קופסא קטנה, סאונד גדול - Edifier R1280DB

נמר לוי
12-02-2018 23:39

הוא קטן, מאפשר לחבר אליו 4 מקורות, ומצליח לנגן כל סגנון מוסיקלי שתזרקו עליו. אבל רגע, יש עוד כמה דברים לספר לכם עליו.

שוק הרמקולים הקטנים למחשב צובר תאוצה אדירה בישראל. בכלל, רמקולי בלוטות׳ עושים לנו חיים קלים. במידה ויש להם יכולת להתחבר למספר מקורות כמו טלוויזיה, נגן תקליטורים (מי שעדיין משתמש) ואפילו פטיפון (בשידוך פונו סטייג׳) זה הופך אותם למערכת אודיו שלמה בתוך זוג רמקולים בלבד. בכלל, הרמקולים הללו שינו את פני השוק באופן משמעותי. שוק האודיו שואף למנימליזם שלעיתים הוא בא על חשבון איכות סונית.

Edifier R1280DB

Edifier

את היצרן הזה הכיר לי משה שוצברג, סמנכ״ל הסחר של איידיגיטל. והוא בהחלט קלע בפעם הראשונה שביקש ממני לבחון אותם. את הרמקולים הראשונים שלהם ששמעתי פשוט רכשתי. זו אחת הפעמים הבודדות שהתפעלתי משילוב של סאונד ועיצוב. הרמקול העומד למבחן היום אינו מעוצב כמו ה-LUNA, אבל הוא מצליח לעשות כמה דברים שהלונה לא ממש מצליח. וזה מסדר לנו את כל מה שנוגע ליצור, מחיר סופי נדרש וחלוקת התקציב. עיצוב זה כסף, עיצוב זה חשוב מאוד. עובדה, העיצוב הוא אחד מהדברים שגרמו לי לרכוש את הרמקול שיעמוד בצידי המסך שלי. אבל גם הסאונד חשוב, אפילו יותר. ולכן, הרמקול הזה, שעיצוב אינו החלק החזק שלו, מלמד אותנו מה קורה שחברה מחליטה לעשות סאונד במחיר נמוך. מוכרחים לוותר על משהו לטובתו. הם ויתרו ולדעתי רק הרוויחו מזה. וזה בעצם מהווה את הסופיילר המוחלט להמשך. האם זה רמקול טוב? אוי נו, ברור שהוא טוב. כמה טוב? תמשיכו לקרוא.

זהו בעצם יצרן סיני מההתחלה ועד הסוף. כל המוצרים הם פרי פיתוח שלהם. הכל נעשה במפעל האם שבסין. מהיחידות ועד התיבה, מתוכנן שם, מיוצר שם ובאיכות כזו ששמה באפלה לא מעט יצרני רמקולים ״לייף סטייל״ אמריקאים ואירופאים. עם זאת, ליצרן מספר לא מבוטל של דגמים וטופולוגיות. ממערכת 2.0 (זוג רמקולים) ועד מערכת קולנוע בכוללת חמישה רמקולים ויחידת סאב.בין לבין תמצאו לא מעט חפיצים לאודיו.

Edifier R1280DB

כל האפשרויות פתוחות

מדובר ברמקול מיני מוניטור בעל יחידת מידבס 116 מ״מ ויחידת טויטר בקוטר 13 מ״מ. יחידת המגבר בעוצמה של 50 וואט, המחלקת 25 וואט לכל רמקול ממוקמת על הרמקול הימני כאשר החיבור בניהם הוא בעזרת כבל רמקול מהאחד לשני. כלומר, רמקול אחד מוגבר והשני פסיבי כאשר המוגבר מזין אותו. עם זאת, למגבר 4 כניסות בניהן שתי כניסות RCA, כניסה אופטית וכניסה אלחוטית בלוטות׳. לרמקול שלט רחוק המאפשר לשלוט על כל האופציות מעבר לשליטה על EQ. בנוסף, בפיאה הצידית של היחידה המוגברת בוררי שליטה כאשר שניים אחראים על כיוונון ה-EQ והבורר התחתון אחראי על העוצמה בסיבוב ועל הכניסות השונות בלחיצה.

