מכשיר ״הכל באחד״ YBA PASSION IA350 במבחן

נמר לוי
30-01-2018 17:41

היי אנד אמיתי מבית היצרן הצרפתי YBA. גם לו, כמו לרבים, יש הכל. אבל יש בו משהו נוסף שאין ברבים.

"המשולבים של היום זה לא המשולבים של פעם"

ככל שאני בוחן יותר מגברים משולבים ״הכל באחד״ אני מבין שהפער בין קדמגבר למגבר נפרדים או מה שהיינו נוהגים לכנות בשנות ה-90 ״מערכת חלקים״ מצטמצם. זה כמובן חלק מהעניין בכל הנוגע לקדמה טכנולוגית, גישה לחומרים ודרישות סאונד גבוהות יותר ממה שהיה נדרש בעבר.

החלטתי שבכל ביקורת למגבר משולב ״הכל באחד״ אני אזכיר את המגמה הזו, שבעבר היתה בגדר ״מוקצה״, לדרישה של אודיופילים למוצרים ״הכל באחד״. לזה תוסיפו מוצרי על כמו זה. בעלי תג מחיר של אלפי יורו, שוקלים המון, בנויים מדהים וקיבלתם באמת מתחרים ראויים ל״מערכת חלקים״. אבל לא, זה לא באמת יותר טוב. לטעמי ונסיוני עד מחיר מסוים זה יהיה עדיף אך מעבר למחיר הזה, קדמגבר ומגבר הספק יהיו תמיד טובים יותר. והיכן בדיוק התפר שמשנה את התמונה? חכו לסיכום.

ves Bernard André

YBA

החברה הוקמה על ידי מי ששלושת האותיות שמהוות את שמה של החברה הם ראשי תיבות של שמו -  Yves Bernard André החברה נוסדה בשנת 1971 בצרפת ומאז זו אחת מיצרניות האודיו המעודכנות שיש. במרוצת השנים קיבלו מוצרי החברה לא מעט פרסים, חברו בשיתוף פעולה לפוקאל (רמקולים) והמשיכו לבד לאחר מכן. החברה הזו היא אחת מהשחקניות החשובות בשוק האודיו העולמי. לחברה מספר דגמים יחסית מצומצם אך במחירים שבעולם האודיו היי אנד היום נחשבים לשפויים במיוחד. וזה, על פי דבריו של מקים החברה, המוטו שלו. ״למכור מוצר טוב משל המתחרים בזול יותר מהמתחרים״.

YBA PASSION IA350

מגבר משולב כבד בגודל מלא שנראה פשוט מהמם לטעמי. נקי מכפתורים מיותרים, שלט איכותי וכבד ובו כל הפונקציות שאפשר להעלות על הדעת. אחורי המכשיר מלמדים כי מדובר במוצר שלא חסכו עליו דבר. חיבורים איכותיים במיוחד, כניסה מאוזנת, מעקף לקולנוע ביתי, כניסה ויציאה לממירים דיגיטלים ובגדול, כל החיבורים שרק תזדקקו להם. איכות ההרכבה מעולה, זה מרגיש כך במיוחד אם מסובבים את בוררי העוצמה והכניסות. במרכז מסך בתאורה עדינה בצבע כתום המדווחת על העוצמה והכניסה הנבחרת. בהאזנה לדיגיטל תקבלו גם דיווח על סוג הקובץ. לצערי אין תמיכה ב-DSD אבל את זה תוכלו להשיג בממירים היעודיים שלהם.

 
YBA PASSION IA350

נתונים טכנים


YBA PASSION IA350

זה באמת מגבר משולב?

Mahler : Symphony no.2 London Symphony Orchestra, dir. Georg Solti

זה לא קל. לא קל לשחזר יצירות מהסוג הזה. התפקיד של המגבר הוא לא רק להעביר לי מידע מוסיקלי. תפקידו הוא לשחזר לי מציאות. לשקר לי, לשכנע אותי שמולי נמצא משהו שהוא אינו באמת קיים - תזמורת סימפונית. המגבר הזה מצליח לעשות משהו ששמור לכאלה בדיוק. מגברי היי אנד, מגברי על או איך שתרצו לכנות את הז׳אנר הזה. נתחיל בדינמיקה שאינה נגמרת. יש בו משהו שמצליח לייצר שקט כזה שאי אפשר להתעלם ממנו ומשם לטפס לעוצמה במהירות ויחד עם זאת לשמור על איזון מוחלט. לא יהיה מצב שהמגבר הזה ״יצרח״ את כלי הנשיפה כלפי. הוא כן ישמיע לי אותם. כך גם עם כלי קשת וכל כלי נגינה שיש לו נטיה להוציא את המיד הגבוה והטויטר מאיזון. לתוצאה הזו נוסף יתרון יחודי. המגבר הזה לא טרנזיסטור, לא מנורות ולא דיגיטלי. יש לו הכל מהכל. את הבס של הדיגיטלי המאוד מדויק ומהיר, המיד המנורתי העוטף והעשיר והטויטר הטרנזיסטורי במובן הטוב של המילה. גבוה בלי לחתוך, מדויק, אינו מעגל פינות. הבמה כמצופה חוצה את גבולות הרמקולים ומסתדרת לפני תזמורת סימפונית גדולה ומרשימה מאוד.

