השורד המוחלט במבחן: Bose - SoundLink Micro

נמר לוי
11-02-2018 11:14

מה כבר אני מבקש מרמקול בלוטות׳? שינגן מוסיקה, שיהיה נייד, שאוכל להכנס איתו לים. רגע? זו הפכה להיות הדרישה שלי? ממתי???

אז מעכשיו זו אחת הדרישות שלי. להיכנס עם רמקול לים, למקלחת ולצחצח שיניים כשהוא בתוך הכיור. וכל כך למה? משום שהבנתי שזה אפשרי. תדמיינו את עצמיכם עומדים על שפת הים, גלשן ביד אחת, על החגורה רמקול בלוטות׳ עם המוסיקה שאתם אוהבים, ויחד עם הצלילים שבוקעים ממנו אתם מרחפים על הגלים. נשמע טוב הא? אז שכחו מזה. זה משום שהוא קולט רק 10 מטרים ממנו והטלפון שלכם חייב להישאר בחוף. במילים אחרות: הרמקול מאפשר את זה, היתר מכשילים אותו. אבל הפנטזיה הזו מתגשמת לאט לאט, את עניין הרמקול כבר פתרנו. יש אחד כזה שיחיה מעולה במים וגם גלים גבוהים לא יפחידו אותו. ולא, לא בדקתי אותו בים, אבל ההתעללות שהוא עבר אצלי, מבטיחה לי מאסר ממושך אם היו עובדים סוציאלים לרכיבי אלקטרוניקה.

Bose SoundLink Micro


Bose. מה שהיא עשתה מעט מאוד יצרניות יכלו לחלום עליו

 Bose. אתם מכירים נכון? אבוי אם לא. ואם לא, סגרו את המחשב, קנו כידון ותלכו לצוד ארוחת צהריים. מדוע? מפני שאין מצב בעולם שאתם חיים בהווה. ומי שמכיר, אבל רק באופן שיטחי, הגיע הזמן להכיר מקרוב יותר. Bose היא אחת מאותם יצרנים שהביאו לעולם האלקטרוניקה הבידורית את המונח מוצרי ״לייף סטייל״. או לחלופין מוצרי פירמיום לעם. להתקשט בלוגו של Bose בסלון היה ובחלק מהמוצרים עדיין סימן לאיכות, למעמד אחר מאשר מוצרים אחרים. הם לא לבד במערכה. גם B&O שיחקו באותו מגרש רק שהם היו יקרים יותר בתקופה ההיא. היום הם שווים (בערך) במחירם ושניהם, בכל הנוגע לחפיצים באודיו, נלחמים על ליבו של אותו חובב שיודע להעריך איכות.

היצרנית הזו כל כך מוערכת וחדשנית עד אשר היא זו שהמציאה (ממש ככה) את טכניקת ה-line array בשוק המקצועי. ה-Bose 802 היה רמקול ששינה את חוקי המשחק והקדים את זמנו. הוא הפך לאחד המוניטורים המועדפים על שלל אמנים ואולפני טלווזיה בשכות שני פרמטרים חשובים. הראשון הוא איכות הצליל והשני הוא העיצוב שבזמנו לא השאיר אף בן תמותה אדיש לגביו. כיום, אחרי עשרות שנים לאחר שנחשף הרמקול הזה, אנו עדים לרמקולים בטופולוגיה הזו שעושים חייל בשוק האודיו המקצועי. גם בתחום הקולנוע הביתי החברה הזו הקדימה את זמנה. היא זו שהחדירה לשוק את הרמקולים הסטליטים שהם מקשטים כמעט כל סלון בנוכחות מעודנת והייטקיסטית. כשהם עשו זאת עוד בתחילת שנות ה-90, זה היה פשוט וואו. אז מי שיצא לו לזלזל בחברה הזו, מאיזו שהיא סיבה, כדאי שיחשוב שוב. Bose היא אחת מאלה שעיצבה את מה שאנחנו מכירים היום. במילים אחרות, היא אחת מאלה שיצרו את מה שמכונה ״תקן״.

Bose SoundLink Micro

קשוח הבחור. קשוח במיוחד!

אני זוכר את ההשקה שלו בניופאן. דיברו שם על היכולות שלו לפגוש את הרצפה מגובה משמעותי, לחיות עם הדגים באקווריום בזמן שהוא מנגן מבלי שיקרה לו דבר. מקסימום ירטב והטויטר קצת ״יזמזם״ עד שהנוזלים יצאו לגמרי. אבל עניין הנוזלים מאפשר זירוז יבוש מהיר בעזרת ניעור משמעותי של הרמקול ומשם, תוך שניות בודדות, יש לכם רמקול מנגן למשעי.

אז מה הוא יודע לעשות חוץ מלשרוד ילדים? הרבה דברים. הוא מתממשק לכל נייד בשניות בודדות, יודע להתרחק ממנו 10 מטר על הנייר אבל גם יותר בפועל, יודע להצמד לחגורה בעזרת תופסן הממוקם בחלקו האחורי. על הרמקול לחצנים כאשר ניתן לשלוט על העוצמה (מטה ומעלה) הדלקה וכיבוי בכפתור אחד וכפתור ״צימוד״ לנייד. קל, פשוט, ענייני ונוח. הרמקול תומך SIRI כמובן ולו אפליקציה המאפשרת שליטה על כל התכונות שלו. לרמקול מיקרופון מובנה המשמש אך ורק לשימוש ב-SIRI או ב-Google Now. לא ניתן לבצע איתו שיחות טלפון. אבל במידה והטלפון מצלצל, הרמקול מתנתק, מאפשר לבצע שיחה ומיד בניתוקה חוזר לעבודה. במילים אחרות - מתחשב.

