מבחן - Marantz SR-8012‏ - רמקולים & אודיו - ביקורות
חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

מבחן - Marantz SR-8012‏ | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

מבחן - Marantz SR-8012‏

גודל אות: Decrease font Enlarge font
Marantz SR-8012‏ Marantz SR-8012‏

איציק ירקוני לוקח את רסיבר הדגל של יצרנית הרסיברים מרנץ. הוא גדול, מרשים, חזק ביותר ומשוכלל. האם באמת יעבור את המבחן? הכנסו ותגלו

בסקירות האחרונות, שמתי דגש ברור לגבי השינוי העומד לבוא בהוספת ערוצי הגברה אצל מרבית יצרניות האודיו בגזרת הרסיברים הרב ערוצי, הכיוון, ליצור רסיבר שייתן מענה הולם בכל הגזרות, ניתן לראות שאימוץ תפיסת העולם שהנחילה חברת פיוניר, לרסיבר בעל 11 ערוצי הגברה עצמאים זהים בעוצמתם, מאומץ אצל שאר מותגי המיינסטרים וגם בחברות אחרות. הגישה המבורכת הזאת, מביאה לבסוף ליצור קופסה אחת שתיתן מענה הולם לכל דרישות המשתמש שאודיו רב ערוצי הוא בנפשו. Marantz כחברה מובילה בתחום האודיו הרב ערוצי, הבינה שמוצריה בגזרת הפרוססורים, אינה עומדת בסטנדרט של כל משתמש, ויש לכך סיבות רבות, חשיבת החברה לצאת למהלך של בניית רסיבר בעל 11 ערוצי הגברה עצמאים אינה מסתכמת רק בנגזרת זו. דגם ה-SR-8012 הוא לא רק רסיבר בעל 11 ערוצי הגברה, הוא מסוג הרסיברים שתוכנן ביצירתיות, ובקפידה בכל הגזרות, מה שהוביל לבסוף מצד מהנדסי החברה לייצר מוצר מושלם, בקופסה אחת, עם תכונות סופר איכותיות. אני שמח שנפל בחלקי לבצע סקירת בכורה רחבה, לרסיבר הדגל החדשני מבית מרנץ. אז בואו ונצא לדרך, ונראה מהם יכולותיו האמיתיות של ה-SR-8012.



Marantz SR-8012‏

Marantz, נעים להכיר

Marantz הוקמה בשנת 1953 ע"י שאול ב. מרנץ, במרתף ביתי ברחוב אוסטין 81, בניו-יורק, יש הסבורים שהוא, שאול מרנץ, אחראי להולדת תעשיית השמע המתקדמת. במהלך השנים פיתחה החברה מגוון מגברים איכותיים אשר הציגו יכולות מרשימות לאותה תקופה. עקב כך, גדל הביקוש למוצרי החברה, והחברה פרחה במספר מדינות בעולם, ב- 1982 התאחדה החברה עם פילפס. ויצאה עם נגן CD   של פילפס הראשון בעולם תחת המותג מרנץ, למעשה, היו סוני, שיצאו ראשונים עם   נגן ה- CD   הראשון בעולם. 1990   מרנץ מתנתקת מפילפס והופכת לעצמאית. ב-2001 רכשה Marantz יפן את המותג Marantz ואת זכויותיה, את חברות הבת והנכסים שלה באירופה ובאמריקה מפיליפס.   המותג   Marantz אשר עבר אין ספור של מעברים, ואוחד תחת Marantz יפן. ב- 2002 Marantz נכנסת תחת קורת גג אחת עם דנון תחת D&M   אחזקות.   מהלך זה הוביל את החברה לכניסתה לשוק ה A/V   ובכך סללה מרנץ  את דרכה לשווקים חדשים.   ב-2008 מוכרת פילפס את שאר אחזקותיה, ומסיימת את הקשר עם מרנץ. ב-2017 סאונד יונייטד רוכשת את D&M   אחזקות. כיום, מרנץ מייצרת מגוון רחב של מוצרי אלקטרוניקה, ובהם, מגוון רסיברים, פרוססורים, סטרימרי אודיו, נגני בלוריי, מגברי אינטיגריטד, נגני CD   הייאנד  ומערכות מיני סטריאו.

