מכשיר ״הכל באחד״ MOON ACE במבחן

נמר לוי
25-01-2018 20:21

אין כמעט דבר שאין לו. הוא תומך בהכל חוץ ממכונת קפה, הוא יניע את רוב הרמקולים שתצרפו לו והוא הפתיע בעוד כמה גזרות.

הסטנדרט החדש - קדימון

פעם הייתי נגד. הייתי נגד הקטע הזה של מכשירים ״הכל באחד״. אני זוכר שמישהו גם שלף איזו אמרה שלי משנת 2007 בעניין הזה. אבל הרבה מים עברו בקישון הזה שנקרא ״הכל באחד״ ולאט לאט המים התבהרו, התנקו, התחילו להריח סביר, טוב, יותר טוב. והיום, שנת 2018, יותר מעשור מאז ההצהרה הזו שלי, אני יכול לדווח לכם שמכשירי ״הכל באחד״ הם המוצר הנכון עבור החובב המתחיל, הממשיך והמדופלם שנמצא שנים בסצינת ההיי אנד. זה מתבטא ביציבות המערכת, היכולת להגיע לכל גזרה במגבר בקלות בעזרת הישום המתאים.

לזה תוסיפו ממירים דיגיטלים לאנלוגים שתכלס, אוכלים בלי מלח כמעט כל ממיר דיגיטלי לאנלוגי של איזה מוצר על עשור אחורה. וזה בדיוק הקטע הזה עם השנים. אנחנו מזדקנים והטכנולוגיה מבשילה. היכולות של המכשירים של היום הם משהו שהיינו יכולים לחלום עליו עשור אחורה. והמחירים? אין הרבה קשר בין המחירים לבין מה שהם נותנים לנו היום.

אז כן. הסטנדרט הוא אחר, הרף גבוה יותר משמעותית. מה שהיה אז נחשב למעולה אבל עלה עשרות אלפי דולרים, ניתן להשגה באלפי דולרים. זה אומר שהציוד של היום שווה עשרות אלפי דולרים כנראה מציב יכולות צליל קוסמיות. בעצם מה ״כנראה״, ההיי אנד של היום זו ליגה אחרת לגמרי מה״היי אנד״ כמה דורות קודם. איך אני יודע? שמעתי אז והיום. הסטנדרט הוא אחר בלי ספק.

MOON ACE

MOON ACE במבחן

אז הנה. למי שחפץ לדעת, נתחיל בנתונים טכנים.

 MOON ACE

 

איכות הבניה היא פשוט מעולה. כיאה למוצר היי אנד איכותי מבית היצרנית הקנדית המרשימה הזו, אין חלק במגבר הזה שלא התייחסו אליו ברצינות. זה מתחיל מאיכות ההרכבה, איכות החומרים שמרגישים פשוט טוב. זה ממשיך במסך OLED איכותי בטירוף שלמרות שאינו גדול ניתן לצפות בו מרחוק. בנוסף לכל אלה תמצאו כל חיבור אפשרי הכולל מגבר פונו mm, ו״אל חיבור״ כמובן למי שלא רוצה לחבר כבלים ומעדיף לנצל את האנטנה שלו. למגבר רגליים איכותיות שמיועדות לספוג את הויברציות שמגיעות מהמדף עליו יונח והלוק עצמו לפחות לטעמי, לא יותר מנאה. 

מוסיקה

פסנתר אמיתי Bebo Valdez & Diego El Cigala Inolvidable

מעבר לאיכות ההקלטה המדהימה של היצירה הזו וקולו המיוחד של הסולן, היצירה הזו מסדרת לנו מבחן סוני לא פשוט. נתחיל בפסנתר. זהו כלי שמאוד קשה לשחזר וקשה לא פחות להקליט אותו כפי שהוא. אני לא יודע אם כך התכוון המשורר שישמע הפסנתר שלו. אבל בסופו של דבר בהקלטה הזו אני מקבל פסנתר כזה שבאמת משכנע אותי שמדובר בכזה אמיתי. ודרך המגבר המשולב הזה הדבר מתרחש בהחלט. הוא מציג פסנתר בגודל הנכון, עם דינמיקה מעולה ומשקל נכון. עם זאת, הוא מצליח להעביר לי טבעיות מרשימה במיוחד ומרקם טונאלי המתאר את החומרים ממנו עשוי הפסנתר.

בתחום הבס אני מגלה מגבר משולב שולט, מהיר, מדויק וחשוב לא פחות, חזק!. הרמקולים שלי אינם קלים כל כך להנעה אך עם זאת לא קשים במידה כזו שיכשילו מגברים כל כך מהר. עם זאת, ה-50 וואט הללו אמנם אינם מנערים את הרמקול שלי כפי ש-200 וואט ינערו. אין כאן פקודה מוחלטת של המגבר לרמקול. אבל אלה אולי ה-50 וואט היותר שולטים שיצא לי להתקל בהם. זה מסדר לנו קונטרבס מגובש, מאוזן, דינמי וטבעי. זה מסדר לנו פרטים רבים בתחום התחתון ושליטה מעולה ברמקול.

