וואווי מייט 10 פרו במבחן

ליאור קורן
15-01-2018 11:15

ביקורת סמארטפון: דגם הדגל של וואווי - Mate 10 Pro עומד למבחן עם דגש על איכות מצלמה ואיכות התמונות בצילומי יום ולילה.

בשנת 2018 ולמען האמת גם בשנה החולפת וזו שקדמה לה, כל דגמי הסמארטפונים הבכירים מתוצרת היצרניות המוכרות מגיעים והגיעו עם מעבדים עוצמתיים שמבצעים כל מטלה בזריזות. אז מה נותר לנו הסוקרים לבדוק, עוד ציון מספרי של מבדק הביצועים Antutu או מבחן סינטטי אחר? אז כן, גם המייט פרו 10 של וואווי עוצמתי דיו לכל מטלה שתטילו עליו. לכן, כחובב צילום בחרתי להתמקד בעיקר במצלמה, ביחד עם התרשמות כללית משאר יכולות המכשיר.

גימור מתכת וזכוכית 

מוואווי התרגלנו לקבל מכשירים באיכות גימור גבוהה בהחלט וגם הדגם הזה לא מאכזב. גימור המתכת וזכוכית משני צדי הסמארטפון נראה איכותי ומהוקצע, אם כי קחו בחשבון שהמכשיר חלק מאוד למגע – אני "הלבשתי" אותו מיד בכיסוי המקורי השקוף שמגיע באריזה. אגב, האח הקטן – Mate 10 Lite מגיע עם גוף מתכתי ללא זכוכית בגב ומהבחינה הזו נראה מוצלח לאחיזה בטוחה יותר. גוף המייט 10 פרו עומד בתקן IP67 להגנה מסויימת בפני מים (עד לחצי שעה בעומק מטר) ואבק. אין כאן שקע אוזניות אנלוגי רגיל ולצורך זה, יש להשתמש במתאם עם כבל קצר שמגיע באריזה אשר מתחבר בצד אחד לשקע ה- USB-C בטלפון ובצד השני מציע שקע 3.5 מ"מ סטנדרטי. זה לא ממש נורא, אבל מונע אפשרות טעינת הסוללה בזמן שימוש באוזניות. החזית, יש לציין תפוסה ברובה ע"י המסך שתופס כמעט 81% מהשטח הכולל, גם בזכות שוליים דקיקים.

וואווי מייט 10 פרו - ביקורת סמארטפון

מבחינת כח חישוב, יש למשתמש כל מה שצריך כיום, מעבד מתומן ליבות Kirin 970 מתוצרת וואווי (ארבע ליבות בתדר 2.4GHz וארבע נוספות בתדר 1.8GHz), כרטיס גרפי מתקדם מדגם Mali G72, זיכרון RAM נדיב של 6GB, לצד נפח אחסון פנימי של 128GB (ברוטו), אך ללא אפשרות לכרטיס זיכרון. וואווי מתהדרת בעובדה שהמייט 10 כולל לראשונה גם רכיב בינה מלאכותית (AI), אבל נכון לעכשיו, מדובר בעיקר בהבטחה ופחות בפוטנציאל ממומש, כלומר, יש שימוש מסויים ב"אינטליגנציה" הזו – בעיקר ביישום המצלמה שיודע לזהות סיטואציות בצילום (כמו צילום אוכל, פרחים וכו') ולהתאים את מאפייני הצילום לכך, אבל הציפייה היא כי בהמשך, יפותחו אפליקציות שידעו לנצל את הכח המחשובי הזה. המייט 10 מגיע עם אנדרואיד 8 Oreo והממשק הנקי יחסית, עם כמות קטנה של "אפליקציות חברה" וחייגן שהוא לטעמי מהטובים שיש כיום (עם חיפוש חכם יעיל מאוד שיודע לתעדף שמות נמענים בהתאם לתדירות החיוג אליהם). 