מה בחתן השמחה

SR-8012 מיוצר ביפן ושומר על המידות המקובלות ברסיברים הממוקמים למעלה בסדרות הגבוהות. הוא נראה גדול ובומבסטי, משקלו 17.4 ק"ג, בתצורת 11.2 ערוצים מלאים, מופרדים. במרכזו ממוקם ספק כוח טרואידי גדול תוצרת החברה. על פי נתוני היצרן יחידת ההגברה החדשה תומכת בכל יחידות ההגברה מ- 4-16 אום, אשר מספקת   140 watt RMS   ב-8 אום, גם ב-  2Ch Drive  . ב-8012 ישנם ממירים מתוצרת    AKM AK4458VA 32BIT אשר תומכים בכל ערוצי ההגברה, ומודולים HDAM   פרי פיתוח החברה. אשר מספקים רעש נמוך במיוחד, עם קצב סטריאו מהיר במיוחד, בטווח דינמי מקסימאלי. במידה ותרצו מסיבה כל שהיא לוותר על יחידת ההגברה הפנימית. תגלו שהרסיבר יודע לעבוד כפרוססור בלבד עם יציאות אל מגבר הספק חיצוני עבור 11.2 ערוצים. (השניים הם יציאות לסאבוופר) לרסיבר תמיכה בכל מעבדי האודיו הישנים והחדשים, תמיכה ב-DTS-X  ו-DOLBY ATMOSוAURO 3D. בחזיתו  כפתורים המאפשרים לשלוט בו גם ללא שלט. כניסת HDMI, קומפוזיט ומחבר USB. לרסיבר 7 כניסות HDMI אחוריות עדיין בתקן 2.0, התומכות ב- .HDCP 2.2 ויש גם שלוש יציאות HDMI, כל מארג הכניסות והיציאות תומך בהעברת וידיאו בתלת מימד (למי שעוד מעוניין בפורמט הנזנח), תמיכה מלאה ב4K: תאימות לתקני הצבע 4K/60 Hz pass-through, Dolby Vision compatible, HDR, HLG, eARC and BT.2020. בתמיכה בקצב העברת הפריימים בוידיאו היא עד 60 פריימים לשנייה, כמקובל בדגמי תחילת 2018. עוד תמצאו באחוריו 6 כניסות אנלוגיות, 2 כניסות אופטיות, 2 כניסות קואקס וכמובן 11 יציאות לרמקולים, כולם מבוססים על מנגנון נעילה סיבובי נוח.

Marantz SR-8012‏

כיול  RC

ה-Marantz SR-8012‏
מגיע עם מערכת כיול Audyssey MultEQ XT 32. זוהי מערכת כיול קלה ונוחה לתפעול. ההליך הוא פשוט מאוד. במקרה שלי זה ארך פרק זמן ארוך יותר, משום שהמערכת שלי בנויה בתצורה של 7.2.4. בסיום התהליך קיבלתי תוצאה טובה שתתאים למרבית המשתמשים. אינני נמנה עם מעריצי מערכות הכיול. (ובכללם מערכות כיול סגורות) מהתנסות רבת שנים הגעתי למסקנה ששום מערכת כיול לא מניבה תוצאה מושלמת. תמיד חסר לי משהו, למרות שיש חובבים רבים הסומכים על מערכת זו ב״אוזניים עצומות״.

הערה: חובה להשתמש במערכת הכיול בחיבור הראשוני. וכמו בכל מערכת כיול יש לכבות את המזגן ולשמור על שקט מוחלט בבית בעת ביצוע התהליך עד לסיומו

עדכוני קושחה

במהלך הבחינה ה-8012 קיבל עדכון קושחה v-2161-0134 שארך כמה דקות בודדות. ניתן לראות את אופן הפעולה ע"ג צג הרסיבר. בסיומו כבה הרסיבר ודלק מחדש. יתכנו עדכונים בהמשך.

תאימות וכיול

תמיד ישנן ספקות לגבי תאימות בכל הקשור לתקני HDMI והתממשקות לשאר המכשירים. ה-8012 תומך בתקן HDMI 2.0A. הוא עבר את המבחן בהצלחה מוחלטת. תאימות מצוינת עם כל המקורות, סנכרון מצוין בהפעלת קבצים ומעבר מהיר בין הכניסות.

סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ושירותי מוסיקה מקוונים

כיום חלק גדול של האזנה למוסיקה שלנו מתרחש בתחום הדיגיטלי. ולכן, תוכלו להתרשם בתכונות מוסיקה דיגיטליות רבות. ל-8012 יש חיבור רשת אלחוטי
, העובד בשני מצבים 2.4 ו-5. ג'יגה הרץ וקישוריות Bluetooth המאפשר גם לנגן מוסיקה מהמחשב, או כונני רשת ומכשיר מובייל כמו טאבלטים/סמארטפונים מבוססי אנדרואיד או גם אפל (כולל תמיכה ב-Air Play). אפשר להאזין גם לתחנות רדיו אינטרנטיות ושירותי מוסיקה כמו Spotify באזורים נתמכים, הרסיבר כולל סטרימר אודיו מובנה ברזולוציה גבוהה עם מספר רב של סוגי קבצים ללא אובדן כולל ALAC, FLAC ו-WAV עד-24-bit / 192-kHz  עם תאימות של 2.8/5.6-MHz בקבצי DSD. אפליקציית המכשיר די קלה ונוחה לתפעול להזרמת מוזיקה מהסמרטפון ועוד. אישית אני עדין מעדיף להשתמש בשלט של הרסיבר.

