מבחן - Marantz SR-8012‏

איציק ירקוני
08-02-2018 21:25

איציק ירקוני לוקח את רסיבר הדגל של יצרנית הרסיברים מרנץ. הוא גדול, מרשים, חזק ביותר ומשוכלל. האם באמת יעבור את המבחן? הכנסו ותגלו

בסקירות האחרונות, שמתי דגש ברור לגבי השינוי העומד לבוא בהוספת ערוצי הגברה אצל מרבית יצרניות האודיו בגזרת הרסיברים הרב ערוצי, הכיוון, ליצור רסיבר שייתן מענה הולם בכל הגזרות, ניתן לראות שאימוץ תפיסת העולם שהנחילה חברת פיוניר, לרסיבר בעל 11 ערוצי הגברה עצמאים זהים בעוצמתם, מאומץ אצל שאר מותגי המיינסטרים וגם בחברות אחרות. הגישה המבורכת הזאת, מביאה לבסוף ליצור קופסה אחת שתיתן מענה הולם לכל דרישות המשתמש שאודיו רב ערוצי הוא בנפשו. Marantz כחברה מובילה בתחום האודיו הרב ערוצי, הבינה שמוצריה בגזרת הפרוססורים, אינה עומדת בסטנדרט של כל משתמש, ויש לכך סיבות רבות, חשיבת החברה לצאת למהלך של בניית רסיבר בעל 11 ערוצי הגברה עצמאים אינה מסתכמת רק בנגזרת זו. דגם ה-SR-8012 הוא לא רק רסיבר בעל 11 ערוצי הגברה, הוא מסוג הרסיברים שתוכנן ביצירתיות, ובקפידה בכל הגזרות, מה שהוביל לבסוף מצד מהנדסי החברה לייצר מוצר מושלם, בקופסה אחת, עם תכונות סופר איכותיות. אני שמח שנפל בחלקי לבצע סקירת בכורה רחבה, לרסיבר הדגל החדשני מבית מרנץ. אז בואו ונצא לדרך, ונראה מהם יכולותיו האמיתיות של ה-SR-8012.



Marantz SR-8012‏

Marantz, נעים להכיר

Marantz הוקמה בשנת 1953 ע"י שאול ב. מרנץ, במרתף ביתי ברחוב אוסטין 81, בניו-יורק, יש הסבורים שהוא, שאול מרנץ, אחראי להולדת תעשיית השמע המתקדמת. במהלך השנים פיתחה החברה מגוון מגברים איכותיים אשר הציגו יכולות מרשימות לאותה תקופה. עקב כך, גדל הביקוש למוצרי החברה, והחברה פרחה במספר מדינות בעולם, ב- 1982 התאחדה החברה עם פילפס. ויצאה עם נגן CD   של פילפס הראשון בעולם תחת המותג מרנץ, למעשה, היו סוני, שיצאו ראשונים עם   נגן ה- CD   הראשון בעולם. 1990   מרנץ מתנתקת מפילפס והופכת לעצמאית. ב-2001 רכשה Marantz יפן את המותג Marantz ואת זכויותיה, את חברות הבת והנכסים שלה באירופה ובאמריקה מפיליפס.   המותג   Marantz אשר עבר אין ספור של מעברים, ואוחד תחת Marantz יפן. ב- 2002 Marantz נכנסת תחת קורת גג אחת עם דנון תחת D&M   אחזקות.   מהלך זה הוביל את החברה לכניסתה לשוק ה A/V   ובכך סללה מרנץ  את דרכה לשווקים חדשים.   ב-2008 מוכרת פילפס את שאר אחזקותיה, ומסיימת את הקשר עם מרנץ. ב-2017 סאונד יונייטד רוכשת את D&M   אחזקות. כיום, מרנץ מייצרת מגוון רחב של מוצרי אלקטרוניקה, ובהם, מגוון רסיברים, פרוססורים, סטרימרי אודיו, נגני בלוריי, מגברי אינטיגריטד, נגני CD   הייאנד  ומערכות מיני סטריאו.

