מוטורולה H710 – אוזניית BT קטנה וחכמה

אלי כרמי
11-06-2008 07:01

אוזניית ה- BT הקטנה מדגם H710 מכילה טכנולוגיה מתקדמת ואפשרות עבודה עם שני טלפונים, מה שממקם אותה בין הטובות בשוק.

אחות צעירה
כאשר הציגה חברת מוטורולה את הדגם הקודם H700 עם עיצוב יחודי ופומית מתקפלת היא הייתה כמשב רוח רענן בים האוזניות שמסביב.
כעת, ממשיכה האחות הצעירה H710 באותו קו עיצובי, אומנם היא עדיין יפה ואלגנטית, אבל כבר לא נחשבת כחידוש עיצובי. לכן, בכדי להשאר אטרקטיבית מול המתחרות בשוק המודרני של היום, היא מוסיפה טכנולוגיה מתקדמת הכוללת מגוון אינדיקציות אור קוליות כאלו ואחרות.

לחצנים
במרכזה האוזנייה נמצא לחצן קבלת ניתוק השיחה בצבע טיטניום כסוף שהולם היטב את השחור המוברש בשאר האוזנייה. תאורת האוזנייה סביב אותו מקש מדגישה אותו כאשר היא דולקת, למרות שניתן למצוא לחצן זה בקלות גם שהאוזנייה נמצאת על האוזן ללא צורך בתאורה כלל.

לחצני הגברת הנמכת השמע נמצאים משני צידי האוזנייה - בחלקה העליון והתחתון כאשר היא על האוזן. מיקום הלחצנים הגיוני וקל למוצאם בזמן השימוש.

קשת האבטחה ששומרת את האוזנייה על האוזן ניתנת לפירוק והרכבה גם בכיוון ההפוך בכדי לאפשר שימוש באוזן ימין או שמאל לפי נוחות המשתמש. הפומית המתקפלת שמשמשת להפעלת כיבוי האוזנייה בנויה באיכות טובה כמו שאר חלקי האוזנייה.

חשמל
לפני השימוש יש לטעון את האוזנייה, המטען שמסופק בערכה בא עם מתאמים עבור מספר ארצות וכמובן גם לארצנו. לאחר זמן טעינה קצר, מתחילה האוזנייה להגיב עם תאורה בצבעים שונים, עד לקבלת אור ירוק. אור ירוק מסמן מוכנות לשימוש. חשוב לציין כי בעת שהאוזנייה מחוברת לחשמל לא ניתן להשתמש בה. כמו כן, בדומה לאוזניות רבות אחרות חיבור האוזנייה למטען הוא לא סטנדרטי.



זוג
כדי להשתמש באוזניה יש לצמד אותה לטלפון שלנו, מוטורולה בחרו כאן בדרך מתוחכמת לביצוע פעולה זו. כאשר מפעילים את האוזנייה והיא לא מזווגת כבר למכשיר ניתן לבקש מהמכשיר לצמד אותה אליו. יש דרך נוספת להכניס אותה למצב צימוד והיא על ידי אוסף פעולות. הדרך הפשוטה ביותר לצימוד למכשיר חדש או למכשיר נוסף (היא מסוגלת להיות מצומדת בו זמנית לשני מכשירים), היא לסגור את המכשיר המצומד הקודם ורק אז להדליק האוזנייה.

או פרד
על הניר הכול אמר לעבוד חלק ואכן עבור מספר מכשירים שבדקתי כמו של נוקיה, איפון, HTC ואחרים הצימוד היה פשוט וקל, אבל עבור מספר מכשירים אחרים כמו סוני אריקסון שלי הצימוד לא עבד לי חלק עד שמחקתי מהמכשיר את האוזנייה הקודמת שהיתה מצומדת אליו. לאחר שינוי זה האוזנייה עבדה גם בסדר על המכשיר שלי – מומלץ, באם אפשרי, לבדוק כבר בחנות כי האוזנייה מתחברת בקלות למכשיר שלכם.



השולפת המהירה
פתיחת וסגירת הפומית אינה משמשת לקבלת וניתוק שיחות אלא להפעלה וכיבוי. למרות זאת יש מנגנון אשר מאפשר הפעלה מהירה וקבלת שיחה ממכשיר שכבר מזווג אליה. המנגנון הזה עובד טוב יותר עבור מספר דגמים ופחות טוב עבור דגמי טלפונים אחרים, כך שאפשר לקבל תגובה מהירה של שנייה, שתיים עבור דגמים אחדים ועבור אחרים חמש, שש שניות מה שעלול לגרום לפספוס קבלת שיחה.