Marantz SR-8012‏

בנוסף, הרסיבר תומך בשני אזורים נוספים, כאשר זון 2 תומך בהעברת אות ווידיאו דרך יציאת. HDMI 3 השימוש באזורי השליטה, בעצם מבטל חלק מיציאות ההגברה, מה שמוביל לחוסר יכולת ליצור מערכת שמע רב ערוצי מלאה. לכן, ל-8012 קיימת מערכת שליטה מובנית חדישה ואיכותית מבית .HEOS  מערכת שליטה זו כוללת אפליקציה חדישה ואיכותית. היא מיועדת להזרים מוסיקה ברזולוציות שונות ברמה מיטבית, בשאר אזורי הבית, מבלי לבטל חלק מערוצי ההגברה, אם כי, יש צורך להשתמש ברכיבים חיצוניים של החברה התומכים בשיטה זו. ולכן, בכדי ליהנות מאפליקציית  HEOS יש לרכוש את ליין המוצרים המתאימים של החברה.

קולנוע ביתי מסורתי

מבחן שמע רב ערוצי

כהרגלי נתחיל בסרטי5.1 בשיטות דולבי TRUE-HD ו-DTS HD MASTER. ונגלה שהמרנץ מגיע עם יכולות באס טובות ודי מדויקות, קטע הפתיחה של "קוונטום של נחמה", הסרט ה-22 בסדרת ג׳יימס בונד, מדגים לנו מצבור של אלמנטים מאתגרים, כמו מנועים של מכוניות עצבניות, יריות, התנגשויות, חריקת צמיגים – כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה היוצרת אווירת ״מלחמה״. הפסקול שואב מהרסיבר את כל משאבי הכוח שלו, וה-8012, מתקשה מעט להעניק תחושת הפרדה משובחת, הוא ממשיך להציג יכולת באס טובה, אך יכולת ההפרדה שהוא מציג בקטעים מהירים נפגמת, לתחושה הזאת מתלווה גם קושי מסוים ביצירת דינאמיקה עשירה, מה שמוביל לבסוף לבמה מרוחקת מעט.

הערה: שאני מדווח על קושי ליצור "במה קרובה ודרמטית" אני מכוון לקושי ביצירת דינאמיקה עשירה, החוסר הזה, או אי היכולת הזאת, מונעת מהצופה לקבל במה קרובה ודרמטית, ובכך מונעת מהצופה להיכנס לתוך אווירת הסרט הכי קרוב שניתן. (אווירה קולנועית) זה כמובן, דורש התנסות במכשירם רבים כך שהמאזין הלא מיומן לא תמיד יצליח להבחין בכך.

נמשיך עם ״ספר הג׳ונגל (2016) וגם כאן הסראונד איכותי ומאתגר. מוגלי, לבדו בג'ונגל, שומע את הנחש קא מכל עבריו – ואנחנו חשים זאת בכל רמקול בנפרד. בנוסף לדיאלוג, נשמעים אירועים נוספים סביב, וכל אלו מחייבים את הרסיבר ביכולת פענוח מזהירה. ה- 8012 יוצר תחושת נפח טובה, עם באס משובח, הוא מציג יכולת הפרדה טובה אך לא הכי משכנעת. יכולתו של המרנץ ליצור נפח דיי מרשימים, הוא מצליח ליצור דיאלוג מרשים. ניתן היה לחוש זאת בקטע הפתיחה ב״אחוות הטבעת״, הסרט הראשון בטרילוגיית ״שר הטבעות״. ננדוד לסרט BOOK OF ELI המצוין, בקטע היריות המרשים, וגם ב-  – MAX PAYNE המעולה בסצנת ירי במרתף. הרגשתי שהרסיבר מתקשה מעט להתמודד בקטעים בעלי רזולוציות גבוהות, ומחסיר מעט אימפקט.

 

נמשיך עם האביר האפל  "The Dark Knight" התמקדתי בקטע המרדף של איש העטלף (באטמן, עם המכונית המוגזמת,( שמתוכה יוצא האופנוע המוגזם שרודף אחרי "הנבל". זהו קטע המשלב המון אלמנטים. אך במרכזו מתקיים מרדף מכוניות, התנגשויות, ויריות עם שימוש בתחמושת כבדה (תענוג!). אך מה שהופך אותו לעוד יותר מיוחד הוא כבל הפלדה "שבאטמן" משתמש כדי ללכוד את "הנבל". הכבל מושחל במהירות מתחת למשאית, מתחבר אליה וגורם להיפוכה אבל לא סתם התהפכות צידית משעממת. במקרה הזה החלק האחורי של המשאית התחלף עם הקדמי מלמעלה. לאורך כל הקטע הרסיבר הצליח לייצור אווירה קולנועית טובה, אך אינה דרמטית במיוחד, יכולת ההפרדה שהוא הציג לוקה מעט בחסר, וכך גם, במעוף הכבל מתחילת המהלך ועד לסיומו.


The Dark Knight

הערה: כשאני מדווח על ״חוסר דיוק״ אני מתכוון בעצם לפוקוס חסר. לדוגמא: כאשר הקליעים עפים באוויר לא ניתן ממש לחוש את האימפקט של מיקום מדויק ביציאת הקליע מהקנה אם כי צליל מפוזר מעט, לא מוגדר מספיק ולא מפוקס. זה כמובן, דורש ריכוז והתנסות במכשירם רבים כך שהמאזין הלא מיומן לא תמיד יצליח להבחין בכך. ולכן, חשוב מאוד להאזין למוצר בריכוז על מנת לגלות בו גם חסרונות מהסוג הזה שעלול להעלם מהאוזן.