וואווי מייט 10 פרו - ביקורת סמארטפון

שקע ה- USB-C משמש לטעינה + חיבור למתאם אוזניות ובנוסף, אפשר לחבר אליו מתאם גנרי ל-HDMI עבור חיבור למסך חיצוני גדול ושימוש בטלפון כמחשב. בצורה הזו, ניתן להשתמש בטלפון כמחשב זעיר, זאת ללא הצורך בשימוש בתחנת עגינה יקרה או פיתרון חיצוני אחר. הטלפו כאמור עוצמתי דיו להפעיל אפליקציות מורכבות, חלקן מותאם למסך הגדול כאשר מזוהה החיבור המתאים, אבל זה עדיין פיתרון ביניים שיכול לשמש בעת עבודה במקומות זרים, אך פחות מתאים לשימוש קבע.

וואווי מייט 10 פרו - ביקורת סמארטפון

מסך OLED

הרוב המוחץ (אם לא כל) מסכי ה-OLED בהם עושים שימוש בסמארטפונים כיום עושה שימוש בתצורת פנטייל, אבל כאן, בגלל שמדובר מראש בפחות פיקסלים (2160x1080), התמונה מעט מגורענת יותר. זה מורגש יותר כאשר יש רקע אפור בהיר למשל בתמונה שנראה מגורען. עדיין הטקסט חד, גם אותיות קטנות, אבל במסך LED עם רזולוציה דומה, החדות תהיה מעט טובה יותר.

מעבר לכך, הצבעים מצויינים במסך, ניתן לבחור במצב תמונה רגיל שמציע צבע מדוייק יחסית למקור או במצב תמונה "חיוני" שהופך את הכל לססגוני הרבה יותר וכנראה יהיה מועדף על משתמשים רבים. עוצמת התאורה טובה בחלט, קצת יותר מ-400 ניטס במצב רגיל ויותר מ-600 ניטס במציב "חיוני" כאשר יוצאים החוצה לשמש. הניגודיות – כיאה לצג OLED לעילא ועילא והשחור עמוק כמו מסע בין כוכבים. יחס רוחב לאורך במסך שעומד על 18:9 מביא לכך מסך ה-6" צר יחסית לקודמיו ומקל אל אחיזה ביד אחת והכנסה לכיס המכנס ומאפשר להציג מידע לאורך (למשל, המקלדת תופסת פחות מקום בעת גלישה באתרי אינטרנט).

חיי סוללה מרשימים
כנראה שהשיקול בהורדת הרזולוציה במסך מוכיח את עצמו כי כבר אחרי הטענה שניה של הסוללה, הצלחתי לקבל זמן עבודה של יומיים מלאים (ליתר דיוק, יום ועוד 17 שעות, בטרם העייפות הכריעה אותי למיטה). בתוך זה, היו 8 שעות מסך דולק - בהן כלולות שעתיים צפייה ביוטיוב ושעה ורבע שיחות קוליות. הטלפון מגיע עם מטען 4.5A אימתני לטעינה מהירה, אבל אין תמיכה בטעינה אלחוטית. 

וואווי מייט 10 פרו - ביקורת סמארטפון

רמקול 1+1
במצב פעולה מאונך, פועל בטלפון הרמקול התחתון בלבד, אבל כשמסובבים את המייט 10 פרו למצב מאוזן, נכנס לפעולה גם הרמקול "העליון" (אליו מצמידים את האוזן בזמן שיחה). תפקידו הוא להגביר את הטונים הגבוהים בעיקר ולספק אפקט סטריאו (שאפשר בהחלט להבחין בו) בהאזנה למוזיקה. זהו פטנט חכם למדי בתכנונו, אפקט הסטריאו מורגש בהחלט אבל לטעמי האישי, יש כאן הדגשה בעיקר על הטונים הגבוהים וחסר מעט בס. מלבד הרמקולים, ניתן לחבר אוזניות, כאמור, דרך מתאם לשקע ה- USB-C. יחידת הממיר הפנימי (DAC) מתגלה כאיכותית, הצליל מלא, עשיר ומאוזן יחסית, הרבה יותר טוב, למשל בהשוואה ליציאת אוזניות במחשב לנובו יוגה חדש.