 

הערה: זו אחת התוצאות הכי טובות ששמעתי ממגבר משולב במוסיקה קלאסית סימפונית. ההגשה מעולה גם במובן החוויה עצמה וגם במובן הביצע הסוני בהיבט הטכני.

 
Scorpions - Still Loving You

במוסיקת רוק המגבר ממשיך להציג את אותן יתרונות שהציג במוסיקה קלאסית. עם זאת, כאן יש דרישה מסוג אחר. מוסיקת רוק מהסוג הזה אני אוהב לשמוע בעוצמה גבוהה. מדוע? כי ככה אני אוהב ולדעתי רוב חובבי הרוק יעדיפו לשמוע את המוסיקה שלהם בעוצמה שהיא מעבר לממוצע. אולי לא תמיד, אבל לפחות שתהיה את האופציה הזו. התחושה שהמגבר הזה מעביר היא שהוא בלתי כניע. הבס מדויק, חזק ועם זאת מאוד מאוזן. הגיטרה החשמלית נשמעת מלאה, עם משקל בריא. התחום הגבוה מפורט ביותר. לא מצאתי שהוא החסיר לי משהו בצליל. הבמה, כמו קודם, ענקית. המגבר הזה יודע להיות ״אלים״ שצריך. והתוצאה אלימה מאוד על הצד המרשים. הוא מצליח ״לפתוח״ את הרמקולים שלי, להוציא מהם את הביצועים האלה שגרמו לי לאהוב אותם אז, כשרכשתי אותם.



Bebo Valdez & Diego El Cigala Inolvidable - דרך הממיר בדיגיטל, הכי אנלוגי שיש

כבר הפתיח מלמד אותי שיכולות המרה דיגיטלי לאנלוגי יש לו. אבל לא ממש הייתי צריך את הפתיח הזה בשביל להבין שכמקור הוא יהיה מעולה. בחנתי את נגן הדגל שלהם בשנה שעברה ואני בהחלט זוכר שהביצועים שלו היממו אותי. זה היה אחד מהנגנים הכי קרובים לאנלוגי שיצא לי לשמוע. כאן אני משדר דרך TIDAL ובנוסף את אותו הקטע דרך הכונן הקשיח שבמחשב שלי. התוצאה פשוט מהממת. אפס הערות על הפסנתר שנשמע פשוט כפי שפסנתר אמור להשמע. גדול, עשיר ומרשים. בתחום הבס כבר אמרנו שהביצועים הם של מגבר דיגיטלי. ההפרדה בתחום הבס והרזולוציה בשילב שליטה מעולה מזכירה לי ממש שילוב של מגבר וקדמגבר חזקים ואיכותיים. לטעמי זה אולי הבס הכי טוב שיצא לי לשמוע ממגבר משולב בטווח המחיר הזה. קולו של הסולן גם אינו מאכזב. מפורט, ״נכון״ ויחד עם הפסנתר והקונטרבס נישמע מגובש ועם פרופורציות נכונות ביחס לכלי הנגינה.

 


הערה: האזנתי לעוד שלל יצירות בדיגיטל. גם קלאסיות, שירה, רוק, האוס ומה לא. המגבר הזה בילה אצלי שלושה שבועות ברצף והיה קשה מאוד למצוא בו חסרונות. וגם אם היו, הם זניחים כל כך וכנראה רק רמקולים שקופים כשלי בכלל יצליחו לחשוף אותן או לחלופין, התרגלתי לאלקטרוניקה האישית שלי שלטעמי קשה מאוד להעמיד להם תחרות בארץ. אבל זה לא ממש חוכמה משום שזה עולה פי 10 מהמגבר המשולב הנבחן. אהבתי מאוד את היציבות של הממיר מבחינת האיזון הטונאלי. משום מה, כמה וכמה ממירים משולבים במגבר ששמעתי סבלו מסוג של חוסר טבעיות בתחום הגבוה. הממיר הזה פשוט נשמע נכון בכל עוצמה ובכל תדר במרחב הספקטרום.