קולנוע ביתי תקרתי

הרכב: כנ"ל 11 רמקולים ושני הסאבים פעילים במלואם.

פורמטי האודיו החדשים דולבי אטמוס, ו-
DTS-X די מלהיבים, והם מרגשים אותי כל פעם מחדש. במיוחד בסרטי אטמוס. שני הפורמטים התקרתים בתפרוסת מלאה (נכון לתחילת 2018 ) של 4 רמקולי תקרה הם משאת נפשו של כל מקצוען קולנוע ביתי הראוי לשמו. כן רבותי. הם מרשימים ביותר בהביאם במה רחבה, מוגדרת ועמוקה עם דיוק מצוין, תוספת ארבע רמקולים בתקרה, בעיבוד משובח והגברה מתאימה מעצימה את החוויה, היא משלימה בצורה מרהיבה מעברים בקטעי סראונד ומייצרת סאונד תלת מימדי איכותי שעוטף אותך מכל הכיוונים.

ה-8012 נבחן בכל קטעי האטמוס, וה-DTS-X שברשותי בתצורה של 7.2.4  בסט רמקולים גדול. הרסיבר מצליח ליצור בחדר במת סאונד טובה, הפרדה טובה, אך הוא אינו מצליח ליצור דרמטיות. הפרק האחרון בסדרת מעלליו של ג׳ייסון בורן (דיסק בפורמט DTS-X מאסטר) מתעלה על עצמו בקטע מרדף אנרגטי ורב מעללים בסיום הסרט. ה-8012 פיתח כאן דינמיות קלה, והפרדה טובה. אך הוא אינו הצליח לשכנע ביצירת אודיו תלת ממדי המוטבע בפורמטי האודיו החדישים, התחושה הזאת המשיכה ללוות אותי בכל הקטעים, גם באטמוס, וגם ב- .DTS-X וכך גם בקטע הקרב האכזרי העקוב מדם בסרט HACKSAW RIDGE. אותו סט התרשמויות נדד לסרט LONDON FALLINIG במיוחד בקטע התבייתות טילי הכתף אחר מסוקי הבלק הוק. לאורך כל הבחינה, בכל הקטעים, הרסיבר לא נתן דגש ברור ביצירת סראונד תלת מימדי משובח, ואף התקשה לשלב את רמקולי התקרה, אך למרות זאת, הוא הציג יכולת קולנועית די טובה.

הופעות בסאונד רב-ערוצי

הרכב: ב-7.2 ערוצים ללא רמקולי תקרה.

בכותר הבלו-ריי "Hit Man Returns: David Foster & Friends" כרגיל התמקדתי בקטע של דונה סאמר ו-סיל; קולה של סאמר נשמע ברור, עם נפח מצוין, בעת שסיל שהצטרף בהמשך, נשמע גם הוא היטב, הרסיבר יצר הפרדה טובה בין הצמד, ובין הכלים סביבם. אותה תחושה ליוותה אותי גם בבלו ריי מהופעת האיחוד של פוליס בבואנוס איירס. סטינג זרח מעל הכלים המנגנים סביבו, ובעת ששומעים ברקע את הקהל ומחיאות הכפיים אלו כמעט ולא התערבו עם מה שנשמע מהבמה. בהופעה החיה של אדל באולם ״רויאל אלברט הול״ בלונדון, קולה שטרם אבד לה, נשמע צלול, וברור, התזמורת נשמעה מצוין, ומחיאות הכפיים של הקהל גרמו לי לתחושה שאני מוקף באלפים שמסביב, בעודי יושב ב״סטולס״ בשורה 5 באמצע. אותו סט התרשמויות מלווה אותי גם בהופעה המצוינת של UB40 האנגלית שחרטה על דגלה את מוסיקת הרגיי, מה שמצריך ממנה שילוב של כלי נגינה די מגוונים, זו אחת מההופעות שניתן לצפות בה עשרות פעמים. ובכול פעם היא מרגשת אותי מחדש, הרסיבר מצליח ליצור הפרדה טובה בין הכלים, שבמהלכה ניתן לשמוע בבירור את קולו של הסולן Ali Campbell,  וזאת למרות שהם די קרובים לקהל, היו רגעים שסולן הלהקה הפנה את המיקרופון לכיוונו של הקהל כדי לשתף אותם בחוויה, גם במצב קיצון זה ה-8012 הציג יכולת הפרדה, ודיוק משובחים.