מה בחתן השמחה

SR-8012 מיוצר ביפן ושומר על המידות המקובלות ברסיברים הממוקמים למעלה בסדרות הגבוהות. הוא נראה גדול ובומבסטי, משקלו 17.4 ק"ג, בתצורת 11.2 ערוצים מלאים, מופרדים. במרכזו ממוקם ספק כוח טרואידי גדול תוצרת החברה. על פי נתוני היצרן יחידת ההגברה החדשה תומכת בכל יחידות ההגברה מ- 4-16 אום, אשר מספקת   140 watt RMS   ב-8 אום, גם ב-  2Ch Drive  . ב-8012 ישנם ממירים מתוצרת    AKM AK4458VA 32BIT אשר תומכים בכל ערוצי ההגברה, ומודולים HDAM   פרי פיתוח החברה. אשר מספקים רעש נמוך במיוחד, עם קצב סטריאו מהיר במיוחד, בטווח דינמי מקסימאלי. במידה ותרצו מסיבה כל שהיא לוותר על יחידת ההגברה הפנימית. תגלו שהרסיבר יודע לעבוד כפרוססור בלבד עם יציאות אל מגבר הספק חיצוני עבור 11.2 ערוצים. (השניים הם יציאות לסאבוופר) לרסיבר תמיכה בכל מעבדי האודיו הישנים והחדשים, תמיכה ב-DTS-X   ו-  DOLBY ATMOSוAURO 3D  . בחזיתו  כפתורים המאפשרים לשלוט בו גם ללא שלט. כניסת  HDMI, קומפוזיט ומחבר USB. לרסיבר 7 כניסות HDMI אחוריות עדיין בתקן 2.0, התומכות ב- .HDCP 2.2 ויש גם שלוש יציאות HDMI, כל מארג הכניסות והיציאות תומך בהעברת וידיאו בתלת מימד (למי שעוד מעוניין בפורמט הנזנח), תמיכה מלאה ב4K: תאימות לתקני הצבע 4K/60 Hz pass-through, Dolby Vision compatible, HDR, HLG, eARC and BT.2020. בתמיכה בקצב העברת הפריימים בוידיאו היא עד 60 פריימים לשנייה, כמקובל בדגמי תחילת 2018. עוד תמצאו באחוריו 6 כניסות אנלוגיות, 2 כניסות אופטיות, 2 כניסות קואקס וכמובן 11 יציאות לרמקולים, כולם מבוססים על מנגנון נעילה סיבובי נוח.

Marantz SR-8012‏

כיול  RC

ה-Marantz SR-8012‏
מגיע עם מערכת כיול Audyssey MultEQ XT 32. זוהי מערכת כיול קלה ונוחה לתפעול. ההליך הוא פשוט מאוד. במקרה שלי זה ארך פרק זמן ארוך יותר, משום שהמערכת שלי בנויה בתצורה של 7.2.4. בסיום התהליך קיבלתי תוצאה טובה שתתאים למרבית המשתמשים. אינני נמנה עם מעריצי מערכות הכיול. (ובכללם מערכות כיול סגורות) מהתנסות רבת שנים הגעתי למסקנה ששום מערכת כיול לא מניבה תוצאה מושלמת. תמיד חסר לי משהו, למרות שיש חובבים רבים הסומכים על מערכת זו ב״אוזניים עצומות״.

הערה: חובה להשתמש במערכת הכיול בחיבור הראשוני. וכמו בכל מערכת כיול יש לכבות את המזגן ולשמור על שקט מוחלט בבית בעת ביצוע התהליך עד לסיומו

עדכוני קושחה

במהלך הבחינה ה-8012 קיבל עדכון קושחה v-2161-0134 שארך כמה דקות בודדות. ניתן לראות את אופן הפעולה ע"ג צג הרסיבר. בסיומו כבה הרסיבר ודלק מחדש. יתכנו עדכונים בהמשך.

תאימות וכיול

תמיד ישנן ספקות לגבי תאימות בכל הקשור לתקני HDMI והתממשקות לשאר המכשירים. ה-8012 תומך בתקן HDMI 2.0A. הוא עבר את המבחן בהצלחה מוחלטת. תאימות מצוינת עם כל המקורות, סנכרון מצוין בהפעלת קבצים ומעבר מהיר בין הכניסות.

סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ושירותי מוסיקה מקוונים

כיום חלק גדול של האזנה למוסיקה שלנו מתרחש בתחום הדיגיטלי. ולכן, תוכלו להתרשם בתכונות מוסיקה דיגיטליות רבות. ל-8012 יש חיבור רשת אלחוטי
, העובד בשני מצבים 2.4 ו-5. ג'יגה הרץ וקישוריות Bluetooth המאפשר גם לנגן מוסיקה מהמחשב, או כונני רשת ומכשיר מובייל כמו טאבלטים/סמארטפונים מבוססי אנדרואיד או גם אפל (כולל תמיכה ב-Air Play). אפשר להאזין גם לתחנות רדיו אינטרנטיות ושירותי מוסיקה כמו Spotify באזורים נתמכים, הרסיבר כולל סטרימר אודיו מובנה ברזולוציה גבוהה עם מספר רב של סוגי קבצים ללא אובדן כולל ALAC, FLAC ו-WAV עד-24-bit / 192-kHz  עם תאימות של 2.8/5.6-MHz בקבצי DSD. אפליקציית המכשיר די קלה ונוחה לתפעול להזרמת מוזיקה מהסמרטפון ועוד. אישית אני עדין מעדיף להשתמש בשלט של הרסיבר.

Marantz SR-8012‏

בנוסף, הרסיבר תומך בשני אזורים נוספים, כאשר זון 2 תומך בהעברת אות ווידיאו דרך יציאת. HDMI 3 השימוש באזורי השליטה, בעצם מבטל חלק מיציאות ההגברה, מה שמוביל לחוסר יכולת ליצור מערכת שמע רב ערוצי מלאה. לכן, ל-8012 קיימת מערכת שליטה מובנית חדישה ואיכותית מבית .HEOS  מערכת שליטה זו כוללת אפליקציה חדישה ואיכותית. היא מיועדת להזרים מוסיקה ברזולוציות שונות ברמה מיטבית, בשאר אזורי הבית, מבלי לבטל חלק מערוצי ההגברה, אם כי, יש צורך להשתמש ברכיבים חיצוניים של החברה התומכים בשיטה זו. ולכן, בכדי ליהנות מאפליקציית  HEOS יש לרכוש את ליין המוצרים המתאימים של החברה.

קולנוע ביתי מסורתי

מבחן שמע רב ערוצי

כהרגלי נתחיל בסרטי5.1 בשיטות דולבי TRUE-HD ו-DTS HD MASTER. ונגלה שהמרנץ מגיע עם יכולות באס טובות ודי מדויקות, קטע הפתיחה של "קוונטום של נחמה", הסרט ה-22 בסדרת ג׳יימס בונד, מדגים לנו מצבור של אלמנטים מאתגרים, כמו מנועים של מכוניות עצבניות, יריות, התנגשויות, חריקת צמיגים – כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה היוצרת אווירת ״מלחמה״. הפסקול שואב מהרסיבר את כל משאבי הכוח שלו, וה-8012, מתקשה מעט להעניק תחושת הפרדה משובחת, הוא ממשיך להציג יכולת באס טובה, אך יכולת ההפרדה שהוא מציג בקטעים מהירים נפגמת, לתחושה הזאת מתלווה גם קושי מסוים ביצירת דינאמיקה עשירה, מה שמוביל לבסוף לבמה מרוחקת מעט.

הערה: שאני מדווח על קושי ליצור "במה קרובה ודרמטית" אני מכוון לקושי ביצירת דינאמיקה עשירה, החוסר הזה, או אי היכולת הזאת, מונעת מהצופה לקבל במה קרובה ודרמטית, ובכך מונעת מהצופה להיכנס לתוך אווירת הסרט הכי קרוב שניתן. (אווירה קולנועית) זה כמובן, דורש התנסות במכשירם רבים כך שהמאזין הלא מיומן לא תמיד יצליח להבחין בכך.

נמשיך עם ״ספר הג׳ונגל (2016) וגם כאן הסראונד איכותי ומאתגר. מוגלי, לבדו בג'ונגל, שומע את הנחש קא מכל עבריו – ואנחנו חשים זאת בכל רמקול בנפרד. בנוסף לדיאלוג, נשמעים אירועים נוספים סביב, וכל אלו מחייבים את הרסיבר ביכולת פענוח מזהירה. ה- 8012 יוצר תחושת נפח טובה, עם באס משובח, הוא מציג יכולת הפרדה טובה אך לא הכי משכנעת. יכולתו של המרנץ ליצור נפח דיי מרשימים, הוא מצליח ליצור דיאלוג מרשים. ניתן היה לחוש זאת בקטע הפתיחה ב״אחוות הטבעת״, הסרט הראשון בטרילוגיית ״שר הטבעות״. ננדוד לסרט BOOK OF ELI המצוין, בקטע היריות המרשים, וגם ב-  – MAX PAYNE המעולה בסצנת ירי במרתף. הרגשתי שהרסיבר מתקשה מעט להתמודד בקטעים בעלי רזולוציות גבוהות, ומחסיר מעט אימפקט.

