מגבר אוזניות פסיכי - Auris Audio Headonia 2A3

נמר לוי
21-02-2018 00:28

הוא גדול, הוא מהמם ביופיו, הוא גם זה שסוגר לי את הפינה שבמזרח אירופה עושים היי אנד אמיתי ובמחיר, כמה שזה נשמע מוזר, שפוי במיוחד.

אוזניות. אחד התחומים החמים ביותר בעולם המוסיקה. יותר ויותר אנשים משתמשים באוזניות, יותר ויותר אנשים מסתובבים איתן. כן כן, מסתובבים עם אוזניות בגודל מלא, שמוסיף להם מטראז׳ כזה לקלבסה שאוטוטו יכנסו לפתח הקניון על הצד. בתל אביב למשל, כמה שיותר גדול וצבעוני - יותר IN. בנס ציונה, העיר בה אני גר, התחילו ניצנים של כאלה. אני אישית פחות מתחבר לקטע הזה של להראות חייזר. אבל בבית, אין לי בעיה להניח על הראש גם שתי נברשות במידה וזה ישמע טוב. ועל זה בדיוק אני הולך לדבר אתכם. לא על האוזניה עצמה אם כי על הקטע הזה של ״ישמע טוב״.

זה לבית. כן?

אז בטח אתם חושבים שאם המוצר קל המגבר צריך להיות קל גם כן. אז זהו שלא. המחשבה צריכה להיות שאם המוצר טוב המגבר שמזין אותו צריך להיות טוב כמוהו לפחות. ולכן, מגבר אוזניות, לחובב המדופלם, הוא הכלי החשוב ביותר בסט. על מנת לבסס את הטענה שלי ובשביל להגיע למצב הזה בו אני מרגיש שלם עם הטענה הזו, השקעתי בשנה האחרונה שעות על גבי שעות ללמוד את נושא האוזניות שהיה מוכר לי גם ככה. אבל כשאני אומר ללמוד אותו, זה להאזין באופן שיטתי לכמה שיותר אוזניות, ברמות מחיר שונות ולשדך אותן לסוגי מגברים שונים. מהטלפון הנייד ועד מגבר אוזניות של HEED שמשמש אותי שנים רבות כמוצר רפרנס הן בזכות המחיר וגם בזכות היכולות הסוניות שלו. מגבר האוזניות שלי שוקל 4 קילו, רוחבו כקופסאת סיגריות ואורכו כ-3 כאלה ועומקו כחצי קופסא. דהיינו, מגבר אוזניות בגודל ״רגיל״. ועדיין, לא ניתן לצאת איתו לריצה משום שכבל החשמל עלול להציב מגבלת מרחק, ולא ניתן לתפוס אותו על החגורה משום שהוא יקפץ שם עד שהחגורה תקרע/הרגל תדמם/יהרס מהטילטול. את המגבר הבא העומד למבחן גם אי אפשר לקחת החוצה לריצה או להליכה. ולא, לא מהסיבות הללו כלל. הכוונה היא שגם אם נטפל בעניין הטילטולים, המכות על הירך וחוזק החגורה, הוא פשוט יפיל אתכם הצידה/קדימה/אחורה - תלוי איפה תמקמו אותו על הגוף. כן, הוא שוקל 24 קילו והוא בגודל של פיטבול בוגר. היתרון הוא שיש לו מנורות ופתרנו את העניין של אפוד זוהר בלילה. ובכל זאת, למרות היתרון המוחץ הזה, עדיף לכם לשים אפוד זוהר.

 Auris Audio Headonia 2A3

זריחה במזרח

אז כן. הבנתם שהוא גדול מאוד והתמונות גם מגלות לכם שהוא מהמם ביופיו. לזה אוסיף את מה שלא ניתן לחוש מהכתב וזה עניין איכות הבניה והבחירה בחומרים. אז כן, זה סטנדרט היסטרי. בכלל, מזרח אירופה (כבר הזכרתי את זה לא פעם), הביאה לנו מוצרים שחלקם פשוט שמו את השוק במצב שהתמורה לכסף האמיתית מגיעה משם. מי שגילה את השוק הזה, והשכיל להביא מוצרים משם, מבין היטב על מה אני מדבר. ובמנורות בכלל, הם מבחינתי פתחו ליגה חדשה. משרח אירופה הראתה לקהילה האודיופילית העולמית שהם לא רק שחקן במגרש, אם כי שחקן בליגת האלופות. זה שילוב של ידע ומחיר. משהו שבמערב אירופה, ארצות הברית ויפן הוא ידע ומחיר (גבוה מאוד). אז לא, לא כל הציוד ממזרח אירופה משתווה לציוד ממערב אירופה, יפן וארצות הברית. אבל הקטע הוא שזה גם הפוך. כלומר, מזרח אירופה במשחק כבר מזמן.