 

ANTHEM MRX-1120

אודיו דו ערוצי

מתוך הרגל הגיע אריק טרופאז באלבומו המצויןQuartet Bending new corners.  הקטע החמישי, זיגפריד. זהו קטע מאוד מאתגר למגברים, ובמיוחד לרסיברים, הוא די מורכב ומאתגר, הוא משלב בתוכו מספר כלי נגינה. המגבר הציג יכולת הפרדה מצוינת בין הכלים המתנגנים. שילוב הבאס עם הפסנתר נשמע מעולה, שבהמשכו משתלבת חצוצרה. כאשר מצטרף הזמר,  Nya, קולו נשמע מעולה. הרסיבר מצליח ליצור במה רחבה, דינמית, ברורה, עם יכולת הפרדה מצוינת. עוד הופיע בשלב זה זמר הבלוז ג׳ון לי הוקר. בקטע The Healer   קולו של ו John Lee Hooker תופס כמעט את כול מרחב הבמה. הוא משולב עם קולות תופים וכלי הקשה, הנשמעים היטב, במהלכו משתלבת הגיטרה של Hooker היא נשמעת די ברור, פריטת הגיטרה נשמעת היטב. המגבר מצליח ליצור במה רחבה דינמית וברורה, עם יכולת הפרדה פנטסטית. קולו של Hooker נשמע צלול וברור עם עומק מרשים. מרנץ ממשיכים להפתיע אותי כול פעם מחדש עם יכולת אודיו מרשימות, והפעם זה קורה עם ה-8012, המשודך לרמקולי הטאנוי שלי DC-10TI.  מכשירי הסטריאו של מרנץ ידועים ביכולות אודיו דו ערוציות מרשימות במיוחד, לשמחתי הרבה, היכולות הללו מוצגות גם ברסיברים הנפלאים שלהם. אני בהחלט זוכר לטובה את ה-7010 וה-7011 שמאוד הלהיבו אותי ביכולתם, הפעם דגם ה-8012 החדיש, מעלה הילוך, איכות הצליל שלו בסטריאו, פשוט פנטסטי. הוא נשמע טוב יותר מדגמי ה-7010 וה-7011 שמאוד הלהיבו אותי, הוא נשמע מדויק יותר, טבעי יותר, עם הפרדת כלים טובה יותר, ועם יותר אנרגיות. אני יכול לספר לכם  שהוא עומד בגאון מול מגברי סטריאו יעודים, במהלך הבחינה שמעתי עוד עשרות קטעי מוסיקה משובחים בכול הסגנונות, במגוון רזולוציות, ה-8012 המשיך להרשים אותי ביכולותיו, רק מעצם העובדה שהוא בכלל מצליח לשחק במגרש הזה, ה-8012 מסב בי גאווה. מצב Pure Direct שמיועד לעקוף את כל העיבודים של הרסיבר הופעל, והוא עושה את העבודה מצוין. הוא מביא איתו יותר טבעיות ודינמיות, גם יותר פרטים ואיזון מרשים. ה-8012 מציב רף חדש של יכולות בסטריאו שאי אפשר להתעלם מהן, אך למרות כל היכולות המעולות שמניב ה-8012. אין לי שום כוונה להעמיד אותו מול מגברי היי אנד אמיתיים. אך הוא עומד בגאווה מול מגברי סטריאו יעודים כמו אלה בגזרת תקציב ה-10,000 ש"ח. אני מסיק את המסקנה הזו לאחר שעברו אצלי כמות נכבדה של מגברי סטריאו איכותיים. וזה רבותי, אומר כי ה-8012, בביצועי דו ערוצי מרשים אותי מאוד.

Marantz SR-8012‏

נקודות ציון

העמדה

ה-8012 מתחמם כמעט כמו כל רסיבר בעל הגברה טרנזיסטורים, לאחר שעות עבודה די מאומצות הוא הגיע לטמפרטורת עבודה די סבירה, למרות זאת מומלץ לתת לו מרווח סביר עבור אוורור מעליו ומצדדיו, במרווח של כמה ס"מ .לא מומלץ להכניסו למקום סגור או נישה סגורה. בטח לא באיזה מגירה נסתרת במזנון.

Marantz SR-8012‏

שלט רחוק

רמת הגימור של השלט יותר מסבירה, בחלקו העליון ישנו צג קטן מואר, נגיעה קטנה על הלחצן בצידו הימני של השלט, כמעט ותאיר את כל הכפתורים בגוון כתום. הוא מציג קליטה פנטסטית מכל מקום ובכל זווית. הוא נוח לתפעול ארגונומי וברור להבנה, כתחליף לשלט ניתן להשתמש באפליקציית המכשיר שהיא די נוחה ופשוטה לתפעול.

נוחות תפעול

לאחר שמתרגלים לרסיבר הזה זורמים איתו די בקלות. הרסיברים החדשים הם כבר הרבה מעבר לרסיבר רב ערוצי. הם עתירי טכנולוגיה, מה שמקשה מאוד על המשתמש החדש והטכנופובי. למרות זאת ה-8012 ממשיך לשומר על קלות תפעול לעומת מכשירים אחרים בשוק.

בעד

שמע דו ערוצי משובח במיוחד, איכותי בהופעות, 11 ערוצי הגברה עצמאיים זהים בעוצמתם, מערכת RC קלה ונוחה, יכולות תקשורת טובות. איכות רכיבים, ובניה משובחת.

