה מסדר לנו תמורה אדירה למחיר.

מחיר: 929 ש״ח

אחריות ושירות: סריוס אלקטרוניקה

מעבר לתגובות בפורום