קולו של הסולן נשמע נהדר. ממוקם נכון במרכז, עם הניואנסים המאפיינים אותו שבניהם הצרידות, ה״סילסול״ והפרופורציות בין קול אנושי לפסנתר ומשם לקונטרבס.

לא מושלם אבל מציב רף חדש - Mahler : Symphony no.2 London Symphony Orchestra, dir. Georg Solti

מהגזרה הזו אני שט לתחום אחר, מאתגר דינמית. מוסיקה סימפונית היא אתגר לא פשוט למגבר כזה על רמקול כמו שלי. הוא אמנם מסתדר עם הרמקול בקלות שמדובר במוסיקה שהאתגר שלה הוא טבעיות ושקט. אבל עכשיו אני מוסיף למשוואה עוד כמה אתגרים. בהם דינמיקה כזו שנועדה להכשיל. וכן, המגבר הזה אינו מצליח להעביר תזמורת סימפונית כפי שיעביר המגבר מסדרת העל של החברה. ההפרדה מעולה למחירו, הדינמיקה גם - למחירו. הכל יחסי רבותי, וכאן זה גם מקבל רפרנס.

MOON ACE

מגברים במחירים הללו, עם הנתונים האלה, נכשלים בקלות בהעברת תזמורת סימפונית גדולה במיוחד כאשר מדובר על יצירה מאתגרת כזו. אז ההפרדה לא מושלמת, הדינמיקה לא מזכירה לי מגברים משולבים גיבורים של מאות וואטים. גם השקט מאחור אינו מושלם. אבל שימו לב, וזה החלק החשוב. מעט מאוד מגברים חזקים ממנו עוברים את היצירה הזו כמו שצריך. והמגבר הזה, מנסיוני עם כאלה, הוא אחד מהמרשימים ביותר שביצע שיחזור של מוסיקה סימפונית.

 

אתנחתה קלה ונדבר על מה שהוא יודע להציע לנו מעבר לעובדה שהוא נשמע נהדר עד עכשיו.

לחברת האודיו מון ישום משלהם. שמו mind. הישום הזה הוא ראשי תיבות של Moon intelligent Network Device​. והוא אחראי על כל השליטה שלכם המוצר. מעבר לכך לישום גישה לכל תחנת רדיו אפשרית בארץ ובעולם. תוכלו לבחור גם את איכות השידור שתרצו למצוא. אם זה HD או שידור באיכות נמוכה. הוא ימצא הכל!

 MOON ACE

הישום תומך בשלושת ערוצי המוסיקה הראשיים TIDAL, QOBUZ, DEEZER. עם זאת ניתן להעביר מוסיקה מהמחשב ישירות למכשיר בחיבור אלחוטי או חוטי, תומך בבלוטות׳, הישום משמש כשלט למגבר. זה אומר שהשלט שמגיע בקופסא אינו רלוונטי עבורכם במידה ואתם משתמשים בישום של החברה.

אז אני השתמשתי בישום ואגלה לכם שאין דבר יותר נוח ומדליק מהעובדה שאני יכול לגשת לכל מדינה, ולשייט בין סיגנונות מוסיקה מיוחדים מברזיל, יפן. והכל לפי נושאים (קלאסי, ג׳אז, רוק, אלקטרוני) ואיכות השידור של התחנה (סטנדרט, רזולוציה גבוהה). והצליל? זה תלוי באיכות השידור של התחנה כמובן. אבל במידה ומצאתם תחנה שמשדרת מוסיקה באיכות גבוהה, תקבלו בדיוק את זה - איכות גבוהה.

 MOON ACE

חזרה למבחן ההאזנה.

  Giuseppe Verdi "Il Trovatore" Pavarotti, Sutherland, Wixell, Horne, Ghiaurov, Bonynge 1976 I

במבחן ״קולות אדם״, המגבר הזה מקבל ציון גבוה מאוד. זה לא רק בזכות העובדה שהוא משחזר קולות אדם בצורה משכנעת. זה משום שהוא מצליח ממש להרשים אותי בעוד כמה יכולות שמתארות קול אנושי מוחשי. למשל רמת הפרטים שמגיעה בזכות השקט המרשים שלו. אני מוסיף לזה במה מעולה וקיבלתם נוכחות אנושית מהמרשימות שיש בגזרת המחיר הזו. היכולת של המגבר לתאר בדיוק מדהים את הניואנסים בקולו של פברוטי ביחס ליתר, את קולה המדהים של סטרלנד המיוחדת ביחס לקירקבי בזמן שכל ניואנס בקולם בולט היטב. המגבר הזה הוא אחד מהטובים שמצאתי בטווח המחיר הזה בשיחזור קולות אדם.