נתוני יצרן

Edifier R1280DB
 
איכות צליל

את היצרן הזה הספקנו להכיר. הוא לא מוציא מהמפעל שלו משהו שהוא לא ״תמורה לכסף״. אבל הפעם, אין לי צל של ספק שהוא התעלה על עצמו. במקרה הזה זו אינה תמורה לכסף אם כי מעבר לזה. מורגש כי רוב ההשקעה כאן היא על איכות הצליל נטו ועל העיצוב פחות. הרמקול הזה מצליח לנגן כל סגנון מוסיקה שתזרקו עליו. הוא ינגן טוב כשהוא 60 ס״מ מכם כרמקול מחשב וגם במרחק של כמה מטרים מכם בחלל חדר השינה או במשרד. היחידה הזו, הקטנה והמהירה כל כך, מצליחה להעביר פרטים רבים. בס מהיר ומדויק ובעזרת התיבה שמתוכננת היטב, בשילוב המגבר המעולה שממוקם על רמקול ה״מאסטר״ תקבלו עם הדיוק הזה גם עוצמה מרשימה במיוחד. בכלל, היחידות הקטנות הללו, בתיבה הנכונה, יספקו שילוב של מהירות אדירה ותגובה מיידית לצליל. זה יסדר לכם כמה יתרונות בולטים כאשר הבולט ביותר הוא בשיחזור ניואנסים בשירה למשל, בניגון כלי נשיפה כמו סקסופון, חצוצרה, טרומבון שכל ״רעד״ בצליל ישפך החוצה בקלות. ואם נלך קצת יותר רחוק, תשמעו פרטים בקולות אדם שאני בספק אם רמקול רצפה בכמה אלפי שקלים יצליח בכלל לחלום על לחשוף אותם. אבל יש מגבלות ליחידות קטנות כאלה. הוא יתקשה למלא סלון ממוצע במוסיקה. אבל מצד שני, אם אתם לא מאלה שמחפשים את הרזולוציה המוחלטת בחללים גדולים/בינוניים ומוסיקה היא חלק מהרקע בחיים שלכם ולא העיקר, הוא עשוי לספק אתכם גם בסלון.

לא קל אבל לא נכנע

שני מבחנים משמעותיים הם מוסיקת רוק ומוסיקה קלאסית. לא ניכנס בדיוק ליצירות עימן בחנתי את הרמקולים אבל אגלה לכם שאני חי עם הרמקול הזה בחדר השינה, לצד מסך המחשב וכמה ימים במשרד. מוסיקה קלאסית סימפונית עלולה להכשיל אותו מעוצמות מסוימות. אבל אם נודה על האמת למעט רמקול אחד או שניים במימדים הללו, עם יחידות כאלה פיציות, היתר בכלל לא יצליחו להשמיע את הפתיח של היצירות ששמעתי. הרמקול הזה משתדל לתת לכם תוצאה ראויה גם המוסיקה מורכבת כמו מוסיקה קלאסית סימפונית. אבל מה לעשות, הוא יתקשה אך לא יקרוס לחלוטין. זה יתבטא בפגיעה קלה בדינמיקה, ברזולוציה ובפרטים. אבל אם אתם לא אודיופילים שמחפשים את זה, הסיכוי שתבחינו בחסרון הזה מקביל לסיכוי שתבחינו בין ערבית לבנונית לערבית סורית. אם אתם אודיופילים, הסיכוי שתבחינו בכך הוא כמו הסיכוי שתבחינו בין בועז שרעבי לנינט טייב.