 Auris Audio Headonia 2A3

Auris Audio מגיע בדיוק משם, סרביה שבמזרח אירופה. Milomir Trosic הקים את החברה הזו מתוך חשיבה של ״התמורה מוחלטת למחיר״. על מנת להשיג את המטרה הזו שילב כמה קריטריונים שלכל אחד מהם נתן תשומת לב רבה. ראשית לשנאים המיוצרים במיוחד עבור החברה, הקבלים הממוקמים במוצרי החברה הם קבלים גרמנים מבית מונדורף ועד לפוטנציומטרים באיכות על ובסוף, חשוב לא פחות - עיצוב מהמם!. לחברה מוצרים שמחירם נע בין אלפי שקלים בודדים לרכיב ועד ל-60,000 ש״ח לזוג מונובלוקים שהם בעצם מוצר הדגל של החברה. במילים אחרות, אם היו מיוצרים בגרמניה היו כנראה עולים כפול. ל-Auris Audio גם רמקולים מדפיים, רצפתיים בעלי יחידת בס צידית. בנוסף תמצאו גם ממירים, קדמגברים ומגברים משולבים דיגיטלים. בקיצור, קולקציה מרשימה של מוצרים במחירים שפויים ביותר ביחס לשוק ההיי אנד המודרני שבו המחירים הפכו להיות... (ימשיך כבודו)

 
הפציינט - Auris Audio Headonia 2A3

מגבר האוזניות הבכיר של החברה כאשר בקולקציה רק שני מודלים. אחד ב-9,900 ש״ח והשני, זה שנבחן, עולה יותר. בסוף תבינו כמה הוא עולה למרות שכבר בטוח עפתם לסיכום ואם עדיין לא, אין לי ספק שבחמש שניות הקרובות זה מה שתעשו. אז אחרי שגילתם את המחיר נמשיך. המגבר עשוי מעץ כאשר מרכזו מצופה עור אמיתי. השילוב של לבן ועץ מסדר לנו מצד אחד אסתטיקה מודרנית ומצד שני מפלרטט עם הוינטאג׳ כשמביטים במנורות. מלפנים חיבור לשתי אוזניות כאשר חיבור אחד הוא חיבור PL שישה וחצי מ״מ והשני הוא חיבור XLR. במרכז בורר העוצמה.

Auris Audio Headonia 2A3

במבט על תמצאו בוררים נוספים בניהם בורר בחירת ההתנגדות במנעד של מ-32 ועד 600 אוהם לכניסת ה-PL, מימנינו בורר הערוץ הנבחר (כניסה) ומימינו בורר ההתנגדות לחיבור אוזניה ב-XLR. דהיינו, ניתן לחבר לו שתי אוזניות במקביל. בחלקו העליון ממוקמות גם מנורות ההגבר הגדולות ושתי מנורות דרייבר. פרטים בנתונים הטכנים, קבלו אותם בתמונה.

 Auris Audio Headonia 2A3

רגע לפני התכלס

אני לא חובב אוזניות מושבע. משום מה שאני מעדיף להאזין לזוג רמקולים בגודל מלא שלא תקועים לי על הראש. הפוקאל אוטופיה שינה לי קצת את התפיסה וגרם לי להתחבר לגזרת האוזניות יותר ויותר. העולם הזה ליווה אותי שנים עוד בתקופה שהיה ברשותי אולפן הקלטות. שם התנסתי בשלל אוזניות שונות שכולן היו בבעלותי. במשך שנים רבות העניין הזה של להניח אוזניה על הראש הזכיר לי יום עבודה מפרך באולפן. במילים אחרות - הרעלת אוזניות. מאחר ואני כבר מספר שנים מחוץ לחדר הקלסטרופובי של האולפן, והראש שלי פוגש את האוזניה בשביל התענוג נטו, הרעלת האוזניות נמוגה, נותרה ההנאה נטו.

האוזניה שנבחרה

את הסקירה הזו ביצעתי במשך שבוע שלם. במהלך השבוע הזה שידכתי למגבר הזה אוזניות בעלות התנגדות של 32 אוהם ועד הביירדינמיק T1 שברשותי בהתנגדות של 600 אוהם. ועימה החלטתי לבצע את הסקירה עצמה. לטעמי הן גם אלה שהתאימו לו ביותר וגם, מה לעשות, זה חלק מהקטע, יאתגרו אותו במיוחד.