איכות צליל

אני אודיופיל. ואודיופילים הם האחרונים שצריכים לבחון רמקול בלוטות׳ שלא ניחן ביכולות פירוט, דינמיקה, רזולוציה ושקיפות כפי שאנחנו תמיד מחפשים. במבחן הזה אני מנסה לנטרל את הדרישות שלי ממערכות היי אנד בעשרות אלפי שקלים (או דולרים) ולחפש את מה שידרוש צעיר שסך הכל רוצה לשמוע מוסיקה בכל מקום שיחפוץ. זה אומר שהוא צריך לנגן שלל סגנונות מוסיקלים כאשר יש סיכוי יותר מסביר שמוסיקה פופולרית כמו מזרחי, רוק, טראנס ודאנס כנראה יהיו אלה שהרמקול הזה יצטרך להשמיע.

כל סיגנונות המוסיקה האלה עברו עליו. מ״אייל גולן״ דרך ״האבנים המתגלגלות״ ועד ״טיאסטו״. הרמקול הזה יודע להרעיש אבל במובן החיובי של הרעש. הוא דינמי בטירוף עם בס לא יאומן. כן כן, הקטנצ׳יק הזה מוציא בס ממש. הוא ימלא חלל של חדר שינה  חבל שאין לו חיבור 3.5 מ״מ מה שהיה מאפשר לו גם להיות המחליף של רמקול הטלוויזיה שלכם במידה והוא חלש מידי, לא מספק אתכם. זהו רמקול קטן עם יכולות מרשימות ביותר.

Bose SoundLink Micro

אבל נחזור למוסיקה. הרמקול הזה לא חף מבעיות. יש לו כמה כאלה אבל הן זניחות אל מול איכות הצליל, ביחס למחירו ומימדיו. למשל מוסיקת רוק כבד לא תאפשר לכם להגביר עד הסוף משום שיש סיכוי שהצליל ישמע מעט מקומפרס ועל התפר שמשמיע כבר סימני מעבדה. גם טראנס לא תוכלו לשמוע בעוצמה הגבוהה ביותר. אני לא יודע אם להאשים את היחידה הקטנה או המגבר שנכשל דינמית. במילים אחרות, זה לא רמקול למסיבת ריקודים על חוף הים. זה כן רמקול לברביקיו במרפסת או בחצר הבית כשרוצים צלילים ברקע. זה כן רמקול שיתאים לחדר שינה של מתבגר או זוג שמחפש מוצר קטן, בלתי מורגש בנוכחות שלו, שיאפשר לו להאזין למוסיקה בכייף.

נקודות ציון

עוצמה

הוא חזק. חזק מאוד! אבל לא כזה שלא עלול להיכשל אם מפריזים בעוצמה.

עמידות לתנאי מזג אוויר

העמיד ביותר שאפשר לדמיין. מרגיש לי שאם תהיה כאן פצצת אטום ישרדו רק ג׳וקים והרמקול הזה.

שימוש באפליקציה

אם אתם לא משתמשים ב״סירי״ אין אפילו צורך להוריד את האפליקציה. חברו אותו לנייד שלכם וסגרו עניין. הוא כבר יסתדר עם היתר לבד. אם בכל זאת החלטתם להישתמש בסירי אתם תגלו יעילות מוחלטת בשימוש.

צליל

איכותי ביותר. אחד מהמרשימים בגזרת המחיר והמימדים הללו

סוללה

אמנם מצהירים על שמונה שעות מוסיקה. אני הגעתי איתו לעשר שעות בקלות

 Bose SoundLink Micro

סיכום

זה לא עוד רמקול בלוטות׳ חזק שיודע לעבוד בעוצמה מקסימלית שעות רבות. איכות הבניה זה אחד הפרמטרים החשובים ביותר ברמקול נייד. זה מעצם היותו ״נייד״. במקרה הזה איכות הבניה לא רק מעולה, היא סופר מעולה. זה משום שבחנתי כל מילימטר במוצר הזה. הוא בילה איתי חודש שלם ועבר אמבטיות עם ביתי הקטנה, נפל לשלולית כשירדה מהאוטו ביום חורפי גשום וכן, יצא לטיול עם חבר טוב, חובב גלישה בחוף בתל אביב וחזר הביתה בריא ושלם (הרמקול, כן?), נשטף מהמלח וחזר ליבואן כשהוא מנגן. אפילו סמני שימוש לא תמצאו עליו אחרי הפעילות הזו. איכות הצליל היא מהמפתיעות שיצא לי להתקל בהן. הוא חזק, אבל באמת חזק. אין הרבה קשר בין המימדים שלו לבין היכולות שלו לנגן בקול רם כל סגנון מוסיקה שתזרקו עליו. הוא ילווה אתכם לטיולים ויאפשר טעינה מהירה במיוחד גם דרך המטען ברכב שמחובר למצית כל עוד החיבור מתאים (מיני USB) בעוצמת טעינה של 2 אמפר. חצי שעה ויש לכם אותו לכמה שעות לא מבוטלות.

שורה תחתונה: קבלו במחיאות כפיים את רמקול הבלוטות׳ הקטן שמבחינתי הוא אחד מהטובים ביותר שכסף יכול לקנות.

 

מחיר: 599 ש״ח

אחריות ושירות: ניופאן

מעבר לתגובות בפורום