Edifier R1280DB

במוסיקת רוק התוצאה דומה למוסיקה קלאסית סימפונית אך עם כמה הקלות. אם מדובר על מטאליקה אז וואלה, גם מה שיש לכם בבית עכשיו על הרצפה, עם ה-200 יחידות ב-2500 ש״ח ובגודל של חדר עשוי להיכשל. זה משום שאם רמקול לא יכשל ביכולת לנגן בקול רם הוא יכשל ביכולת לשחזר את הכלים הללו כמו שצריך. ולכן, תתפלאו, אבל מוסיקה כזו אני מוכן לשמוע באיכות גבוהה ובעוצמה נמוכה יותר מאשר באיכות נמוכה ובעוצמה היסטרית. כך גם עם מוסיקה קלאסית סימפונית. אי לכך אני מודע לכם שבעוצמה הנכונה, מבלי לקחת את הרמקול לקצה היכולת שלו, גם בסגנונות מוסיקה תובענים כאלה, תקבלו תוצאה מרשימה ביותר.


נקודות ציון

חיבור למחשב

טוב. קשה מאוד להבחין בין איכות הצליל בחיבור כבל ישירות למחשב לעומת חיבור אלחוטי בבלוטוס. אבל אם אתם רוצים לקבל את מלוא הפוטנציאל מהרמקולים הללו אמליץ לכם לחבר אותו בחיבור דיגיטלי. שם הוא מבצע את פעולת ההמרה וזו הדרך הטובה ביותר לקבל את הצליל האיכותי, המפורט והנקי ביותר. עם זאת, יש לי בעיה אחת עם החיבורים, אין לו  יו אס בי מה שתוקע אותנו בחיבור ישירות למחשב שלכם. כניסה אופטית זה כל כך פסה וקואקסיאלית אין בשום מחשב.

התאמה לחללים

חדר שינה, משרד, לצידי המסך. אפשרי גם להישתמש בו בסלון כאשר התשלום יהיה ביכולת לייצר הרבה בס.

מרחק האזנה

זה אחד הפרמטרים החשובים ביותר ברמקולים קטנים. במיוחד אם הם מוגדרים (מפאת המימדים שלהם) כרמקולים למחשב. חשוב שידעו לפתח צליל מספק כבר מקרוב. כלומר במטר הראשון מהם. הרמקולים הללו עושים זאת היטב. גם מקרוב, גם מכמה מטרים בודדים מהם.

שימושיות

מאפשר לחבר 4 מקורות שונים, שלט בעל קליטה מעולה, יכולת לנגן שלל סגנונות מוסיקה בעוצמות מרשימות ביותר הופכות אותו למוצר סופר שימושי.

Edifier R1280DB

סיכום

אין הרבה קשר בין המחיר, הביצועים והמימדים. זהו רמקול שהוא אינו רק למחשב. הוא גם ישמש אתכם לחדר השינה בקלות. זוג הרמקולים הללו הם בעצם מערכת סטריאו מלאה. ניתן לחבר לו מספר מקורות ועל הדרך לשמוע מוסיקה דרך הנייד בבלוטות׳. היכולות הסוניות שלו הן מהמרשימות שיש בטווח המחיר הזה וכך גם היכולת שלו לנגן בקול רם. הוא מצליח לנגן כל סגנון מוסיקלי בכל עוצמה שתבחרו מבלי שיחידת המידבס תכשל ובלי שיחידת הטויטר תצרח. היצרנית הזו הצליחה לעשות משהו שמעט מאוד יצרנים מצליחים לעשות. להגיע לאיזון מוחלט בין איכות בניה, רכיבים שעובדים ביחד בצורה מושלמת וחשוב לא פחות, שלל אפשרויות שהופכות את הרמקול הזה למערכת שלמה. לכל היתרונות הללו תוסיפו איכות צליל מעולה שלא היתה מביישת רמקול שעולה כפול ממנו. אז נכון, אם אתם חובבי מוסיקה אין לו יכולת לנגן בסלון הבית שלכם, אבל אם אתם שומעים מוסיקה במשרד, בחדר עבודה בבית, בחדר השינה, זהו הפתרון הטוב ביותר בתקציב הזה.

שורה תחתונה: התמורה המוחלטת לכסף. רמקול קטן עם יכולות של מוניטור אולפני.

מחיר: 599 ש״ח
אחריות ושירות: איידיגיטל

מעבר לתגובות בפורום