Scorpions - Still Loving You. רוק מפתיע

במוסיקת רוק המגבר הזה מצליח לגלות שליטה מעולה ברמקול, בס חזק ונוכח וזה בשילוב מיד מפורט מאוד, מופרד ומלא. התחום הגבוה של המגבר הזה הוא אחד המרשימים. מאוד מאוזן, מאוד ״נכון״ ומפורט. לא מצאתי בשום ז׳אנר שניגנתי דרכו איזה משהו שמזכיר בהירות או חריפות. והאיזון המעולה הזה עושה מאוד טוב לצליל במוסיקת רוק. זה מעבר ליכולות הסוניות הכלליות. מגברים חריפים ברוב המוחלט של המקרים נישמעים נורא במוסיקת רוק. אהבתי מאוד את צליל הדיסטורשיין של הגטרה החשמלית בפזמון, אהבתי עוד יותר את היכולת של המגבר הזה לשמור על דינמיקה מעולה במוסיקת רוק.

 


מגבר אוזניות

לאחרונה ניכנסתי ל״טירוף״ של ביקורות אוזניות ומגברי אוזניות. המגבר הממוקם במגבר המשולב הזה מתאר בדיוק את מה שהמגבר הזה יודע לעשות. ראשית מדובר במגבר אוזניות חזק להפליא. הוא הניע היטב אוזניות בהתנגדות פסיכית של 600 אוהם. נכון, עוד קצת כוח היה עושה לנו עוד יותר טוב, אבל תכלס, זו פעם ראשונה שאני נתקל במגבר אוזניות מובנה במגבר משולב שבכלל מצליח לסדר שיחה בינו לבין אוזניה של 600 אוהם. רובם נכשלים בזה. אהבתי את הפרטים, הדינמיקה והאיזון הטונאלי של מגבר האוזניות. אהבתי במיוחד את העובדה שהגוון הנכון הזה נשמר היטב גם עם אוזניות קלות להנעה.

MOON ACE

נקודות ציון

העמדה

אינו מתחמם כמעט בכלל. נכון, לא היתי ממליץ לדחוף אותו למגרה אבל הוא בהחלט יודע להתמודד עם מקומות צפופים. יחד עם זאת, אני תמיד ממליץ להניח מוצר אודיו על מדף יעודי.

חשמל

כמו כל מגבר היי אנד גם המגבר הזה מעדיף כבל איכותי ככל הניתן. הפער בין כבל איכותי לזה המגיע בחבילה הוא תהומי. זה מתבטא בשקט, מיקרו דינמיקה, דינמיקה וטבעיות.

התאמה לרמקולים

זה לא המגבר הכי חזק שתשמעו אבל אל תתנו ל-50 וואט הצנועים שלו להטעות אתכם. הוא יניע את רוב הרמקולים השפויים שתציבו מולו.

MOON ACE

סיכום

מדובר באחד מהמגברים המשולבים הטובים שיש לתחום להציע. זה לא רק האיכות הסונית ואיכות הבניה. זה גם לא האפליקציה והגמישות שלה. זה פשוט התמהיל הנכון ביותר בין כל אלה. הוא לא נכשל בדבר אך לא מצטיין במשהו ספציפי. אם היה לוגו ל״תמורה לכסף״ זה כנראה היה מבוסס על המגבר הספציפי הזה. עברו אצלי מגברים בטווח הזה שממש הצטיינו במשהו אחד ובאחר פחות, היו כאלה ששיחזרו רוק בצורה מרשימה יותר אבל בג׳אז הקונטרבס היה מנופח. היו גם כאלה שמוסיקה קלאסית היתה פלא ובמוסיקת רוק הוא היה בינוני. וכן, הבנתם את הקטע. המגבר הזה עושה הכל בציון טוב מאוד מבלי לקבל מצוין על שום דבר ספציפי מלבד הציון הסופי. והציון הסופי שלו הוא מצוין. לא סתם מצוין אם כי התמורה הטובה ביותר לכסף שאני מכיר בגזרת המחיר הזו. ולכל התענוג הסוני הזה נוסיף 10 שנות אחריות מלאות והנה, קיבלתם שורה תחתונה.

שורה תחתונה: תמורה לכסף אמרנו? אם כן אז תשמעו את זה שוב. התמורה המוחלטת לכסף.

מחיר: 13,490 ש״ח
אחריות ושירות: ארמה אודיו

 

 

Audio System

Speaker - tidal contriva diacera se

Power amplifier - constellation audio centaur

Preamplifier - constellation audio inspiration Preamp 1.0

Digital source -mac mini + RME Fireface 800

Analog

Turntable - DaVinci Audio - Gabriel Grand Reference DaVinci v3

 Tonearm - Graham Engineering - Elite

 Cartridge - Miyajima Madake

Phono Cable - Stealth Hyperphono XLR

Phono Stage - Asr Basis Exclusive MK2 HV

 Audio Rack - Finite Elemente Pagode Master Reference Heavy Duty

Cables

 Speaker Cables - Stealth Dream v14

 Interconnect Cables - Acoustic Zen Silver Reference XLR

Power Cables - Stealth M-7000 With Solid Silver V10 Wall Plug And  V10 IEC

מעבר לתגובות בפורום