Or Audio - עסק בפוקוס

נמר לוי
05-02-2018 22:45

קומה 20, נוף אורבני מהפנט, מוסיקה טובה והסאונד? כמו שהיי אנד צריך להישמע. מרק, יבואן חדש, ״חושף את הקול״

אין דבר יותר מושלם מאשר בת זוג מפרגנת. במקרה הזה, אורנה, אישתו של מרק (היבואן) לא רק פירגנה אם כי אפילו המליצה לו להתחיל ליבא. זו גם הסיבה שהשם של העסק שפתח, מכיל בתוכו את שמה ״אור/נה אודיו״.

״מוסיקה זה חלק מחיינו״ אומרים מרק ואורנה כאשר אי אפשר לפספס את הפסנתר הממוקם בכניסה לבית. ומי שמנגנת עליו היא אורנה. מרק לעומת זאת, ניגן שנים על בס.

מרק. מהנדס תוכנה במקצועו, כבר בגיל 15 בנה רמקולים בעצמו בצרפת. מרק הוא אודיופיל אמיתי. אחד כזה שלא רק החזיק תמיד מערכת יקרה בבית אם כי גם האזין לה. ״הציוד היה האמצעי, המוסיקה זה הדבר החשוב״ אומר מרק. אין משפט שאני יותר מתחבר אליו מאשר המשפט הזה ששומעים הרבה, אבל הוא לא קלישאה. בשנת 97 עלה מרק מצרפת לישראל והחלום שלו, במשך שנים, היה להביא לארץ מוצרי אודיו.

אי אפשר להתעלם מהחביבות של מרק. אבל גם אי אפשר להתעלם מהאהבה שלו לאיכות. זה מתחיל בתמונות המיוחדות שמקשטות את ביתו. גם הבחירה של הדירה המהממת מלמדת אותי שמדובר על אדם שאיכות ותשומת לב לפרטים הם חלק מחייו. וזה, על פי הצליל שהציוד שלו מפיק, דבר שקשה למצוא בכל אדם. השאיפה לצליל איכותי בשילוב עיצוב ויחודיות.

Or Audio

איך הגעת לחברות הללו?

“אני עוקב אחרי החברות שאני מייבא כיום כבר שנים מספר. נפגשתי עם חלקן כלקוח פרטי בתערוכות באירופה. בפעם האחרונה שפגשתי אותן בתערוכה שאלתי אותם מדוע הם לא מיוצגים בישראל. אמרו שטרם פנו אליהם אבל יחשבו על לפנות בעצמם. ביום למחרת שאלו אותי אם אני מכיר מישהו שיכול ליבא אותם בארץ או לחלופין הציעו לי להרים את הכפפה. חזרתי לארץ עם המחשבה הזו שאולי כדאי באמת לעשות צעד. אישתי היקרה אורנה לא רק שהיתה בעד, היא גם דחפה אותי ללכת על זה. לימים בני עבר להתגורר בסרביה, מה שנתן את הטריגר הסופי לעשות את הצעד הזה בעצמי ולהביא מוצרים לישראל.”

מה אפשר למצוא ב-OR AUDIO?

ראשית תמצאו את כל הליין של חברת האודיו הסרבית AURIS וזה אומר שזה מתחיל במגבר משולב בפחות מ-10,000 ש״ח ועד לזוג מונובלוקים מהממים, שנשמעים פשוט מעולה, ב-60,000 ש״ח וכל מה שבניהם. יחד עם זאת, מרק החליט להשקיע בתחום האוזניות. באמתחתו מגברי אוזניות מהטובים בעולם שגם הם נעים במחירים של אלפי שקלים ועד עשרות אלפי שקלים למגבר, אותם ישדך לאוזניות המעולות של Kennerton. לאותו יצרן גם כבלים מעולים ומעמד מיוחד מאוד לאוזניות במחיר של 410 ש״ח.

לצד הכבלים של Kennerton מיבא ארצה את חברת הכבלים Viard Audio להם כבלים במחירים מאוד משתלמים שחלקם יבחנו כאן בקרוב מאוד.
מרק דוגל במחירי חו״ל בדיוק (עם הנחה קלה) וישמח לתת שירות טרייד אין על מוצרים שונים כאשר כל מוצר יבחן לגופו.

״אי אפשר לתת מדיניות ברורה ומוחלטת לטרייד אין״ אומר מרק. ״זה תלוי במצב המוצר, הסחירות שלו ואם אני בכלל אוהב את הצליל שלו. כל מוצר שאני מוכר ללקוח חייב להיות כזה שאני אוכל לחיות איתו. גם אם הוא אינו הכי טוב בעולם הוא מוכרח להיות כזה שנשמע מעולה למחירו. אם הוא לא עובר אותי, אני אתקשה למכור אותו לאדם אחר״

Or Audio

״אני חושב שהמוצרים שאני מייבא הם תמורה אדירה לכסף. מעבר לעובדה שהם בנויים מדהים הם גם נשמעים פשוט נפלא. אדם יכול לצאת עם מערכת שלמה מכאן הכוללת רמקולים, מגבר וממיר בכמה עשרות אלפי שקלים בודדים ועד למאות אלפי שקלים. והכל זמין להאזנה. וזו לדעתי החוכמה של לייבא ציוד לישראל. צריך להביא הרבה דגמים, להשקיע בלקוחות. אני מתנגד לשיטה הזו של להביא קטלוג של יצרן ולהודיע שאני מייבא אותו. אם אני מחליט להביא מותג, אני אדאג שהוא יהיה זמים להאזנה אצלי״

ומה עם אנלוג?

אז זהו. סוף סוף יבואן אחד הרים את הכפפה ובדרך לארץ חברת הפטיפונים המעולה AVID כאשר לארץ יגיעו שני דגמים, אחד מהסדרה הבסיסית אך לא הבסיסי ביותר והשני מהסדרה העליונה אך לא פטיפון הדגל. מרק מבטיח שבשבועות הקרובים תוכלו להתרשם גם מהפטיפונים המצוינים של החברה בהדגמה אצלו.

AVID Turntables

״שוק האנלוג בפריחה״ אומר מרק. ״יש לי המון אהבה לאנלוג ולתקליטים בכלל. מעבר לעובדה שפטיפון הוא מוצר מאוד אסתטי ומרשים, הוא גם כלי שאם הוא מכוון היטב הוא פשוט עושה מוסיקה. השוק הזה חשוב ולכן לא ויתרתי עליו״

מהדירה של מרק ואורנה נשקף נוף אורבני מהמם מגובה של עשרות מטרים מעל פני הקרקע. בקומה 20, בדירה מהממת ביופיה, עם אווירה חמימה, מיוחדת ואירוח לבבי, יצאתי בתחושה שכמה כייף שניכנסים לשוק הזה יבואנים חדשים, שבאמת מורגש שהם אוהבים את מה שהם עושים.

Or Audio

״התחום הזה הוא חברתי קודם כל. אני אוהב להכיר אנשים חדשים ולארח. זה אגב, בלי קשר לאודיו. זה חלק מחיי. אני אדם חברתי מאוד. אם התחום הזה יביא אותי להכיר אנשים טובים, מעניינים, חובבי מוסיקה וצליל כמוני, זה שווה לי הכל״

תודה רבה למרק ואורנה על האירוח המקסים, האווירה והשיחה הקולחת. אנו, צוות האתר מאחלים למרק הצלחה רבה.

כתובת: ביאליק 39 רמת גן. חניה שמורה בתיאום מראש.

https://www.or-audio.co.il/

מעבר לתגובות בפורום