נגד

יכולת הפרדה בינונית בסרטים, מתקשה ליצור במה קרובה ודרמטית בסרטים.

 Marantz SR-8012‏

ציון: 8.5

שורת המחץ

רסיבר: מרשים במיוחד.

מחיר: 16.900

אחריות ושירות: מוראל

רשימת ציוד

הרכב.

רסיבר מרנץ SR-8012

נגן בלו ריי אופו .105D 

רמקולי חזית Tannoy DC-10TI.  

רמקול סנטר  Klipsch KL-650THX Ultra2.

רמקולי סראונד Klipsch RP-250S 

רמקולי סראונד אחורי Klipsch RP-160M

4 רמקולי אטמוס Klipsch RP140SA

2 יחידות סאבוופר . Klipsch  R-115SW

אמצעי תצוגה: מסך פיוניר קורו

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (33 תגובות פורסמו):

avatar
Yasmart 2018-09-02 06:20:55
איציק, אתה לא נח לרגע! שאפו!!!
avatar
zariel 2018-09-02 06:33:46
אהבתי את הסקירה, הידע שלך בנושא מרשים, חן חן,
avatar
goe1951 2018-09-02 07:04:26
לא ינום ולא ישן סוקר הקולנוע הביתי. איציק , כל הכבוד על ההתמדה וההשקעה. הרשמת אותי בידע שלך ובכושר העברת הידע שלך לחברי הפורום.
avatar
EREZ100 2018-09-02 07:07:01
תודה איציק , מעניין ומקיף ,אהבתי ארז
avatar
Sol 2018-09-02 08:06:40
כחסיד של מראנץ קצת התאכזבתי מהתוצאה שציינת לגבי הבמה. יש לי את אחיו הצנוע יותר,ואני דווקא מאוד אוהב את התוצאה. אך מי אני שאשפוט הרי אני מדליק אותו מספר פעמים מועט בשנה... איציק תודה על הסקירה שאינה מוותרת לאף יצרן :בעד:
avatar
carmi 2018-09-02 08:58:26
איציק, מרשים כרגיל ולא רק הרסיבר :)
avatar
royla 2018-09-02 09:38:27
תודה רבה איציק!! שאפו על ההשקעה בנו :)
avatar
יעקב ח 2018-09-02 10:03:12
איציק , תודה על הסקירה המושקעת!
avatar
איציק ירקוני 2018-09-02 11:40:50
כחסיד של מראנץ קצת התאכזבתי מהתוצאה שציינת לגבי הבמה. יש לי את אחיו הצנוע יותר,ואני דווקא מאוד אוהב את התוצאה. אך מי אני שאשפוט הרי אני מדליק אותו מספר פעמים מועט בשנה... פיני ציינתי זאת בכתבה, "בהערה" לגבי הבמה, ולגבי יכולת אבחנה. הערה: שאני מדווח על קושי ליצור "במה קרובה ודרמטית" אני מכוון לקושי ביצירת דינאמיקה עשירה, החוסר הזה, או אי היכולת הזאת, מונעת מהצופה לקבל במה קרובה ודרמטית, ובכך מונעת מהצופה להיכנס לתוך אווירת הסרט הכי קרוב שניתן. (אווירה קולנועית) זה כמובן, דורש התנסות במכשירם רבים כך שהמאזין הלא מיומן לא תמיד יצליח להבחין בכך.
avatar
סחבק 2018-09-02 12:37:16
תודה איציק!! יש לך אפשרות להשוות אותו לmarantz 8802a? או ל7702 (+MM8077 נניח)?
avatar
איציק ירקוני 2018-09-02 13:10:29
תודה איציק!! יש לך אפשרות להשוות אותו לmarantz 8802a? או ל7702 (+MM8077 נניח)? אין לי אפשרות. אופי הסאונד של מרנץ דיי דומה כמעט בכל המכשירים, ובמיוחד בדיגמי העל. לטעמי, ה-8012 רסיבר שעונה לכל הצרכים. ובמיוחד ביכולות הסטריאו הפנטסטיות שהוא מניב.
avatar
exupgh12 2018-09-02 14:02:52
שאפו על ההפתעה לסופ״ש, בהמשך לתגובתי בסקירה הקודמת, מרנץ נותנים יותר מחברת האחות דנון. יופי של סקירה איציק, אצלי היא ממשיכה לחזק את התחושה שפעמים רבות שילוב פרופסור ומגבר ימשיך לתת תוצאות יותר דינמיות גם בזמן הקרוב. לו היה לי מקום וסיבה רציונלית הייתי מחליף את ה 7703AV ב 8804AV החדש ומוסיף מגבר MM8077 נוסף לזה שכבר ברשותי ובכך לקבל הגברה משובחת לכל תצורה אפשרית. תודה על ההשקעה ושיתוף הרשמים.
avatar
liorkoren 2018-09-02 17:42:18
איזה כיף של כתבה לשבת :בעד:
avatar
ka6543 2018-09-02 19:09:03