 

נמשיך עם האביר האפל  "The Dark Knight" התמקדתי בקטע המרדף של איש העטלף (באטמן, עם המכונית המוגזמת,( שמתוכה יוצא האופנוע המוגזם שרודף אחרי "הנבל". זהו קטע המשלב המון אלמנטים. אך במרכזו מתקיים מרדף מכוניות, התנגשויות, ויריות עם שימוש בתחמושת כבדה (תענוג!). אך מה שהופך אותו לעוד יותר מיוחד הוא כבל הפלדה "שבאטמן" משתמש כדי ללכוד את "הנבל". הכבל מושחל במהירות מתחת למשאית, מתחבר אליה וגורם להיפוכה אבל לא סתם התהפכות צידית משעממת. במקרה הזה החלק האחורי של המשאית התחלף עם הקדמי מלמעלה. לאורך כל הקטע הרסיבר הצליח לייצור אווירה קולנועית טובה, אך אינה דרמטית במיוחד, יכולת ההפרדה שהוא הציג לוקה מעט בחסר, וכך גם, במעוף הכבל מתחילת המהלך ועד לסיומו.


The Dark Knight

הערה: כשאני מדווח על ״חוסר דיוק״ אני מתכוון בעצם לפוקוס חסר. לדוגמא: כאשר הקליעים עפים באוויר לא ניתן ממש לחוש את האימפקט של מיקום מדויק ביציאת הקליע מהקנה אם כי צליל מפוזר מעט, לא מוגדר מספיק ולא מפוקס. זה כמובן, דורש ריכוז והתנסות במכשירם רבים כך שהמאזין הלא מיומן לא תמיד יצליח להבחין בכך. ולכן, חשוב מאוד להאזין למוצר בריכוז על מנת לגלות בו גם חסרונות מהסוג הזה שעלול להעלם מהאוזן.

קולנוע ביתי תקרתי

הרכב: כנ"ל 11 רמקולים ושני הסאבים פעילים במלואם.

פורמטי האודיו החדשים דולבי אטמוס, ו-
DTS-X די מלהיבים, והם מרגשים אותי כל פעם מחדש. במיוחד בסרטי אטמוס. שני הפורמטים התקרתים בתפרוסת מלאה (נכון לתחילת 2018 ) של 4 רמקולי תקרה הם משאת נפשו של כל מקצוען קולנוע ביתי הראוי לשמו. כן רבותי. הם מרשימים ביותר בהביאם במה רחבה, מוגדרת ועמוקה עם דיוק מצוין, תוספת ארבע רמקולים בתקרה, בעיבוד משובח והגברה מתאימה מעצימה את החוויה, היא משלימה בצורה מרהיבה מעברים בקטעי סראונד ומייצרת סאונד תלת מימדי איכותי שעוטף אותך מכל הכיוונים.

ה-8012 נבחן בכל קטעי האטמוס, וה-DTS-X שברשותי בתצורה של 7.2.4  בסט רמקולים גדול. הרסיבר מצליח ליצור בחדר במת סאונד טובה, הפרדה טובה, אך הוא אינו מצליח ליצור דרמטיות. הפרק האחרון בסדרת מעלליו של ג׳ייסון בורן (דיסק בפורמט DTS-X מאסטר) מתעלה על עצמו בקטע מרדף אנרגטי ורב מעללים בסיום הסרט. ה-8012 פיתח כאן דינמיות קלה, והפרדה טובה. אך הוא אינו הצליח לשכנע ביצירת אודיו תלת ממדי המוטבע בפורמטי האודיו החדישים, התחושה הזאת המשיכה ללוות אותי בכל הקטעים, גם באטמוס, וגם ב- .DTS-X וכך גם בקטע הקרב האכזרי העקוב מדם בסרט HACKSAW RIDGE. אותו סט התרשמויות נדד לסרט LONDON FALLINIG במיוחד בקטע התבייתות טילי הכתף אחר מסוקי הבלק הוק. לאורך כל הבחינה, בכל הקטעים, הרסיבר לא נתן דגש ברור ביצירת סראונד תלת מימדי משובח, ואף התקשה לשלב את רמקולי התקרה, אך למרות זאת, הוא הציג יכולת קולנועית די טובה.