 Mahler : Symphony no.2 London Symphony Orchestra, dir. Georg Solti

השניה של מהאלר. יצירת היצירות. זו אחת היצירות שכבר מהפתיח שלה אני יודע בדיוק היכן המוצר יכשל אם בכלל. במקרה הזה, הפתיח הימם אותי. את האוזניה הזו אני מכיר היטב. אני חי איתה, סקרתי אותה והיא מעולם לא השמיעה לי מוסיקה כפי שהיא משמיעה לי עכשיו. הדינמיקה, השקט, ההחלטיות שבצליל. המגבר הזה הביא אותה למקום שהיא היתה יכולה לחלום עליו. כלי קשת נשמעים פשוט מהמם דרכה. לזה תוסיפו רמת פירוט שהכרתי לראשונה באוזניה של פוקאל מסדרת אוטופיה ובאוזניה של סטקס משודכת למגבר שלה. פתאום הבייר החיננית והנעימה הופכת להיות מפלצת רזולוציה? מה קורה פה?

 Auris Audio Headonia 2A3

שומעים את האולם, את רחשי נגני התזמורת שטרם תפקידם הגיע. שומעים את הניואנסים בכל כלי וכלי בתזמורת. רמת הפירוט כאן פנומינלית.
רמת ההפרדה גם כן מעולה, הדינמיקה היסטרית והבמה הרחיקה את האוזניה חצי מטר מהאוזניים שלי. גם ברגעי הקריאשנדו אני מוצא את עצמי המום לחלוטין מהביצועים של האוזניה הזו. פתאום אני מתחיל לדמיין איך היתה נשמעת הפוקאל אוטופיה עם המגבר הזה. אם היא היתה כל כך טובה עם ה-HEED היא כנראה תהיה אלוהית עם זה. התוצאה הטובה ביותר ששמעתי באוזניות עד כה ואפילו לא האוזניות הטובות ביותר שאני מכיר.

 

Scorpions - Still Loving You

כאן אני מקבל משהו אחר. גדול, מרשים, כוחני מצד אחד ומעודן מצד שני. התחושה היא כי אין סיגנון או עוצמה שתגרום למגבר הזה להכנע או ״לזייף״. הקטע הוא שהוא מעביר את היכולות הללו לאוזניה בצורה כזו שטרם הכרתי. גם כאן המגבר מציג יכולות דינמיות מרשימות במיוחד. הסולן נשמע מעולה, ממוקם במרכז, בפוקוס מושלם. הגיטרה החשמלית המתפרצת בפזמון נשמעת ״מבהיל״. אין מצב בעולם שתצליחו להאזין לכניסה של הפזמון מבלי להניע את הראש בעוצמה קדימה ולעשות תנועה של גיטריסט. תחושת ה״פארק״ שהמגבר הזה מציג בשידוך האוזניה הזו פשוט מהפנטת. רק לעצום עיניים ואתם שם, העקרבים מולכם ויש לכם כרטיס כניסה נצחי לכל הופעה שתבחרו.

 

 

 Giuseppe Verdi "Il Trovatore" Pavarotti, Sutherland, Wixell, Horne, Ghiaurov, Bonynge 1976 I

בקולות אדם תקבלו סטנדרט היסטרי. מעבר לעובדה שהוא מפורט ושקוף. הוא טבעי ומאוזן מאוד. הדרך היחידה שאני יכול לתאר את היכולת שלו בשיחזור קולות אדם היא להגיד שזו אחת מהתוצאות ה״נכונות״ ששמעתי. אני לא מסתכל רק על היכולות שלו בפירוט, דינמיקה, במה, מהירות ומיקרו פרטים. אני מדבר על המרקם הטונאלי, העושר הטונאלי. אני מדבר על היכולת הזו לשכנע את המאזין שיש מולו זמרים חיים. התזמורת מאחורי הזמרים מוצגת בפרופורציות הנכונות, המרחקים בין הסולנים לבין התזמורת נחשפים הצליל בדיוק כפי שהם מוצגים בתמונה. וזה רבותי, איך שלא תסובבו את זה, מהמם!