ביצועי מצלמה

המצלמה מציעה במפרט הטכני כל מה שנחשב לקו ראשון בחזית: פוקוס לייזר, מיקוד מבוסס פאזה, מייצב רעידות אופטי וצמד חיישנים. למה מיועד הצמד? חיישן אחד עם 12 מגה פיקסל מיועד לקלוט את תמונות הצבע בעוד החיישן השני עם 20 מגה פיקסל מונוכרום (שחור לבן) בלבד. תפקיד חיישן המונוכרום הוא לקלוט בעיקר פרטים וטווח דינמי בתמונה (אור וצל) ולחבר את המידע לפלט שמגיע מחיישן ה-RGB ובדרך זו להפיק תמונות צבע עם פרטים וטווח דינמי משופרים. לצד זה, יש לעדשת המצלמה צמצם גדול במיוחד F1.6 שבא לעזר במיוחד בתנאי תאורה ירודים ומאפשר לצלם תמונות בחשיכה מבלי הצורך לעלות גבוה בערכי ה-ISO שגורמים לגרעיניות. וואווי מתגאה בעובדה שפיתוח המצלמה נעשה בשיתוף פעולה עם לייקה – יצרנית המצלמות המיתולוגית. האם מדובר בפיתוח עדשות? אלגוריתם צילום או הייפ שיווקי בעיקר? לאנשי וואווי הפתרונים, אבל התוצאה הסופית מוצלחת בהחלט.

וואווי מייט 10 פרו - ביקורת סמארטפון

ממשק המצלמה מאפשר צילום אוטומטי לגמרי וכאמור מזהה באופן אוטומטי את הסיטואציה (צילום אוכל, מאקרו, פורטרט ועוד) ומתאים לה מאפייני צילום בהתאם. לחילופין, ניתן לבצע מעבר בהינף אצבע למצב Pro בו ניתן לשלוט ידנית על פרמטרים שונים בצילום כגון גודל צמצם, מהירות סגר, ערך ISO ועוד. במצב PRO אפשר לצלם גם קבצי RAW ולאחר מכן, לערוך אותם בתוכנת עריכה מתאימה כרצון הצלם.

מצלמה וואווי מייט 10 פרו - ביקורת סמארטפון 

צילומי לילה

בצילומי חשיכה, בזכות הצמצם הגדול בעדשה, המצלמה יכולה לשמור על ערכי ISO נמוכים יחסית ובזכות זה להפיק תמונות חדות ולא גרעיניות בצורה מוגזמת ללא שימוש בפלאש. כך שזו מתגלה כאחת ממצלמות הסמארטפון הטובות יותר לצילום בתנאי אור ירודים. בהשוואה שערכתי מול וואווי P9 שגם הוא מגיע עם צמד מצלמות (שונות מאלו של ה- מייט 10 פרו), באותה סיטואציה, ב-P9 התמונה צולמה ב- ISO 1600 עם צמצם F2.2 ואילו במייט 10 עם צמצם F1.6 המצלמה בחרה בערך ISO 640. נוסיף על כך עיבוד תמונה מוצלח במייט 10 והתוצאה היא תמונה חדה, מפורטת יותר והרבה פחות גרעינית.

לחצו להגדלה:

וואווי מייט 10 פרו - ביקורת סמארטפון

רבות מהתמונות כאן צולמו בתאורה סביבתית חלושה, ללא עזרת פלאש. והתוצאה, בהחלט טובה ביחס למה שציפינו חיישן סלולארי זעיר. מבחינת איזון לובן (WB), המייט 10 פרו נוטה לבחור בטמפרטורת צבע חמה למדי בתאורה מלאכותית.

וואווי מייט 10 פרו - ביקורת סמארטפון

וואווי מייט 10 פרו - ביקורת סמארטפון

באור יום, מצב HDR לא מנסה להפיק אפקט מוגזם אלא מספק חשיפה קצת יותר טובה של פרטים בחלקי התמונה הכהים והבהירים בסצינות עם תנאי תאורה מנוגדים. למשל, בדוגמה שלפנינו, בנין על רקע שמיים בשעת השקיעה, בתמונת ה-HDR אפשר לראות בצורה טובה יותר את הבניינים שמופיעים ככהים בתמונה הרגילה. 

וואווי מייט 10 פרו - ביקורת סמארטפון

בצילום רגיל, ללא HDR, הטווח הדינמי נאה בהחלט ביחס למצלמת סמארטפון. הצבעים טבעיים ורוויים בצורה לא מוגזמת, במבט מקרוב, ניתן לראות שיש חידוד מסויים ברמת ה"פיקסל". הטווח הדינמי טוב מאוד, התמונה הזו צולמה בשעת צהריים, עם אור שמש חזק, אבל הצילום נעשה מעמדה בתוך שדרת עצים חשוכה. המייט 10 הצליח לתפוס פרטים בחלקי התמונה הבהירים והכהים כאחד, עם קטע שמיים "שרוף" קטן יחסית אבל עם פרטים רבים שנלכדו גם בחלקים המוצלים בתמונה. זו תמונה שבקלות יכלה לצאת שרופה בקטעי הצמחיה במרכז התמונה, אבל החשיפה שבצעה המצלמה יצאה מאוזנת יחסית.

וואווי מייט 10 פרו - ביקורת סמארטפון

וואווי מייט 10 פרו - ביקורת סמארטפון

בוקה מדומה

אפקט ה"בוקה" (שמדמה צמצם גדול) לפעמים מוצלח (כמו בדוגמה שלפנינו) ובפעמים אחרות נראה מלאכותי, כך שהוא לא קולע תמיד, אבל זה בהחלט "נחמד" שיש אפשרות להשתמש בו.

ו

כאשר הרקע "רועש", כלומר כולל המון פרטים, המצלמה מתקשה להחליט מה הוא האובייקט ומה הרקע. ניתן לשלוט על גודל הצמצם המדומה ועוצמת הטשטוש, אני מצאתי שכדאי לבחור בצמצם F4 לקבלת טשטוש שנראה יותר משכנע ביחס לגדולים יותר. קחו בחשבון שניתן לצלם במצב זה אובייקטים שמרוחקים עד כ-2 מטרים מהצלם, אחרת המצלמה לא ממש יודעת מה לטשטש ומה לא והאפקט לא אפקטיבי.

וואווי מייט 10 פרו - ביקורת סמארטפון

וואווי מייט 10 פרו - ביקורת סמארטפון

מצלמת הסלפי בצד הקדמי, מציעה חיישן עם 8 מגה פיקסל, מבחינת פירוט התוצאות הן מה שמקובל בקטגוריה. אפשר לבחור במצב "ביוטי" שמחליק את עור המצולם (זה קיים גם במצלמה הראשית), אבל לי התוצאות נראות חלקות קצת יותר מדי ומבחינתי, עדיף לצלם במצב רגיל. 

סיכום

אז מה מפיק עבורינו וואווי מייט 10 פרו? אחרי "בילוי" של כשבועיים איתו, נראה שהצרכן הפוטנציאלי אמור להתפשר איתו במעט על חדות מקסימלית במסך ולקבל בתמורה חיי סוללה מצויינים, כוח עיבוד חזק ביותר ותגובות מערכת זריזות ללא גמגום, עיצוב וגימור אלגנטי ומוצלח. המצלמה התגלתה כאחת מהמרשימות שניתן למצוא כיום בסמארטפונים, בין אם מדובר בצילומי יום או לילה, נופים רחוקים או עצמים קרובים עם רקע "אומנותי" מטושטש. בשורה התחתונה, המייט 10 פרו מציע חבילה מרשימה של ביצועים במעטפת אלגנטית ומהוקצעת ובנוסף, התמחור האטרקטיבי שלו ביחס לחו"ל נותן עוד כמה נקודות זכות.

מחיר רשמי: 2,999 ש"ח

וואווי Mate 10 Pro 128GB + 6GB RAM

אחריות: שנה של אלקטרה תקשורת

מעבר לתגובות בפורום