הופעות בסאונד רב-ערוצי

הרכב: ב-7.2 ערוצים ללא רמקולי תקרה.

בכותר הבלו-ריי "Hit Man Returns: David Foster & Friends" כרגיל התמקדתי בקטע של דונה סאמר ו-סיל; קולה של סאמר נשמע ברור, עם נפח מצוין, בעת שסיל שהצטרף בהמשך, נשמע גם הוא היטב, הרסיבר יצר הפרדה טובה בין הצמד, ובין הכלים סביבם. אותה תחושה ליוותה אותי גם בבלו ריי מהופעת האיחוד של פוליס בבואנוס איירס. סטינג זרח מעל הכלים המנגנים סביבו, ובעת ששומעים ברקע את הקהל ומחיאות הכפיים אלו כמעט ולא התערבו עם מה שנשמע מהבמה. בהופעה החיה של אדל באולם ״רויאל אלברט הול״ בלונדון, קולה שטרם אבד לה, נשמע צלול, וברור, התזמורת נשמעה מצוין, ומחיאות הכפיים של הקהל גרמו לי לתחושה שאני מוקף באלפים שמסביב, בעודי יושב ב״סטולס״ בשורה 5 באמצע. אותו סט התרשמויות מלווה אותי גם בהופעה המצוינת של UB40 האנגלית שחרטה על דגלה את מוסיקת הרגיי, מה שמצריך ממנה שילוב של כלי נגינה די מגוונים, זו אחת מההופעות שניתן לצפות בה עשרות פעמים. ובכול פעם היא מרגשת אותי מחדש, הרסיבר מצליח ליצור הפרדה טובה בין הכלים, שבמהלכה ניתן לשמוע בבירור את קולו של הסולן Ali Campbell,  וזאת למרות שהם די קרובים לקהל, היו רגעים שסולן הלהקה הפנה את המיקרופון לכיוונו של הקהל כדי לשתף אותם בחוויה, גם במצב קיצון זה ה-8012 הציג יכולת הפרדה, ודיוק משובחים.

 

ANTHEM MRX-1120

אודיו דו ערוצי

מתוך הרגל הגיע אריק טרופאז באלבומו המצויןQuartet Bending new corners.  הקטע החמישי, זיגפריד. זהו קטע מאוד מאתגר למגברים, ובמיוחד לרסיברים, הוא די מורכב ומאתגר, הוא משלב בתוכו מספר כלי נגינה. המגבר הציג יכולת הפרדה מצוינת בין הכלים המתנגנים. שילוב הבאס עם הפסנתר נשמע מעולה, שבהמשכו משתלבת חצוצרה. כאשר מצטרף הזמר,  Nya, קולו נשמע מעולה. הרסיבר מצליח ליצור במה רחבה, דינמית, ברורה, עם יכולת הפרדה מצוינת. עוד הופיע בשלב זה זמר הבלוז ג׳ון לי הוקר. בקטע The Healer   קולו של ו John Lee Hooker תופס כמעט את כול מרחב הבמה. הוא משולב עם קולות תופים וכלי הקשה, הנשמעים היטב, במהלכו משתלבת הגיטרה של Hooker היא נשמעת די ברור, פריטת הגיטרה נשמעת היטב. המגבר מצליח ליצור במה רחבה דינמית וברורה, עם יכולת הפרדה פנטסטית. קולו של Hooker נשמע צלול וברור עם עומק מרשים. מרנץ ממשיכים להפתיע אותי כול פעם מחדש עם יכולת אודיו מרשימות, והפעם זה קורה עם ה-8012, המשודך לרמקולי הטאנוי שלי DC-10TI.  מכשירי הסטריאו של מרנץ ידועים ביכולות אודיו דו ערוציות מרשימות במיוחד, לשמחתי הרבה, היכולות הללו מוצגות גם ברסיברים הנפלאים שלהם. אני בהחלט זוכר לטובה את ה-7010 וה-7011 שמאוד הלהיבו אותי ביכולתם, הפעם דגם ה-8012 החדיש, מעלה הילוך, איכות הצליל שלו בסטריאו, פשוט פנטסטי. הוא נשמע טוב יותר מדגמי ה-7010 וה-7011 שמאוד הלהיבו אותי, הוא נשמע מדויק יותר, טבעי יותר, עם הפרדת כלים טובה יותר, ועם יותר אנרגיות. אני יכול לספר לכם  שהוא עומד בגאון מול מגברי סטריאו יעודים, במהלך הבחינה שמעתי עוד עשרות קטעי מוסיקה משובחים בכול הסגנונות, במגוון רזולוציות, ה-8012 המשיך להרשים אותי ביכולותיו, רק מעצם העובדה שהוא בכלל מצליח לשחק במגרש הזה, ה-8012 מסב בי גאווה. מצב Pure Direct שמיועד לעקוף את כל העיבודים של הרסיבר הופעל, והוא עושה את העבודה מצוין. הוא מביא איתו יותר טבעיות ודינמיות, גם יותר פרטים ואיזון מרשים. ה-8012 מציב רף חדש של יכולות בסטריאו שאי אפשר להתעלם מהן, אך למרות כל היכולות המעולות שמניב ה-8012. אין לי שום כוונה להעמיד אותו מול מגברי היי אנד אמיתיים. אך הוא עומד בגאווה מול מגברי סטריאו יעודים כמו אלה בגזרת תקציב ה-10,000 ש"ח. אני מסיק את המסקנה הזו לאחר שעברו אצלי כמות נכבדה של מגברי סטריאו איכותיים. וזה רבותי, אומר כי ה-8012, בביצועי דו ערוצי מרשים אותי מאוד.