 

בנימה אישית

ואלה הם שלושת הקטעים שאני מפרט על הביצועים של המגבר הזה. היה ניתן להמשיך ולהמשיך להחמיא לו. לצרף עוד טונות של קטעי מוסיקה שונים ולתאר לכם כיצד הוא נשמע בכל ז׳אנר. אבל זה היה מזה משעמם. זה כמו לראות תעודה של גאון בבית הספר. יודעים שהוא יהיה מצוין בהכל אז הולכים ישר למקום בו הוא עלול להכשל - ספורט. פתאום מגלים שגם שם הוא מעולה. ואז פשוט סוגרים את התעודה ואין מה להגיד מלבד לטפס על שולחן קרוב, לעמוד מול הגאון החסון ולמחוא כפיים סוערות תוך הנעת הראש בהינהון של ״לא צריך יותר מזה כלום, הבחור מוצלח״. ככה בדיוק הרגשתי כשכתבתי את הביקורת הזו. הייתי יכול להתחיל ולסיים אותה ב-״עזבו דיבורים. יש לכם את הכסף? לכו לקנות״. אבל מכיוון שאני מוכרח לצקת תוכן באתר, קישקשתי קצת על היכולות שלו. והיכולות הללו, כל כך טובות שזה כמו הילד הגאון הזה. לטפס על שולחן ולמחוא כפיים למהנדס.

 

נקודות ציון

התאמה לאוזניות

תאמינו או לא. חיברתי גם אוזניות כפתור של אפל למגבר הזה. גם שם היה שיפור משמעותי. אבל לא, אל תהפכו את האוזניה הזו לרפרנס עבור המגבר הזה. אם יש לכם אוזניה טובה, כל אוזניה טובה, תהפוך לטובה יותר דרכו. טובה משמעותית.

העמדה

אינו רגיש למדפים כמעט בכלל. אין לי מושג אם זה בזכות הספייקים שלו עליהם הוא עומד (מגיע איתם בחבילה) או שפשוט הוא לא רגיש למדפים כי ככה הוא. לכן, תעמידו אותו היכן שתרצו. לא יקרה לו כלום. מה שכן, זיכרו שמדובר במגבר מנורות ומנורות מטבע הדברים מתחממות. תנו לו אוויר, הוא יחיה יותר טוב ככה.

 Auris Audio Headonia 2A3

סיכום

זהו מגבר אוזניות אחר. בקנה מידה שונה לחלוטין מהסטנדרט. זה לא רק המימדים, איכות הבניה והאסתטיקה שתגרום לגוף של בר רפאלי להראות כאילו הרכיבו אותה מכמה גזעים של בני אנוש, זה הצליל שהוא מפיק. הצליל הזה שגורם לכם להבין מדוע חובבי אוזניות מפסיקים לתקשר עם בני המשפחה, יושבים על הכורסא, מסתכנים בפצעי לחץ וטיטולים למבוגרים רק בשביל לקבל עוד קצת מהצליל הזה. הדינמיקה שלו, הרזולוציה והעידון מדווחים על סטנדרט שקשה למצוא במקומות אחרים. אני זוכר ששמעתי סט שלם ויקר של stax המדהימה - זה משהו אחר עם אוזניה שהיא פחות טובה לטעמי. כלומר, האוזניה שלי פחות טובה מה-סטקס ששמעתי אבל המגבר הזה הביא אותה למקום כזה ששינה את המשוואה. בקולות אדם הוא יטמטם אתכם, במוסיקת רוק הוא יעמיד אתכם בפארק ענק כשהלהקה מולכם, במוסיקה קלאסית הוא יקח אתכם למקום הכי טוב באולם ואם זו קתדרלה - גם כן. במוסיקת ג׳אז תצליחו להריח את האולפן בו הקליטו ובמוסיקה אלקטרונית תמצאו את עצמיכם נעים במושב כאילו המסיבה אצלכם בסלון. זהו מגבר האוניות הטוב ביותר ששמעתי עד כה. והוא לא רק הטוב ביותר, הוא גם היקר ביותר שמשווק היום במדינת ישראל. אז אם זה הקטע שלכם, ואתם באמת משתמשים באוזניות ככלי לצריכת מוסיקה, והאוזניות שלכם הן כאלה שיתמודדו עם מגבר בקליבר כזה, תמכרו את הרכב ותקנו כזה. גם ככה לא תהיה לכם שום סיבה מוצדקת לצאת מהבית.

שורה תחתונה: הראשון במוצרים שפשוט לא הצלחתי למצוא בו ולו חסרון אחד - למרות המחיר.

מחיר: 30,000 ש״ח

יבואן: or-audio

מעבר לתגובות בפורום