תודה על הסקירה, האמת הכניסה אותי לדילמה קטנה, אני כרגע עם רסיבר YAMAHA 781 ולא כל כך מרוצה מהדו ערוצי שלו.חשבתי לשרשר לו מגבר סטריאו תקציב 10K עד 15K אבל לאחר שקראתי את כתבה יכול להיות שאולי עדיף המרנץ
avatar
איציק ירקוני 2018-09-02 21:14:43
תודה על הסקירה, האמת הכניסה אותי לדילמה קטנה, אני כרגע עם רסיבר YAMAHA 781 ולא כל כך מרוצה מהדו ערוצי שלו.חשבתי לשרשר לו מגבר סטריאו תקציב 10K עד 15K אבל לאחר שקראתי את כתבה יכול להיות שאולי עדיף המרנץ איזה רמקולים יש ברשותך.
avatar
ka6543 2018-10-02 05:06:33
איזה רמקולים יש ברשותך. התחדשתי בספנדור A4 שעדיין בהרצה הקודמים שלי היו קבאס
avatar
איציק ירקוני 2018-10-02 09:26:24
התחדשתי בספנדור A4 שעדיין בהרצה הקודמים שלי היו קבאס הרסיבר 8012 מאוד מוסיקלי. כפי שצינתי בכתבה הוא עומד בגאון מול מגברים ייעודים בגזרת ה 10k. השילוב של הרסיבר עם רמקולי הטאנוי שלי היה פנטסטי.
avatar
איציק ירקוני 2018-10-02 12:49:19
שאפו על ההפתעה לסופ״ש, בהמשך לתגובתי בסקירה הקודמת, מרנץ נותנים יותר מחברת האחות דנון. יופי של סקירה איציק, אצלי היא ממשיכה לחזק את התחושה שפעמים רבות שילוב פרופסור ומגבר ימשיך לתת תוצאות יותר דינמיות גם בזמן הקרוב. לו היה לי מקום וסיבה רציונלית הייתי מחליף את ה 7703AV ב 8804AV החדש ומוסיף מגבר MM8077 נוסף לזה שכבר ברשותי ובכך לקבל הגברה משובחת לכל תצורה אפשרית. תודה על ההשקעה ושיתוף הרשמים. לגבי היכולת של פרוססור מול הרסיבר הנבחן. ייתכן והתוצאה תהיה טובה יותר. מניסיון עם רסיברים של מרנץ, הם זהים בחתימת הסאונד. לדעתי לחברת מרנץ מאוד חשובה יכולת המכשיר בנגזרת הדו ערוצי, ולשם מופנה מרכז הכובד של המכשיר. הרי הם חרטו על דגלם את המונח "Because Music Matters."
avatar
exupgh12 2018-10-02 15:04:55
לגבי היכולת של פרוססור מול הרסיבר הנבחן. ייתכן והתוצאה תהיה טובה יותר. מניסיון עם רסיברים של מרנץ, הם זהים בחתימת הסאונד. לדעתי לחברת מרנץ מאוד חשובה יכולת המכשיר בנגזרת הדו ערוצי, ולשם מופנה מרכז הכובד של המכשיר. הרי הם חרטו על דגלם את המונח "Because Music Matters." איציק, אני יכול להסכים לגבי החלק של עיבוד המידע אם כי פתיחת פרופסור כמו AV8802 או AV8804 תגלה לך שהם בנויים שונה מהרסיברים של מרנץ. הכוונה במה שרשמתי בתגובתי מתיחסת לרכיב ההגברה, המגברים התיעודיים בנויים שונה מאלו ברסיברים, עניין של שיקולים כלכלים וטכנולוגיים .
avatar
איציק ירקוני 2018-10-02 15:26:10
איציק, אני יכול להסכים לגבי החלק של עיבוד המידע אם כי פתיחת פרופסור כמו AV8802 או AV8804 תגלה לך שהם בנויים שונה מהרסיברים של מרנץ. הכוונה במה שרשמתי בתגובתי מתיחסת לרכיב ההגברה, המגברים התיעודיים בנויים שונה מאלו ברסיברים, עניין של שיקולים כלכלים וטכנולוגיים . אני מאמין שהתוצאה בפרוססור AV8804+MM8077 בסטריאו תהיה טובה יותר מאשר ב-8012. איכות הרכיבים שהחברה משקיעה במוצריה. רסיברים, פרוססורים, הגברה. מכוונת לשמע דו ערוצי משובח. ומטבע הדברים משפיע לחיוב על נגזרת הרב ערוצי.
avatar
itay123 2018-10-02 15:26:31
מניסיון עם marantz 7011 ושני פרוססורים שלהם, באופן אישי ,פחות התרשמתי מהם בקולנוע לטעמי. לגבי דו ערוצי, מודה ומתוודה שלא שמעתי גם כאשר היו אצלי. יכול להיות שבאמת הם מפתיעים שם:בעד:.
avatar
נמר 2018-10-02 20:51:03
מניסיון עם marantz 7011 ושני פרוססורים שלהם, באופן אישי ,לא התרשמתי מהם בקולנוע לטעמי, ועל כן גם לא הייתי ממליץ על Marantz עבור שימוש בקולנוע (עבור משתמשים שהעיקר עבורם זה קולנוע). אז מדוע רכשת אותם?