Marantz SR-8012‏

נקודות ציון

העמדה

ה-8012 מתחמם כמעט כמו כל רסיבר בעל הגברה טרנזיסטורים, לאחר שעות עבודה די מאומצות הוא הגיע לטמפרטורת עבודה די סבירה, למרות זאת מומלץ לתת לו מרווח סביר עבור אוורור מעליו ומצדדיו, במרווח של כמה ס"מ .לא מומלץ להכניסו למקום סגור או נישה סגורה. בטח לא באיזה מגירה נסתרת במזנון.

Marantz SR-8012‏

שלט רחוק

רמת הגימור של השלט יותר מסבירה, בחלקו העליון ישנו צג קטן מואר, נגיעה קטנה על הלחצן בצידו הימני של השלט, כמעט ותאיר את כל הכפתורים בגוון כתום. הוא מציג קליטה פנטסטית מכל מקום ובכל זווית. הוא נוח לתפעול ארגונומי וברור להבנה, כתחליף לשלט ניתן להשתמש באפליקציית המכשיר שהיא די נוחה ופשוטה לתפעול.

נוחות תפעול

לאחר שמתרגלים לרסיבר הזה זורמים איתו די בקלות. הרסיברים החדשים הם כבר הרבה מעבר לרסיבר רב ערוצי. הם עתירי טכנולוגיה, מה שמקשה מאוד על המשתמש החדש והטכנופובי. למרות זאת ה-8012 ממשיך לשומר על קלות תפעול לעומת מכשירים אחרים בשוק.

בעד

שמע דו ערוצי משובח במיוחד, איכותי בהופעות, 11 ערוצי הגברה עצמאיים זהים בעוצמתם, מערכת RC קלה ונוחה, יכולות תקשורת טובות. איכות רכיבים, ובניה משובחת.

נגד

יכולת הפרדה בינונית בסרטים, מתקשה ליצור במה קרובה ודרמטית בסרטים.

 Marantz SR-8012‏

ציון: 8.5

שורת המחץ

רסיבר: מרשים במיוחד.

מחיר: 16.900

אחריות ושירות: מוראל

רשימת ציוד

הרכב.

רסיבר מרנץ SR-8012

נגן בלו ריי אופו .105D 

רמקולי חזית Tannoy DC-10TI.  

רמקול סנטר  Klipsch KL-650THX Ultra2.

רמקולי סראונד Klipsch RP-250S 

רמקולי סראונד אחורי Klipsch RP-160M

4 רמקולי אטמוס Klipsch RP140SA

2 יחידות סאבוופר . Klipsch  R-115SW

אמצעי תצוגה: מסך פיוניר קורו

מעבר לתגובות בפורום