המבחן האולטימטיבי

 Giuseppe Verdi "Il Trovatore" Pavarotti, Sutherland, Wixell, Horne, Ghiaurov, Bonynge 1976 I

בכל פעם שאני בוחן מוצר בביצועים שלו בקולות אדם, אני מחפש משהו אחד. אני מחפש את המגברים הללו שיתנו לי את התחושה המוחלטת של אדם בחדר. התחושה הזו שאם אעצום את העיניים ואושיט את היד לפנים אגע מחליפה של פברוטי. היו כאלה שעשו את זה, מעט מאוד אמנם אבל היו. היו כאלה שכמעט עשו את זה ובניהם כאלה לא יקרים כלל. אבל מעט מאוד מגברים עושים את זה באמת. מעט מאוד מגברים מצליחים להעמיד לי את הזמר לפני ולגרום לי לחוש שהזמר ממש עומד לפני ושר. אחד מהמגברים שעשה את זה הוא הדטרזיל המדהים, חשתי את זה גם במגברים של ויטוס, קונסטליישן ועוד כמה ממש בודדים. היתר עשו משהו שהוא כמעט כזה אבל לא קרוב לזה באמת. המגבר הזה גם לא מעמיד לי זמר אמיתי, מוחשי ״מפחיד״ כמו המגברים שציינתי את שמם. אבל הוא כן קרוב לשם. קרוב ממש.

 


נקודות ציון

העמדה

לא ממש מתחמם אבל מאוד רגיש למדפים. על הרצפה כמובן שלא בא בחשבון, על מזנון הטלוויזיה שלכם לא ישמע במיטבו. ככל שהשיכוך יהיה משמעותי יותר כך תוציאו ממנו יותר שקט, פרטים, רזולוציה. כמו כל מגבר טוב, שיכוך רזוננס הוא הכרח.

חשמל

מי שיחליט לחבר את המגבר הזה לכבל חשמל של הום סנטר עדיף שיחפש לו מגבר משולב סיני בסיסי NO NAME. המגבר הזה ידרוש כבל איכותי והדרישה הזו תתבטא ביכולות צליל אחרות לחלוטין.


התאמה לרמקולים

התחושה היא שלא רק שאין רמקול שהמגבר הזה לא ידחוף אם כי התחושה היא שאין רמקול שלא ישמע טוב יחד איתו.

סיכום

אמרתם היי אנד אמרתם YBA PASSION IA350. זה המגבר שיקח את הרמקולים שלכם למקום הזה שתגידו ״אה, אוקי - עכשיו אני מבין על מה האודיופילים הדפוקים האלה מדברים״. מעט הפעמים שאני משתמש בצמד המילים הללו בביקורות שלי. זה משום שאני שומר אותם רק לכאלה שממש מגיע להם שאשתמש בביטוי הזה. למגבר הזה יש את מה שאני מכנה ״צליל יקר״. זה מתבטא בכל תדר, בכל סגנון מוסיקה ובכל עוצמה שתבחרו להאזין. המגבר הזה שעולה לא מעט כלל אך בנוי מעולה, נקי ונאה מאוד לטעמי, בעל יכולות סוניות מהממות בדיגיטל ובכלל, הופך להיות עסקה סופר משתלמת גם במחיר הזה. זה משום שאת הסטנדרטים האלה של ״צליל יקר״ אני מכיר היטב וקשה מאוד לפגוש את היתרון הזה במחיר הזה. זה לא שאין כאלה בכלל. יש, ושמעתי כמה כאלה פה ושם ואפילו, תתפלאו, באותו מחיר בדיוק. אבל זה העומד למבחן וזה יקבל את הציון הזה כרגע, נכון ליום הזה, לתאריך הזה הספציפי הזה, כמגבר המשולב הטוב ביותר ששמעתי. כשיקום לו מתחרה, ואולי זה יהיה הבא בתור, אדווח שאני מעביר את הכתר לאחר. עד אז, לכו לשמוע.

 YBA PASSION IA350

שורה תחתונה: היי אנד אמיתי, בעל צליל יקר ומרשים ובמחיר שיראה יקר ללא מעט חובבים מתחילים אבל כשתשמעו אותו, יש בי תחושה שמחירו יהפוך לזניח.

מחיר: 19,700 ש״ח
אחריות ושירות: אמנון סאונד

 

 

 

Audio System

Speaker - tidal contriva diacera se

Power amplifier - constellation audio centaur

Preamplifier - constellation audio inspiration Preamp 1.0

Digital source -mac mini + RME Fireface 800

Analog

Turntable - DaVinci Audio - Gabriel Grand Reference DaVinci v3

 Tonearm - Graham Engineering - Elite

 Cartridge - Miyajima Madake

Phono Cable - Stealth Hyperphono XLR

Phono Stage - Asr Basis Exclusive MK2 HV

 Audio Rack - Finite Elemente Pagode Master Reference Heavy Duty

Cables

 Speaker Cables - Stealth Dream v14

 Interconnect Cables - Acoustic Zen Silver Reference XLR

Power Cables - Stealth M-7000 With Solid Silver V10 Wall Plug And  V10 IEC

מעבר לתגובות בפורום