avatar
itay123 2018-10-02 20:58:38
לא רכשתי
avatar
נמר 2018-10-02 21:13:17
לא רכשתי אוקי. השתמע שהיו אצלך כאלה בבית.
avatar
michael123 2018-10-02 21:17:34
אוקי. השתמע שהיו אצלך כאלה בבית. :) אם היית רוכש כל דבר ששמעת..
avatar
itay123 2018-10-02 21:53:43
אוקי. השתמע שהיו אצלך כאלה בבית. מה לא היה ברור ? לפני קרוב לשנתיים הייתי בחיפושים אחר פרוססורים לקולנוע ושניים מהפרוססורים ביקרו אצלי, כאשר אחד הגיע אלי בטרייד + כסף, כאשר מכרתי את הפרוססור שהיה לי והשני השאלתי מחבר לבדיקה. לפני כשנה בדיוק, את ה 7011 לקחתי לבדיקה אצלי יחד עם פינויר 89, אחד מהם רכשתי וזה לא היה המארנטז. מה שנבחר התגלה עם הזמן כמאכזב בגזרת ה RC שלו ונמכר לטובת אחד אחר שהיה הרבה יותר מוצלח.
avatar
נמר 2018-11-02 13:30:11
מה לא היה ברור ? לפני קרוב לשנתיים הייתי בחיפושים אחר פרוססורים לקולנוע ושניים מהפרוססורים ביקרו אצלי, כאשר אחד הגיע אלי בטרייד + כסף, כאשר מכרתי את הפרוססור שהיה לי והשני השאלתי מחבר לבדיקה. לפני כשנה בדיוק, את ה 7011 לקחתי לבדיקה אצלי יחד עם פינויר 89, אחד מהם רכשתי וזה לא היה המארנטז. מה שנבחר התגלה עם הזמן כמאכזב בגזרת ה RC שלו ונמכר לטובת אחד אחר שהיה הרבה יותר מוצלח. אז כן רכשת אחד. ואני שואל מדוע?
avatar
itay123 2018-11-02 14:05:20
לא, לא ציינתי שרכשתי, אתה אוהב לפרש מה שאתה בוחר לנכון;), בכל אופן "זיכתי", אולי הייתי צריך להיות נקודתי. בכל אופן כאשר מכרתי פרוססור שלי לאדם שהתעניין הראה רצינות ולבסוף רכש ממני, ביקש גם להכניס טרייד (שלו) לעסקה, ובכך להוזיל עלויות מזומן. הסכמתי, המארנטז שימש כפרופסור זמני (מילא בינתיים מקום למוצר אחר ) וטו לא. שאלות נוספות ?:)
avatar
איציק ירקוני 1970-01-01 02:00:00
איציק, אתה לא נח לרגע! שאפו!!! אוקטן גבוהה:בעד:
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
לא, לא ציינתי שרכשתי, אתה אוהב לפרש מה שאתה בוחר לנכון;), בכל אופן "זיכתי", אולי הייתי צריך להיות נקודתי. בכל אופן כאשר מכרתי פרוססור שלי לאדם שהתעניין הראה רצינות ולבסוף רכש ממני, ביקש גם להכניס טרייד (שלו) לעסקה, ובכך להוזיל עלויות מזומן. הסכמתי, המארנטז שימש כפרופסור זמני (מילא בינתיים מקום למוצר אחר ) וטו לא. שאלות נוספות ?:) אז כן רכשת. בעסקת טרייד. אז אני מפרש מעולה. שמעתי את הפרוססור שלהם בכמה הזדמנויות. מעבר לכך שהוא מקבל שלל מחמאות ברשת (חוץ מאיתי מרחובות) גם אני אהבתי מאוד את הביצועים שלו. אני יודע שאת ה-7011 לא הביאו להדגמות בבית. אבל אם השגת, אחלה. אז מה טוב בענייך?
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
:) אם היית רוכש כל דבר ששמעת.. אז כנראה היתה לי מערכת שמורכבת מ-1400 חלקים בערך.;) זה אומר שגם היתה נשמעת נורא...
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
אז כן רכשת. בעסקת טרייד. אז אני מפרש מעולה. שמעתי את הפרוססור שלהם בכמה הזדמנויות. מעבר לכך שהוא מקבל שלל מחמאות ברשת (חוץ מאיתי מרחובות) גם אני אהבתי מאוד את הביצועים שלו. אני יודע שאת ה-7011 לא הביאו להדגמות בבית. אבל אם השגת, אחלה. אז מה טוב בענייך? אתה יכול לפרש מה שאתה רוצה. ולא, לא "רק איתי מרחובות" הטעם שלנו 180 מעלות בכל דבר. תהנה מ Marantz;)
avatar
ZEEV78 1970-01-01 02:00:00
סקירה יפה, ניטרליית מעניינת ומקצועית, כל הכבוד.
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: