כתבה בקטנה: אוזניות אורבניות URBANEARS - PLATTAN ADV BT בביקורת

נמר לוי
16-01-2018 20:04

זה לא היי אנד, היא גם לא זו שתרצו לשדך לה מגבר מנורות ותחפשו את הניואנסים הקטנים הללו של התזמורת. אבל היא משהו אחר, משהו אחר ועוד איך.

אודיופיליה זה לא הקטע שלהן. איכות חיים כן, המטרה היא גם שלא ישלמו על זה אלפי שקלים. זו הגישה של החברה הזו שנוסדה בסקנדינביה במתמחה באוזניות. יש להם אוזניות אלחוטיות, חוטיות, לתקליטנים, תוך אוזן, כפתור, על האוזן. את האוזניות תוכלו לקחת באיזה צבע שתרצו למרות שאם לי היתה חברה הייתי נותן ללקוח איזה צבע שירצה כל עוד הוא שחור (הצבע כן? לא האדם).

URBANEARS

URBANEARS - PLATTAN ADV BT

מדובר באוזניות קשת במבנה קלאסי הניתן לשינוי מידה על מנת להתאים לכל קלבסה. על האוזניה הימנית משטח רגיש למגע המאפשר שליטה מוחלטת על האוזניה (מלבד מענה לטלפון - חבל אבל לא נורא). זה אומר משיכה למעלה - הגברת עוצמה, למטה - הנמכה, לצדדים העברת שירים ושתי נקישות יסדר לכם השתקה. פשוט, קל והכי חשוב אשכרה עובד - אפס פיספוסים.



עם האוזניה הזו חייתי כמה ימין בהם גם יצאתי להליכה, שמעתי מוסיקה בבית וכמובן, איך אפשר בלי, איתגרתי אותה בכל אתגר שניתן לאתגר.

 URBANEARS

שומעים אותי בחוץ?

מדובר באוזניה בעלת מבנה טופולוגי אטום. זה אומר שהיא אינה מנגנת החוצה אם כי רק לתוך האוזן. מבנה זה הוא הנפוץ ביותר והנכון ביותר בעבור אוזניה אורבנית. היא נטולת מערכת להשתקת רחשי סביבה ובמקום זה היא נצמדת היטב לאוזן מה שהוריד באופן טבעי כמה דציבלים טובים. ניגון מוסיקה דרכה אינו מפריע ולו במעט לסובבים אותך. יחד עם זאת, היא מאוד ״מנתקת״ מהסביבה מפאת כושר האיטום הטבעי שלה. אי לכך, בשימוש בסביבה אורבנית יש לשים לב שלא יצפצפו לכם מרחוק ולא תשמעו. עשו מחקרים בעניין, טמבון של אוטו זה לא נעים.

נוחות לאורך זמן

אז זהו. בהתחלה היה קצת לחוץ לי. אבל כמה דקות והתרגלתי ממש. בחירת החומרים נכונה. האוזניה רכה ובמהלך השימוש תתרכך אף יותר. מצאתי את עצמי יושב בערב ומאזין לה מספר שעות לא מבטולות. לא היה שלב אחד שחשתי שהיא מציקה לי אחרי שהתרגלתי לנוכחות שלה. והיא, כמו כל אוזניית קשת, דורשת זמן להתרגל אליה. אך במקרה הזה, בזכות המבנה, לא לקח הרבה זמן על מנת שהנוכחות שלה תהיה לי טבעית.

URBANEARS


זמן סוללה

טוענים ל-14 שעות ניגון. זה בהחלט יכול להיות במידה ואינכם שומעים מוסיקת רוק כבד בעוצמה פסיכית. במקרה שלי, שמרתי עליה למשך 11 וחצי שעות ניגון. רבותי - זה המון!!!

האוזניה נטענת בעזרת כבל מיקרו USB. האוזניה מגיעה ללא מטען קיר.

 URBANEARS

הצליל

על האוזניה הזו שמעתי שלל סיגנונות מוסיקה. מקלאסית ועד לרוק שבדרך עברתי תקופות של טראנס, פו״פ ואפילו דיבורים ברדיו. אני משייך אותה למשפחת הצליל החמה. היא אינה מפורטת כל כך, לא דינמית בטירוף למרות שיודעת להרעיש יפה מאוד. היא גם לא תציג לכם רמת הפרדת כלים כמו אוזניות היי אנד. אבל זה בדיוק מה שהיא - תמורה לכסף, לא מתיימרת לעשות משהו שהפוקל מתיימרת (ומצליחה) לעשות. זה אומר שהיא תנגן תזמורת סימפונית ותציג לכם כלי נגינה שישמעו נהדר. תקבלו גם פרופורציות נכונות בין כינור לויולה, תקבל בס מהיר יחסית ומפורט יחסית. תחום המיד מלא, רמת ההפרדה טובה והיא מאוזנת מאוד בכל הספקטרום. אבל ההפתעה הגדולה ביותר היתה ביכולת שלה לנגן בציון עובר פלוס כל סיגנון מוסיקה שניגנתי דרכה. היא סלחנית, זה אומר שהקלטות לא מי יודע כמה, יהיה ניתן לשמוע ואפילו בצורה מרשימה דרכן. הן לא יחשפו את הפדיחות במיקס ואת הפרטים הקטנים האלה שגורמים לנו להבין שההקלטה לא משהו. קולות אדם נשמעים נפלא דרכה. גם דיאלוגים ברדיו, במיוחד כאלה פוליטים שכולם צורחים על כולם יעברו דרכה מעולה. היא לא תצרח לכם באוזן, לא תגרום לכם לכאבי ראש אלה אם כן התוכן מכאיב את הראש. היא, האוזניה, מבחינתה, תעשה הכל על מנת שתוכלו לקבל את התוכן שביקשתם בצורת צליל, ישר לתוך האוזן בדרך כזו שתתבל, תעדן, תעגל גם את מה שהוא עלול להיות לא נעים להאזנה.