אור וצלצולים
היות ולאוזנייה אין מסך יש לה דרכים אחרות להעביר אינדיקציות שונות, היא עושה זאת בעזרת תאורה בצבעים של כחול, ירוק , אדם וורוד (כן יש גם גוון כזה) עבור מצב הסוללה, מצב ההפעלה ועוד. היא משתמשת גם בסוגי צלצולים שונים עבור הפעלה, כיבוי, קבלת שיחה, ניתוק שיחה ועוד.
אם זה נשמע ונראה קצת מבלבל, אז זה בגלל שזה באמת קצת מבלבל. כמו שאומרים אל תתנו לאור ולצלצולים לבלבל אתכם, ניתן להשתמש באוזניה טוב מאוד אפילו גם ללא הבנה של כל הסימנים הללו ועם הזמן תלמדו להעריך זאת.

סינון
ישנן אוזניות אשר מתיישבות בתוך האוזן ויש כאלו (כמו ה- H710) אשר נמצאות מחוץ לאוזן, מדובר בעניין של העדפה אישית.
למרות שדגם זה אינו מוכנס אל תוך האוזן, איכות השמיעה טובה ולא נפגמת. בכדי לאפשר לנו איכות שיחה טובה יותר לאוזניה זו יש מנגנון משופר לשיפור איכות השיחה.
דגם H710 אכן מספק איכות שמיעה וחדות עבור שני הצדדים המשתתפים בשיחה. בנוסף לכך, יש לאוזניה מנגנון מיוחד להורדת עוצמת הקול בכדי למנוע הפרעות בשיחה כאשר יש רעש רקע פתאומי. הרעיון עובד אבל גם יכול לגרום לכך שהצד השני לא יבין מדוע נחלשת לפתע עוצמת השמע.

בו-זמנית
לאוזניה זו יש שפן טכנולוגי נוסף הנשלף מהכובע: אפשרות להיות מחובר בו זמנית לשני מכשירים סלולאריים או אחרים.
כך ניתן לענות לשיחה כאשר אחד מהמכשירים מצלצל, או להוציא שיחה מכל אחד מהם. ברור שבזמן שיחה, מתנתקת זמנית האוזנייה מהטלפון שאינו בשימוש וחוזרת להתחבר כאשר השיחה מסתיימת. התכונה הזו קיימת היום במספר דגמי אוזניות מקבלים ומהווה תכונה חשובה עבור כל מי שמסתובב עם שני מכשירים (לדוגמא, טלפון של עבודה במקביל לפרטי).

סיכום

יתרונות
עיצוב אלגנטי ואיכות יצור מעולה.
איכות שמיעה טובה עם סינון רעשים.
תמיכה בשני מכשירי טלפון בו זמנית.
נוחה לשימוש בסיסי.
מימדים קטנים.

חסרונות
ממשק טעינה לא סטנדרטי.
לא עובדת חלק עם כל דגמי הטלפונים
חיבור מהיר לקבלת שיחה לא מספיק מהיר
מספקת הרבה אינדיקציות אור קוליות שיכולות לבלבל.

 
במגוון הרחב של אוזניות Bluetooth , ממוקם דגם ה- H710 של מוטורולה ברמה הגבוהה יותר.
מי שזקוק ליכולת עבודה עם שני טלפונים סלולריים, יקבל סיבה טובה לבחור באוזניה זו, אבל זו אינה הסיבה היחידה לבחור בה, יצטרפו לכך גם יכולות ונוחות.
לא שהיא חפה מבעיות, אבל אם המכשיר הסלולארי שלכם עובד איתה תקין ואתם אוהבים את העיצוב וצורת העבודה שלה, אז יש לכם סוס עבודה אלגנטי.

ציון:


מחיר מומלץ לצרכן 599 ש"ח

הפצה ואחריות: Telapath

מפרט טכני
 
ניתנת לקישור לשני מכשירים בו זמנית.
סוללה: 6.5 שעות שיחה או 8 ימי המתנה.
התחברות אוטומטית עם עד 8 מכשירים.
טווח עד 10 מטר.
מתאימה לשתי האוזניים.
טכנולוגית Easy Pair לחיבור ראשוני מהיר פשוט וקל ליותר מ – 200 דגמי טלפונים של יצרנים שונים.
סינון רעשים והד משופרים בטכנולוגיה חדשנית.
איכות שמע נקייה יותר ב – 25%.
חיווי חדשני על מצב סוללה באמצעות נוריות בצבעים שונים.
תומכת בתקן 2 Bluetooth.
מטען ביתי כלול בערכה
ניתן להשיג בצבע שחור מוברש.
משקל: 14 גרם

מפרט טכני באתר המשווק: Motorola H710
מעבר לתגובות בפורום