אז כן. לא מעט ״אודיופילים״ יתבאסו ממה שאני מדווח כאן. יש להוסיף אפילו שיתבאסו בצדק. וזה בסדר גמור. זו לא האוזניה עבורכם. מי שמחפש ״אודיופיליה״ ימצא אותה במוצרים אחרים ובטווח מחירים אחר לגמרי. אבל העניין הוא שאני לא מצפה ממנה להיות כזו. האוזניה הזו עושה בדיוק את מה שאני מצפה ממנה לעשות - לנגן את כל סיגנונות המוסיקה ברמה כזו שאוכל לחיות עם התוצאה. היא לא צריכה לחשוף לי את זמן הדעיכה המדויק של המצילתיים בחמישית של מהאלר או את הבס המושלם בצליל העוגב. היא גם לא צריכה לחשוף לי את מיתרי הקול המוחלטים של פברוטי ולא את הגודלה המדויק של הויולה ביחס לכינור. עם זאת, היא עושה את זה ממש קרוב למה שאני מבקש. זה אומר מבחינתי שהאוזניה הזו מציגה יכולות כאלה שמתאימות למה שאני דורש ממנה לעשות ואפילו, תתפלאו, קצת מעבר לכך.

URBANEARS

בלוטות׳ או כבל?

אז יש את האופציה. נגמרו הסוללות? אין בעיה. חברו את הכבל 3.5 מ״מ ותוכלו להמשיך להאזין. וזה הזמן לבדוק את ההבדלים בין המגבר של האוזניה לבין המגבר הנמצא בנייד. כידוע, אוזניות אלחוטיות הן אוזניות עצמאיות. מעצם העובדה שאין להן כבל המתחבר למגבר הטלפון, המגבר שלהן ממוקם בגוף האוזניה. זה אומר שהן בעצם ינגנו כל עוד יש להן מיץ בסוללה. אבל כשהמיץ נגמר, אל יאוש. ישנה אופציה לחבר אותה לנייד שלכם והוא הופך להיות יחידת הכוח - המגבר - כמו פעם. אני משתמש ב-וואווי P9 שמשרת אותי נאמנה. יחד איתו יש לי את האחד פלוס אחד הישן והטוב שלו מגבר מעולה, פחות טוב מה-P9. בנוסף אני משתמש בנקסוס 5 שלו מגבר אוזניות נוראי בכל קנה מידה. בנוסף חיברתי את האוזניה למגבר אוזניות יעודי, חיצוני ואיכותי במיוחד המשמש אותי לביקורות על אוזניות היי אנד יקרות כאלה, שמוכרחים ״לפנק״ אותם עם מגבר איכותי.

URBANEARS

האוזניה הזו מושפעת מאוד מאיכות ההגברה. התוצאה הטובה ביותר מן הסתם התקבלה בחיבור למגבר אוזניות יעודי (Heed Canamp). אבל בואו נהיה הגיוניים. אף אחד לא יסתובב עם מגבר ששוקל 3 קילו ויחפש מקור חשמל בשביל לשמוע מוסיקה. אי לכך, המגבר של האוזניה לעומת זאת היה ברמה של ה-P9. זה אומר שהמגבר הפנימי של האוזניה אינו פשרה אם כי בהחלט הדבר הנכון.

URBANEARS

סיכום

 ביחס לאוזניות שאני סוקר לאחרונה, האוזניה הזו היא בעצם הזולה ביותר שיצא לי לשמוע. אבל בתוך המחיר המאוד סמלי שלה תמצאו כמה הפתעות מעניינות. ראשית היא בנויה נהדר, היא נראת מעולה והיא נוחה. אבל חשוב לא פחות, היא נשמעת לא רע בכלל. אפילו טוב מאוד. הייתי בטוח במליון אוז שאוזניה כזו, במחיר הזה, שבתוך התקציב היה צריך להכניס עיצוב, טכנולוגיה אלחוטית (לא שזה כל כך יקר), אריזה יפה ומושקעת הצליל יהיה משהו בין פעמון של פרה לרעשים של שולחן נגרר. אני אוהב להיות מופתע בגזרת המחירים הזו. זה אומר שהטכנולוגיה כנראה בשלה מפסיק בשביל ליצר צליל טוב בזול, המעצבים מנוסים מספיק בשביל לעשות את המוצר נוח והאריזה היפה בהחלט מלמדת על כך שהשקיעו תשומת לב רבה על הנגשת המוצר לצרכן.

מחיר: 499 ש״ח

אחריות ושירות: סריוס אלקטרוניקה

 

מעבר לתגובות בפורום